Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:53

Ik heb in mijn kamer ook langpoot Piet en langpoot Henk. :j Maar die zijn niet zo groot als Miep! :D En voor het keukenraam (eerst zat ie aan de binnenkant maar toen hebben we 'm naar buiten gezet, nog geen dag later zat ie weer op de zelfde plek, maar dan aan de buitenkant :') ) zit nu al bijna twee weken een kruisspin. :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:03

Veel te veel pootjes hier in het topic :')
Wij wonen bij een bos, dus als er hier weer eentje gesignaleerd word, zal ik een foto maken :j
De laatste keer dat hier eentje op de muur zat, is ie er niet zo fijn vanaf gekomen (Lees: Met de electrische vliegenmepper, toen de spin erop kwam, hoorde ik echt een POEF geluid en vervolgens stonk de hele woonkamer er naar :') )...
Bij ons zijn ze ook groot ......
Stond een keer bij de voordeur en mijn vriend zei dat er een spinnetje op de muur zat, ik keek naast me... OMG, zo'n grote huisspin had ik nog nooit gezien.. Ben heel hard panisch naar binnen gerend met een lachende vriend achter mij ) en vervolgens met een klomp van mijn vader in de hand om mijn vriend en ''de spin'' weg te houden :') Als ik er nu aan terug denk .... Had opgenomen moeten worden met een camera :')

Berdien

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:01

Herbert en Hubert _O- _O- _O- _O-

Henk heeft overigen wraak genomen :\ Hij heeft Sita Spin op me af gestuurd. Liep vanochtend met een kop gloeiend hete koffie naar de woonkamer toen ik iets op m'n arm voelde kriebelen. Misschien een haar? Een draadje? Maar nee hoor, daar liep Sita :\ :\ :\
Koffie met een gil op de tafel geklapt, Sita van m'n arm af geblazen en op zoek gegaan naar een bakje. Bakje gevonden, was Sita kwijt.
-O-
Ben op een stoel gaan staan ( :o ) en net zo lang gewacht tot Sita weer langs gewandeld kwam. Toen Sita gevangen en dezelfde zweefvlucht laten maken als Henk. Nou zijn ze weer samen :j :j

Ben nou bij mijn ouders en daar heb je wel Henken en Sita's maar ook regelrechte monsters. Scheelt dat mijn mams niet bang is (die heeft een keer zo'n vieze huisspin zo groot als je hand gevangen, terwijl ik gillend het huis uit rende :o ) en ik dus bij elke viezerd om haar kan brullen. Brrrrrrr.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:20

haha wij hadden een keer een reuze spin in een spinnenweb tussen de auto en de schuur zitten , we konden er dus niet door, heeft me moeder zon tafeltennisbletje gepakt alleen dan groter, en em weg getikt haha, je hoorde echt zo POK _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:32

Hier zitten overal zo'n kruisspinnen. Heb er bloedhekel aan, die vinden het altijd zo leuk om in het deurgat van de voordeur en giga web te maken, daar middenin te gaan zitten zodat ik er dan 's ochtends met mijn gezicht vol inloop.

Is wel gelijk de hele straat wakker :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:35

Die van ons heette Max. :') Maar heb 'm gelukkig nog niet weer gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:38

Er zit er 's avonds een hele grote voor m'n raam, dus doe overdag m'n raam niet open (Stel je voor dat ie naar binnen komt, gatverdamme)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:38

Varekaj schreef:
Hier zitten overal zo'n kruisspinnen. Heb er bloedhekel aan, die vinden het altijd zo leuk om in het deurgat van de voordeur en giga web te maken, daar middenin te gaan zitten zodat ik er dan 's ochtends met mijn gezicht vol inloop.

Maar die kun je heel leuk wegpokken;
zo met duim en wijsvinger; pok...... pfffffieuw..... weg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:10

Dan moet ik 'm wel eerst zien natuurlijk voor ik er vol in loop :Y)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:11

Varekaj schreef:

ooooh dat hebben we hier ook :=
echt zó vervelend....

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:35

open dit topic al voor de 2e keer, moet dat niet weer doen :P
zie opeens overal spinnen ;(

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:40

ietjelover schreef:
hihi hij liep ook over mijn kamer heen toen mijn vriend en ik boven zaten
ik en mijn vriend durfden hem niet dood te maken dus ik heb mijn vader moeten bellen :')

_O- _O- _O-

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:58

Gadverdamme :r .

Ik word nu echt misselijk en krijg er gewoon buikpijn van :') .
Ja, ik ben écht heel bang voor spinnen _O- .
Sorry miep en soortgenootjes :(:) .

