Fretjes zijn keileuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:15

:D Je zet een fret op een wit tafeltje, bij een witte muur, spiegelreflex bij de hand, flitslamp erop laten schijnen, en het beestje leuk laten kijken met veeeel snoepjes, (simpel gezegd) haha! (mijn vriend en ik hebben beide fotografie als hobby)
Maar als je flink wat zon hebt, heb je een flitslamp niet perse nodig.

rockwitch

Re: Fretjes zijn keileuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 18:50

Ik zou van Roderick ook wel zulke mooie foto's willen, van Kruimeltje ook, maar die is zo bewegelijk, die krijg je niet makkelijk op een foto.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:07

Leuke fret heb je, chihiro! En idd mooie foto's! En dat tandje op de eerste foto, te lief (sorry ik let alrijd op details) Alfred is ook heel beweeglijk, die krijg ik ook niet altijd mooi op de foto helaas, maar heb gelukkig toch een paar mooie kiekjes van hem, in begin van dit topic en in mn profiel te zien, in het zand (toen was hij los in het bos) en met de blaadjes vind ik erg mooi. Maar dat was gewoon mazzel denk ik, haha.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:40

Hihihi Damon zat gisteren met zijn tongetje een stukje naar buiten in de ren was echt te schattig.
Helaas te laat met de camera.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 13:36

Hihi ik heb een witbuikegeltje sinds een paar weken, die heet ook Damon.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:40

Ohh inky_devil, op zulk soort mooie momenten ben ik ook net altijd te laat met de camera, haha.
@rockwitch: Wat leuk een witbuikegeltje! Ben ik ook al een tijdje naar op zoek, vind die zo gaaf :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:47

Dank jullie wel :D ik wil nog graag een opname tafel (witte tafel met achtergrond) dan is het nog makkelijker en kan ik misschien een klein studiootje beginnen.

Owww witbuik egeltjes!! <3

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 04:34

Toen mijn vriendin bij mij kwam wonen nam ze haar 2 fretjes uiteraard mee, damn wat een geur kreeg ik er gelijk bij in huis zeg :( uiteindelijk zijn ze mede door mijn honden die het nieuwe barf wel lekker vonden :Y) zijn ze verhuisd naar een villa in de tuin. Van Fred en Ed is aleen Ed nog overgebleven..Fred was al aardig op leeftijd net als Ed.

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 08:39

Waren ze nog niet gecastreerd dan dat ze zo roken?
Ik ruik die van ons eigenlijk niet en ze staan momenteel naast de bank.
Alleen als er net een heeft zitten poepen tja dan ruik je dat, maar in principe verder ruik ik geen frettengeur.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:24

Die van mij ruik je nog steeds wel helaas, ondanks het regelmatig verschonen vd lappen. Ik heb er zelf geen last van, vind het niet vies, maar anderen om me heen ruiken het ook haha. Heb eigenlijk hem voor niks laten castreren (heb ik puur voor de geur gedaan, hij is verder nooit vervelend geweest ofzo). Heb aan de ene kant ook spijt dat ik hem heb laten castreren, maar ja, doe je nu niks meer aan. Voor zn castratie zag hij er veel voller uit. Gelukkig heeft het niks aan zn karaktertje veranderd, hij is nog altijd even vrolijk :D

Wat een leuke foto Farinca, gelukkig maar dat frettenmans veilig in de kooi zit. Hoe oud is Ed nu?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 09:59

Roderick is qua geur echt zo ontzettend verbeterd, je ruikt hem amper nog, scheelt volgens mij ook dat hij prooi mee eet met Kruimeltje en amper nog brokken.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:05

@nadine, als je een mannetje hebt en je hebt die laten castreren ruik je het juist minder. Het is geen garantie dat het helemaal niet meer ruikt want fretten en ook andere dieren ruik je. Je ruikt gewoon hun muskus geur. ;)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:15

