Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:43

marley93 schreef:
Oh dat is goed om te weten Marcella, dankjewel!

En Love, jij ook bedankt voor de tips! Kip koop ik sowieso niet snel, dus ik denk dat ik dat oversla, maar dat van het karton is heel herkenbaar inderdaad. :)) Ik zal de plastic zakken even uit bereik halen, beter voorkomen dan genezen. :j

Ja precies. Je zou ze wel papieren zakken kunnen geven trouwens. Daar gaan ze helemaal los op. Ten minste, hier wel _O-

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:39

Oh ja heel zeker matatabi stokjes. Die vonden de kittens hier al geweldig. Kito knauwt ze helemaal op.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:52

Ik heb momenteel mijn mama haar camera hier thuis liggen. Ik dacht "ik zet de poezels eens fijn op de foto!"
Daar dachten zij duidelijk anders over :')

Afbeelding

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:54

LWDaisy schreef:
Ik heb momenteel mijn mama haar camera hier thuis liggen. Ik dacht "ik zet de poezels eens fijn op de foto!"

[ [url=m/PerLur.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V4r5pm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga stuk _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:54

LoveGlove schreef:
LWDaisy schreef:

Ik ga stuk _O-

Wat een arrogante beesten zijn het toch he :') Ik wil mooie foto's van hen, ééntje maar, is dat nou zoveel gevraagd?! :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:06

LWDaisy schreef:

Geweldig _O- _O- _O- Claudia Shiffer kan nog een masterclass bij ze nemen.

Ik heb hier vanmiddag heel hard gelachen, nog even over tassen gesproken. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:39

Zors is thuis.
Hopelijk voelt hij zich snel thuis.

Daisy, arrogant kijken hebben ze goed onder de knie.

O en lekker slapen.
Ik ben jaloers.

Azula sloopt dozen.
Die knaag ze stuk met haar tanden. Ze heeft lol.
Ik niet, want ik miet de zooi opruimen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet de beste foto's maar geloof dat Zors zich wel vermaakt..
luuntje schreef:
Zors is thuis.
Hopelijk voelt hij zich snel thuis.

Daisy, arrogant kijken hebben ze goed onder de knie.

O en lekker slapen.
Ik ben jaloers.

Azula sloopt dozen.
Die knaag ze stuk met haar tanden. Ze heeft lol.
Ik niet, want ik miet de zooi opruimen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:52

marley93 schreef:
LWDaisy schreef:

Geweldig _O- _O- _O- Claudia Shiffer kan nog een masterclass bij ze nemen.

Ik heb hier vanmiddag heel hard gelachen, nog even over tassen gesproken. :')

[ Video ]

Ja dat is hier heel normaal. Her is ook al eens gebeurt dat er eentje in de hendel vast komt te zitten en dan vliegen ze echt keihard het huis door om van die hendel los te komen. Ergens is het een beetje zielig maar her ziet er zo grappig uit _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:35

Ja dat had George een paar weken geleden met een papieren tas. En een herrie dat het maakte, waardoor de paniek natuurlijk nog groter werd... Nou ja, hij is vrijgekomen :')

Wat een scheetje die Zors. <3 Hij lijkt al helemaal op zijn gemak, leuk! (Die placemat heb ik ook! :D Simon's Cat is echt geweldig)

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 21:59

Leuk nieuws! Wij gaan in het voorjaar (waarschijnlijk) weer opzoek naar een kitten! Onze kat is weer helemaal happy! **\O/** Hij zit lekker in zijn vel, veel thuis en hij speelt weer lekker! *\o/*
Mochten we nu al een beestje tegen komen kan het nu ook natuurlijk, maar we gaan weer opzoek. :):) Hopelijk in 2022 met succes O:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:42

Kimberley wat fijn dat Zors al zo ondernemend is.
Mooie krabpaal.

