Van twiet naar tok.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 23:38

Klopt ja, de alfamix kuiken. Nu overgestapt naar Via Organica biologisch kuikenvoer.

Ceetje_bokt

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:26

Mijn kippen zijn dus gewoon slordige eters. Twijfel nu een beetje of we doorgaan met de trapbak of weer twee keer per dag een bakje strooien.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:12

wat een geweldige foto's

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 22:07

Mag het een tandje minder warm? Zo leren ze het natuurlijk nooit ^)

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:16

Wat zijn ze ontzettend schattig!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:20

Wat een heerlijk stel heb je <3

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:25

Ooo zelfs op de schutting!!

Hier ook 2 faverolles sinds kort en twee cochin krieltjes. Ik had nooit wat met kippen maar wat zijn ze leuk!! <3

Hier gaan ze netjes bij de schemering in het hok.. maar ze liggen met z’n viertjes op een hoopje.. ze gaan niet op stok.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 22:28

:D We gaan morgen op vakantie en ik ga ze ook echt wel missen hahaha.

Donker haantje begint nu al om 6 uur te kukelen in het hok, daar ben ik nog niet heel blij mee. Ik blijf polsen bij de buren maar die vinden het vooralsnog geen enkel probleem, zelfs wel leuk. Heel goed contact met ze, dus als het een probleem wordt dan hoor ik het ook wel voordat het uit de klauwen loopt. Het gaat ook nog niet heel hard gelukkig :+

-Namiro- schreef:
Ooo zelfs op de schutting!!

Hier ook 2 faverolles sinds kort en twee cochin krieltjes. Ik had nooit wat met kippen maar wat zijn ze leuk!! <3

Hier gaan ze netjes bij de schemering in het hok.. maar ze liggen met z’n viertjes op een hoopje.. ze gaan niet op stok.

Ook Faverolletjes, wat leuk! *\o/*

Ik spot de jeugd ook nog niet op stok, die slapen allemaal op een bultje in het legnest. Heel soms een of 2 als ze net in het hok zitten. Komt vast vanzelf, en anders niet.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:28

Hier durven ze nog niet zelf op stok gaan. Liggen buiten op een hoopje tegen de mesthoop. Ze hebben nog wat schrik van de grote kippen. Maar als ik kop en ze met mijn armen open drijf lopen de kipjes ondertussen zelf het hok in. En gisteren volgde het haantje voor het eerst vanzelf.
Ben aan het kijken voor een tuinhuisje dat ik kan zetten ipv hun hokje nu. Dan is er een zee van plaats. Hopelijk dan minder schrik. En dan kan ik nog wat extra kipjes bijhalen O:) .

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:42

Eentje begint nu wat geluid te maken wat lijkt op kakelen. Heel grappig. Het lijkt alsof ze er zelf nog van schrikt! :D
Ik heb ze bij een fokker vandaan en ben vergeten te vragen hoe oud ze toen waren.. ik schat dat ze nu ongeveer 4 a 5 maanden zijn. Ben benieuwd wanneer het eerste ei gelegd wordt.
Ik zal morgen een foto’tje plaatsen van het spul.

Hopelijk houdt het haantje zich koest bij jou! Zou jammer zijn als het niet zou werken! Zijn er al kipjes naar een nieuw huisje of heb je ze nog allemaal?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 23:16

Suzzy_3 schreef:
Ben aan het kijken voor een tuinhuisje dat ik kan zetten ipv hun hokje nu. Dan is er een zee van plaats. Hopelijk dan minder schrik. En dan kan ik nog wat extra kipjes bijhalen O:) .

Ik heb uit zelfbescherming niet zo'n groot hok gehaald, anders zou het hier precies zo gaan :')

-Namiro- schreef:
Eentje begint nu wat geluid te maken wat lijkt op kakelen. Heel grappig. Het lijkt alsof ze er zelf nog van schrikt! :D
Ik heb ze bij een fokker vandaan en ben vergeten te vragen hoe oud ze toen waren.. ik schat dat ze nu ongeveer 4 a 5 maanden zijn. Ben benieuwd wanneer het eerste ei gelegd wordt.
Ik zal morgen een foto’tje plaatsen van het spul.

