Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:20

OMG kjoetie! Als ze nu maar niet haar nestje in orde aan het maken is voor een tigtal liefdesbaby's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:57

Zwijg over baby's!

Ik heb een plat dak, en de badkamer zit boven met lang maar smal raam. Zoveel ik kan zet ik dat raam ook open om te douchen, maar het komt vaak voor dat er dan toch nog stoom op de spiegel zit en dergelijke.
Nu houden spinnen van een warme, vochtige en donkere omgeving (denk aan je mond O:) ) en blijkbaar is er een stelletje geweest dat dus tussen het dak en mijn badkamerplafond een leuke nestplaats vond.

Kom ik op een avond de badkamer in, licht aan, naar de spiegel, zie ik plots 1 klein spinnetje naast me zweven. Doodgemept tussen 2 sloffen. kijk weer in de spiegel, zie ik er weer 2 plots bengelen, idem dito einde. Kijk opzij, zie ik er nog enkele.... en als ik me omdraaide naar de deur zag ik dus vanaf dat plafond zowat 50 kleine spinnetjes op verschillende plekken naar beneden zakken vanaf mijn plafond... nestje ging lekker op stap.

ben als een gek de badkamer uitgerend, spuitbus verdelger genomen en heel dat ding in een kleine badkamer (5m op 2m) leeggespoten. Ben er dan ook tot de avond erna niet meer binnen geweest...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:03

kjoetie schreef:
Wij hebben hier een getrouwd spinnenstel met in totaal veel te veel pootjes, Hubert en Herbert (want zo harig is geen enkele vrouw!). Hubert heeft enige tijd geleden onvrijwillig zijn intrek moeten nemen in het buitenverblijf nadat hij besloot om mij een avond uit de keuken te weren door op de drempel te gaan zitten. Herbert is het bepaald niet eens met deze onvrijwillige LAT-relatie en marcheert nu als wraak iedere avond boos door de woonkamer, altijd wanneer mijn vriend niet in de buurt is om me te redden- en Herbert naar het buitenverblijf te bonjouren. Ik vrees dat dit een gevalletje wordt-vervolgd is...

_O-

@papagroom: :(:) , nee, toen ik Arachnafobia wilde kijken ben ik halverwege afgehaakt omdat ik te emotioneel werd. Ben een überemotutje en die scene met die twee oudjes die met popcorn naar de tv wilden kijken trok ik niet :') . Die hordes spinnen waren grappig, maar dat stukje :n .

En och ja, babietjes <3 . Zo zat ik eens bij mijn moeder aan de tuintafel. Liep er een ieniemieniespinnetje over mijn arm. Heb Ienie netjes in een struik geparkeerd en ging weer zitten. Vijf tellen later kwam Ienie weer, dacht ik. Zelfde ritueel, ik blijf aardig. Vijf tellen later, weer, idem dito. En zo nog een paar keer. Dacht eerst dat Ienie een crush op me had, zei nog dat het nou écht tijd werd om op eigen poten te gaan staan 'Je hebt er acht, dat moet haast wel lukken, geloof me' maar bij nadere inspectie van de tuinstoel bleek ie vol te hangen met Ieniemienies. En terwijl mijn arme oude moedertje bekant een rolberoerte kreeg kon ik niet anders dan 'Ach wat snoezig' kirren. :D

Deze zijn leuk. Zebraspinnetjes. Klein maar pittig, joh! Als je ze maar lang genoeg plaagt vallen ze aan. Zo klein als ze zijn...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:24

Verdorie! Mijn vriend is 10 minuten geleden naar bed gegaan,en wie roffelt er weer door de woonkamer?? Ja hoor, Herbert! Ik had er heel dapper een plastic zakje op gegooid en heb mijn telefoon gehaald om een foto te maken, kom ik terug, gooi met de plumeau met uitschuifstok t zakje aan de kant, geen Herbert meer! Ook niet in t zakje (met plumeau geinspecteerd). Nu ga ik dus maar afsluiten en naar bed, vind t niks zo alleen in de kamer met dat harige gevaarte..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:29

kjoetie schreef:
Verdorie! Mijn vriend is 10 minuten geleden naar bed gegaan,en wie roffelt er weer door de woonkamer?? Ja hoor, Herbert! Ik had er heel dapper een plastic zakje op gegooid en heb mijn telefoon gehaald om een foto te maken, kom ik terug, gooi met de plumeau met uitschuifstok t zakje aan de kant, geen Herbert meer! Ook niet in t zakje (met plumeau geinspecteerd). Nu ga ik dus maar afsluiten en naar bed, vind t niks zo alleen in de kamer met dat harige gevaarte..

Pas op dat je je vinger er niet naar uitsteekt! Heb plotseling een reclame voor ogen....

