Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:11

Anoniem schreef:
goeroe schreef:
Fijn dat je konijnen meer ruimte krijgen! Wat ik wel jammer vind is ze dat je ze 's nachts in hun hok wilt opsluiten. Zelf vind ik die hokken daar echt te klein voor, zelfs om ze voor een paar uur in op te sluiten eigenlijk. Bovendien zijn konijnen juist 's nachts en in de schemering erg actief, dus ze 's nachts opsluiten betekent dat je ze in hun beweging beperkt op de momenten dat ze daar zelf de meeste behoefte aan hebben.

En als je daar nou mee voorkomt dat je konijnen worden opgegeten?

mee eens ;)

Batlow

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:53

Ja inderdaad, je kan het wel afschermen met gaas, maar je weet nooit met wat voor slim beest je te maken hebt die het dan open krijgt :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:04

Dat vind ik kul, maar ik ga hier de discussie niet aan. Ik heb de TS ergens op gewezen en zij geeft aan dat ze het niet nodig vindt om daar rekening mee te houden. Prima, het is aan haar om die beslissing te nemen en daarmee is de kous af. Wie daar over door wil emmeren moet maar een PB sturen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:53

Wat een aanval zeg, dat kan je ook wat normaler typen ;)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:38

Ze typt toch normaal? En ik vind dat ze gelijk heeft

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:01

Nathas schreef:
Mijn konijnen blijven waar ze zijn. Bij mij thuis dus want het zijn namelijk mijn konijnen..... Vanavond heb ik ook weer wat konijnen (damens) geprobeerd te koppelen met gevolg... 1 konijn stuk uit het oor... en 1 konijn in shock. Men zegt van mensen ook dat het groepsdieren zijn. Nou geloof mij niet iedereen kan met iedereen door 1 deur dat kan niemand je zou wel heel speciaal zijn als dat wel kon.... Dat geld ook voor konijnen...Nog een moo voorbeeld: Mijn buuvrouw heeft vanmiddag een nieuwe voedster geintroduseerd bij haar gecastreerde man en vrouw. (Dit op neutraal gebied) Met gevolg dat het nieuwe voedstertje niet meer leeft binnen 5/10 min doodgebeten. (Mijn buurvrouw heeft al 30 jaar konijnen en dit nog maar 1x mee gemaakt in der leven) Dus wat zegt dit over every bunny needs some bunny... Ik ben er van overtuigt dat sommige konijnen beter af zijn als ze alleen zitten maar wel naast een ander zodat ze langzaam aan kunnen wennen en dan misschien in de toekomst samen kunnen gaan wonen.... Hier ga ik dus verder niet meer op in...

Over de hartjes van mijn rammetjes. Alle 3 en ook juultje hun zusje hebben hartfalen (helaas erfelijk paps had het ook), het hart pomt het bloed niet goed (met te weinig kracht) door het lichaam. Ook ik heb paravetrinair gestudeerd en ik heb met mijn vaste dierenarts er veel gesprekken over gehad hoe nu verder. Dribbel de vader van de 4 is gecastreerd onder zeer lichte narcose en plaatselijke verdoving en nog heeft dit voor een hartstilstand gezorgt daarom hebben ik en mijn dierenarts besloten om dit niet te doen (aan het geld ligt het niet ik heb ook 2500 euro voor men hondje overgehad met haar knietjes dus waarom ook niet voor men andere dieren. Hier ga ik dus verder niet meer op in...

Dan nog over de rennen. Een ren van 1 meter 40 breed bij 1 meter 20 diep is echt niet klein voor 1 klein dwerg konijntje...... Zoals vele anderen al gezegt hebben ik ken genoeg konijnen die er slechter bij zitten. Jullie mogen hie jullie mening over hebben maar ben dan toch wel benieuwd hoe jullie konijnen (mocht je die hebben) er bij zitten... Foto's graag via PB anders word mijn topic daar zo vol mee. Dus ook hier ga ik verder niet meer op in.

Nu wil ik jullie vragen om het gezellig te houden. Heb je dan toch nog kritiek lees eerst of het al gezegt is zoja hou het dan voor je zo nee hoor ik het graag...Maar hou het netjes...

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik ken dus ook konijnen waarbij het fout ging... 2 konijnen die na een jaar (!) van de ene dag op de andere elkaar bijna vermoordden. En ja, het mannetje was gecastreerd, ... en toen waren er opeens tientallen hechtingen nodig vanwege de bijtwonden...

Zelf heb ik jarenlang ongecastreerde rammen gehad, niks aan de hand. Alleen 1x per jaar kreeg er wel eens eentje eventjes een sproeibui, verder niks. Vroeger was castreren nog gevaarlijker dan tegenwoordig, dus dat deed men niet. Maar toen werden eenzame konijnen ook 10+ hoor.

Nu heb ik een verknipt gedumpt vrouwtje opgevangen. Is ook heel moeilijk te koppelen en geen enkele garantie dat ze na een paar weken toch niet het andere konijn vermoordt... en ja, ze is ook gecastreerd, dus teveel hormoontjes zijn er niet. Die zit nu dus alleen, maar ze krijgt wel heel veel aandacht van iedereen. <3

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:05

Even weer een foto update... de damens kunnen los YES en ze hupsen dan ook vrolijk rond ! Tussen juultje en snoezel is al een confrontatie geweest door het gaas even aan elkaar op een grommende en bijtende wijze laten zien wie de baas is in welke ren. Maar na een tijdje gingen ze lekker liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt nog een update zodra de mannen ook na buiten gaan dit zal waarschijnlijk vrijdag of zaterdag zijn en dan is het als het goed is helemaal klaar :D

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:12

Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:19

Zeker niet te klein hoor!
Mooie verblijven zijn het geworden. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:33

Wat is het mooi geworden! *\o/*

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:41

Erg mooi! Komt er geen dak op ivm katten en fretten?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:53

De konijnen zitten snachts in hun hokken en mijn katten klimmen wel bij de nijnen in en die vinden dit prima en gezellig :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:54

word egt steeds mooier nathas maar misschien kun je wat dwars latjes op je loopplanken bevestigen zodat je dit idee krijg (zie foto). De plankjes kunne misschien glad worden als ze nat zijn.

