Nathas schreef:Mijn konijnen blijven waar ze zijn. Bij mij thuis dus want het zijn namelijk mijn konijnen..... Vanavond heb ik ook weer wat konijnen (damens) geprobeerd te koppelen met gevolg... 1 konijn stuk uit het oor... en 1 konijn in shock. Men zegt van mensen ook dat het groepsdieren zijn. Nou geloof mij niet iedereen kan met iedereen door 1 deur dat kan niemand je zou wel heel speciaal zijn als dat wel kon.... Dat geld ook voor konijnen...Nog een moo voorbeeld: Mijn buuvrouw heeft vanmiddag een nieuwe voedster geintroduseerd bij haar gecastreerde man en vrouw. (Dit op neutraal gebied) Met gevolg dat het nieuwe voedstertje niet meer leeft binnen 5/10 min doodgebeten. (Mijn buurvrouw heeft al 30 jaar konijnen en dit nog maar 1x mee gemaakt in der leven) Dus wat zegt dit over every bunny needs some bunny... Ik ben er van overtuigt dat sommige konijnen beter af zijn als ze alleen zitten maar wel naast een ander zodat ze langzaam aan kunnen wennen en dan misschien in de toekomst samen kunnen gaan wonen.... Hier ga ik dus verder niet meer op in...
Over de hartjes van mijn rammetjes. Alle 3 en ook juultje hun zusje hebben hartfalen (helaas erfelijk paps had het ook), het hart pomt het bloed niet goed (met te weinig kracht) door het lichaam. Ook ik heb paravetrinair gestudeerd en ik heb met mijn vaste dierenarts er veel gesprekken over gehad hoe nu verder. Dribbel de vader van de 4 is gecastreerd onder zeer lichte narcose en plaatselijke verdoving en nog heeft dit voor een hartstilstand gezorgt daarom hebben ik en mijn dierenarts besloten om dit niet te doen (aan het geld ligt het niet ik heb ook 2500 euro voor men hondje overgehad met haar knietjes dus waarom ook niet voor men andere dieren. Hier ga ik dus verder niet meer op in...
Dan nog over de rennen. Een ren van 1 meter 40 breed bij 1 meter 20 diep is echt niet klein voor 1 klein dwerg konijntje...... Zoals vele anderen al gezegt hebben ik ken genoeg konijnen die er slechter bij zitten. Jullie mogen hie jullie mening over hebben maar ben dan toch wel benieuwd hoe jullie konijnen (mocht je die hebben) er bij zitten... Foto's graag via PB anders word mijn topic daar zo vol mee. Dus ook hier ga ik verder niet meer op in.
Nu wil ik jullie vragen om het gezellig te houden. Heb je dan toch nog kritiek lees eerst of het al gezegt is zoja hou het dan voor je zo nee hoor ik het graag...Maar hou het netjes...
Ik ken dus ook konijnen waarbij het fout ging... 2 konijnen die na een jaar (!) van de ene dag op de andere elkaar bijna vermoordden. En ja, het mannetje was gecastreerd, ... en toen waren er opeens tientallen hechtingen nodig vanwege de bijtwonden...
Zelf heb ik jarenlang ongecastreerde rammen gehad, niks aan de hand. Alleen 1x per jaar kreeg er wel eens eentje eventjes een sproeibui, verder niks. Vroeger was castreren nog gevaarlijker dan tegenwoordig, dus dat deed men niet. Maar toen werden eenzame konijnen ook 10+ hoor.
Nu heb ik een verknipt gedumpt vrouwtje opgevangen. Is ook heel moeilijk te koppelen en geen enkele garantie dat ze na een paar weken toch niet het andere konijn vermoordt... en ja, ze is ook gecastreerd, dus teveel hormoontjes zijn er niet. Die zit nu dus alleen, maar ze krijgt wel heel veel aandacht van iedereen.