Hopelijk houdt het haantje zich koest bij jou! Zou jammer zijn als het niet zou werken! Zijn er al kipjes naar een nieuw huisje of heb je ze nog allemaal?

Ze zijn nu bijna 11 weken en ik heb ze toch al flink horen kakelen, een paar weken geleden al. Ze doen het niet heel vaak, maar ze kunnen het prima :D

Ik heb ze alle 8 nog. Er is wel wat interesse geweest maar nog niet serieus. Nou, dan blijven ze nog maar mooi even :j

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:51

Mijn zijn nu 8 weken. Is nog 'tjiep tjiep' en als ik ze wil pakken kan de haan al kabaal maken.
Kipjes vanavond snel kunnen pakken. Haan volgde na een kwartiertje met wat sturing van mij. Gaat elke avond vlotter. Maar gaat toch ook fijn zijn als ze vanzelf op stok gaan..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 00:49

Suzzy_3 schreef:
Mijn zijn nu 8 weken. Is nog 'tjiep tjiep' en als ik ze wil pakken kan de haan al kabaal maken.
Kipjes vanavond snel kunnen pakken. Haan volgde na een kwartiertje met wat sturing van mij. Gaat elke avond vlotter. Maar gaat toch ook fijn zijn als ze vanzelf op stok gaan..

Gaat vanzelf, maar het was wel tof geweest als ze het van een kloek hadden kunnen afkijken, scheelt een hoop werk :j

Ik heb het gespuis net toch maar naar bed gebracht. Pfff, wat hadden ze warme poten := Heb het kuiken drinkbakje er maar bij gezet met vers koel water, en dat vonden ze allemaal wel een prima idee. Normaal staat er geen water (of voer) in het nachthok.

Moppies <3

Afbeelding

Afbeelding

:+ :+

Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 00:54

<3 <3 <3
Zo leuk!!! Ze kunnen zeker niet in een postpakketje hierheen O:) ML wil dan wel geen kippen, maar ik verstop ze gewoon, ze zijn zo schattig!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 08:49

Barramundi schreef:
<3 <3 <3
Zo leuk!!! Ze kunnen zeker niet in een postpakketje hierheen O:) ML wil dan wel geen kippen, maar ik verstop ze gewoon, ze zijn zo schattig!!

Ik zie het al zo voor me bij Border Security Australia :')

[Aussie accent aan] We found some illegal contraband in this parcel from the Netherlands. We determined it is some kind of poultry, which is not allowed into the country :n [/Aussie accent]

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:05

_O- _O- _O- _O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 23:00

Morgen weer thuis van vakantie! De kippies hebben zich goed misdragen terwijl we weg waren, ik vind het echt zo vervelend voor de vriendin die ze heeft verzorgd :o

Elke avond op de schutting in plaats van in het hok, buurten bij de buurvrouw...

Er komt dus meteen gaas op de schutting en ze worden deze week nog gewiekt, maar daar heeft die vriendin verdomd weinig aan :')

Kreeg nog een berichtje van de buurvrouw vorige week :=

Afbeelding

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:11

Ohhhh stoute kippies
:+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:12

Van "twiet" naar "foei!" :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:24

Boefjes :)

Ik hoop dat we bij ons nieuwe huis snel tuin bij kunnen kopen dan komen er ook krieltjes... zo gezellig.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:59

Dag buuf, hoe is het nou?! Lekker weertje he!? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 06:41

Aaah lief! Ze willen gewoon gezellig buurten <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:36

:x _O- Smurfjes ook :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:41

Hoe was 't ook weer met die kat van huis? Of misschien beter als de baas van huis is dansen de kippen op de schutting. Wat een draakjes. :')

Dat ene plaatje met de zwarte achtergrond, oi, die is mooi! (en ook zo'n heerlijk eigenwijs kop en kraag erop, prachtig)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:47

<3 wat een scheetjes, leuk een buurvrouw die foto’s appt!!