Van eitjes komen er.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 06:29

Ja, klopt, we verwachten wel dat in elk geval de drie oudsten vrouwtjes zijn.
Van Lucky Luke weten we het nog niet, maar het is wel grappig dat hij/zij een krans om z'n/haar nek heeft, net zoals deze mannetjes eend op de foto van de voorgaande post! :D

Bentleyyy

Re: Van eitjes komen er.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:10

Waar ik op kamers zat, woonden echt onwijs veel wilde eenden. Ik had er drie 'tam' gemaakt door iedere dag op hetzelfde uur cornflakes uit mijn raam te gooien. Supercool om te zien hoe snel ze dat kenden! En als ik dan een dag te laat was, stonden ze al aan mijn raam te kwaken :D

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 08:13

Bentleyyy schreef:
Waar ik op kamers zat, woonden echt onwijs veel wilde eenden. Ik had er drie 'tam' gemaakt door iedere dag op hetzelfde uur cornflakes uit mijn raam te gooien. Supercool om te zien hoe snel ze dat kenden! En als ik dan een dag te laat was, stonden ze al aan mijn raam te kwaken :D

Dat is echt super leuk!! :D

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:09

van de 8 eieren die ik had waren er helaas 3 niet goed, 4 gingen er dood en eentje overleefde het net. Met spiegeltje in het hok zit ie heel tevreden te piepen en in z'n badje te zwemmen :) Is inmiddels 2,5 week oud, en jemig wat groeit die eend onwijs zeg! Ik heb eigenlijk nog nooit een eend zo hard zien groeien, maar hij eet ook behoorlijk veel :P zit al op 3 kwart grootte van een volwassen eend :P Leuk om te zien dat die van jou al veren hebben! hoe oud zijn die nu?

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:13

ik volg je topic al vanaf het begin...

ik krijg over 2/ 3 weken 2 kleine kuikentjes...... bonte kwakertjes... is een klein soort siereendje

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:15

qwerty14 schreef:
Ja, klopt, we verwachten wel dat in elk geval de drie oudsten vrouwtjes zijn.
Van Lucky Luke weten we het nog niet, maar het is wel grappig dat hij/zij een krans om z'n/haar nek heeft, net zoals deze mannetjes eend op de foto van de voorgaande post! :D

Dat dacht ik ook al, hij (of zij) heeft een iets donkere borst.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:49

Ik zal later vandaag nog even wat foto's plaatsen. Ook van Lucky Luke met z'n/haar kraagje

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 11:54

Hier nog wat foto's. Ze zijn al zo groot! Daarom ook een foto van een van de eendjes op m'n hand ter vergelijking.

Drinken!!
Afbeelding

Afbeelding

Parmantig heertje/dametje. Hier kan je de kraag goed zien. Dit is dus Lucky Luke, waarvan we nog niet weten of het een mannetje of vrouwtje is. Wat denken jullie?
Afbeelding

Oh ja, dat had ik nog niet verteld, ze lopen nu het grootste gedeelte van de dag los in de tuin, gaas bij de plekken waar ze door heen kunnen, en ze kunnen niet meer ontsnappen.
Onze buurman is verhuisd, en het hek tussen onze tuinen is weg, omdat we een andere daar willen gaan neerzetten. Dus ze hebben twee tuinen. Als ik ze los laat vliegen ze meteen de struiken in naar beestjes etc zoeken. Zo schattig! <3
Wij hebben ook profijt van een tweede tuin omdat we ons zwembad daar neer mogen zetten van de makelaar. :') In onze tuin is nu geen plek.

Zo vond ik ze toen ik de deur wou uitstappen. Ik kon m'n voet nog net op tijd weer weghalen, anders was ik op ze gestapt! :oo :') Op dat moment liepen ze los in de tuin en waren ze moe van het rond rennen en eten zoeken, dus wat ga je dan doen? :O :Z
Afbeelding

Afbeelding

Vanuit m'n raam boven, ze zien me, kijk maar naar hun kopjes zo omhoog <3 In elke geval Lucky Luke
Afbeelding

Afbeelding

En weer in hun hokje lekker slapen
Afbeelding

Groooote eend op m'n hand!!
Afbeelding

En ter vergelijking nog een foto van toen ze klein waren
Kleeeeeiiiiine eend op m'n hand!!!
Afbeelding

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:06

Zo die zijn gegroeid!
ze zijn zo leuk!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:19

Wat zijn ze groot geworden!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 09:05

