Blauwe Rus Anushka drachtig, update p.6, bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Blauwe Rus Anushka drachtig, update p.6, bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:55

He bah wat naar. Ik zou ook dwangvoeren. En zoiets als Almo Nature? Eet ze dat ook niet? De meeste katten eten dat wel omdat dat natuurlijk verrukkelijk is. De kip smaak bijvoorbeeld? Daar zit ook meteen veel vocht in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:06

Ja, ook ik zou gaan dwangvoeren.
Pff, wat een ellende!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 12:09

Kom net weer terug van de dierenarts, vond haar niets verbeterd tov gisteren. Wilde een vocht infuus en energie, ofwel glucose. Deze heeft ze gehad, ook heb ik kalk tabletjes meegekregen voor haar en spuitjes om te dwangvoeren. Merk nu al dat ze zich beter voelt, morgen ochtend om 9 uur weer een afspraak bij de dierenarts, wat mij betreft eventueel herhaling van vandaag. Zojuist de eerste dwangvoeder, die ging best goed naar binnen en de 2de heeft ze zelf helemaal leeggelikt, zonder dwang, echt super fijn! Heb haar nu ook voor het eerst een paar keer een baby een beetje zien likken, dus ze voelt zich duidelijk beter door de behandeling.
De baby's doen het flessen goed, op facebook staan 2 korte filmpjes. Ze drinken echt super en ook het ontlasten lijkt prima te gaan. Zojuist allemaal gewogen, iets eerder dan normaal, heb mijn dienst kunnen ruilen en moet vanmiddag werken. Ze zijn allemaal super aangekomen, 1 slecht 8 gram, rest allemaal meer dan 10 gram met als uitschieter de dikste die 22 gram aangekomen is :wow: Ze doen het dus super op de fles en groeien weer, echt een opluchting en het vele werk ineens waard :) Ben wel hondsmoe, nu al, wat een zorg, ineens 7 kinderen en de zorg voor moeders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:19

Fijn dat ze toch wat opknapt en dat de babies groeien! Heb je er wel hulp bij? Zoveel kittens meerdere keren per dag dwangvoeren is niet niks. Het zal ook 's nachts wel moeten tot mams weer helemaal back on track is.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:34

Wat doe je het geweldig! Ik kan me voorstellen dat het een hele klus is. Helaas woon ik niet in de buurt anders was ik komen helpen.
Heb je nog contact gehad met de oude eigenaar? Zou best netjes van ze zijn als ze meedragen in de onkosten.....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:12

Oh wat een drama, maar fijn dat de DA behandeling zo goed werk gedaan heeft. Hopen dat het aanhoudt, sterkte!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:14

Super dat het weer beter gaat! Kan echt enorm veel stress met zich mee brengen zoiets ja.

Beter dan dit kunnen de kittens en moeder het niet treffen :) Als ze het zelf moesten redden ergens buiten zonder baasje was het waarschijnlijk niet zo goed afgelopen.

Complimenten voor jou! :j

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:17

xLeandrosX, helemaal mee eens. Ze hadden die poes sowieso wel om niet kunnen meegeven want wie weet wat ze nog meer mankeert. Niet om banketstaaf te doen, maar al met diarree gekomen, nu met het nest ellende. Pfff. En dan nog drachtig van de buurtkater. Nee, ze mogen TS best haar geld teruggeven. Er is hier ook geen sprake van echte RB fokkers, dat is wel duidelijk.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 17:54

Ik zit er wel over te denken om de oude eigenaren te laten weten hoe het nu gaat, van de andere kant verwacht ik dat ze toch niet met geld over de brug zullen komen en helpen met verzorgen daarvoor zitten ze ook te ver weg. Ik krijg wel hulp gelukkig, onder andere onze schoonmaakster heeft aangeboden om te komen flessen, net als mijn bijrijdster, echt super fijn!

Mijn zusje is er nu, ik zit momenteel op het werk, die heeft ze geflest en liet mij weten dat Anushka d'r kittens ook aan het wassen was, echt super fijn nieuws! Ze wilde nog niet eten, dus ze heeft er een spuitje a/d voor me ingeduwd. Dat gaat gelukkig wel goed en blijft ook goed binnen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 20:32

*\o/* *\o/* *\o/* Anushka gaat goed! Ze eet goed, helemaal zelfstandig en regelmatig, bijna als vanouds. Ze is ook weer aan het wassen, dus pakt alweer vrijwel de gehele verzorging over. Om haar wat te ontlasten blijf ik wel nog flessen, ze is nog erg teer nu. Kittens gaan ook super, zijn allemaal dik 20 gram aangekomen, wel later gewogen dan normaal, dat maakt het getal vast nog iets hoger ;) maar flinke jubel stemming hier!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:34

Ik las het op FB wat super van d'r :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:34

Super zeg :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:54

Amable schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Anushka gaat goed! Ze eet goed, helemaal zelfstandig en regelmatig, bijna als vanouds. Ze is ook weer aan het wassen, dus pakt alweer vrijwel de gehele verzorging over. Om haar wat te ontlasten blijf ik wel nog flessen, ze is nog erg teer nu. Kittens gaan ook super, zijn allemaal dik 20 gram aangekomen, wel later gewogen dan normaal, dat maakt het getal vast nog iets hoger ;) maar flinke jubel stemming hier!