Ik klik dit topic maar héel snel weg :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:03

Hebben jullie 's avonds in het donker wel eens met een zaklamp in de stal geschenen??
Wel eens gezien wat er dan allemaal tevoorschijn komt }>
Overdag niks te zien maar als het donker is zakt er vanalles vanaf het plafond naar beneden 8-)
Ik kwam net van een avondrit terug, wilde bij de wei de rolpoort openen.... zat er een dikke kruisspin 2 cm naast het handvat }>

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:15

Ik hou niet van dikke kruisspinnen in het donker naast een handvat!
Getver, alle Herberts en Huberts en Miepen mogen zich lekker buiten verstoppen, heel hoog in een boom en lekker daarblijven! Bah, bah bah!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:20

Ik had vandaag een spin op met dekje.. altijd fijn! Ze konden het aan de overkant van de straat nog horen.. :o mijn paard zat heel raar naar mij te kijken want gooide mijn dekje op de grond, vlak voor haar voeten, sorry Viv!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:22

Ik wilde vanmorgen mijn laarzen aantrekken in de gang.....pak ik 1 laars....zit me daar toch een belachelijk grote joekel!! Groter dan die in de OP. Ik meen het. Ik stond me een partij te jodelen en op en neer te springen! Maar heb hem wel zelluf met een glaasje en papiertje gepakt. Hij paste met niet eens helemaal uitgestrekte poten, niet onder de omtrek van het glas. Mijn vriend vond hem ook bizar groot.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:24

Mas schreef:
O getver, waarom klik ik dit topic nu weer aan???

Ik ben als de dood voor spinnen, als ik er één zie mag vriendlief hem vangen+afvoeren. Brrr ik heb nu al de kriebels, net nu mn vriend niet thuis is.

haha inderdaad.. ik heb als het ware een spinne fobie.. als ik er 1 in mijn kamer zie die niet gevangen word.. slaap ik die nacht echt niet op de kamer.. dus.. waarom klik ik dit topic dan aan :+

tja.. eigenlijk omdat ik de reactie altijd zo lollig vind,
zit nog te grinniken om die opmerking over pipo de huisspin.. :o

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:25

ik dit topic lezen en ja hoor, zit ik op de wc komt er zo'n griezel onder de deur door! dus bij deze ban ik mezelf uit dit topic haha!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:26

Mindfields schreef:
Ik wilde vanmorgen mijn laarzen aantrekken in de gang.....pak ik 1 laars....zit me daar toch een belachelijk grote joekel!! Groter dan die in de OP. Ik meen het. Ik stond me een partij te jodelen en op en neer te springen! Maar heb hem wel zelluf met een glaasje en papiertje gepakt. Hij paste met niet eens helemaal uitgestrekte poten, niet onder de omtrek van het glas. Mijn vriend vond hem ook bizar groot.

getsie derrie zeg.. ze worden ook steeds groter..
hier hebben we er ook een hele grote.. gelukkig in de schuur en niet in huis..
nog even en ze halen de vogelspin in :=

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:29

IKbenEllen schreef:
IMJ schreef:
Zo kan ik ook nergens echt antwoord krijgen op de vraag of ze de stofzuiger nu wel of niet overleven.

Sok in de slang, kunnen ze er in ieder geval niet uit.

nou dan zou ik de volgende dag de sok er niet meer af durven halen hoor,
te bang dat hij daar dan in zit :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:33

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:39

Ik krijg vreselijke jeuk van dit topic... Hier zitten ook geregeld van die flinke jongens, en telkens weer ren ik gillend weg.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:41

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:46

Oh god, ik ben zooooo bang voor spinnen hè?! Pfff, ik kan wel janken als ik zo'n joekel van een huisspin zie! Een paar jaar geleden zat ik op de bank, zie ik vanuit mijn ooghoek zo'n MEGA huisspin lopen, serieus hij was wel 12cm groot!!!!!! Echt MEGA groot! En toen voelde ik me heel dapper en wilde ik hem doodslaan: MIS!! En toen was ie weg!! Argh! Totdat ik een week later nietsvermoedend 's ochtends de woonkamer in liep. Zat ie op de muur!! Heb heel hard gegild en mezelf opgesloten in de badkamer, vriendlief heeft hem doodgeslagen, er zit nog steeds een lichte bloedvlek op de muur := O:) .

Eerst hadden we er trouwens veel meer last van, want toen stond er nog klimop in de tuin (vorige bewoners hielden nogal van klimplanten tegen het huis aan). Die zijn nu allemaal weg, sindsdien gelukkig veel minder last van die engerds!

Langpootmuggen of spinnen vind ik trouwens niet eng. Maar ooooh die huisspinnen, of kruisspinnen, brrrrrrrrr.