En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:31

Hahaha Madelief, de nandoe Dalai Lama _O-

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:32

Knappe Nandoe kleuter!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:32

Wat een gedoe zeg. Houdt jouw eigen loopkruipvogeltje in je buik zich nog rustig?

Als er eenmaal de eerste boom in een rijtje om is gegaan, gaat de rest vaak ook. Die hebben de ankerwortels niet die de bomen aan de rand van een rij hebben. Ze gaan opeens wind vangen waar ze dat eerst niet deden, kunnen dat niet aan, en gaan dan ook om.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:37

Ah ik vind het wel sneu voor Madeliefje, van paps en het hele spul vandaan, nu zo alleen in de sneeuw :(:)

Hopelijk kunnen ze snel weer samen loopvogelen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 10:42

Ibbel schreef:
Wat een gedoe zeg. Houdt jouw eigen loopkruipvogeltje in je buik zich nog rustig?

Als er eenmaal de eerste boom in een rijtje om is gegaan, gaat de rest vaak ook. Die hebben de ankerwortels niet die de bomen aan de rand van een rij hebben. Ze gaan opeens wind vangen waar ze dat eerst niet deden, kunnen dat niet aan, en gaan dan ook om.

Ja, terwijl we bezig waren met de omheining, is er nog eentje naast ons neergegaan, best indrukwekkend :\ de boomverzorger gaat alle risico bomen ontmantelen, vind het erg jammer (staand dood hout heeft ook zn waarde) maar dit is geen doen meer zo.

Mijn kruipvogeltje maakt gelukkig nog geen aanstalten om eruit te komen. Laten we zeggen dat dit niet de rustige voorbereiding op de bevalling was die ik voor ogen had :+ maar dat overleven we ook wel weer.

@pmarena: snap ik, ik vind het ook sneu. Hopelijk eind deze week alle werken achter de rug!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:21

Wat een gedoe TS, inderdaad niet de rustige laatste weken van je zwangerschap... Hopelijk is het nu even klaar.

Zou het voor de dames niet fijner zijn om samen binnen te staan? Of is dat niet praktisch (qua ruimte of praatjes die ze dan samen krijgen?)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 12:45

Indy_Mouse_9 schreef:
Zou het voor de dames niet fijner zijn om samen binnen te staan? Of is dat niet praktisch (qua ruimte of praatjes die ze dan samen krijgen?)

Waarschijnlijk wel, maar ik zie al dat heen en weer gesleep zelf minder zitten. Kan me nu al weer druk lopen maken hoe ik een uitgeruste en fitte Colette terug de wei in krijg, liefst zonder gebroken poten van haar kant of een spontane bevalling van mijn kant :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:21

Is ze zo in het kamertje dan niet meer goed in de doos op te vouwen denk je...?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:52

De samenvatting is denk ik: je had een veld vol cavaletti voor gevorderden en nu heb je een fort nandoe met sneeuw en één madeliefje en een hoogwerker, en zit Colette binnen te bekomen. Arme vogel, wat een stress :(:) En wat een verschil tussen haar en Madelief.

Ik vroeg mij ook al af of Madelief niet beter naar binnen kon. Naar buiten lijkt me eigenlijk vrij simpel, aangezien je sneeuw hebt liggen: beide nandoes een tuigje om, zelf bind je je skis onder en dan grijp je de lijn met handvat die naar de tuigjes gaat goed beet en hoppa, nandoes brengen jou naar buiten ipv andersom.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:04

Ik denk wel dat je dan beter meteen op je rug kan gaan liggen zodat je niet op je buik terechtkomt als je onherroepelijk neer gaat _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:34

Wat een verhalen seg! Als je geen saai leven wil, neem een nandoe!!
Ook bizar dat er zo’n verschil is tussen beide dames? Colette was toch ook min of meer in de hand geweest voor ze kwam, niet?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:02

Fijn dat Colette nu rustig in een kamertje kan zitten tot alle boomwerkzaamheden klaar zijn. Is het nu dat ze rustig is geen idee dat iemand anders wat tijd met haar doorbrengt vooral door jouw zwangerschap en dadelijk de bevalling. Zodat zodra ze terug naar buiten moet in een doos ook die andere persoon dat zou kunnen doen. Als het oefenen met het nagel knippen heeft gezorgd dat je nu een nagel kan knippen zou ik zeggen dat ze ook kan wennen aan iemand anders. Desnoods wat in doos stop training?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:54

Wat een verschil in karakter dan hè? Bijzonder dat Colette steeds zo uit haar panty gaat bij het minste of geringste. Fijn dat Madelief anders is. Misschien wordt Colette ooit nog wat kalmer als ze ziet dat Madelief gewoon normaal doet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:07

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:57

En wie weet is Colette wel een HSN (hoogsensitieve nandoe) en kunnen maar beter haar karakter accepteren zoals het is :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:58

Ze is in ieder geval een HSL - hogesnelheidsloopvogel :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 10:33

Ibbel schreef:
Ze is in ieder geval een HSL - hogesnelheidsloopvogel :+

_O- de politieman in achtervolging met de auto had de snelheid bijgehouden, ze spurtte toch tegen een goeie 40 km/u!

