Mijn Boa Constrictor is bevallen! Raad het aantal jongen :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:24

het zijn er dus 28? :D Ik vind het hele mooie dieren, maar heb weinig ervaring met slangen. Zou er wel graag één willen hebben, maar daar is de rest van het gezin het niet mee eens. Geef jij je slangen ook levend voer?

Mariska_28

Re: Mijn Boa Constrictor is bevallen! Raad het aantal jongen :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 13:51

Nou druk in de voorbereidingen voor de beurs zondag. Mooie certificaten gemaakt (Boa`s zijn cites II/B dus er moet een papier bij waar op staat dat ze nakweek zijn en geen wildvang, met mijn gegevens erop. Dat kan een simpel papiertje zijn, maar ik maak er altijd iets moois van met foto enzo :D

Ik voer alleen maar dood voer, vind ik makkelijker, veiliger voor de slang, en ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen levend voer te geven...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:41

Triomf! Ik weet wat CITES is sinds afgelopen voorjaar. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:44

Had de vraag geloof ik al eerder gesteld maar geloof ik nog geen antwoord op gehad.
Hoeveel betaal je nou voor een slang van de leeftijd die jou slangen nu hebben?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:09

pinuts schreef:
waarom worden slangen eig vaak in van die hele kleine bakjes gezet? Ook verblijven vind ik vaak heel erg klein voor zon groot dier..

Ook ikj ben hier benieuwd naar. Vind die bakken er nou niet echt heel natuurlijk uit zien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:07

Nikki__ schreef:
pinuts schreef:
waarom worden slangen eig vaak in van die hele kleine bakjes gezet? Ook verblijven vind ik vaak heel erg klein voor zon groot dier..

Ook ikj ben hier benieuwd naar. Vind die bakken er nou niet echt heel natuurlijk uit zien?

Slangen blijven niet altijd gezond in een hele grote bak. Doorgaans wordt de volgende maat aangehouden: de lengte van de slang over de diagonaal. Daar hebben ze echt voldoende aan. Vooral als levend wordt gevoerd, moet de slang de prooi goed kunnen vinden, anders kan deze de slang beschadigen. In de natuur hebben slangen ook geen hele grote territoria en erg beweeglijk zijn ze sowieso niet.

Een terrarium met een goede maat, een goede bodem, goed voedsel, voldoende warmte, maar ook schaduw, en een bad waar ze in kunnen liggen en uit kunnen drinken is voldoende.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:02

Daar ben ik bekend mee, _San87_. Vaak zie je dat mensen de slangen in een aparte bak voeren, om dat te voorkomen. Sowieso is het volgens mij nooit verstandig om bij levendvoeren de slang en de (bijv.) muis alleen zonder toezicht te laten.

Als ik kijk naar de bak van TS op facebook zie ik geen goede bodem (papier?), geen warmte en koelte ruimte en ook geen waterbak? Vandaar dus ook mijn vraag waarom TS voor deze huisvesting kiest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:58

Daar was ik ook wel benieuwd naar.
Die kleine bakjes vind ik altijd een beetje sneu := Sommige mensen hebben lades vol met van die bakken. Dan krijg ik een beetje een broodfok idee.
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat TS een broodfokker is :) )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:05

Lijkt mij een praktische oplossing, anders moet je 28 terraria op maat (of meer, als ze groeien) hebben :+ neem aan dat dit opfokbakken zijn en dat ze straks gewoon in een mooi terrarium gaan. Insecten ed. kweek je vaak ook op in kleinere bakken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:21

veel slangen eten beter in een kleine krappe ruimte.

Zo heb ik een keer een regius gehad welke niet wilde eten in haar bak van 80x60x18 (ja ik had alles in curvers gehuisvest). Toen heb ik haar klein gelegd. lees : 40x20x15.. beest vrat binnen een week beter als ze ooit gedaan had!

