En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:59

Sorry, maar mag ik toch even hard lachen?
Zie het zo voor me, Colette dwars overal doorheen en jij met je hoogzwangere buik erachteraan. Zie het voor me :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:00

Ach, Colette. Aan de loopvogelerij. :=

Gelukkig is alles met een sisser afgelopen, maar wat een toestand.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:56

Oh my, wat zul je doodsangsten hebben uitgestaan, dat beest als een kip zonder kop op de weg en overal door en overheen.

Dat wordt dagen bijkomen op de bank met veel thee en een boekje / serie zonder spannende verhalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:31

Oef dat hele verhaal heeft wel een hoog Comedy Capers gehalte zeg :))

Ik zou denken maakt niet uit waar je dat beest op moet sluiten maar alles om dit nogmaals te voorkomen met je ongetwijfeld oncomfortabel bolle pens inmiddels :(:) Wat een gedoe heb je met die rare loopvogels joh, het is wel een interessante hobby zullen we maar zeggen :=

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:55

Ik snap dat je enorm in de stress zat om Colette.
Maar stiekem vind ik het jammer dat er geen filmpje is van "de hoogzwangere walrus" die op de nandoe stort.... _O- _O- _O-

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:21

Wat een avontuur zeg.
Wel kras dat al die bomen tegelijk gaan. Al zijn populieren wel brekebeentjes. Staan ze op jouw eigen terrein? Dan is het misschien niet onverstandig om ook eens kritisch te laten kijken of er niet meer op scherp staan en dan een paar windbestendige soorten terug te planten.

Wel fijn dat Madelief zo braaf is blijven staan. Zou het kunnen dat nandoes die door paps zijn grootgebracht gewoon relaxter zijn dan nandoes die een lampje als vaderfiguur hadden?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:27

4 km in 6 minuten :wow:

Wat een verhaal!! Ik kan me je paniek goed voorstellen.
Hoe heb je het nu voor de nacht opgelost met ze?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:49

Daenerys schreef:
4 km in 6 minuten :wow:

Wat een verhaal!! Ik kan me je paniek goed voorstellen.
Hoe heb je het nu voor de nacht opgelost met ze?

En dan ook nog een hoogzwangere in bijna datzelfde tempo er achteraan hè...

TS wil dit hoogzwanger niet nog eens doen
Ik doe het niet-zwanger niet eens na....

Pfffff zeg, wat een avontuur

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:10

Wat een avontuur zeg. Dat is schrikken. Wat een gedoe met zo’n nandoe :').
Ik zie je al als walrus op Colette springen. }>
Gelukkig is het goed afgelopen. Misschien toch de omheining en de bomen even goed nalopen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 00:02

Ik hoop dat colette nu niets in gang heeft gezet bij de baby :=
poedersuiker timing allemaal, hopelijk blijven ze nu binnen zonder problemen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 08:45

Blij dat ik jullie toch kon laten lachen met onze avonturen :))

Even snel wat algemene antwoorden, ik waardeer echt super hard dat jullie zo meedenken <3

Hoogzwanger bovenop een nandoe duiken was niet het slimste, maar ik was echt als de dood dat ze in haar paniek om de brandweermannen en de 'druk' die dat geeft, toch over de tuin-omheining zou springen en weer weg zou zijn. Colette is echt raar op dat vlak, meestal is ze best relaxed (kijk ook het nagels knippen bv) maar eenmaal in paniek, is ze echt totaal onbereikbaar. Dus het was eerder een wanhoopspoging om haar niet opnieuw kwijt te raken :+

Alle ideeën over opsluiten (in huis, in een stal, trailer,...) zijn hier al de revue gepasseerd maar ik zie dat momenteel echt niet zitten om uiteenlopende redenen. Ze vangen is moeilijk (het lukt me zwanger eigenlijk echt niet :o ), we hebben enkel schuilstallen (gaat op de to do lijst om in een afgesloten stal te investeren... altijd handig ook voor de paarden) en door de omgevallen bomen geraakt er geen trailer tot aan de wei (pad compleet versperd).

We hebben de omheining van het kleine stuk wei dezelfde dag van de uitbraak terug zo goed en kwaad als kon hersteld, mijn vader is nog snel afgekomen om te helpen. Al die tijd is Colette in die kartonnen doos blijven zitten := Ik zal straks wat foto's van de situatie nemen, maar dus overal liggen bomen, we hebben enkel de stukken ertussen uit gezaagd zodat we de omheining terug konden herstellen.

Ivm de populieren: het zijn allemaal bomen van dezelfde leeftijd (oud) en daarom vallen ze nu allemaal tegelijk, ze zijn echt 'op'. En hoe meer er vallen, hoe meer vrij spel de wind heeft op de resterende bomen, die weer sneller vallen enz enz. Ik heb ondertussen PTSD overgehouden aan het geluid van de wind :+ de boomverzorger gaat zeker weten preventief de andere bomen ontmantelen, hoe jammer ik dat ook vind.