Afbeelding

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:56

Wauw! Prachtig TS! Enneuh... Zeker niet te klein!! :=

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:59

Zeker niet te klein hoor en juist gezellig als je katten er in springen, mijn hond is helemaal verliefd op mijn witte (vrouwtjes) konijn ;)... Als ik er plaats voor had, had ik het zeker ook gemaakt!

Hopelijk kunnen de mannetjes er zo snel mogelijk in ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:00

schitterend, zoiets wil ik ooit ook als dochterlief een konijn wil :)

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:04

Ziet er mooi uit hoor! Maar ook ik zou ze 's avonds niet in dat kleine hokje opsluiten, zie niet in waarom dat nodig is. Wat kan jou konijn opeten dan? Een vogel krijgt ze overdag zo ook wel te pakken, wat me trouwens sterk lijkt.

Mijn konijn middelmaatje heeft de tuin en de rest van het huis de hele dag om rond te lopen. Ik heb me nooit zorgen gemaakt dat er een beest haar komt opeten. Moet dat dan? :wow:

Die trappetjes kun je inderdaad beter weghalen denk ik. Mijn konijn springt ook liever omhoog en omlaag dan dat ze een trappetje gebruikt. Scheelt ook weer wat ruimte.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 20:06

@Daan er komen morgen idd een aantal latjes op tegen het uitglijden (had vandaag geen tijd meer voor maar ik wou ze toch lekker buiten hebben :D )

En ik dacht ook dat het niet te klein is. Ik heb ze allemaal al lekker zien sprinten en bokjes geven hihi echt super zal morgen wel even filmen ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:10

wauw super mooi!!
vind de hokken groot genoeg hoor! :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:12

Nathas schreef:
En ik dacht ook dat het niet te klein is. Ik heb ze allemaal al lekker zien sprinten en bokjes geven hihi echt super zal morgen wel even filmen ;)

Geweldig he!!
Menig ander konijn is hier jaloers op!

Goed werk voor jou en je paps! Heeft hij prachtig gemaakt!!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:12

Wauw het is super mooi geworden! Écht, mijn complimenten +:)+

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:14

Oke, wel slim om ze dan binnen te doen s'nachts. Bij mij zijn er ooit twee konijnen gegrepen door een kat. We hadden wel een net over het hok, maar die had ie gewoon open gemaakt. En een kip is door een marter gepakt. Het scheelt misschien dat je zelf katten hebt die jou konijnen in hun territorium hebben zitten en andere katten weghouden. Ik zou zelf het risico niet nemen. Bij ons zijn de hokken helemaal dicht nu.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:18

super geworden!! en te klein, tja wat is te klein.....beter dan waar ze inzaten en idd waarom opsluiten die van mij liepen altijd los? hebben jullie zoveel last van roofdieren ?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:19

Wauw echt heel mooi!! En zeker niet te klein!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:19

Ooh wat gaaf nathas, zo met de konijnen erin krijg je ook direct een veel beter beeld, de rennen zijn veel groter dan ik dacht! van alle rennen die ik in het echt heb gezien, zijn die van jou toch echt de grootste! ik vind ze super leuk, echt fijn voor de konijntjes!

Nomanji schreef:
Ziet er mooi uit hoor! Maar ook ik zou ze 's avonds niet in dat kleine hokje opsluiten, zie niet in waarom dat nodig is. Wat kan jou konijn opeten dan? Een vogel krijgt ze overdag zo ook wel te pakken, wat me trouwens sterk lijkt.

Mijn konijn middelmaatje heeft de tuin en de rest van het huis de hele dag om rond te lopen. Ik heb me nooit zorgen gemaakt dat er een beest haar komt opeten. Moet dat dan? :wow:

Die trappetjes kun je inderdaad beter weghalen denk ik. Mijn konijn springt ook liever omhoog en omlaag dan dat ze een trappetje gebruikt. Scheelt ook weer wat ruimte.

Wees maar blij dat dit je nog nooit overkomen is :) het zijn niet de vogeltjes overdag waar je je zorgen om moet maken, maar op de roofdieren in de avond en in de nacht (vossen, bijv.). Wanneer die honger hebben, gaan die héél ver. Helaas ervaring hiermee gehad toen ik nog regelmatig bij een kinderboerderij aanwezig was (vrijwilligerswerk) in één nacht, vrijwel elk dier dat buiten zat in een ren, uitgemoord :) daar word je echt, echt niet vrolijk van. De zeer ranzige details van hoe je je geliefde dieren terug kan vinden, zal ik je besparen. De dieren die in stevige goed afgesloten hokken zaten, waren ongedeerd. De overige dieren (40+ meen ik me te herinneren, konijnen, vlaamse reuzen, een haas, kippen eenden etc.) waren omgekomen die nacht.

De vossen uit mijn ervaring kwamen uit de duinen aan het strand, een stuk of 5 km verder weg. En ze moesten door een complete woonwijk lopen midden in de nacht, om bij de boerderij te komen, en daarna nog langs/over een hek van 2 meter. En het is ze allemaal gelukt... Daarvoor ze ik, pas op, een roofdier gaat heel ver. Ik vind het persoonlijk dus zeer verstandig om een ren geheel af te sluiten zodat er echt niks in of uit kan, of de dieren 's nachts in hun hok opsluiten.