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:31

MrUlbe schreef:
getver wat een beest :x

precies wat ik ook dacht..
ik zie meteen alles bewegen en alles kriebelt hier :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:39

Toen mijn zus en ik alleen thuis waren rende er ook zo'n beest over de grond. Al gillend en schreeuwend hadden we het monster gevangen. (Kun je na gaan. Twee van die heldinnen van 20 jaar :+ )

Afbeelding

De plakbandhouder diende ervoor om het gruwelijke beest in zijn gevangenis te houden :+

We hebben uiteindelijk gewacht tot dat onze vader weer thuis was om hem vriendelijk naar buiten te loodsen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:48

Afbeelding
Dit is mijn kleine vriendje Anansi :+

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:56

Afbeelding

Ali is een beetje mensenschuw vanavond... denk dat hij z'n dag niet heeft... :)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:22

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:45

Ik wil ook een Herbert ^)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:10

Je mag hem hebben maar alleen als je Hubert ook een goed tehuis aanbiedt, je moet natuurlijk niet stoken in een goed huwelijk.. :j wel zelf komen halen en vangen!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:14

Mariska_28 schreef:
Ze was een paar dagen weg, maar gelukkig weer terug.. Miep de huisspin.
Om een idee van haar maat te geven een foto met als referentie een bierdopje.. Volgende keer zal ik er een meetlint naast houden, maar ze zit nu erg hoog op de muur..

Wat vinden jullie van onze vliegevanger? :D

Afbeelding

AAAAAAAH Ik wist dat ik dit topic niet moest openen!!!
Dat zou.. als hij bij mij in huis zou zitten....dat Nederland de sirene's eens op een andere dag zou horen i.p.v de 1ste maandag van de maand!
Getver wat een joekel!!!
Volgens mij eet deze muizen i.p.v vliegen en mugjes!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:40

onze huis Harrie :+

Afbeelding

:D

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:21

:oo Zo'n grote spin heb ik nog nooit gezien!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:22

En bedankt nu weet ik zeker dat ik niet meer in slaap kom vannacht..... ze lopen hier ook regelmatig.... helaas :')

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:23

Ik krijg er ook nog nachtmerries over :') ...zeker weten! :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:27

Paperboy schreef:
En bedankt nu weet ik zeker dat ik niet meer in slaap kom vannacht..... ze lopen hier ook regelmatig.... helaas :')

Nou jullie mogen ze allemaal hier heen brengen, ik ontvang ze met open armen want ik word helemaal gek van die muggen hier. Ben vannacht weer helemaal lek geprikt :(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:30

Danique_G schreef:
Paperboy schreef:

Nou jullie mogen ze allemaal hier heen brengen, ik ontvang ze met open armen want ik word helemaal gek van die muggen hier. Ben vannacht weer helemaal lek geprikt :(

:(:)

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:43

Ik zit met mijn pootjes omhoog op de bureaustoel!

Laatst zat er bij ons ook zo'n joekel in huis! Ik liep naar de tafel (natuurlijk op blote voeten..) zit er zo'n leuke spin naar mij te kijken vanaf de vloer! ben op de bank gesprongen en mama heeft hem weggehaald, heb nog 20 min op de bank gestaan.. :+

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:47

Nou jongens, wat ik heb meegemaakt is helemaal erg. :r
Ik heb voor de muggen s'nachts de ventilator aan (begint het al te dagen?). :7
En ik was nog wakker. :O
En opeens voelde ik iets in mijn gezicht 'vliegen'.... >;)
Snel om me heen slaan.. zie ik op mijn bed een langpoot lopen. :wow: :r %)
Nou ik heb nog nooit zo spastisch om me heen geslagen.. :=
En het duurde ook even eer ik weer durfde te proberen om te gaan slapen .. :roll:

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:48

LisaD schreef:
Nou jongens, wat ik heb meegemaakt is helemaal erg. :r
Ik heb voor de muggen s'nachts de ventilator aan (begint het al te dagen?). :7
En ik was nog wakker. :O
En opeens voelde ik iets in mijn gezicht 'vliegen'.... >;)
Snel om me heen slaan.. zie ik op mijn bed een langpoot lopen. :wow: :r %)
Nou ik heb nog nooit zo spastisch om me heen geslagen.. :=
En het duurde ook even eer ik weer durfde te proberen om te gaan slapen .. :roll:

_O- _O- :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:50

Jakkes, wat een enge spinnen komen hier voor zeg :oo

wij hebben hier buiten in de tuin ook een spinnenfamilie...

Afbeelding
zulke...

En poes vind het héél grappig om ze in de kattenbak op te sluiten :')

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:53

Bij mij op de slaapkamer zitten er genoeg, tel er zo als ik naar boven kijk 4, maar dr zitten soms ook wel hele gezinnetjes en soms grote ook. ach ik laat ze meestal lekker zitten ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:53

Omg :\

Ik stuur onze huisspinnen wel naar jullie toe. Hier worden ze niet gewaardeerd.