nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:41

WAUW !!! <3 <3 <3

CK88

Re: nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:53

Prima dat jullie er voor kiezen dit te doen, geheel jullie keus. Wat ik jammer vindt is dat als mensen deze dieren blijven kopen ( legaal of niet) er ook vraag naar blijft en veel reptielen veel te lange transporten moeten ondergaan waarbij er maar minder dan 50% overleefd.
Toevallig zag ik laatst in border security allemaal kameleons en slangen die in zakjes mee worden genomen in de handbagage en meer van dat soort ongein... De helft was dood of uitgedroogd.
Jullie hebben er misschien over nagedacht maar helaas doen heel veel mensen dat niet, waardoor deze vorm van dierenleed in stand blijft.
Daarbij zijn deze dieren nauwelijks veranderd sinds de oertijd, absoluut niet te vergelijken met onze huisdieren, die juist de mens op zochten toen de leefgebieden kleiner werden. Ze hebben zich aangepast naar hun leefomgeving, reptielen niet die redden zich prima zonder ons waarom ze dan uit die omgeving halen?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:57

CK88 schreef:
Prima dat jullie er voor kiezen dit te doen, geheel jullie keus. Wat ik jammer vindt is dat als mensen deze dieren blijven kopen ( legaal of niet) er ook vraag naar blijft en veel reptielen veel te lange transporten moeten ondergaan waarbij er maar minder dan 50% overleefd.
Toevallig zag ik laatst in border security allemaal kameleons en slangen die in zakjes mee worden genomen in de handbagage en meer van dat soort ongein... De helft was dood of uitgedroogd.
Jullie hebben er misschien over nagedacht maar helaas doen heel veel mensen dat niet, waardoor deze vorm van dierenleed in stand blijft.
Daarbij zijn deze dieren nauwelijks veranderd sinds de oertijd, absoluut niet te vergelijken met onze huisdieren, die juist de mens op zochten toen de leefgebieden kleiner werden. Ze hebben zich aangepast naar hun leefomgeving, reptielen niet die redden zich prima zonder ons waarom ze dan uit die omgeving halen?

Die dieren waar jij het over hebt is allemaal wildvang. 9 van de 10 reptielen, amfibieën en spinnen zijn tegenwoordig nakweek en gewoon geboren in gevangenschap, ook in Nederland. Ik wil ook geen wildvang in huis hebben.
En voor zover ik weet hebben de wolven, paarden, katachtigen enz de mens niet opgezocht vroeger hoor :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:17

Blijkbaar werd er toch niet zo goed over nagedacht in de tijd... gezien het dier ondertussen niet meer bij jullie is...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:30

Little_Gift schreef:
Blijkbaar werd er toch niet zo goed over nagedacht in de tijd... gezien het dier ondertussen niet meer bij jullie is...

Je kan de toekomst van je eigen en andermans gezondheid niet voorspellen hé.. ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:41

Dat klopt... maar als je kiest voor dieren kies je voor een verantwoordelijkheid, ongeacht hoe of wat... kinderen dump je ook niet als je gezondheid achteruit gaat.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:38

Little_Gift schreef:
Dat klopt... maar als je kiest voor dieren kies je voor een verantwoordelijkheid, ongeacht hoe of wat... kinderen dump je ook niet als je gezondheid achteruit gaat.

Het ligt eraan hoe oud het kind is en of ze al voor zichzelf kunnen zorgen. Als het nog zorg nodig heeft dan kan het kind tijdelijk ergens naartoe, familie of iets. Is het al oud genoeg dan kan het kind er rekening mee houden en/of zorg bieden voor jou.
Niet iedereen neemt zomaar een Kaaiman in huis en/of kan dit. Dit dier heeft toch echt de nodige kundige verzorging nodig, het zijn gevaarlijke dieren. Ook moet het terrarium goed schoongemaakt worden. Het is niet zomaar een dier hoor.