Heb toen ook langzaam aan steeds iets groter gelegd, tot dat ze weer at in haar 80 bak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:23

Nikki__ schreef:
Daar ben ik bekend mee, _San87_. Vaak zie je dat mensen de slangen in een aparte bak voeren, om dat te voorkomen. Sowieso is het volgens mij nooit verstandig om bij levendvoeren de slang en de (bijv.) muis alleen zonder toezicht te laten.

Als ik kijk naar de bak van TS op facebook zie ik geen goede bodem (papier?), geen warmte en koelte ruimte en ook geen waterbak? Vandaar dus ook mijn vraag waarom TS voor deze huisvesting kiest.

Dat zijn opkweekbakken. Het is behoorlijk kostbaar om voor iedere slang apart een terrarium in te richten en vaak ook geheel niet werkbaar omdat je juist de jonge dieren extra in de gaten wilt houden. Papier is een prima bodem, makkelijk te vervangen, hygiënisch en de slangen krijgen er niks van binnen.

Overigens denk ik wel dat de slangen van TS beschikking hebben over een warmtebron en water, maar dat dit niet op de foto staat.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:01

ts haar bakjes staan voor de helft op een warmtemat/kabel wss

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:29

maar hoe groot & dik moet zon mama slang zijn dan voordat die babyslangetjes er uit zijn dan??

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:05

_San87_ schreef:
Nikki__ schreef:

Dat zijn opkweekbakken. Het is behoorlijk kostbaar om voor iedere slang apart een terrarium in te richten en vaak ook geheel niet werkbaar omdat je juist de jonge dieren extra in de gaten wilt houden. Papier is een prima bodem, makkelijk te vervangen, hygiënisch en de slangen krijgen er niks van binnen.

Overigens denk ik wel dat de slangen van TS beschikking hebben over een warmtebron en water, maar dat dit niet op de foto staat.

Maar is dat dan een excuus? Ik snap dat je de jonge dieren goed in de gaten moet houden, maar moet dat dan op deze manier?
Ben gewoon nieuwschierig, niks aanvallends. Ben benieuwd naar de rede van TS :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:18

Nikki__ schreef:
_San87_ schreef:

Maar is dat dan een excuus? Ik snap dat je de jonge dieren goed in de gaten moet houden, maar moet dat dan op deze manier?
Ben gewoon nieuwschierig, niks aanvallends. Ben benieuwd naar de rede van TS :j

Ja, het is hygiënischer. Jonge slangen zijn veel vatbaarder voor ziektes en bakken als deze zijn heel makkelijk schoon te maken en goed te ontsmetten zodat de dieren zo veilig mogelijk gehouden kunnen worden. Door de dieren individueel te huisvesten kan je ook de ontlasting beter in de gaten houden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 23:44

Bedankt voor de antwoorden. Het liefste zou ik ze allemaal in een terrarium doen, maar als je ze samen huisvest kun je niet bijhouden of dieren al gegeten hebben of niet. En dat is bij deze jonge dieren erg belangrijk.

En 28 terraria in de woonkamer zetten voor slangen die toch weggaan schiet ook niet op. Vergis je niet, slangen doen 99,9% van de tijd niets.. liggen gewoon opgerold mooi te zijn :D.
Voor het mooie zou er een schuilplek in kunnen zitten, maar daar zijn de bakjes niet groot genoeg voor, en hopelijk gaan er veel morgen naar een nieuw baasje.

De bakjes staan met 1 korte kant tegen een warmtemat aan. Zo wordt die kant warmer, en de andere kant blijft iets koeler. Zo kunnen ze kiezen bij welke temperatuur ze willen liggen. Ook staat er een klein waterbakje in, die dagelijks verschoont wordt. Ze hebben het echt niet slecht hoor, al lijkt dat voor niet slangen mensen misschien wel zo.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:02

Wat kost zon boa nou ongeveer?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:15

Mooi nestje slangen, er zitten mooie Salmons tussen (voor de leken zijn dat die licht bruin/rode).

