En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 07:52

Laurora schreef:
Hee wat goed! Daar mag je echt trots op zijn!
Op de laatste foto lijkt ze ook wel erg trots op zichzelf!
"ik heb je niet met mijn gigantische klauw in je gezicht gekrabd, knap he!"

:)) heel aardig van haar ja _O-

Ga het ook wel blijven onderhouden, regelmatig pootje aanraken/optillen, want dat nageltje zal wel heel haar leven bijgeknipt moeten worden.

Dit weekend zijn de werkmannen geweest om ons stuk op te meten waar de nieuwe omheining komt. Ze kunnen wel pas plaatsen in januari helaas! Dus even denken wat we in de tussentijd doen. Twee opties eigenlijk: in de huidige wei een kleiner stuk afzetten en nu al een vriendje bijhalen, ofwel wachten tot januari en dan een vriendje bijhalen. Ik twijfel nog even verder... ook of we er een hen of een haan bijhalen. Met een hen erbij heb je geen kans op onverwachte baby's, da's wellicht de betere keus.

edit: de fokker van Colette heeft niks meer zitten, de asielen ook niet. Dus wordt sowieso ook nog even goed zoeken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:10

Dat is voor ons helemaal niet de betere keus ja -O-

Nandoe-baby's please.... O:)

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:44

Één vrouwtje kan toch wel 10 eieren ofzo leggen? Dan krijg je een overvloed aan babynandoes
wel schattig O:)

miereneter

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:27

Ook ik ben diep onder de indruk van het nagelknipsucces.

En wat is ze toch een knappe nandoe <3 .

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:42

Je hoeft de eieren niet verplicht te laten uitbroeden... Of er alleen een paar laten liggen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:48

Ik lees ook nog steeds mee. Heel verdrietig bericht. Maar toch ook weer iets moois bereikt. Heb je trouwens beide voetjes geoefend? Zal je net zien dat je een keer de andere poot aanraakt en dat ze compleet over de zeik gaat!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 15:13

Lalladidoo schreef:
Één vrouwtje kan toch wel 10 eieren ofzo leggen? Dan krijg je een overvloed aan babynandoes
wel schattig O:)

Ze leggen zelfs 30 eieren per nandoe :')

@axel: ik probeer beide voetjes aan te raken inderdaad, focus lag nu wel op het ene voetje met de scheve nagel dus zal de andere er ook bewust nog bij gaan oefenen, goed idee!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:35

Wat knap van beide dat t zo goed lukt met de nageltjes <3

Zou nu er 1 bij halen (als er 1 beschikbaar is) niet en helpen met de eenzaamheid maar ook minder stress geven als ze naar een ander stuk gaan ? Ipv nieuw stuk en gelijk ook nieuw maatje erbij?

Puur als vraag hoor !

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 15:39

Mondy schreef:
Wat knap van beide dat t zo goed lukt met de nageltjes <3

Zou nu er 1 bij halen (als er 1 beschikbaar is) niet en helpen met de eenzaamheid maar ook minder stress geven als ze naar een ander stuk gaan ? Ipv nieuw stuk en gelijk ook nieuw maatje erbij?

Puur als vraag hoor !

Ja ik neig ook naar eerst de wei waar Colette nu staat kleiner maken (snif) en dan alvast een vriendje erbij zoeken. Januari is toch nog drie maanden he, lange tijd om alleen te staan. Enige wat me eigenlijk tegenhoudt is dat ik er dan meerdere heb om van wei te verhuizen en dat gaat ook nog een best klusje worden :+

Las ergens iets over target training bij kippen, die een tennisbal op een stokje volgen. Misschien dat als volgende trainingsprojectje en ze zo verhuizen "volg de tennisbal!" :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:54

Dat nodigt uit tot een filmpje *-:)

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:57

Solleke_Noah schreef:
Las ergens iets over target training bij kippen, die een tennisbal op een stokje volgen. Misschien dat als volgende trainingsprojectje en ze zo verhuizen "volg de tennisbal!" :D

Haha! Dat doet me denken aan zo'n sliert grote-stadstoeristen die op straat dan het gele vlaggetje van de gids moeten volgen :))
Lijkt mij dat dat wel kan werken!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:27

super knap van het nagel knippen!!!

deze vond ik nog op MP:https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/pluimvee/m2183243059-nandoe-dame

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 19:00

Tijn8 schreef:

deze vond ik nog op MP:https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/pluimvee/m2183243059-nandoe-dame

Bedankt voor de tip! Ze ziet er leuk uit, en ook een eenzame ziel :(:) ik woon wel in België dus het is een beetje ver vrees ik!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:08

Er staan op 2dehands wel enkele nandoes op, zowel kuikens als volwassen dieren, wel trgen betaling…

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:28

30 eieren! :wow:
Nu snap ik dat die stresskippen niet zijn uitgestorven :))

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:52

Super dat het gelukt is met de nagel!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:26

Solleke_Noah schreef:
Tijn8 schreef:

Bedankt voor de tip! Ze ziet er leuk uit, en ook een eenzame ziel :(:) ik woon wel in België dus het is een beetje ver vrees ik!

