Mijn egeltje eens ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Mijn egeltje eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:13

AWWHHHHHH TS, STOP <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:37

Voor de mensen hier in het topic die oprecht geinteresseerd waren, er is iemand die al langere tijd haar egeltje te koop heeft staan ivm heftige allergie. Ze zoekt er een goed plekje voor, omdat ze nu ook nog onverwachts moet verhuizen zit er enige spoed achter. Voor meer info pb.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:49

Pure nieuwsgierigheid, maar: waarvoor is dan de allergie? Haren zal het niet zijn, misschien iets in het hok ofzo?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:53

Het komt best vaak voor dat mensen er allergisch voor zijn. Ook egels hebben gewoon haar op de buik en het gezicht en veel allergieën zijn niet gerelateerd aan haar maar aan bijv de huidschilvers.
Alleen de reactie kan verschillen, er zijn veel mensen die een lichte reactie krijgen van de stekels. Ze krijgen dan kleine jeukende bultjes op hun handen. Maar anderen moeten ook echt niezen etc. Bij veel mensen wordt het minder gelukkig maar bij anderen ontwikkelt het zich tot een echte allergie.
Men weet nog niet helemaal waardoor het komt, maar er zijn theorieën dat er een bepaalde irriterende stof op de stekels zit (of dat het uit hun speeksel komt, wat ze over zich heen smeren als ze iets met een sterke geur tegen komen). Maar dat is nog niet helemaal duidelijk want het verschilt zelfs per egel... sommige mensen met meerdere egels krijgen bij 1 een reactie en bij de rest niet.

Ik heb er zelf op mijn handen gelukkig geen last van maar als ik geprikt word op bijv mijn onderarmen krijg ik ook rode bultjes.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:01

Dank je wel voor het uitgebreide antwoord!
Heel interessant, jammer natuurlijk dat je er pas achter komt als je daadwerkelijk een egeltje hebt, zo vaak kom je ze niet tegen.

Ik hoop dat er snel een goed adresje voor het egeltje komt!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 20:04

Ja, je kan het meestal niet van tevoren weten! En soms ontwikkelt het zich langzaam. Ik ben ook erg blij dat ik ondanks dat ik een gevoelige huid heb eigenlijk nooit last van heb.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:06

Dit topic is zéker een stipje waard! :*
Jammer dat ik nu niet in de gelegenheid ben om een egeltje op te vangen, anders had ik het graag gedaan. Hopelijk vindt ze snel een nieuw huisje!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 09:22

Wat een schattige foto's!!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:17

Hahaha omg, dat is een radslag! :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:09

Meer foto's! <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:04

Haha bijna een radslag inderdaad, ze rolde in een soort slomo om en snapte zelf ook niet helemaal wat er gebeurde _O-

Als het goed is heeft het egeltje een huisje gevonden trouwens!

Nog een paar van mijn andere prik aardappel :D Hij zit echt lekker in z'n vel momenteel, is zoveel vriendelijker en rustiger dan toen ik hem net had.
En als hij al wakker is en ik het hok open doe komt 'ie zo naar me toe om te kijken of ik wat lekkers heb <3

Afbeelding

Zei iemand eten :9

Afbeelding

Afbeelding

Zit er niks meer tussen m'n tanden? _O- _O-

Afbeelding

Derpy smile :')

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:27

Fijn dat dat egeltje een huis heeft gevonden, anders had ik me best willen aanbieden haha, ze zijn echt geweldig. Ik hoop elke dag weer nieuwe foto's te zien in jouw topic!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:30

Fijn dat ze een huisje heeft gevonden voor het egeltje. Had het zelf ook leuk gevonden, maardie allergie is voor mij ook een issue, heb al een allergie voor mijn katten ontwikkeld en heb hooikoorts ook, dus hoe leuk het ook zou zijn, ik durf het niet te gokken :n. Maar blijf vooral spammen! Die koprol was echt weer briljant :')! En dan die tandenfoto _O- veeg mij maar weer op!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:26

Ik lees kijk en smeld hier al een tijdje mee ! Mezelf heel goed ingelezen een tijd over na gedacht en vandaag op de beurs in houten kwam ik een hele leuke tegen ! Ben helemaal verliefd ! Mijn vriend heeft hem gedoopt tot Arnold ... Tja .. Hij is pinto