Edit: en je weet niet de exacte reden waarom dit dier weg moest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:42

Little_Gift schreef:

Sorry, maar als ik ineens stik allergisch word voor mijn kat, gaat ie toch echt weg. Lijkt mij logisch.. Wat heeft een dier nou aan een baas die doodziek is? Als ik ziek ben, kan ik niet werken en dus geen geld. Handig!
Of als je ms krijgt en simpel weg niet meer het water kunt verversen voor een dier omdat je al voor jezelf geen glas kunt in schenken?
Verantwoordelijkheid kun je ook nemen door een juiste plek te vinden voor je dier ;)

En ga nou niet kinderen met dieren vergelijken. Dat slaat gewoonweg nergens op, maar dat snap je zelf vast ook wel :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:44

Nou nou zo ver de vrije meningsuiting en het mogen hebben van een eigen mening... Lol, nochtans stond gans bokt hier op zijn achterpoten ten tijde van het openen van dit topic... gek hoe mensen keren als een blad in de wind... ZUCHT !
Mensen... hoe meer ik ze hoor... hoe minder ik ze hoef...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:46

Nee hoor, ik stond niet op mijn achterste poten :')

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:50

vuurneon schreef:
Little_Gift schreef:

Sorry, maar als ik ineens stik allergisch word voor mijn kat, gaat ie toch echt weg. Lijkt mij logisch.. Wat heeft een dier nou aan een baas die doodziek is? Als ik ziek ben, kan ik niet werken en dus geen geld. Handig!
Of als je ms krijgt en simpel weg niet meer het water kunt verversen voor een dier omdat je al voor jezelf geen glas kunt in schenken?
Verantwoordelijkheid kun je ook nemen door een juiste plek te vinden voor je dier ;)

En ga nou niet kinderen met dieren vergelijken. Dat slaat gewoonweg nergens op, maar dat snap je zelf vast ook wel :)

Precies. En ik ken iemand waarbij het kind bijna een jaar bij familie heeft geleefd vanwege de gezondheid van de moeder.

Als je echt van je dier houd dan zorg dat ie bij iemand anders komt te wonen als je het dier zelf niet meer goed kan verzorgen. En dan ga je het dier niet houden ''omdat het je eigen verantwoordelijkheid was om het dier aan te schaffen'' :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:01

Maar daarom moeten dit soort dieren ook niet te verkrijgen zijn. Een nieuwe plek voor een kat zoeken is toch war anders.

De opmerking 'uit desinteresse' vind ik wat dubieus, maar zal wel wat ongelukkig gekozen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:43

Little_Gift schreef:
Nou nou zo ver de vrije meningsuiting en het mogen hebben van een eigen mening... Lol, nochtans stond gans bokt hier op zijn achterpoten ten tijde van het openen van dit topic... gek hoe mensen keren als een blad in de wind... ZUCHT !
Mensen... hoe meer ik ze hoor... hoe minder ik ze hoef...

Ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft hoor. :j

Het is zo makkelijk, geen zin/tijd meer, dus beest moet weg. En natuurlijk is het in sommige gevallen beter om dan een goede plek voor het dier te zoeken, maar het probleem met dit soort dieren is dat een nieuw huis aan behoorlijk wat voorwaarden zou moeten voldoen (nog even afgezien van de vraag of je zo sowieso moet willen houden in gevangenschap).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:39

Little_Gift schreef:

geloof dat je eigen gezondheid wel voor alles gaat dus voordat je oordeelt
kun je beter vragen hoe of waarom..hij is niet naar de eerste beste idioot gegaan
die zich gemeld had maar naar een geschikt persoon die ook wist over wat voor een dier het zich hier handelde.
Diertje op zich merkt er niks van.. ( die denken niet zoals wij dat doen)
en het was 1 die door een nederlander is gekweekt dus geen wildvang of import.

waren genoeg mensen die hem graag wilde overnemen met 0,0 verstand ervan die hebben allemaal pech gehad.

O en ja ik zou mijn kinderen ook nog elders kunnen onderbrengen als mijn gezondheid zo slecht zou zijn
dat ik er niet meer fatsoenlijk voor zou kunnen zorgen.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:59

Als mensen een slang nemen is het toch ook niet zielig omdat die in het wild heen kan waar die wil . Zijn paarden dan ook zielig en leguaanen katten etc. Hij heeft hetvolgensmij harstikke goed

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:00

Woeps ik ben een beetje laat :')