Ze sliepen eerst 's nachts altijd in de box en liepen overdag los, maar vannacht hebben ze ook los gelopen!
We wouden ze vangen, maar dat lukte niet meer. Mijn vader zei dat ze zelf ook aangaven wanneer ze groot genoeg zouden zijn, nou dat is nu gebeurt! :D
Ze vonden het heerlijk vannacht!
Ik ben deze week weg, dus over een week weer een update

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:32

melanie20 schreef:
ik volg je topic al vanaf het begin...

ik krijg over 2/ 3 weken 2 kleine kuikentjes...... bonte kwakertjes... is een klein soort siereendje

Oh die zijn zo leuk dat zijn van die felle kleintjes met die kleine snaveltjes te schattig

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:33

De mannen zijn nu wel hun mannen kleed aan het verliezen dus misschien kleuren ze pas volgend jaar echt tot man

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:52

even een vraagje tussen door , hoe goed kan je het tikken horen als ze uitkomen ?

ik heb namelijk door omstandigheden een fazanten ei , als ik schouw ziet het er uit alsof het elk moment kan komen ... :? :P

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:03

Als je het tegen je oor houd hoor je het!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:22

oke ...

ik denk de hele tijd dat ik het hoor , maar volgens mij speelt mijn hoofd gewoon een spelletje met me .
vandaar vroeg ik me af hoe duidelijk je het hoort .

gisteren met schouwen een pootje kunnen onderscheiden , zo lief <3

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:19

hoe is het met de eenden ?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:58

cherell0 schreef:
even een vraagje tussen door , hoe goed kan je het tikken horen als ze uitkomen ?

ik heb namelijk door omstandigheden een fazanten ei , als ik schouw ziet het er uit alsof het elk moment kan komen ... :? :P

Ik wil niet negatief overkomen, maar heb je je ingelezen over het opfokken van fazanten? Want dat is niet zo eenvoudig als een kippenkuiken.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:58

ja heb ik gedaan , en ik ben het ei niet wezen zoeken o.i.d. dus ik heb het niet zo vrijwillig uit het nest geplukt .

en ik ga hem echt niet naar de dieren hulp hier in de buurt brengen want ik mag die mensen niet (wat hun met dieren doen en erover denken zou niet op de dierenambu mogen )

waarschijnlijk leeft het kuiken niet eens , maar als het aan de land eigenaar lag lag i nu in de kliko .

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 09:07

Ik was deze hele week weg, dus even een update.
Ze zijn naar de kinderboerderij gebracht en hebben het daar zooooo naar hun zin!!! :D
Toen m'n moeder er naar toe ging, (ik ben er nog niet geweest omdat ik weg was) vond ze ze niet, maar toen zag ze een hoopje eend liggen. :D Zoals op die foto waar ze op de mat voor de deur lagen.
Ze waren aan het slapen, maar toen m'n moeder floot (zo roepen we ze altijd) 'floep, floep, floep, floep' vier kopjes omhoog en komen ze keihard aangezwommen/gerend!! <3
Toen ze bij m'n moeder aangekomen waren gingen ze bij haar voeten tevreden verder slapen! <3 Zo schattig!
Lucky Luke is als enigste een mannetje, dat is nu wel duidelijk. Dus of hij is verstoten door de andere drie, of hij is zelf weg gegaan, maar in elk geval zwemt hij nu alleen tussen de andere eenden. Maar ja, dat is niet zo erg omdat er nog super veel andere eenden bij de kinderboerderij zijn! :D
Als ik binnenkort naar de kinderboerderij ga, dan zal ik wat foto's maken :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:02

Enne? ben je nog langs geweest? ben wel heel benieuwd naar foto's!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:25

Ik ben ook wel benieuwd, vind het zo leuk.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:53

Zo die zijn gegroeid! :D
Ze zijn echt leuk! <3

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:06

Ik ga jullie teleur stellen. Ik ga stoppen met dit topic. Eigenlijk stop ik helemaal met bokt. Ik heb te veel andere bezigheden en bokt slokt best wel veel tijd op die ik eigenlijk moet gebruiken voor andere dingen.
De eendjes zijn in elke geval helemaal gelukkig en blij, ze groeien nog steeds, maar zijn nog niet zo groot als andere eenden.
Lucky Luke krijgt al een groene kop, maar hij is niet, zoals we eerst dachten verstoten door de anderen, ze zijn nog steeds samen. Dus we hebben nu drie vrouwtjes en een mannetje!
Misschien ooit nog tot ziens!!
Groetjes, Hanny :wave:

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:42

:wave: