En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:17

Ach, wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte. Hoop voor je dat er een duidelijke oorzaak uit de autopsie komt, kan me voorstellen dat dat wat rust gaat geven.

Lukasje

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:44

Oh nee ! Ik kwam even bijlezen en dan lees ik dit. Hoe verdrietig!! Maar alé, je doet zoveel voor die beesten. Dit is wel echt zuur.
Ik hoop dat er uit de autopsie een duidelijk antwoord voor je komt. Veel sterkte alvast!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:46

Ah nee toch.. kreeg al een naar voorgevoel toen ik zag er zoveel pagina’s bijgekomen waren, maar hoopte nog stiekem dat het juich-berichten waren omdat je nagels had kunnen knippen..

Ik ben benieuwd of er iets uit de autopsie komt.

Heel veel sterkte TS! Je doet zo je best en dan nu weer een verlies.. dat gaat je niet in de koude kleren zitten.. :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:16

Wat ongelooflijk verdrietig. Heel veel sterkte

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:19

Wat vreselijk, heel veel sterkte.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:54

Nou wat een ontzettend verdrietig bericht. Heel veel sterkte met het verlies van deze lieverd.
Ik hoop echt dat er wat uit komt uit de autopsie dan weet je wat, nu tast je nog zo in het duister.
Dikke knuffel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:59

jemig, wat een pech, je probeert zoveel voor ze te doen, artsen denken met je mee en dan nog.....
heel veel sterkte, neem jezelf niks kwalijk. je hebt gedaan wat je kon. Het is moeilijk omdat ze zo snel stressen om alles goed te onderzoeken en ik hoop dat je bij autopsie antwoorden krijgt

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:14

Wat verdrietig, heel veel sterkte

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:59

Oh nee, wat ontzettend verdrietig! :(:)
Ik hoop dat er een oorzaak gevonden wordt. Het ligt in ieder geval niet aan je inzet!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:13

Stille meelezer, kom even onder mijn steen vandaan om jullie ontzettend veel sterkte, warmte en liefde te wensen :(:)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:08

Hoe gaat het vandaag met je TS? :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 11:34

Bedankt voor alle lieve woorden! Jullie zijn aardiger dan ik voor mezelf ben :o vind het vooral zo moeilijk te verkroppen dat je een dier adopteert uit het asiel om het een goede thuis te geven en dat hij dan na anderhalf jaar al sterft.. :\

Vandaag verwacht ik telefoontje van de dierenarts met de uitslag van de autopsie, voorlopig nog niks gehoord.

Colette is er rustiger onder dan Antoine was bij verlies van Maurice. Antoine was ook wel heel zenuwachtig van aard dus die kon dat alleen zijn echt niet goed plaatsen. Colette komt nog af voor haar brokjes en lijkt normaal. Wel blijft ze heel dicht rond de stal hangen waar Antoine gestorven is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:40

Solleke_Noah schreef:
Bedankt voor alle lieve woorden! Jullie zijn aardiger dan ik voor mezelf ben :o vind het vooral zo moeilijk te verkroppen dat je een dier adopteert uit het asiel om het een goede thuis te geven en dat hij dan na anderhalf jaar al sterft.. :

Ho. Je hébt hem een fantastisch thuis gegeven. Maak jezelf geen verwijten, wie weet hoe het hem vergaan zou zijn als jij 'm niet had geadopteerd. Het is NIET jouw schuld dat hij is overleden.

:(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:43

Arme Colette..... nog net in / uit de gewenningsfase van het verhuizen en nu maatje alweer hemelen..... :(:) Had de vogelarts wel bepaalde dingen waar hij al aan dacht om na te kijken of dat het zou kunnen zijn, of hoe werkt zoiets....?

Durf je überhaupt nog wel naar buiten te gaan nu joh....ik zou bang zijn om de volgende weer op een hoopje te zien zitten :(:) Zie je haar vanuit huis ook wel langswandelen...?

Ik denk niet dat je jezelf iets kwalijk hoeft te nemen, wat had je nou beter kunnen doen dan wat je al deed.... :? Ik kan niks bedenken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 15:29

De uitslag van de dierenarts is er. Hij heeft de oorzaak vrij makkelijk gevonden: Antoine zijn maag was dubbel zo groot als normaal en er zat een halve voetbal lang, onverteerd gras in. Verstopping dus |( zijn symptomen komen daar ook volledig mee overeen: zeer plotselinge en acute vermagering op enkele dagen tijd.