Een beetje ver, maar niet extreem. Langerak ligt in Zuid-Holland; vanuit Aarschot - uit eerdere berichten heb ik opgemaakt dat je daar in de buurt woont - is dat ongeveer even ver als de Belgische kust. Of zo'n beest dat qua stress aankan, kan ik niet voor je uitmaken natuurlijk.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 23:51

Nu verwachten wij natuurlijk wel nandoe-nagellak foto's! :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 04:39

Ach nee...wat verdrietig van Antoine. Twee zo kort achter elkaar ook pfff Y;( Sterkte Soll

Wat stoer dat het nagelknippen gelukt is!

Het dichter bij huis halen is ook wel heel leuk al wordt haar/hun stukje dan iets kleiner. Is af en toe dan wel los in de wei voor een paar uurtjes wel mogelijk of geeft dat dan te veel stress?

Hopelijk vind je gauw weer een leuk maatje voor Colette <3

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:27

Ach wat sneu van Antoine, wat erg voor jullie!

Fijn dat Colette het ondanks alles zo goed doet nu.

Ben je ooit te weten gekomen waar Maurice vandaan kwam? Ik ga heel hard duimen dat er binnen de komende maanden spontaan nog een knappe man(doe) voor Colette in de wei opduikt. Cirkeltje rond!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 14:47

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Afstand tot de Belgische kust is wel echt een eindje, meer dan 100 km, lijkt me inderdaad te stressvol. Ik had nu contact genomen met een fokker die op 16 km zit, ter vergelijk :D maar die had helaas niks meer zitten.

We zijn nooit te weten gekomen waar Maurice vandaan kwam. Ondanks contact met de lokale politie, dierenarts, oproepen op FB enz. Blijft dus een mysterie dat wel nooit opgelost zal raken.

Af en toe los in de grotere wei is opzich een optie (we gaan een poortje voorzien) maar ik schat het inderdaad als te stressvol in. Tenzij mijn targetraining gaat werken he :)) nee, we zullen zien, moest het allemaal goed meezitten is het een optie maar voor nu concentreer ik me op het nieuwe verblijf van 450 vierkante meter.

Ondertussen heb ik met meerdere fokkers contact gehad, maar ze hebben ofwel niks te koop, ofwel kuikens van enkele maanden oud die nog binnen onder de warmtelamp zitten. Niet echt een match voorlopig. Ik wil niks overhaasten dus we blijven rustig rondkijken. Volgende week een klusdag gepland met mijn vader, dan gaan we Colette haar wei alvast kleiner maken in afwachting tot het nieuwe stuk in januari.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:46

Proberen kan altijd :j Hopelijk vinden jullie gauw een leuk maatje voor Colette <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 17:22

Heel verhaal getypt, klik ik alles weg :+

Korte versie: nog geen maatje, heb nu wel contact met iemand die een tweejarige nandoe heeft lopen, even kijken of dat wat wordt. Verder enkel kuikens (durf ik niet aan, zitten nog onder warmtelamp binnen...) en iemand die me heel enthousiast een struisvogel wou verkopen :D die zou 'veel tammer en aanhankelijker zijn dan nandoes', haha ik geloof hem direct maar heb toch maar gepast :')

Colette heeft haar aangepaste wei gekregen, en over de lange stukken gras ga ik voor de zekerheid nog even met de grasmaaier (m'n vriend verklaart me voor gek :o maar hij helpt me wel gelukkig). Colette was een engeltje, zowel bij het zetten van de omheining heel relaxt gebleven, als ook bij het verkennen van haar nieuwe domein. Flinke vogel is het ook :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dan tijdelijk tot de werkmannen het bekaert hekwerk komen plaatsen in januari.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:30

Dat ziet er toch uit als een prima formaat weitje voor madammeke...? +:)+

Stalletje staat wel een beetje op instorten of niet :+

Duimen dat het wat wordt met de 2-jarige nandoe. Je klinkt nou nog niet echt alsof je echt denkt dat het wat wordt....?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 17:34

Mijn ijslander heeft haar bevallige kont tegen de muur van de stal geparkeerd _O- staat gelukkig alleen maar scheef, verder wel stevig :=

Ja, de communicatie met de verkoper is een beetje vreemd.. blijft heel vaag over mijn bijvragen en hamert enkel op de prijs (die mij opzich weinig uitmaakt indien redelijk he) we zien wel, zoek dan liever nog wat langer door naar een goede match.