Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:26

Yinthee schreef:
Ja, absoluut. En kritisch kijken naar welke brok je voert kan ook echt schelen (inderdaad met voldoende eiwitten en minder koolhydraten).

Hij kreeg in het asiel royal canin voor gecastreerde en gesteriliseerde katten... en dat voeden we nog

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:33

Kimberley_ schreef:
Yinthee schreef:
Ja, absoluut. En kritisch kijken naar welke brok je voert kan ook echt schelen (inderdaad met voldoende eiwitten en minder koolhydraten).

Hij kreeg in het asiel royal canin voor gecastreerde en gesteriliseerde katten... en dat voeden we nog

Royal Canin is slechter dan je zou denken :\

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:38

LoveGlove schreef:
Kimberley_ schreef:

Royal Canin is slechter dan je zou denken :[/quote]
Dat is mij ook altijd gezegd maar heb die vraag hier eerder gesteld en toen werd er aangegeven dat het meevalt.. dus ja kimi is hier net een maand en doet het er goed op en ander voer heb ik ook niet echt gevonden nog.

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:48

Royal canine is prima als je het (zoals al het andere droogvoer) met mate voert. Dus kijken hoeveel ze nodig hebben en dat is wat ze krijgen. Onbeperkte brok geloof ik niet zo in.
Kan natuurlijk dat jouw kat het dan net minder lekker daarop doet, en beter op een andere soort, dat is uitproberen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 08:58

Hier kregen ze eerst 2x per dag heel blikje natvoer, maar kon de laatste tijd veel weggooien. Nu loop er een te mekkeren dat ze niet genoeg heeft terwijl bordje nog niet leeg. Gevalletje lekkerste tussenuit eten en de rest laten liggen. Heb onbeperkt brokken staan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:09

Ik heb voor school ooit een onderzoek moeten doen met voer. Heb heel veel merken met elkaar moeten vergelijken. Naar mijn ervaring deed Royal Canin het echt verbazingwekkend slecht vergeleken met andere A-merken. Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek nog ergens heb opgeslagen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:10

Ik zelf ben ook totaal geen fan van royal canin. Ze krijgen dat hier echt niet.

Laatst een zieke kat. Dierenarts wilde meteen hill’s geven… staat nog steeds in de kast. Ze krijgen dat hier niet. Ik voer hoogwaardig voer met heel veel vlees en vis erin. (Bijna alleen maar) dan ga ik geen rotzooi voeren.
Maar iedereen staat vrij om te voeren wat zij vinden dat goed is. En nogmaals niet iedereen staat er hetzelfde in en niet iedereen kan er evenveel aan uitgeven.
Ik vind alleen dat ik als fokker een bepaalde verantwoordelijkheid heb om mijn kittens de beste start te geven en dit ook over te geven aan mijn kittenkopers. Wat zij dan doen moeten ze zelf weten. Maar gelukkig voor mij geven ze in mijn ogen allemaal prima voer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:30

xoranlover schreef:
Ik zelf ben ook totaal geen fan van royal canin. Ze krijgen dat hier echt niet.

Laatst een zieke kat. Dierenarts wilde meteen hill’s geven… staat nog steeds in de kast. Ze krijgen dat hier niet. Ik voer hoogwaardig voer met heel veel vlees en vis erin. (Bijna alleen maar) dan ga ik geen rotzooi voeren.
Maar iedereen staat vrij om te voeren wat zij vinden dat goed is. En nogmaals niet iedereen staat er hetzelfde in en niet iedereen kan er evenveel aan uitgeven.
Ik vind alleen dat ik als fokker een bepaalde verantwoordelijkheid heb om mijn kittens de beste start te geven en dit ook over te geven aan mijn kittenkopers. Wat zij dan doen moeten ze zelf weten. Maar gelukkig voor mij geven ze in mijn ogen allemaal prima voer.

Ikzelf zou willen dat ik ze wat minder op brok kon hebben staan. We moeten het ook doen met goedkoop brok gezien we geen geld hebben voor A-merken. Das met ons eigen eten ook. We gebruiken bijna geen A-merken voor onszelf. Alleen bij bepaalde dingen zoals ketjap en als we eens cola in huis halen omdat van die dingen huismerken gewoon niet smaken :=

Als ik wat extra's over heb in een maand geef ik dat wel vaak uit aan kip voor de dames. Dat vinden ze hier heerlijk :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:58

Tja, hier staan zolang ik weet alle beesten al op RC en ze doen het echt prima. Daarom ben ik er ook op gegaan met deze katten. Ontlasting is goed, gewicht ook, tanden, etc. etc. Dus wat dat betreft zie ik geen reden om ineens te switchen.
Moet wel zeggen dat als ik het niet tegen inkoopsprijs kon krijgen, ik het denk ik minder snel zou voeren door de prijs. Het is echt idioot duur als je het gewoon bij de dierenspeciaalzaak moet halen.