Verder zijn al zijn organen onderzocht: longen, lever, nieren,... alles was in perfecte conditie. Ook geen teken van parasieten of wormen.

Dierenarts gaf nog mee dat ik me niet schuldig mocht voelen, dat hij al jaren emoes en nandoes op lang gras houdt en dit nog nooit zo heeft meegemaakt. Al gebeurd het dus soms wel en had Antoine dus deze vreselijke pech ;(

We hadden trouwens niks meer kunnen doen om hem te redden. Een operatie gaat eigenlijk niet, dat kunnen ze niet aan (qua stress enz). Ook gaf ik aan dat ik elke x grit onder hun eten meng, maar ook dat had niet uitgemaakt verder.

Ik vind het zo ongelofelijk k*t. Zo stom!!!

Voor Colette heb ik nu verschillende opties. Een kleiner stukje afzetten zodat ze dat op termijn kapotloopt en dus geen lang gras heeft. Jammere is dat ik ze juist bewust zoveel ruimte geef omdat het voor loopvogels gewoon fijn is lekker hard te kunnen rennen.... Ofwel het gras handmatig kortzetten met een grasmaaier. Ofwel toch heel regelmatig de paarden het kort laten grazen. Ik ga me even beraden wat de beste optie is. En natuurlijk met mijn vriend bespreken hoe we het nandoe-verhaal verder zetten...

Het is een kleine troost dat het gelukkig geen stille ondervoeding was of dat ik bepaalde parasieten over het hoofd heb gezien of iets... Na Maurice was ik er echt superscherp op. Moest het toch iets van bloedluis oid geweest zijn had ik mezelf dat moeilijk kunnen vergeven.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:32

Kortom: bewijs dat je gewoon goed voor ze zorgt en dat dit pure pech was.

Dus (wederom) beetje liever voor jezelf zijn hoor

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:33

Ach, arme Antoine. Daar kon je dus ook helemaal niks aan doen. Hij was dus verder goed gezond. Wat een pech. Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:47

Jemig -O- dit verwacht je ook niet bepaald. :knuffel: Maar een grote troost, hier heb je kwa zorg niks aan kunnen doen. Als je hier nooit over hoort dat dit kan gebeuren dan houdt je er ook geen rekening mee. Als de dierenarts het zelfs nog nooit heeft meegemaakt in al die jaren. Goddank niks mis met hoe jullie ermee omgaan.

Misschien contact opnemen met waar Colette vandaan komt, wat zij vinden van afzetten een stukje, afmaaien, paarden laten grazen of gewoon laten staan en er van uit gaan dat het een eenmalige pech is geweest.

Nogmaals sterkte

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:51

Oh dit is toch gewoon pure pech zeg, :(:) hele dikke knuffel voor jullie!

Als ze paarden te eng vinden, misschien ergens een kudde schapen 'lenen' / de weide aanbieden aan een schaapherder zodat die het kort houden? Of geitjes?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:56

Rocamor schreef:
Kortom: bewijs dat je gewoon goed voor ze zorgt en dat dit pure pech was.

Dus (wederom) beetje liever voor jezelf zijn hoor

:j

En als de dierenarts zelf zo ook zijn dieren houd zou ik ook geen dingen op mijn hals halen als extra maaien enz.

Gewoon dikke dikke pech. :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:00

Fijn dat er snel de oorzaak is gevonden. Ontzettend sneu, maar Antoine was de prins op de erwt... niemand had er last van behalve hij.
Neem geen overhaaste beslissingen, eerst maar even voor jezelf zorgen. :knuffel:

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:03

Fijn dat er nu zo snel al duidelijk is wat het was en dat dit niet aan jouw lag.
Ik zou dit alles even laten bezinken en dan beslissen wat je wilt. :knuffel:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:04

Ach wat een pech ook weer, maar hier kun je natuurlijk echt niks aan doen.
Ik zou ook niks gaan afzetten en maaien als zelfs de dierenarts zijn nandoe’s zonder problemen op lang gras heeft staan. De kans dat het een tweede keer gebeurt lijkt me dan ook heel klein.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:05

Potverdorie wat ontzettend naar dit, eerst Maurice, en in zo'n korte tijd ook Antoine.
Hier had je ook echt niks aan kunnen doen, dit is gewoon hele dikke vette pech van een goed doorvoedde nandoe.

Heel veel sterkte met dit verlies, ook voor Colette Y;(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:19

Dit is inderdaad gewoon stomme pech waar niets aan te doen is.

Sterkte met het verlies :(:)