Mooi die paddenstoelen! Die groeien ook lekker hard zo met alle buien! Ik zou het gras niet maaien. Zonde!
Ooooh, die zwijntjes
Femke_Tweety
Geplaatst: Gisteren, 19:13
Even vast een paar grappige van vandaag.
En hoe dichtbij ik soms mag komen...
De foto's van de camera zelf moet ik nog uitzoeken, maar zeker van die bruingroene libel zijn een paar waar ik erg blij mee ben.
Ik heb een hoop fysieke klachten waardoor ik niet snel loop en niet lang kan staan. En hoe gek het ook klinkt, dat hélpt met deze fotos.
Want ik ga dus letterlijk vaak op de grond zitten en een poos rustig kijken. Blijkbaar zodanig dat sommige insecten mij als inventaris of meubilair beschouwen...
Kan je die bramen plukken en eten? Ze moeten donkerpaars zijn toch?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: Vandaag, 11:53
Ja, je kunt ze eten, maar dan moeten ze inderdaad nog wel verder doorkleuren! Vaak zijn ze wel wat zurig hoor Ik laat ze eigenlijk altijd hangen voor het wild. En altijd vanaf minstens een meter hoogte plukken en nooit lager ivm honden of vossen etc die er tegenaan kunnen plassen
Ik heb ze nog nooit geproefd. Zitten er pitten in? Deze hangen in het dorp langs een fietspad aan een schutting van een tuin, gok dat hier geen vossen lopen. Honden zou kunnen idd maar het is een goede tip, nooit over nagedacht.
Bramen zijn heerlijk! Nee geen pitten! Wanneer ze heel donker gekleurd zijn (bijna zwartblauw) zijn ze rijp Dan zijn ze ook het beste qua smaak. Nu zullen ze nog erg zuur zijn denk ik.
Ik laat ze dan nog wel even hangen en kijk over een tijdje nog wel een keer.
Vicome
Geplaatst: Vandaag, 12:13
De bramen die vol in de zon hangen zijn het lekkerst, als ze rijp zijn laten ze gemakkelijk los. Ik heb hier al heel lekkere zoete bramen geplukt en gegeten. Pas wel op met je kleding want bramenvlekken zijn lastig eruit te krijgen.
Ik heb ook al een paar bramen uit het wild gegeten deze zomer dat is echt een childhood memory voor mij.
prompter
Geplaatst: Vandaag, 14:56
Ik heb van de week nog samen met een oudere Turkse man bramen lopen eten vanuit struiken vlakbij mijn werk, hij wees ze aan als goed smakend, en dat waren ze ook .
Je merkt dat het rui-tijd is, de kleine vogeltjes houden zich schuil. Wel weer lepelaars gezien:
Op dit pad staat altijd een reiger, wellicht steeds dezelfde, en hij vliegt pas op als je er vlak bij bent:
En een kievit die wel even wilde poseren, wat zijn die koppluimpjes toch leuk
Hier bij de vijver in het park waar ik naast woon zit ook altijd (al minstens 4 jaar want zo lang woon ik hier) een reigers, en soms komt die krijsend langs m'n raam vliegen, en als dat 's nachts is schrik je je een ongeluk, zo'n ijzige krijs in de stilte