En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:43

Justin, naar de film Colette en Justin

Bovendien zijn er met Justin natuurlijk ontelbare woordgrappen te maken.
Reden genoeg.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:34

Haha dank allemaal voor de naamsuggesties! "Maan" vond ik trouwens een hele lieve en mooie suggestie <3

Ik zal eerst even de dna test afwachten, daarvoor moet ik wel eerst een vers veertje bemachtigen, dus nog wat oefenen met aaien :))

Zelf waren we aan de naam Blanca (for obvious reasons) of Madelief (idem) aan het denken. De nandoe kleuter doet het goed trouwens, ondanks het ongelofelijke rotweer! Ze plakt dicht tegen Colette aan en zoekt veel steun bij haar, ook komt ze flink elke keer mee brokjes eten. Wel echt enorme groepsdieren die loopvogels, ik ben blij dat we terug een vriendje erbij hebben.

En over de schuilstal: loopvogels staan er helaas om bekend quasi geen gebruik te maken van schuilstallen. Met Maurice heb ik nog vanalles geprobeerd, zoals een pak zaagsel op z'n vaste nestplaats leggen, maar dat werd me niet in dank afgenomen :') ik moet er maar op vertrouwen dat ze als het écht te erg zou worden, in de stal gaan liggen.

snorkel1986

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:17

Veel als voeren in de schjil stalken je idd niet doen bij die stresskipjes en eigwijze vogels ( hier ook geen nacht hok meer) wel stuk heg dat ze uit de wind kunnen komen..

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:41

Ik vind Madelief echt een geweldige naam <3 Knappe kleutervogel <3

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:03

Heel leuk!
Ik vind de kleuter al best groot trouwens. Natuurlijk heb ik er geen verstand van, dus ik ben benieuwd of dit een 'normaal' formaat is waarbij ze verhuizen, of dat ze lekker lang bij de vader gebleven zijn?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:12

Of de luizenmoeder versie, Maledief :D

Na al het verdriet nu ook weer genieten. Is je gegund.
( En ik geniet ook zo ontzettend van deze positieve verhalen)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:28

Hoe is het met Colette en de Nandoe-vooralsnog-zonder-naam? Is de kleine al wat handtam?
Wat wordt eigenlijk de aanpak voor veertje trekken voor dna-test? Is dat een kwestie van dicht genoeg bij vogel komen, veertje vastpakken en dan wachten tot ze wegrent en veertje zo zelf uittrekt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:44

Volgens mij is het nu een Nan-doe-maar-een-naam

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:46

Geen nanzondoernaam? O:)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:40

Wat geweldig een nieuw maatje voor Colette! *\o/* zo schattig die foto samen liggend in de ochtend en wat een leukerd ook weer <3
Ben benieuwd wat het geslacht is

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:45

Hoe is het met de familie nandoe?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 18:02

Gaat goed met de twee dames <3 Colette heeft Madelief helemaal onder haar vleugels genomen, net haar baby haha.

Was even wat stiller met de feestdagen, en helaas vandaag met de rukwinden hier in België tot onze grote schrik meerdere bomen omgegaan. Ze hebben de stal van de nandoes op een haar na gemist :\ Omheining is wel geraakt, ook de tussenomheining die we recent gezet hadden en de omheining naar het bos toe.

Over 21 dagen moet ik bevallen dus wel een rottige timing :+ morgen komt mijn vader helpen de ergste schade te herstellen en de nandoe dames gaan voor de zekerheid op de grote wei. Want er staan nog twee bomen rechtop maar scheef, als die ook gaan vallen... en er komt zo snel mogelijk een boomverzorger de scheefhangende bomen ontmantelen.

Gelukkig lieten de dames het helemaal niet aan hun hart komen. Toch grappige beesten he, van een kleine verandering helemaal over de flos gaan, drie dikke populieren die hun wei indonderen is dan weer helemaal geen probleem _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en deze vond ik zó leuk! Op de kerstmarkt hier in het dorp stond een nandoe op de draaimolen <3 (ok ok of een emoe)

Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:05

O, wat een prachtige post! Een nieuwe nandoe en binnenkort een nieuw mensje! Ik kijk nu al uit naar de foto's van je kindje op de draaimolen-nandoe, over een jaar of vier...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:07

Wat fijn dat ze ondanks de storm zo lekker relaxt zijn samen.
Nadoe post is altijd een klein feestje.
Hard werken dus op alle gebieden de komende weken! succes met alles!
Ben benieuwd hoe kindje en Nandoe elkaar gaan vinden.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:24

