Koeienshow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:30

Oke, dat wist ik niet! Hebben ze dan ook gemarmerd vlees of is het vet voornamelijk langs de randen te vinden? Haha, en ze drinken dat echt?

Parthenaise heb ik op pagina 9 twee foto's van geplaatst en Blondes heb ik ook gefotografeerd. Echter heb ik alleen foto's van ze dat ze liggen, want om ze enkel voor een foto omhoog te jagen vind ik ook zoiets :P

Afbeelding

Afbeelding

En helaas wazig, maar een slaapfoto van een Blonde ^^
Afbeelding

anneliesdj

Re: Koeienshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 03:03

Die Aubrac koe heeft een mooie kop zeg!
Waar dienen die ringen om de horens van die blonde stier voor?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:09

Wat is die Normande een mooi dier zeg! Beetje luguber misschien maar was gisteren koeienhuiden aan het kijken en kwam ook zulke mooie vellen tegen Franse koeien die daar heel erg op lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:40

Anneliesdj, Het is een soort 'halster' waar ook de neusring aan vast zit. Volgens mij komt er als je die ketting vast houdt meer druk op de hoorns dan op de neus. Maar dat denk ik, ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen :)

MarjanB, Dat is niet luguber hoor! Ik wil ook wel zo'n mooi gespikkeld velletjes op de voer hoor :D Denk je dat het ook Normandes waren? :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:43

Spruitjee schreef:
Anneliesdj, Het is een soort 'halster' waar ook de neusring aan vast zit. Volgens mij komt er als je die ketting vast houdt meer druk op de hoorns dan op de neus. Maar dat denk ik, ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen :)

MarjanB, Dat is niet luguber hoor! Ik wil ook wel zo'n mooi gespikkeld velletjes op de voer hoor :D Denk je dat het ook Normandes waren? :)

http://www.hetmillushandelshuis.nl/item ... anguage=nl

Hier staan er een aantal bij onder de noemer normandische koeienhuid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:21

Dat zijn echt mooie huiden! Die website bewaar ik ook gelijk :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:36

Beetje laat maar....
Wat een mooie koeien zijn dat! :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:25

Gister op mijn werk geboren , holstein x belgisch blauw

Afbeelding

Afbeelding

net een konijntje op zijn neus :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:02

Oooh die is gaaf getekend! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:42

Wat een schatje inderdaad! Ik vind die kruisingen met BB toch wel wat hebben :j

Hier nog een kruising:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stier die gebruikt werd vorig jaar om de pinken te dekken bij mijn vriend thuis. Erg bijzonder dier en er waren meerdere mensen (waaronder ik O:) die de vacht wel wilde hebben voor op de vloer. Helaas geslacht en het velletje niet terug gekregen..

Willen jullie de rassen raden of zal ik ze zo maar geven? :P

Spoiler:
Dit is een Brown Swiss uit een Holstein x Zweeds Roodbont. Het Brindle-gen komt bij de ZR vandaan en toont op bruin, de kleur van BS

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:50

Wauw die brindle is ook gaaf

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:41

Wat een leuk topic! En wat een gave dieren komen ervoor bij zeg!

Ik weet niet of dit mag in dit topic zo niet mag dit verwijderd worden!
Woensdag aanstaande moet ik een presentatie houden in het Engels over koeien, 10 minuten lang.
Ik heb voor het onderwerp koeien gekozen omdat ik op een melkveehouderij werk, en daar het jongvee voer en ik koeien helemaal te gek vind! Maar mijn vraag is wat zal ik gaan vertellen over koeien in het Engels? Mijn Engels is niet zo heel goed, dus ik wil het eigenlijk zo simpel mogelijk houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:13

Dankje :)

En van mij mag je het wel vragen hoor! Wil je meer over de melkveehouderij vertellen of over de koe zelf?

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:40

Persoonlijk denk ik meer over de koe zelf. Stukje geschiedenis: waarvoor we koeien vroeger gebruikte landwerk etc, stukje bevruchting, voeding en onderscheid vlees en melk rassen. Als iemand suggesties tips etc heeft laat het me alstublieft weten!

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:30

Inmiddels is mijn presentatie zo goed als af, weet iemand nog een leuk filmpje om te laten zien over koeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:03

Oke :) Je hebt wel filmpjes van een go-pro camera die dan aan een koe vast gemaakt is, de geboorte van een kalf, het duitse meisje die op haar koe rijdt :+

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:58

Wij hebben er ondertussen 2 kalfjes bij.

Een monster van een stier kalf die met wat hulp er gelukkig goed af is gekomen :) Op een foto net een maand oud.

Afbeelding

Afbeelding

En maand later kregen we er een Zwarte stier bij. Deze geboorte ging niet helemaal goed. De koe had een Uterine Prolapse. Het zit er alleemaal terug in maar krijgt nu penicillin en afwachten..

Afbeelding

Afbeelding

Beide zijn een Simmental x Black simmental ook van de zelfde bull :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:01

Hele mooie kalveren.

Wie gaat er 10 juli in oosterhesselen kijken naar de koeien show?
Wij gaan met 4 koeien.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:33

Elizabeth, wat zijn dat twee beulen zeg! Leuk dat je in elk geval kunt zeggen dat de black simmental heterozygoot is voor rood :) Bijzonder dat die zwarte zo'n donkere kop heeft, simmental heeft net als fleckvieh/montebeliárde een witte kop toch? Hoe gaat het met de koe, is die wat bovenop de prolapse gekomen?

Inowa, ik ga nog even kijken of ik ga, beetje afhankelijk van wat er nu voor mijn afstudeerstage (die nog steeds niet geregeld is -.-) geregeld kan/gaat worden. Welke categorieën doen jullie mee?

Isegrim, ik zag het ja! Kreeg de link ook van andere mensen doorgestuurd. Zelf denk ik dat het een gevalletje Chimera is (http://www.whitehorseproductions.com/ecg_basics4.html, drievierde van de pagina)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:33

Geloof dat we in elk geval een roodbonte 2de kalfs mee hebben en nog 1ste kalfs maar weet ik niet zeker.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:23

heb het even nagevraagd en het zijn alle 4 idd 1ste kalfs en 2de kalfs vaarzen.

voor mij is het allemaal nog heel nieuw,maar geloof dat vriendlief nog niet eens is begonnen met trainen van de koeien want ze kennen geen van allen een halster of het meelopen.
1 koe is wel heel mak maar hoe die het gaan doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:15

Soms kun je beter koeien hebben die minder mak zijn met shows, die lopen iets beter mee en laten de kop wat makkelijker omhoog :P

Lijkt mij nog steeds leuk om wel langs de show te gaan maar moet het net meezitten met stage :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:39

We zijn ondertussen van 15 naar 36 koeien gegaan. En er is hier ook weer een kalfje geboren een heifer deze keer. Alles is gelukkig goed gegaan :)

Afbeelding

De koe met de prolapse staat ook op de foto met haar kalf. Alles is goedgekomen en nu hopen dat ze weer dractig word en geen problemen hebben met de ge oorte volgend jaar. Ondertussen kennen de kalfjes schrikdraad en staan ze met de grote groep op de wei.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:31

Morgen voor het eerst trainen met de koeien.
Ben benieuwd haha

Zal eens kijken of ik een foto kan maken van ze.

Mijn vriend had trouwens gisteren een HF x Brown Swiss vaarskalfje gekregen,daar is hij erg blij mee.