De natuur in eigen omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:38

Wauw, wat zijn die wespspinnen gaaf zeg. En die spreeuwen, geweldig. Sneu van het dode kalfje maar de manier waarop de boer het aanpakt vind ik dan weer wel heel mooi.
Ik heb geen foto’s van eekhoorns en reeën helaas, de eerste wel gespot maar mijn honden ook en daardoor had ik mijn handen vol :'). Wel een tof boek gescoord over kruiden en planten uit de natuur *\o/*
Morgen weer naar huis….

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Vicome schreef:
Aanvulling dit zijn koeien die ooit in een natuurbegrazingsproject gelopen hebben en zo natuurlijk mogelijk gehouden worden dus ze bevallen gewoon buiten en kalfjes blijven er ook bij tot ze ik gok 6mnd zijn als stiertje en als koe blijven ze er gewoon bij. Ze lopen winter en zomer buiten met bijvoeren door de boer. Die komt meerdere keren per dag kijken, hij is er nu ookal bij geweest maar gunt de moeder haar afscheid van het kalf dus haalt dode kalfje later weg.

Dat is heel droevig. Wel een fijne manier van koeien houden. Goed dat de boer zo betrokken is bij zijn beesten. Is het bij koeien net zoals met paarden, dat bij tweelingen er eentje vaak niet haalt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:44

miereneter schreef:
Vicome schreef:
Aanvulling dit zijn koeien die ooit in een natuurbegrazingsproject gelopen hebben en zo natuurlijk mogelijk gehouden worden dus ze bevallen gewoon buiten en kalfjes blijven er ook bij tot ze ik gok 6mnd zijn als stiertje en als koe blijven ze er gewoon bij. Ze lopen winter en zomer buiten met bijvoeren door de boer. Die komt meerdere keren per dag kijken, hij is er nu ookal bij geweest maar gunt de moeder haar afscheid van het kalf dus haalt dode kalfje later weg.

Dat is heel droevig. Wel een fijne manier van koeien houden. Goed dat de boer zo betrokken is bij zijn beesten. Is het bij koeien net zoals met paarden, dat bij tweelingen er eentje vaak niet haalt?

Ja, waar bij koeien die ene een iets grotere kans heeft. Bij paarden overleven ze het vaak beide niet.

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat een van beide een probleem met het geslacht heeft en daarmee onvruchtbaar (kweentje wordt dat op sommige plekken genoemd).

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

Verdrietig maar wel een fijne manier zoals ze gehouden worden, klinkt het.

Ik heb jaren geleden deze voor mijn moeder gemaakt (minimaal 6 jaar geleden), en mijn moeder heeft hem nog steeds en nu is hij opeens weer uitgelopen en bloeit weer!

Afbeelding
Zo heb ik hem gemaakt destijds (en volgens mij al eens eerder gepost).

Afbeelding
Hij is een beetje (erg) zielig maar mijn moeder vind hem nog steeds leuk haha.

Afbeelding
En bloemen! <3

En nog een hommel weer op de been geprobeerd te helpen met wat suikerwater maar helaas tevergeefs, was aan zijn/haar einde.

Afbeelding

Afbeelding

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Wat leuk die pot met die sedums, en mooi dat ze weer zo uitgelopen zijn.
Sneu van de hommel maar je hebt je best gedaan. Ik heb het idee dat er heel weinig hommels zijn dit jaar, normaal zie ik ze hier volop maar heb er nu misschien 5 gezien aan het begin van het seizoen. Nu zit ik ze helemaal niet hier.

prompter

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:06

Oh ik zie ze hier in mijn tuin gelukkig dagelijks :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:15

Ach, dat kalfje en geweldig hoe de boer dit aanpakt zeg. De moeder lekker de tijd geven om afscheid te nemen.
Ik kan het niet genoeg aangeven hoe mooi ik al jullie foto’s vind, ook al reageer ik niet op iedereen afzonderlijk.
Ik ben echt soms jaloers op jullie waarnemingen, hier zie je de vogels niet zitten door de enorme begroeiing, we horen ze wel, maar zien, helaas niet.
Eigenlijk zou ik de foto’s die ik heb van de natuur eens moeten verzamelen, maar ik ben daar te lui voor..
Ga vooral zo door meiden. En ik wil ook wespenspinnen hier, bijten die dingen eigenlijk?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Yavanna schreef:
Ach, dat kalfje en geweldig hoe de boer dit aanpakt zeg. De moeder lekker de tijd geven om afscheid te nemen.
Ik kan het niet genoeg aangeven hoe mooi ik al jullie foto’s vind, ook al reageer ik niet op iedereen afzonderlijk.
Ik ben echt soms jaloers op jullie waarnemingen, hier zie je de vogels niet zitten door de enorme begroeiing, we horen ze wel, maar zien, helaas niet.
Eigenlijk zou ik de foto’s die ik heb van de natuur eens moeten verzamelen, maar ik ben daar te lui voor..
Ga vooral zo door meiden. En ik wil ook wespenspinnen hier, bijten die dingen eigenlijk?