Ik snap het stressy gedrag van Colette ook niet goed. Ze was eigenlijk altijd ook best relaxed! Inderdaad kijk bv naar het nagels knippen, in een paar weken tijd was ze toch zover dat ik haar pootje kon tillen en kon knippen. En dan nu ineens gaat ze van echt alles compleet in de stress. Denk wel dat die hele ontsnapping en achtervolging haar een tik gegeven hebben.

Als ik mijn hoofd binnen steek in de kamer waar ze nu zit, probeert ze tegen de muren op te kruipen. Dus ze is nog steeds heel nerveus helaas. Vandaar dat ik me al druk loop te maken om haar weer naar de weide te brengen. Maar het zal wel een kwestie worden van er bovenop duiken en in een doos proppen, korte pijn...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:36

Misschien is er ook gewoon iets te veel gebeurt van te vaak veranderingen voor haar erwtenbreintje :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:03

In ieder geval heeft Colette voor een alternatief voor suffe zwangerschapsgymnastiek gezorgd. En dan ook nog kopzorgen hebben over het verblijf van de nandoes. Normaliter checken mensen, in TS haar toestand, of ze alles klaar hebben liggen voor het verblijf en de verzorging van hun nieuwe kruiper, ipv een hogesnelheids-nandoe.

Je kunt als zwangere trouwens gek dromen door gekke huisdieren: zo droomde ik dat mijn baby, net als onze chinchilla-baby, op de dag van zijn geboorte al kon klimmen. :') (We hadden echte chinchilla's, dus de knaagdieren uit de Andes, geen kat met die kleur.)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:18

Is er niet iets van een kalmerend supplement mogelijk voor Colette? Het moet haar toch ook niet zo goed doen dit. Allicht in overleg met de vogelarts?

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 17:09

Ik zou sowieso voor de volgende nandoeduik de vader in spe inzetten ipv TS. Maar misschien zijn ze nog niet aan het tutoyeren met Colette en zou dat óók te veel zijn?

Van de Dalai Lama Madelief kreeg ik een erge cryptogramvibe. Maar verder dan Dalei Fem kwam ik toch niet :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:58

Stille meelezer kruipt even onder de meeleessteen vandaan..
Zou het kunnen dat Colette nu onzekerder is omdat ze geen volwassen nandoe in de buurt heeft? Dat ze zich eerder bedreigt voelt omdat Madelief eigenlijk nog maar een jonkie is en dus niet voldoende bescherming kan bieden in geval van nood? (Of is dat niet hoe het werkt in het Nandoe leven?)

Hier iets soortgelijks met onze Madelief, maar dat is een konijn :+ Zij was altijd erg onzeker, haar konijnenvriend Morris was altijd de nuchtere en dappere van de twee.. maar daarnaast qua gezondheid ook ons kneusje. Nu Morris er niet meer is heeft Madelief een nieuw vriendje, die volledig gezond is. Sinds hij er is durft Madelief veel meer, alsof ze nu weer dat ze veilig is omdat haar "partner" in staat is haar te beschermen..

Daarnaast kan ik me ook wel voorstellen dat het Nandoebrein even overloopt na alle gebeurtenissen en dat gaat je ook niet in de koude veren zitten..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:36

Koper schreef:
Ik vroeg mij ook al af of Madelief niet beter naar binnen kon. Naar buiten lijkt me eigenlijk vrij simpel, aangezien je sneeuw hebt liggen: beide nandoes een tuigje om, zelf bind je je skis onder en dan grijp je de lijn met handvat die naar de tuigjes gaat goed beet en hoppa, nandoes brengen jou naar buiten ipv andersom.

_O- _O- _O-
Ik zie dit voor me, dankjewel :')

Wat jammer dat ze zo gestrest is TS, hopelijk kan ze snel weer naar buiten en een beetje ontspannen, en jij ook!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 00:13

Ponytante schreef:
Ik zou sowieso voor de volgende nandoeduik de vader in spe inzetten ipv TS. Maar misschien zijn ze nog niet aan het tutoyeren met Colette en zou dat óók te veel zijn?

Van de Dalai Lama Madelief kreeg ik een erge cryptogramvibe. Maar verder dan Dalei Fem kwam ik toch niet :')

Dalai Lamalief dan maar? :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 08:33

Dalai Lamalief :')

@Jasia: dat klinkt nog best aannemelijk! Nu is zij inderdaad de "verantwoordelijke volwassene", misschien dat ze daarom extra op scherp staat?

En over de vader in spe, mijn vriend kan heel veel dingen, maar hij is geen beestenman. Of handig :+ hij verliest gegarandeerd een oog als hij probeert een nandoe in een doos te stoppen _O-