Straks hebben we klusdag met enkele mensen, we gaan in een ander stuk wei een fort knox creëren en dan kunnen ze daar in voor maandag. Ik heb er echt nachtmerries van. Als het doenbaar was zou ik ze met een sok over de kop, opgeplooid in een doos, wegzetten in huis tot na de winter :+ }>

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:51

_O-
Bedankt voor het mentale beeld van een voor de winter opgeslagen nandoe.

Wat een gedoe zeg, en dat terwijl je hoogzwanger bent. Ik hoop dat ze in hun verbeterde Fort Knox rustig blijven zitten, zodat jij nog een beetje kunt ontspannen voor de kleine zich aandient.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:02

Jeetje wat een avonturen. Hoezo is Colette moeilijk te vangen, je deed het toch net zo maar? _/-\o_

Sterkte met de laatste loodjes en succes met de omheiningsoplossingen!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:49

ok, ik had bij het plaatsten van de link niet het idee dat je daarna hetzelfde zou doormaken.....
weet je zeker dat Colette niet stiekem heeft zitten bokken en door de link op een idee is gebracht??
in dat geval sorry.... |(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:14

Solleke_Noah schreef:
Als het doenbaar was zou ik ze met een sok over de kop, opgeplooid in een doos, wegzetten in huis tot na de winter :+ }>

och dat snap ik helemaal. gekke erwtenbreintjes ook in de error.

In ieder geval fijn dat Colette weer veilig thuis is. En hopelijk zijn jij en de baby ook weer wat tot rust gekomen. Wat een avontuur }:0

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:17

Zit er niet ergens een knopje op die vogel. Dat je d'r uit kunt zetten, of op terug naar fabrieksinstellingen in geval van erwtenbreinkortsluiting.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:56

Het voelt heel fout om te lachen, maar wat een briljant verhaal. Jou oppikken in een andere tuin, achter je nandoe aan die 40km/uur loopt. En dan het nandoestorten, onder de bewonderende blikken van politie en brandweer. Terwijl je eigenlijk dus doodsangsten uitstond dat Colette niet te vangen zou zijn én je potverdikke hoogzwanger bent.

Je bent wel echt ultrastoer _/-\o_ .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:35

Van Nandoei tot Nanwoei.. ze houden je wel bezig zo!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:13

Haha Nanwoei!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:42

En Madelief is nog in de nangroei...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:07

Vergeet de "Nanfoei" niet, aan de loopvogelarij is niet voor herhaling vatbaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:27

En nadien was Colette (en uiteraard op ook) vast nanmoe. :Z

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:23

Mensen toch... Al die flauwe woordgrappen, dat kunnen we de nandoe niet andoen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:10

Nan doe eens normaal ,

Als die al niet voorbij kwam.. hoewel het een vrouwtje is geen man5l

Maar wat een stress.. hopelijk zijn maandag dan alle bomen om en daarna weer gewoon alles normaal

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 10:26

Jullie zijn weer on a roll met de woordgrapjes :')

We hebben afgelopen dagen niet stilgezeten!

Allereerst de situatie met de omgevallen populieren. Zoals jullie zien was er geen houden meer aan en is de ene na de andere boom omgegaan in een soort domino gebeuren :+

Afbeelding

De kruin van twee van de populieren had dus ook de achterste omheining meegenomen, waardoor Colette is kunnen ontsnappen en ja, de rest weten jullie :') afgelopen dagen met mijn vader echt hard aan het werk geweest om alles zo goed mogelijk op te ruimen en nieuwe omheining te plaatsen. Ik ben maar meteen voor 1m80 hoog gegaan, geen risico's meer, nachtrust is me ook wat waard :+

Afbeelding

De boomverzorger kwam ook wat voorbereidend werk doen afgelopen dagen, en Colette haar brein(tje) kon het echt niet aan. Ze is weer totaal over de flos gegaan. Uiteindelijk heeft ze zich zowat doodgerend van uitputting ;(

Zodus....

Afbeelding

We hebben toch weer een nandoe in huis _O- mijn inschatting was dat ze de hoogtewerker echt niet ging overleven met hoe druk ze zich maakte. Denk ook een correcte inschatting want ik kon haar zo oppakken en in de kruiwagen naar het huis rijden met een doek over haar hoofd. Ze was echt compleet op en uitgeput :(:)

Ondertussen is ze weer helemaal beter gelukkig, de rust in huis doet haar goed. Ik zet haar pas terug bij Madelief als alle werken achter de rug zijn.

Afbeelding

En Madelief? Die laat het allemaal niet aan haar hart komen. De dalai lama in persoon dat beest <3 Een paar sneeuwfoto's van de afgelopen dagen :D

Afbeelding

Afbeelding

De hoogtewerker is ondertussen gearriveerd en ze zijn begonnen met het ontmantelen van de bomen! Madelief kijkt vanop een afstandje toe, ze is er niet helemaal gerust op maar blijft wel relaxed gelukkig;

Afbeelding