Ook in slangenwereld is de crisis toegeslagen, wij hebben nu ook een volwassen salmonman (200 euro) te koop staan en een volwassen arabesque vrouw (500 euro), geen hond die het wil kopen. Terwijl een paar jaar geleden je er gemiddeld 1000 euro voor beurde. De kleintjes jonkies zijn vele malen goedkoper dan de volwassen dieren ik vermoed dat ze 50 euro voor de slamonjonkies krijgt en de grijze 15 euro per stuk (daar hebben we ze laatst ook voor verkocht).

Topicstarter heb je goed verkocht op de beurs?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:33

ik heb laatst mijn salmon het. stripe kweekman verkocht voor 150,- meer kreeg ik er niet voor...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:52

dynamiek schreef:
Mooi nestje slangen, er zitten mooie Salmons tussen (voor de leken zijn dat die licht bruin/rode).

Ook in slangenwereld is de crisis toegeslagen, wij hebben nu ook een volwassen salmonman (200 euro) te koop staan en een volwassen arabesque vrouw (500 euro), geen hond die het wil kopen. Terwijl een paar jaar geleden je er gemiddeld 1000 euro voor beurde. De kleintjes jonkies zijn vele malen goedkoper dan de volwassen dieren ik vermoed dat ze 50 euro voor de slamonjonkies krijgt en de grijze 15 euro per stuk (daar hebben we ze laatst ook voor verkocht).

Topicstarter heb je goed verkocht op de beurs?

Er wordt ook wel erg veel aangeboden, moet ik zeggen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:03

salmon en wildkleur zijn er in overvloed... jammer.. want er is niks mooier als wk en salmon :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:10

Ben benieuwd.. Hoeveel slangen hebben vandaag een nieuwe baas gekregen? En wat kost zo'n baby slang nu eigenlijk? En hoor je een slang alleen te houden of zijn het groepsdieren? Sorry.. Geeeeen verstand van zoals je kunt merken.. :')
Vind het erg netjes dat je alleen dood voer geeft. :j
Hoe vaak krijgt zo'n slang nu eigenlijk jongen? En kun je dat tegengaan als jij dat niet zou willen?
Is er veel vraag naar??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:52

Pffff was weer een lange dag.. Heb alles wat ik nog had verkocht, deel particulier, en wat ik nog over had (beetje tegen mijn principes in, maar heb het druk en wil mijn tijd liever aan het veulentje van Hope besteden) aan een franse handelaar.. Particulier de salmons voor 50 en de wildkleur voor 30 verkocht, en wat ik nog over had (6 salmons + 10 wildkleur) voor 25 euro per dier... mag niet klagen denk ik zo.. :D Hopelijk krijgen ze allemaal een goed tehuis, maar daar ga ik maar van uit. Zo`n handelaar zal ook goed voor de dieren zorgen, elke dode kost hem geld.

Heb er nu nog een paar zitten die nog naar vrienden en familie moeten, maar scheeld in ieder geval een boel werk. Wel leuk om te doen hoor, maar niet als je ook een veulen hebt lopen dat aandacht moet krijgen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:05

zo dan heb je dat zeer netjes gedaan!! wktjes zelfs voor 30,- erg goed :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:27

_San87_ schreef:
Hoe kom je daar nou bij :')?

Er zijn mensen die gratis af te halen kittens van marktplaats ophalen en vervolgens als levend aas aan slanglief voeren.[/quote]
Die mensen zijn achterlijk, geen echte slangenliefhebbers en ook nog eens mensen zonder verstand.

Roofdieren voeren, zijn ze helemaal geschift :'). Over het algemeen gebeurt dat dus niet.[/quote]

Ach er is toch ene overschot aan kittens als mensen nu eens nadenken voordat ze dat ene netje fokken komen dit soort praktijken ook niet voor. (als het waar is).

Er lopen altijd en overal slecht mensen rond die worden opgeroepen door de domme mensen die menen dingen te doen uitliefde voor dieren. Stop onnodig fokken en denk na.