+:)+ Ga zo door, Anushka!!!! En petje af voor al jouw goede zorgen TS. :j

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:10

Dan heeft het duimen dus geholpen! Ga zo door Anushka en TS! *\o/* *\o/* *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 02:14

Klinkt goed!
Wat zou het geweest kunnen zijn?

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:26

Wat fijn! Goed gedaan!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:11

Foto's! :o
Fijn dat alles weer goed gaat!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:57

Hoest nu moet poekie(s)?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 22:13

Hannanas schreef:
Klinkt goed!
Wat zou het geweest kunnen zijn?

Helemaal zeker zullen we het niet weten, ze is tenslotte heel breed behandeld. Ze is behandeld voor de gasvorming, voor baarmoeder ontsteking, voor een achter gebleven placenta en voor kalktekort. Mijn eigen theorie? Ik denk dat het toch met die gasvorming begonnen is, daardoor had ze buikklachten en is ze gestopt met eten. Als een kat stopt met eten dan begint de lever met het afbreken van vetten, hier komen gifstoffen bij vrij. Dit belast natuurlijk de nieren, maar vooral, de poes krijgt hierdoor een misselijk gevoel en eet dus niet. Door het niet eten gaat de lever nog meer vetstoffen afbreken, nog meer gif, nog meer misselijkheid en nog geen eten en dus nog meer afbraak enz.... Een vicieuze cirkel.
Dinsdag ben ik bij de DA geweest en is ze behandeld voor de gasvorming, maar er is toen niet aangepakt op het niet eten, donderdag terug geweest en behandeld voor een baarmoederonsteking en achtergebleven placenta, maar weer is het niet eten niet echt aangepakt. Vrijdag ben ik weer terug gegaan en duidelijk aangegeven dat ik wilde dat ze vocht kreeg samen met iets wat energie geeft, dit heeft ze ook gekregen, samen met de kalk tabletten. Verder ben ik vanaf die dag echt begonnen met dwangvoeren. Die nacht kreeg ze haar eetlust al terug. Als het een onsteking geweest is dan zou dat niet zo snel zo veel verbetering geven, een ontsteking aanpakken kost meer tijd. Terwijl op het moment dat de lever stopt met afbreken het misselijk gevoel ook ophoudt en dus de eetlust terug komt. Zover mijn theorie, maar weten doen we het niet.

Momenteel gaat het super, ik fles nog wel af en toe mee om moeders te ontlasten, maar degene die momenteel de meeste interesse in de fles heeft is moeders zelf :+ Ze eet als een dakwerker, beschermt haar baby's met verve en is er gewoon weer helemaal! Als mijn hand de doos in komt krijg ik vaak eerst een waarschuwende poot die me tegenhoudt, als dan blijkt dat ik haar aaien wil dan is het goed, maar ze wil haar kinders nu graag voor zichzelf houden :') Ondanks dat ik haar weinig zie wassen zijn alle buikjes soepel en zacht en als ik zelf stimuleer komt er ook maar weinig uit, dus blijkbaar doet ze dat ergens toch wel goed. Ik durf iig met een geruster hart het nest weer een paar uurtjes alleen te laten :) Hoewel ik erg blij zal zijn als ze straks een week of 4 / 5 zijn, dan kunnen ze toch wat meer hebben. En wat is het fijn om moeders weer gezond te hebben!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:15

Gelukkig gaat het goed!! :))

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 06:53

Opluchting voor je dat het weer goed gaat fijn

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:46

*\o/*

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:45

wat een super fijne update *\o/*

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:09

Let vooral op het schattige grijze slapende dametje <3 :

En allemaal op een rijtje:

1. Onze knappe zwarte kerel, nu al één die weet wat hij wil :+ Hier die fles!
Afbeelding

2. 1 van de min of meer cyperse zwarte dames, lief meisje, heel stilletjes :)
Afbeelding

3. En de andere zwart-cyperse achtige dame, net zo lief als haar zusje
Afbeelding

4. En de zwart cyperse heer, de zwaarste van het nest, heel gemoedelijk
Afbeelding

5. Grijze dame die telkens ruzie heeft met haar grijze zusje over de lekkerste tepel. Ben benieuwd hoe die 2 samen over een tijdje zijn, maar ze zijn iig nu al aan elkaar gewaagd! :))
Afbeelding

6. De grijze zuster en de eerste van het nest die een beetje de wereld in kan kijken *\o/*
Afbeelding

7. En nummer 7, de grijze heer, wat een drama-king! Ik denk dat ik voorzienend was toen ik de eerste dag de roze nagellak op zijn pootje smeerde ;) Al er iets is, bijvoorbeeld een plasje doen of nood aan het flesje, moeders die er bovenop gaat liggen, dan mieuwt de rest een beetje en kruipt gewoon wat rond, maar hij ligt dan van links naar rechts te zwaaien met zijn koppie en is heel hard aan het te gillen, owh drama, mamma ligt op me!!! of ik heb zo'n dorst!!! of mijn buikje doet een beetje pijn!!! Mooi portret is het, een echte vent :')
Afbeelding

Ps. geslachten onder voorbehoud, ik vind het altijd pas met een week of 4 echt duidelijk te zien ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:28

wat zijn ze schattig