Welk merk raad jij aan, Xoranlover? Ik vind het altijd wel een interessant onderwerp, en ik wil niet zo'n doos zijn die vastroest zeg maar. :))
Laatst bijgewerkt door marley93 op 01-02-22 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:01

Ben ook geen fan van de hills, maar blijkbaar heb een van mijn katten het soms toch nodig. Maar merk wel dat ze het eten naar behoefte en gezien ze genoeg ander voer krijgen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:40

Azula is heel slank. Minder brokken geven, ze krijgt nu onbeperkt, zou ik niet doen.
Ze eet zo slecht zachtvoer. Nu alsze zin heeft een kwart van zo’n klein blikje Gold.
Animonda vlees vond ze ook niks.

Mijn zusje heeft ook 1 lastige eter van de poezen.
Ragdoll is daar heel kieskeurig, net als Azula bij ons.
Haar htk-kat eet net als onze htk-kat alles. Ook verse rauwe kipfilet.
Dat blieft Azula echt niet.
Hondenkoekjes jat ze dan wel als ze de kans krijgt.

Zoveel mensen, zoveel katten en zoveel wensen qua voer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:43

marley93 schreef:
Tja, hier staan zolang ik weet alle beesten al op RC en ze doen het echt prima. Daarom ben ik er ook op gegaan met deze katten. Ontlasting is goed, gewicht ook, tanden, etc. etc. Dus wat dat betreft zie ik geen reden om ineens te switchen.
Moet wel zeggen dat als ik het niet tegen inkoopsprijs kon krijgen, ik het denk ik minder snel zou voeren door de prijs. Het is echt idioot duur als je het gewoon bij de dierenspeciaalzaak moet halen.

Welk merk raad jij aan, Xoranlover? Ik vind het altijd wel een interessant onderwerp, en ik wil niet zo'n doos zijn die vastroest zeg maar. :))

Mijn ouders hebben onze honden ook al jaren Royal Canin gegeven. Mijn hond nu krijgt dat ook

Het is gewoon dat de waardes in mais en koolhydraten echt hoog waren voor een A-merk brok :=

Maar ja het ligt inderdaad ook aan je katten. Mijn katten zijn niet zo kieskeurig gelukkig. We proberen van alles bij ze uit om te zien wat ze lekker vinden. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat ze bief niet lekker vinden. En Nina een smaak van de natvoer zakjes die we een tijdje hadden. Maar dat was echt een specifieke smaak :')

Kwa snoepjes zijn ze wel kieskeurig. Kipfilet, voor blacky liquid snacks en voor Nina snack staafjes. Andere dingen vinden ze niet lekker of eten ze wel maar is het meh voor ze.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:18

Heb 3 lastige eters. Maar volgens mij is nu ook alles krols en dat terwijl Maira en Blue gesteriliseerd zijn.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:54

LoveGlove schreef:
marley93 schreef:

Mijn ouders hebben onze honden ook al jaren Royal Canin gegeven. Mijn hond nu krijgt dat ook

Het is gewoon dat de waardes in mais en koolhydraten echt hoog waren voor een A-merk brok :=

Maar ja het ligt inderdaad ook aan je katten. Mijn katten zijn niet zo kieskeurig gelukkig. We proberen van alles bij ze uit om te zien wat ze lekker vinden. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat ze bief niet lekker vinden. En Nina een smaak van de natvoer zakjes die we een tijdje hadden. Maar dat was echt een specifieke smaak :')

Kwa snoepjes zijn ze wel kieskeurig. Kipfilet, voor blacky liquid snacks en voor Nina snack staafjes. Andere dingen vinden ze niet lekker of eten ze wel maar is het meh voor ze.

Ja klopt dat viel mij ook op toen ik de voedingswaarden zat te bekijken laatst.

Ik wil wel graag van die surefeed voerbakken, op chip. Want ik zie toch wel dat Fred makkelijker aankomt dan George, die blijft vrij schraal. Die probeer ik nu al wat meer toe te schuiven (ze krijgen al uit aparte bakjes eten, dat zijn ze gewend), maar af en toe hangt Fred dan toch met d'r kop in de bak van George. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:58

RC is inderdaad heel hoog in koolhydraten en laag in dierlijke eiwitten. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat een kat het er niet goed op kan doen. De katten van m'n ouders krijgen altijd gewoon brokjes uit de supermarkt en dat is precies hetzelfde verhaal qua koolhydraten en eiwitten en doen het ook goed. Ik heb er gewoon voor mijn katten voor gekozen om dat niet zo te doen :P

