Blauwe Rus Anushka drachtig, update p.6, bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaby12

Re: Blauwe Rus Anushka drachtig, update p.6, bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:30

Heb je van de DA geen Convalescence Support of blikjes AD mee gekregen,moeder heeft nu alle extra voedingstoffen nodig om de kleintjes te kunnen voeden zeker als ze zichzelf al niet lekker voelt en duidelijk aan de magere kant is zoals je beschrijft.
Ook kan je haar wat extra glucose geven dit heeft de DA ook maar ook de dierenwinkel verkoopt dit.
De kittens moeten toch wel zo'n 10 gram per dag minstens aankomen als de melkgift goed opgang is gekomen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 13:50

Ze zijn vandaag tussen de 4 en 8 gram aangekomen, minder dan gisteren dus, maar wel alles is gegroeid. Ik heb idd geen voeding meegekregen, zat later ook nog te denken aan Hills AD. Ik heb kittenmelk in huis, zou ik dat moeders ook voor kunnen zetten? Of heeft dat geen nut?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:57

Ja moeder mag dat ook drinken en geeft ook dat beetje extra vocht,je kan daar een beetje glucose doordoen. Ik zou vandaag toch wat AD blikjes gaan halen en haar dat voorlopig geven en niet vergeten dat ze nu ook kittenbrok moet eten.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 14:07

Welk merk kittenbrok zou je adviseren?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:18

Goed merk kittenbrok met een hoog vleesaandeel maar welk merk krijgt ze nu want verandering van merk kan ook weer darmproblemen geven. Kittenbrok had ze eigenlijk al tijdens de zwangerschap moeten krijgen om een reserve in te bouwen dit even terzijde.
De moeder moet onbeperkt kunnen eten en het liefst zo dicht mogelijk bij de kittens dit aanbieden omdat ze niet graag van het nest zal willen.
Zorg ook voor voldoende warmte voor de kittens die zich nog niet zelf op temperatuur kunnen houden want dit vergt energie van ze die ze dan weer niet in het groeien kunnen steken.
PB box staat open voor je.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:35

wat fijn dat er hier wat mensen met je meedenken en advies geven.
Hopelijk krijg je mams gauw weer aan het eten.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 14:37

Ze kreeg Hills i/d ivm diarree, dit heeft ze gekregen op de dag dat we ook ontdekte dat ze dragend was. Ik ging er vanuit dat het voer ook goed genoeg was tijdens de dracht omdat ik verwachte dat de dierenarts daar anders wel anders over geadviseerd had. Op zich heb ik zelf het idee dat er in verhouding niet heel veel vlees in Hills zit, zat zelf aan Almo nature of orijen oid te denken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:50

Vriendin van mij voer applaws kittenbrok bij dracht. 80% vlees. Ik zelf voer dr gewone brok. Vinden ze heerlijk net als het blikvoer.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:02

Ik geef happy cat als brok heeft ook. Een hoog percentage vlees.
En iets van carny als blikvoer. Hopelijk doet moeders het ook snel goed.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:06

Volgens mij zitten in dit topic heel wat ervaringsdeskundigen. Wat ik me nu afvraag, wat is nu een goede leeftijd voor een eerste nestje voor een poes? En hoe houden jullie de poes tot die tijd leeg? Echt door continu binnen te houden of een tijdelijke anticonceptie?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:19

Een stille meelezer meldt zich: floorsil welke variant voer jij dan? Ik ben tot nu toe vam happy cat geen variant tegengekomen met veel vlees.

Wij voeren idd ook brokjes van Applaws of Almo Nature, de gewone, maar in jouw geval zou ik idd kittenbrok nemen. Een hoger vleespercentage dan Applaws ben ik nog niet tegengekomen in elk geval.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:49

Wij geven idd ook Applaws. Heel fijn voer met 80 procent vlees voor de Adultvariant, bij de kittenbrok is de helft van de 80% vleesmeel, voor lichtere verteerbaarheid.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:10

XLeandrosX schreef:
Volgens mij zitten in dit topic heel wat ervaringsdeskundigen. Wat ik me nu afvraag, wat is nu een goede leeftijd voor een eerste nestje voor een poes? En hoe houden jullie de poes tot die tijd leeg? Echt door continu binnen te houden of een tijdelijke anticonceptie?