Insecten wel ;) mensen bij mijn weten niet. In ieder geval niet anders dan bijvoorbeeld een kruisspin volgens mij.

Het is een bizar wespspinnen jaar, ik zag er vandaag weer 2, totaal andere locatie, ik denk 60 kilometer verderop.

Ook een prachtige hagedisje in schutkleur dat lag te zonnebaden op een molshoop :')

Ik zet de foto's vanavond even om naar mijn telefoon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Prompter: OMG een jonge zwarte specht in een nest? Ik ben jaloers! :=

Miereneter: Ja, zo'n nest is echt een prachtig kunstwerkje! Ze zijn allemaal anders en de kleuren verschillen ook vaak!

Vicome: Wat sneu dat het tweede kalfje het niet heeft gered! Goed dat de eigenaar de koe afscheid laat nemen :(:)

Karlijn: De sedum is sterk zeg! En wat fijn dat ie weer uitlopers heeft!
Sneu van de hommel :(:) Hier laatst ook geprobeerd maar het was ook al te laat.

Yavanna: Ik geniet ook van jouw foto's hoor! Heerlijk zo langs en op het water <3

Femke_Tweety: Ik ben benieuwd naar de foto's! :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Komtie

Ik denk dat heel veel mensen er zo langs zouden lopen zonder wat te zien.

Mensen in dit topic zijn denk ik wat scherper qua waarnemen dan de gemiddelde Nederlander :+

Goed kijken :D :

Afbeelding

Hij is er echt...

Afbeelding

En toen spotte hij (zij denk ik eigenlijk) mij, en was ie vlot verschoten en weg :')

Afbeelding

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Wat gaaf die hagedis, goed gespot! Ik zou die denk ik gemist hebben. Gelukkig nog wel foto's kunnen maken voordat die wegschoot.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

@Cayenne ik liep in een beukenlaan op de Veluwe en hoorde een harde kreet
De oorzaak gaan zoeken, hing er een hongerig jong zwart spechtje hoog in een boom uit een hol :D. Ik was daar gelukkig vier dagen, elke dag even een poos gaan kijken en elke dag 1, soms 2 koppies uit dat nest <3 . En zo elk kwartier kwamen pa en ma wat brengen. Ik had helaas nog geen camera om het vast te leggen, maar ik heb genoten die dagen :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Ik heb 1 fotootje in slechte kwaliteit van de mini zwarte specht, hij zat echt te hoog voor mijn telefoon :)

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Wat gaaf! De zwarte specht staat echt al jaren op mijn wishlist :D

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Vandaag 3 keer wat moois in de natuur/omgeving gezien <3
Vanochtend vroeg onderweg naar mijn pony een ooievaar midden op de weg. Wou nog een foto maken maar hij was alweer weg. Zo’n groot gevaarte waar ik in reed was natuurlijk ook wel eng.
Maar wel prachtig om zo’n ooievaar van dichtbij te zien! Op de terugweg zag ik twee ooievaars verderop in een weiland.

Later op de dag was ik in Den Haag en heb ik dit kleurrijke wezentje gezien:
Afbeelding

En zojuist tijdens het wandelen met de hond op een afstandje familie zwaan mogen bewonderen. Als je goed kijkt, kun je de twee jonkies ook zien!
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Ooievaars zijn zelf ook grote gevaartes van dichtbij vind ik - leuk dat je ze goed kon zien! En mooie libelle! Hier zitten mensen die vast wel weten welke het is :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:18

Ik wilde eigenlijk gewoon de schattige bloempjes van de Verbena op de foto zetten, maar dit koolwitje kwam photobomben <3

Afbeelding

En een close up van de anemoon

Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Mooie kleurtjes die anemoon!

Afbeelding

Hier een zoekplaatje.
Niet heel scherp. Telefoonfoto met inzoomen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:09

Het is toch duidelijk te zien hoor :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

prompter schreef:
Ik heb 1 fotootje in slechte kwaliteit van de mini zwarte specht, hij zat echt te hoog voor mijn telefoon :)

[ Afbeelding ]

Echt heel gaaf!