En voeren is echt afhankelijk van het dier ja. Zo had ik dus Power of Nature brokken uitgekozen voor mijn katten. Heel laag in koolhydraten en mooi hoog in eiwitten, op papier de perfecte brok. Geschikt voor alle leeftijden dus dat konden ze mooi van kitten af aan krijgen. Marley deed het er echt super op maar Bowie z'n darmen konden het niet hebben, continu diarree. Dus nu gewisseld naar Purizon. Vergeleken met de PoN "slechter" maar Bowie doet het er super op en heeft nooit meer diarree. Marley ook, die is mooi makkelijk qua voer gelukkig _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:41

marley93 schreef:

Ik moet straks even het stukje voeding opzoeken wat ik mijn kittenkopers mee geef. Maar ik vind het allerbelangrijkste dat er flink veel vlees en bij voorkeur geen slachtafval in zit. Ik wil geen granen in mijn brok. Ik raad dan aan om te kijken naar Carnis, catlovergold, of happy cat te kijken. Purizon raad ik af sinds de samenstelling is veranderd. Taste of wild is ook oké en edgar en cooper gaat ook nog wel.

Ik zal dat stuk straks even plaatsen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:18

Happy Cat wordt hier al niet gegeten. Krijg dan blikken van hoe durf je dat neer te zetten. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:11

xoranlover schreef:
marley93 schreef:

Ik moet straks even het stukje voeding opzoeken wat ik mijn kittenkopers mee geef. Maar ik vind het allerbelangrijkste dat er flink veel vlees en bij voorkeur geen slachtafval in zit. Ik wil geen granen in mijn brok. Ik raad dan aan om te kijken naar Carnis, catlovergold, of happy cat te kijken. Purizon raad ik af sinds de samenstelling is veranderd. Taste of wild is ook oké en edgar en cooper gaat ook nog wel.

Ik zal dat stuk straks even plaatsen.

Oehh dat ga ik straks opzoeken. Hopelijk zit er een relatief goedkope brok tussen :=

Marcella schreef:
Happy Cat wordt hier al niet gegeten. Krijg dan blikken van hoe durf je dat neer te zetten. :')

The audacity >;)

:')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:21

Ik ben van plan om Jarco te gaan voeren.

De hond hier krijgt ook Jarco en erg te vreden over! Dus hopelijk ook als kattenvoer.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:54

Ik voer mijn katten tegenwoordig Carnis nadat ik deze door Xoran getipt kreeg. (En ik een zakje meekreeg bij mijn kitten.) Alledrie mijn katten zijn nu over op Carnis brok. Ze kregen eerder RC want dat bleven ze goed eten en ik had bij allerlei “goede” brokken vaak het probleem dat ze dat 1 keer aten en daarna niet meer. Carnis eten ze alledrie graag en ze doen het er goed op. Daarnaast krijgen ze 2 keer per dag natvoer, meestal van almo nature, applaws of Yarrah. En af en toe gemengd met een zakje Felix, want dat is misschien niet goed, maar vinden ze heel lekker.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:18

Emj_23 schreef:
Ik voer mijn katten tegenwoordig Carnis nadat ik deze door Xoran getipt kreeg. (En ik een zakje meekreeg bij mijn kitten.) Alledrie mijn katten zijn nu over op Carnis brok. Ze kregen eerder RC want dat bleven ze goed eten en ik had bij allerlei “goede” brokken vaak het probleem dat ze dat 1 keer aten en daarna niet meer. Carnis eten ze alledrie graag en ze doen het er goed op. Daarnaast krijgen ze 2 keer per dag natvoer, meestal van almo nature, applaws of Yarrah. En af en toe gemengd met een zakje Felix, want dat is misschien niet goed, maar vinden ze heel lekker.

Wat fijn dat ze het allemaal lekker vinden. Joh hier krijgen ze ook dingen die ze normaal eigenlijk niet krijgen maar wel lekker vinden. Maar dat is gewoon een lekkernij in plaats van een keer een maaltijd. Hier vinden ze die crunch snoepjes van whiskas super lekker. Nou die mogen ze van best af en toe een beetje hebben hoor.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:30

Top, Xoran, dankjewel! Ik ga er eens naar kijken. Voor nu heb ik nog twee zakken RC staan, die moeten eerst maar op. :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:07

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie va mijn voercombi vinden. Ik voer onbeperkt applaws brok en savonds een kwart blikje smilla per kat. (Meer laten ze liggen)
Onze poes komt vanaf onbeperkt vers vlees, maar is nu wel aangekomen sinds ze bij ons is. (Hebben 2 katten)
Hier onbeperkt vers vlees voeren is helaas niet te doen ivm bederf.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:53

Vers mag je ook niet laten staan. Max 20 minuten. Maar nogmaals iedere kat is anders en iedereen heeft een ander budget en visie op voeren.

Ik zie liever meer vlees. Maar applaws is een prima brok. En als het goed gaat is het toch prima :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:26

Carnis hebben ze als brok wel gegeten en ineens werd het niet meer gegeten.