Stomme erwtenbreintjes _/-\o_ := Echt geen logica in te ontdekken altijd. Wel heel fijn dat ze het zo goed doen en ik vind Madelief toch zo’n heerlijke naam en die draaimolen is ook geweldig! <3

Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 19:48

Dank jullie <3

Mijn zoontje (2,5 jaar) vindt de nandoes alvast geweldig, die gaat altijd heel trouw brokjes voeren. Die verblikt of verbloost ook niet als ze weer eens vastzitten in hun freakmodus :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:31

Fijn dat ze het zo goed doen ! En oeh, dat is hoogzwanger, ook spannend !!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:43

Ik kwam even piepen of het (nandoe)kind al een naam heeft, en inderdaad! Leuke naam. Ik vraag me af of je ze nog uit elkaar zal kunnen houden als ze beide volgroeid zijn.

En veel succes met het mensenkind dat op komst is! Inderdaad belabberde timing zo met die omgewaaide bomen, doe maar voorzichtig hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:10

Ah fijn dat het goed gaat tussen Colette en Madelief!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:49

hwn schreef:
Ik kwam even piepen of het (nandoe)kind al een naam heeft, en inderdaad! Leuke naam. Ik vraag me af of je ze nog uit elkaar zal kunnen houden als ze beide volgroeid zijn.

En veel succes met het mensenkind dat op komst is! Inderdaad belabberde timing zo met die omgewaaide bomen, doe maar voorzichtig hoor.

Is denk ik net als met Friezen of fjorden, die kun je ook uit elkaar houden door hun verschillende karakters en kleine verschilletjes.

Leuke update, TS. Fijn dat de nandoedames zo goed met elkaar kunnen. Wat staan ze heerlijk laconiek naar die boom te kijken :')

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:59

Nandoes ook _O-. Een omgevallen boom is geen probleem maar andere dingen zijn weer doodeng :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 19:50

Je ziet het verschil inderdaad wel door naar hun gedrag te kijken vind ik, ze hebben allemaal zo hun trekjes :)

Hier is het wel even heel stressvol. De laatste drie populieren die vlak aan de stal staan, dreigen ook om te gaan vallen. De nandoes verplaatsen is momenteel géén optie, want we hebben nergens een geschikte wei die goed afgemaakt is (wel om paarden binnen te houden, maar nandoes ontsnappen gegarandeerd).

De gecontacteerde boomverzorger komt morgen de populieren verankeren, op hoop van zegen. Komende maandag kan hij ze pas met de hoogtewerker komen ontmantelen. Maar Colette schoot weer meteen compleet in de stress door de boomverzorger z'n aanwezigheid. Ik weet oprecht niet hoe ze gaat reageren op een hoogtewerker vlak naast haar wei. Ben bang dat ze zich dood gaat lopen op de omheining maar ik zie momenteel ook gewoon geen andere optie. Madelief was wel relaxed trouwens.

Even laten bezinken en morgen bekijken met mijn vriend en vader of we evt toch een ander stukje tijdelijk nandoe-proof kunnen omheinen. Vandaag zijn er nóg twee bomen gevallen trouwens, gelukkig ook zonder platte nandoes. Echt wat een stress pfffffff %) en het blijft maar waaien, vreselijk!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:45

Ohhh, sterkte met de dames. Ik geloof gelijk dat dat nogal wat stress geeft

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 00:16

Je vriend gaat dit niet leuk vinden. Maar kunnen ze niet voor een dagje in die kamer waar Maurice ook was toen hij zo heel ziek was?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 01:43

Ja of sowieso ook even hulp inroepen van nandoe mensen.
Misschien kunnen ze in een paardenstal? Moet een nandoe persé kunnen rennen als die nerveus is of is het voorkomen van het ontstaan van adrenaline mogelijk door ze prikkelarm weg te zetten?
Maar ja, vangen is vast ook een ding, helemaal met dit rotweer.

Wat denk je, lopen ze echt weg, is het onveilig dicht rond jullie erf qua wegen en drukte? Aangezien Maurice zich ook redde zonder persé omheining tot je hem vond, kan je missch toestaan dat ze tijdelijk wat meer vrijheid krijgen, en ze wel in de buurt blijven?
Goh wat naar dat de wind het vredige leventje nu zo verstoord! Sterkte daar!