Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikki__ schreef:pinuts schreef:waarom worden slangen eig vaak in van die hele kleine bakjes gezet? Ook verblijven vind ik vaak heel erg klein voor zon groot dier..
Ook ikj ben hier benieuwd naar. Vind die bakken er nou niet echt heel natuurlijk uit zien?
Nikki__ schreef:Daar ben ik bekend mee, _San87_. Vaak zie je dat mensen de slangen in een aparte bak voeren, om dat te voorkomen. Sowieso is het volgens mij nooit verstandig om bij levendvoeren de slang en de (bijv.) muis alleen zonder toezicht te laten.
Als ik kijk naar de bak van TS op facebook zie ik geen goede bodem (papier?), geen warmte en koelte ruimte en ook geen waterbak? Vandaar dus ook mijn vraag waarom TS voor deze huisvesting kiest.
_San87_ schreef:Nikki__ schreef:Daar ben ik bekend mee, _San87_. Vaak zie je dat mensen de slangen in een aparte bak voeren, om dat te voorkomen. Sowieso is het volgens mij nooit verstandig om bij levendvoeren de slang en de (bijv.) muis alleen zonder toezicht te laten.
Als ik kijk naar de bak van TS op facebook zie ik geen goede bodem (papier?), geen warmte en koelte ruimte en ook geen waterbak? Vandaar dus ook mijn vraag waarom TS voor deze huisvesting kiest.
Dat zijn opkweekbakken. Het is behoorlijk kostbaar om voor iedere slang apart een terrarium in te richten en vaak ook geheel niet werkbaar omdat je juist de jonge dieren extra in de gaten wilt houden. Papier is een prima bodem, makkelijk te vervangen, hygiënisch en de slangen krijgen er niks van binnen.
Overigens denk ik wel dat de slangen van TS beschikking hebben over een warmtebron en water, maar dat dit niet op de foto staat.
Nikki__ schreef:_San87_ schreef:
Dat zijn opkweekbakken. Het is behoorlijk kostbaar om voor iedere slang apart een terrarium in te richten en vaak ook geheel niet werkbaar omdat je juist de jonge dieren extra in de gaten wilt houden. Papier is een prima bodem, makkelijk te vervangen, hygiënisch en de slangen krijgen er niks van binnen.
Overigens denk ik wel dat de slangen van TS beschikking hebben over een warmtebron en water, maar dat dit niet op de foto staat.
Maar is dat dan een excuus? Ik snap dat je de jonge dieren goed in de gaten moet houden, maar moet dat dan op deze manier?
Ben gewoon nieuwschierig, niks aanvallends. Ben benieuwd naar de rede van TS
dynamiek schreef:Mooi nestje slangen, er zitten mooie Salmons tussen (voor de leken zijn dat die licht bruin/rode).
Ook in slangenwereld is de crisis toegeslagen, wij hebben nu ook een volwassen salmonman (200 euro) te koop staan en een volwassen arabesque vrouw (500 euro), geen hond die het wil kopen. Terwijl een paar jaar geleden je er gemiddeld 1000 euro voor beurde. De kleintjes jonkies zijn vele malen goedkoper dan de volwassen dieren ik vermoed dat ze 50 euro voor de slamonjonkies krijgt en de grijze 15 euro per stuk (daar hebben we ze laatst ook voor verkocht).
Topicstarter heb je goed verkocht op de beurs?
_San87_ schreef:Hoe kom je daar nou bij?