Appeltje op naar gezinsuitbreiding dit jaar dus.
Over een paar maanden zijn er vast weer kittens genoeg die een huis zoeken.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:39

@ Kimberley, ik liet je foto’s van Zors aan m’n vriend zien en hij herkende hem ook direct.
Leuk om Zors/Kimo nu thuis te zien! Had niet verwacht dat zo’n stoere bink zich eerst nog even zou verstoppen :o maar zo te zien heeft hij alles wat ie nodig heeft.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:43

Onze zoon ging net beneden naar het toilet.
Zat Azula er opgesloten.
Die was ersnel ingegaan toen mijn man er bezig was en naarzijn werk ging.
Ze heeft er 30 minuten gezeten. Toiletrol is mooi kunstwerk geworden.

Azula had beter (nieuwsgierig) Aagje kunnen heten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:57

luuntje schreef:
Onze zoon ging net beneden naar het toilet.
Zat Azula er opgesloten.
Die was ersnel ingegaan toen mijn man er bezig was en naarzijn werk ging.
Ze heeft er 30 minuten gezeten. Toiletrol is mooi kunstwerk geworden.

Azula had beter (nieuwsgierig) Aagje kunnen heten.

Oh wij hebben dat ook al een paar keer voor elkaar gekregeb. Ergens per ongeluk opsluiten. Maar her is dan ook al gebeurd dat ze er dan een hele nacht hebben gezeten :=
Gelukkig is her meestql her kantoor ofzo en geen kleime ruimte. Maar alsnog :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:03

Zo heeft Blue een keer opgesloten gezeten in de voorraadkast. Nadeel deur dicht donker en de deur sluit goed af dat je niks hoor. Kwam er achter dat ik er 1 miste, maar wel in huis moest zijn. Ze had niks gedaan en was heel blij er weer uit te zijn.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:04

Hoeveel slapen jullie katten? Onze Roos, die we sinds een week uit het asiel hebben, slaapt echt de hele dag. Misschien dat ze 5x wakker wordt voor wat eten en natuurlijk als wij haar aaien. Maar op haar initiatief wakker worden gebeurd echt heel weinig. Nu is ze onze eerste kat, en ik weet wel dat ze veel slapen, maar ik vraag me af of dit gezond is :') .
Ze ademt ook vrij vaak, 30x per minuut (nog net gezond volgens de statistieken). Maar dus ook in pure rust is dat de frequentie.

@luuntje; haha, wat een deugniet! _O-

@marcella; heeft blue lang vast gezeten? Snap wel dat ze blij was dat ze er weer uit was!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:18

Denk ruim een uur ofzo.

Blue lig nu voor mij te pitten. Maira is 6 jaar en slaap het meeste van allemaal.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:31

Sting schreef:
Hoeveel slapen jullie katten? Onze Roos, die we sinds een week uit het asiel hebben, slaapt echt de hele dag. Misschien dat ze 5x wakker wordt voor wat eten en natuurlijk als wij haar aaien. Maar op haar initiatief wakker worden gebeurd echt heel weinig. Nu is ze onze eerste kat, en ik weet wel dat ze veel slapen, maar ik vraag me af of dit gezond is :') .
Ze ademt ook vrij vaak, 30x per minuut (nog net gezond volgens de statistieken). Maar dus ook in pure rust is dat de frequentie.

@luuntje; haha, wat een deugniet! _O-

@marcella; heeft blue lang vast gezeten? Snap wel dat ze blij was dat ze er weer uit was!

Die van mij slapen allebei zo rond de 16 uur per dag. Ik kan er de klok op zetten :')

Mijn vriend en ik faan meestal rond 10 uur naar bed. Meestal worden de katten dan ook rustig. Mijn vriend staat om 6 uur op. Dan worden de katten ook wakker. Meestal zijn ze dan ook actief als ik nog slaap. Ik sta rond 8 op. Meestal krijgen ze dan ook hun eten en speel ik wat met ze. En het hangt er vanaf wat ik doe op een dag, maar tussen 11 en 1 gaan ze weer slapen. Dan rond 5 is mijn vriend thuis, en dan zijn de katten een uurtje wakker ofzo. En tussen 6 en 7 slapen xe allebei nog een uur of 2 voordat ze dan super actief zijn :=

Vaak worden ze tussendoor ook wel even wakker om wat te eten ofzo. En soms een kwartiertje spelen.

