Hannanas schreef:Klinkt goed!
Wat zou het geweest kunnen zijn?
Helemaal zeker zullen we het niet weten, ze is tenslotte heel breed behandeld. Ze is behandeld voor de gasvorming, voor baarmoeder ontsteking, voor een achter gebleven placenta en voor kalktekort. Mijn eigen theorie? Ik denk dat het toch met die gasvorming begonnen is, daardoor had ze buikklachten en is ze gestopt met eten. Als een kat stopt met eten dan begint de lever met het afbreken van vetten, hier komen gifstoffen bij vrij. Dit belast natuurlijk de nieren, maar vooral, de poes krijgt hierdoor een misselijk gevoel en eet dus niet. Door het niet eten gaat de lever nog meer vetstoffen afbreken, nog meer gif, nog meer misselijkheid en nog geen eten en dus nog meer afbraak enz.... Een vicieuze cirkel.
Dinsdag ben ik bij de DA geweest en is ze behandeld voor de gasvorming, maar er is toen niet aangepakt op het niet eten, donderdag terug geweest en behandeld voor een baarmoederonsteking en achtergebleven placenta, maar weer is het niet eten niet echt aangepakt. Vrijdag ben ik weer terug gegaan en duidelijk aangegeven dat ik wilde dat ze vocht kreeg samen met iets wat energie geeft, dit heeft ze ook gekregen, samen met de kalk tabletten. Verder ben ik vanaf die dag echt begonnen met dwangvoeren. Die nacht kreeg ze haar eetlust al terug. Als het een onsteking geweest is dan zou dat niet zo snel zo veel verbetering geven, een ontsteking aanpakken kost meer tijd. Terwijl op het moment dat de lever stopt met afbreken het misselijk gevoel ook ophoudt en dus de eetlust terug komt. Zover mijn theorie, maar weten doen we het niet.
Momenteel gaat het super, ik fles nog wel af en toe mee om moeders te ontlasten, maar degene die momenteel de meeste interesse in de fles heeft is moeders zelf
Ze eet als een dakwerker, beschermt haar baby's met verve en is er gewoon weer helemaal! Als mijn hand de doos in komt krijg ik vaak eerst een waarschuwende poot die me tegenhoudt, als dan blijkt dat ik haar aaien wil dan is het goed, maar ze wil haar kinders nu graag voor zichzelf houden
Ondanks dat ik haar weinig zie wassen zijn alle buikjes soepel en zacht en als ik zelf stimuleer komt er ook maar weinig uit, dus blijkbaar doet ze dat ergens toch wel goed. Ik durf iig met een geruster hart het nest weer een paar uurtjes alleen te laten
Hoewel ik erg blij zal zijn als ze straks een week of 4 / 5 zijn, dan kunnen ze toch wat meer hebben. En wat is het fijn om moeders weer gezond te hebben!