binnen houden sowieso want je wil eigenlijk geen kater van buiten (denk aan bijv aids en leukemie)

dus als je een buitenpoes hebt, dan laten steriliseren (is mijn mening)

Zelf heb ik het geluk gehad dat mijn poezen tot nu toe nooit heel erg vroeg krols werden (bijv met 8 maanden oid) en dus konden ze redelijk snel naar de kater.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:54

XLeandrosX schreef:

Niet voor het eerste jaar en dan ook pas nadat ze is getest op diverse aandoeningen ( echo,bloed en dna) en dan heb ik het niet alleen over de FEL/FIV en dat geld voor zowel de poes als de dekkater

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:04

ohhh wat een zoetjes!! Grijs past goed in mijn kleurencollectie van zwart, wit en rood ;). Mijn man ziet me aankomen hahha.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:40

Als je raskatten fokt begin je niet met fokken met je poes voordat ze een jaar oud is. Verder hebben de verenigingen allerlei eisen, zoals tests op HCM en PKD (kosten ongeveer 180 euro), test FIV/Felv (hangt af van de soort test), houd je je poezen altijd binnen vanwege deze laatstgenoemde en andere ziekten, dekkingen door buitenkaters die mogelijk kattenaids hebben en je fokt raskatten dus er moet wel een specifieke kater worden gevonden (dekgeld) en inderdaad, de kater moet ook rondom zijn getest. Tot nu toe zijn mijn poezen pas met 8/9 maanden krols geworden en was het nog te hanteren, de oudere poezen krijgen af en toe anticonceptie, maar als ik ga uitbreiden denk ik over aanschaf van melatonine implantaten. Dan kan ik de krolsheid beter reguleren in de groep.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:03

Het gaat helaas niet helemaal zoals het zou moeten :( Anushka eet niet, hier was ik dinsdag al voor naar de dierenarts geweest, ze bleek gas in de darmen te hebben, buscopan en metacam mee gekregen. Helaas heeft dit niet afdoende gewerkt, ze eet nog steeds niet en waar de kittens gisteren nog gegroeid waren bleken de gewichten vandaag gelijk gebleven, niet goed dus :(
Nogmaals met Anushka naar de dierenarts en alles in huis gehaald om de kittens te flessen, eerste voerbeurt zit er nu net op. Kittens dronken gelukkig goed. Anushka is nu behandeld voor baarmoederontsteking, het zou ook kunnen dat er nog een placenta op zit, dus naast antibiotica heeft ze ook iets gehad dat haar baarmoeder doet samen knijpen, dat mocht er nog iets inzitten, dat er ook uit komt. Tevens nog een eetlustopwekkende injectie gehad, die had als bijwerking dat ze daar wat sloom van wordt en vooral dat laatste lijkt goed te werken, ze heeft wel iets gegeten, maar nog steeds niet echt veel helaas Zorgen dus Het valt me ook op dat ze de kittens niet tot nauwelijks wast, tenminste, ik zie het eigenlijk nooit. Maar ze doen het wel nog goed, dus het lijkt me dat ze dan toch wel ontlasting moeten hebben... Hou het iig in de gaten en ga zelf toch ook maar wat masseren.

Ik heb overigens de Applaws kittenbrok binnen gekregen vandaag.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:32

Ik zou haar gaan dwangvoeren, zonder eten gaat ze het niet lang vol houden na zo'n happening..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 19:37

Ze heeft nu wel wat Hills A/D gegeten, niet bijzonder veel, maar wel wat. Ga er inderdaad ook meer induwen, maar probeer dat niet te veel achter elkaar te doen. En vooral proberen of ze zelf niet aan wil nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:11

Ik duim voor de poezen , man wat een ellende. .

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:07

Jeetje, dat zit echt niet mee. -O- Ik duim voor je dat het de goede kant op gaat!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:11

Vrees dat ik ook zou gaan dwangvoeren...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:43

Oewww, wat een slecht bericht.... -O-
Ik duim mee voor een spoedig herstel!!

Ik vind de babys wel erg gaaf hoor!! <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:20

Nee toch..:/
Je klinkt wel super goed ingelezen ts.. Echt petje af voor je.
Met zoveel goede zorgen moet het goed komen!
Hopelijk knapt moedertje op.. Baarmoederontsteking zit je echt niet op te wachten.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:29

he bah, wat een ellende. Hopelijk gaat het gauw de goede kant op met Anushka, ik duim mee!