Ik heb er ook 2 met een snelle ademhaling hoor. Al helemaal als ze spinnen om een of andere reden :')

Slaapt ze snachts ook? Of is ze dan juist wakker? Want het kan besr zijn dst ze snachts juist het meest actief is waar jullie het niet door hebben. Als je het niet weet, zet anders eens cameras op in de avond en laat ze snachts draaien. Dan kom je er vanzelf achter :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:40

Oh wat een avonturen weer. :') Zo te lezen vond Azula het geen drama.

Hier rennen ze ook altijd snel de voorraadkast in! Kleine ettertjes. }>

@Sting, mijn katten slapen ook veel. Maar dat zijn nog maar kleuters van 17 weken, ik weet niet hoe oud de jouwe is? Hier hebben ze om een uur of 7 één a twee speeluurtjes, rond twaalven weer, dan om een uur of 4 en nog één rond negen uur. En de nacht slapen ze door. Ze hebben best een lekker ritme, vind ik ook wel prettig. :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:44

Ja hier is het ritme ook heel fijn :j

Ik denk dat ik ze geen volledige vrij dieet geeft heel erg helpt. Ze krijgen in de ochtend brokken waar ze de hele dag over mogen doen. Maar als het op is, is her op. En dan krijgen ze savonds nog natvoer. Snachts hebben ze bijna nooiy eten wat alles wordt overdag opgegeten. Dat helpt heel erg. Ik houdt hun eetpatroon ook goed in de gaten. Meestal eten ze ook alleen op momenten dat ze actief zijn en in slaapperiodes bijna niet. Zo lang dat zo blijft is het prima

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:54

Hier hebben de zussen door dat ze een bijgezette keukenkast zelf open krijgen langs buiten.

Maar als Arya daar dan inkruipt, mept Sansi snel de deur dicht, zodat haar zusje er niet meer uit kan :+

Sansi heeft ook al 2x in de garage opgesloten gezeten. 1x kort, 1x langer. Helaas had ik vlak daarvoor aan mijn brommer gewerkt, en stonk de garage echt naar de benzine. Mijn vriend had haar daarna per ongeluk daar opgesloten. Toen ik haar uiteindelijk miste, ben ik met de snoepjespot beginnen rammelen en hoorde ik haar miauwen. Ze kwam vrij scheel kijkend uit de garage...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:48

Onze nieuwe is geschat op 10 jaar, in het asiel. Maar wij denken zelf dat ze een pak ouder is, zelf vind ik haar echt hoogbejaard in haar doen en laten. Heb zelfs al gedacht een bloedje te laten teken, preventief, om te kijken of ze wat onder de leden heeft. Op de momenten dat ze wakker is loopt ze naar haar voerbak en terug, of een enkele keer veranderd ze van slaapplek. Spelen wil ze alleen liggend op de bank, ze rent nergens achteraan. Nu is ze er pas 1 weekje, dus ze moet misschien ook nog wennen. Ze krijgt 1x per dag haar bakje brokken, afgepast op gewicht en leeftijd. Willen ook niet dat ze dichtslibt :'). Mijn vriend had laatst een nacht waarop hij wat doe huis doolde en toen was ze ook alleen maar aan het slapen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:54

Nog meer katten die weleens opgesloten zitten.
Soms zijn ze gewoon te snel.

Azula had mazzel dat ze hard genoeg miauwde en zoon haar hoorde. Anders had ze 15 minuten langer opgesloten gezeten.

Haha kastje dicht meppen als je zus erin zit.
Ik heb beeld.

Poes van 10,5 jaar slaapt ook wel veel.
Maar is wel actiever met Azula erbij. Speelt ook weer.

Azula is 8 maanden. Die slaapt wisselend.
Als ik s nachts naar het toilet ga kom ik haar soms tegen.
En s avonds rennen de dames om 2200 uur de woonkamer weleens rond.

Azula bemoeit zich graag met alles en iedereen net als de hond.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:59

Hier wisselt het. De nieuwste aanwinst heeft de hele morgen geslapen en is een paar uur actief geweest. Die slaapt nu weer. Mijn andere Brit houdt wel van slapen. Mijn htk is de hele dag buiten die slaapt als zij binnen is