Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CK88 schreef:Prima dat jullie er voor kiezen dit te doen, geheel jullie keus. Wat ik jammer vindt is dat als mensen deze dieren blijven kopen ( legaal of niet) er ook vraag naar blijft en veel reptielen veel te lange transporten moeten ondergaan waarbij er maar minder dan 50% overleefd.
Toevallig zag ik laatst in border security allemaal kameleons en slangen die in zakjes mee worden genomen in de handbagage en meer van dat soort ongein... De helft was dood of uitgedroogd.
Jullie hebben er misschien over nagedacht maar helaas doen heel veel mensen dat niet, waardoor deze vorm van dierenleed in stand blijft.
Daarbij zijn deze dieren nauwelijks veranderd sinds de oertijd, absoluut niet te vergelijken met onze huisdieren, die juist de mens op zochten toen de leefgebieden kleiner werden. Ze hebben zich aangepast naar hun leefomgeving, reptielen niet die redden zich prima zonder ons waarom ze dan uit die omgeving halen?
Little_Gift schreef:Dat klopt... maar als je kiest voor dieren kies je voor een verantwoordelijkheid, ongeacht hoe of wat... kinderen dump je ook niet als je gezondheid achteruit gaat.
Little_Gift schreef:Dat klopt... maar als je kiest voor dieren kies je voor een verantwoordelijkheid, ongeacht hoe of wat... kinderen dump je ook niet als je gezondheid achteruit gaat.
vuurneon schreef:Little_Gift schreef:Dat klopt... maar als je kiest voor dieren kies je voor een verantwoordelijkheid, ongeacht hoe of wat... kinderen dump je ook niet als je gezondheid achteruit gaat.
Sorry, maar als ik ineens stik allergisch word voor mijn kat, gaat ie toch echt weg. Lijkt mij logisch.. Wat heeft een dier nou aan een baas die doodziek is? Als ik ziek ben, kan ik niet werken en dus geen geld. Handig!
Of als je ms krijgt en simpel weg niet meer het water kunt verversen voor een dier omdat je al voor jezelf geen glas kunt in schenken?
Verantwoordelijkheid kun je ook nemen door een juiste plek te vinden voor je dier![]()
En ga nou niet kinderen met dieren vergelijken. Dat slaat gewoonweg nergens op, maar dat snap je zelf vast ook wel
Little_Gift schreef:Nou nou zo ver de vrije meningsuiting en het mogen hebben van een eigen mening... Lol, nochtans stond gans bokt hier op zijn achterpoten ten tijde van het openen van dit topic... gek hoe mensen keren als een blad in de wind... ZUCHT !
Mensen... hoe meer ik ze hoor... hoe minder ik ze hoef...