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 08:55

Wat leuk! Heb je een foto? :D

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:26

Afbeelding

ik ben niet zo thuis in fotos plaatsen .. :') dus hij is perongeluk een beetje groot !.. ik heb hem daarnet even vast gehad en wilde hem een wormpje geven alleen dit snapte hij nog niet helemaal of hij heeft gewoon geen honger hij heeft gister wel van zn brokjes gegeten.
daarna is hij gaan rennen in zijn radje alleen toen werd hij wel erg moe daar is hij nu dus ook in slaap gevallen <3

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:02

Ach gossie, ook al zo'n leukerd! Veel plezier ermee! Enneeehh, ook foto's spammen he!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:08

hahaha als ik hem wat langer heb en hij is er wat meer uit zal ik z'n eigen topic aan maken ! hij slaapt nu nog heel veel en alles is nog nieuw als ik me neus ophaal ect dan trekt hij al zijn stekeltjes over z'n oogjes ! wel heeeeeel aandoenlijk ! mijn vriend is ook helemaal gek op hem ! eerst de stoere jongen uit hangen met : wat moet je nou weer met zo'n beest?! maar nu vind hij hem toch wel erg leuk :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 14:17

Ahh wat een lief snoetje! <3 Heb je 'm van een Nederlander of niet?

De baby's die ik heb gehad moesten eerst ook niks weten van insecten zo uit de hand, en Týr neemt nieuwe dingen ook niet zomaar aan. Meestal leg ik het gewoon 's avonds in hun bakje neer en dan eten ze het zelf op (of niet, dan probeer ik het later gewoon nog een keer). Dingen die ze écht heel lekker vinden nemen ze hier wel uit de hand (pincet) aan maar anders laten ze het ook gewoon voor wat het is, terwijl ze het wel uit hun bakje eten.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:36

ja ik had hem in houten op de beurs gekocht bij .. later kwam ik er achter dat ron van der vliet niet zo heel goed bekend staat in de dieren wereld.. maarja misschien maar beter dat hij nu bij mij is en niet meer daar. ik ga het inderdaad maar gewoon savonds in zijn voerbakje leggen. ik voer ook met een pincet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 14:45

Ja dat is een groothandel, vorige keer had hij ook een hoop leuke egeltjes zitten maar ik wilde er niks kopen. Zit er ook niet al te fijn bij daar :n
Als je hem daar vandaan hebt zal hij ook wel niet echt gehanteerd zijn, hoop dat hij een beetje snel eraan went!

Met pincet voeren doe ik vooral voor mijn eigen vingers, als ze eenmaal door hebben hoe lekker insecten zijn dan vallen ze echt aan :')

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:48

:') kill en attack op de vingers :')

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:50

Ja best stom ik had ergens op facebook over hem gelezen .. maar niet echt heel aandachtig ofzo en toen op de beurs hadden ze alleen maar volwassen egels van een jaar of 2/3 en ik wilde graag een baby toen kwam ik Arnold tegen en was gelijk verliefd.. maar er stond ook nergens op hun stand dat het ron was en ik had daar ook niet echt meer over na gedacht dus toen waren we thuis en keek ik in het tasje waar de wormpjes ook in zaten en daar lag een visite kaartje in met ron van der vliet .. toen dacht ik #$%^&* daar had ik volgens mij wat slechts over gelezen ..
hij was gek genoeg best gehanteerd ! dat meisje dat achter de stand stond kon hem en zijn broertjes en zusjes gewoon pakken ze waren niet echt schuw ! dus heeeel erg is het niet gelukkig. ik vind het ook wel erg raar dat je groothandelaar in dieren kan zijn .. het zijn levende beestjes geen producten ! maarja ik hoop dat er niks geks aan de hand is dan met arnold en dan ben ik aan de andere kant ook wel blij dat hij nu een beter leventje heeft

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 15:00

Vaak zie je dat (ongeacht de verkoper/fokker) dieren op de beurs rustig en tam zijn en eenmaal thuis een ander karakter hebben. Is heel normaal, want op de beurs is het immers druk en veel lawaai dus ze zijn erg vermoeid en meer timide.
Merkte ik met Skaði ook hoor!

Op zich denk ik niet dat hun dieren het extreem slecht hebben (heb foto's gezien van iemand die daar stage heeft gelopen), ze zitten natuurlijk wel erg klein en vaak samen maar ik ben ook gewoon al geen fan van een groothandel in dieren, vind dat een raar iets.

@hyppolyte ja echt waar, ze bijten zelfs het pincet (zonder insect) want die ruikt naar eten... laat staan wat ze met mijn vingers zouden doen _O-

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:06

tot nu toe valt het nog wel mee maar dat word dan afwachten ! maarja ik heb heel veel geduld dus maak hem graag tam