@Samblabla: Ja weet ik, dat was ook de reden dat ik hem heb laten castreren ;) Er is wel verschil met voor zn castratie hoor, maar hij ruikt gewoon nog wel heel erg (er wordt altijd gezegd, 80% van de geur verdwijnt na castratie, maar dat is hier dus niet het geval). Maar ik vind het helemaal niet vies, gewoon een lekkere frettengeur haha. Ben er zelf helemaal aan gewend geraakt.
@Rockwitch: Ja daar hebben we het idd al eens eerder over gehad, Alfred krijgt geen prooi verder, dus kan heel goed ook daaraan liggen!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:21

Haha oke. Denk er wel aan, het is de bronstijd. Nu ruiken ze dus iets heftiger dan anders. :-)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:12

Ik ben een stille meelezer. Maar ben nu opzoek naar hulp. Heb zelf 2 fretten. Gisteravond wilde ik om 10.00 uur nog een keer de drinkflesjes controleren. Mijn fretje werd niet wakker. Na heel veel gesjor liep hij dronken over de grond. Met spoed naar de dierenarts gegaan. Die heeft zijn suiker gemeten de fret heeft een insulinoom. Na wat spuitjes weer naar huis gegaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Fret krijgt nu prednison.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 12:19

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:33

Dankjewel. Ik ben nu inderdaad het internet aan het afspeuren. Ik wil dat mijn fret een waardig leven heeft.
Fret is geboren in juni 2007. Ik lees tegenstrijdige berichtjes over opereren

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:04

@Dyanna, bah wat naar zeg, lijkt me vreselijk om te zien. Zelf gelukkig geen ervaring mee gehad, maar ken het wel. Hopelijk kan je fretje geholpen worden. Idd een fretwaardig leven is het allerbelangrijkste.

Met Alfred gaat het de laatste tijd ook niet zo lekker. Hij loopt vaak luidruchtig te slikken (net alsof hij zich elke keer een beetje verslikt). Daarbij sleept hij steeds wat met zn kopje over de grond en kokhalst en hoest hij. Ik dacht meteen aan misselijkheid en iets met de maag, maar hij braakt niet. Naar de DA geweest en ze heeft hem onderzocht en zijn keeltje was rood en lymfekliertjes wat opgezet, dus..keelontsteking. Hij heeft een AB spuit gehad, en die hielp 2 dagen, maar is nu alweer een tijd uitgewerkt. Het is nog steeds niet helemaal over, wel aanzienlijk minder, maar het rare slikken blijft af en toe terugkomen. Iemand ervaring hiermee? Duurt nu ongeveer 2 weken, hoop dat het snel over is. Van wat ik kon zien is zijn keeltje niet echt rood meer.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:18

Mensen op frettenforum.nl hebben iformatie. ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 09:01

Vandaag frettendag in Breda, wij gaan dit jaar Roderick laten keuren.
Zo raar vorig jaar nog met Howard en Sheldon geweest en Sheldon had nog eerste prijs en nu zijn ze er niet meer.
Maar goed eens kijken hoe Roderick het doet.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:51

Succes vandaag op frettendag met Roderick! Ja, vorig jaar weet ik me ook nog goed te herinneren dat je toen heen was gegaan met Howard en Sheldon, toen was het nog zulk lekker weer toch, was redelijk warm toen volgens mij. Pff, wat vliegt de tijd. Idd vreemd om dan nu zonder Howard en Sheldon te zijn...Maar wel leuk dat Roderick nu gekeurd gaat worden, ben erg benieuwd :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:54

Hij is tweede. Hij bleek oormijtjes te hebben dus kon hij niet winnen, maar goed we hebben gelijk van onze da die een van de keurmeesters was spul gekregen om ze allebei te behandelen, dus dan is hij er zo weer vanaf.
Anders had hij gewonnen, ze vond het een hele mooie en lieve fret.
Hij heeft ook een nieuw tuigje, met een sjaaltje erom waarop staat Fearless Ferret. En we hebben een fotoshoot met hem gedaan, als ik die foto's krijg zal ik ze wel showen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:01

Gefeliciteerd. :) ik kon er helaas vandaag niet bijzijn

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:10

Wat hadden jullie gekregen van de dierenarts dan? Leuk van de fotoshoot, en de tweede prijs.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 17:35

Eeeh, druppels voor in de nek, stronghold geloof ik.