Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Of voor jezelf?
Ik durf niet te veel te hopen, maar ze is er nu een stuk beter aan toe dan vanmorgen en vanmiddag. Ze is actiever, ademt beter en ze maakt weer contact ipv zielig over een plateautje heen te hangen. Ik hoop zo dat dit doorzet!Ods schreef:Sinterklaas is trouwens voorbij, ben je nu het overschot aan Chocolade letters aan het in slaan voor zeOf voor jezelf?
Vlak voor kerst ging het heel slecht met Zonder-vlekje, ze heeft er wèèr medicatie bij en het gaat redelijk, maar ik maak me wel veel zorgen om haar. Ze is soms heel rusteloos, dan ramt ze net zolang met het waterflesje tot ze eruit mag. Wanneer ze losloopt of bij me zit is alles prima, dan is ze zichzelf, maar in de kooi is ze niet zo graag meer. Ik ben bang dat dat toch betekent dat ze wel aanvoelt dat ze zwak is. Ze is ook erg veel afgevallen, ruim 120 gram en ze is nu kleiner dan haar zusje. Ik vergis me nu dus ook weleens, ook omdat Met-vlekje ineens een stuk tammer en makkelijker te hanteren is. Heel apart, dat is zo sinds het met haar zusje slechter gaat. 

Laat niemand ooit nog zeggen dat wildjes niet tam en makkelijk zijn! Alle tamme ratten hebben mijn poging tot kerstfoto's verpest, terwijl zij lief meewerkte
:

zwenneke schreef:Wat apart dat met-vlekje zoveel kleiner is nou.
Al is ze al wel weer 10 gram aangekomen.
Ik weet niet of het nog verstandig is om voor een operatie te gaan, gezien haar hartje en stressgevoeligheid maar ik wacht even af wat de DA zegt. Op zich gaat het best goed met allebei nu, ze doen het goed op deze medicijnen, voor zover ik dat kan beoordelen.

Het toedienen van de gasnarcose moest wel een beetje creatief; vanuit mijn vest omdat ze er niet uit durfde en gaat bijten als ze gedwongen vastgehouden wordt. Maar dat ging prima, de operatie verliep ook heel goed en ik merk niks aan haar. Vanmorgen was ze alweer snel genoeg om me te bijten toen ik haar wilde pakken om de wond/hechtingen te checken, dus ze is helemaal zichzelf.
Ze is er nu dus bijna altijd uit als is er ben, ze heeft nu een huisje op tafel waar ze in kan en verder zit ze bij me, helpen met koken enzo
(er verdwijnen ineens wel heel veel stukjes groente in de badjas
). Het is gewoon een schatje. Enige wat wel lastig is, is dat ze andere ratten totaal niet tolereert. Dat is altijd zo geweest, vandaar dat ik de groep niet uit ga breiden zolang zij er nog is, maar nu wordt ze ook boos op mij als ik naar ratten uit een andere groep ruik. Of op de bank, als er andere ratten hebben gelopen valt ze de bank woest aan, er zijn nu een paar happen uit.
Met-vlekje is daar milder in, maar die accepteert mijn vriend dan weer niet. Als hij ook op de bank zit zoekt ze hem gericht op om in zijn vingers te happen.
Verder zijn ze best leuk hoor.
Ik heb nu twee wildjes en acht halfwildjes in huis, heerlijk. 

Maar dat is alweer twee jaar geleden dus, het gaat zo hard en tegelijk voelt het alsof ze hier gewoon altijd geweest zijn.