Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Ze zaten ook echt met de vleugels wijd om warmte te verliezen.
Ik liep bijna te ijsberen tussen huis en voliere omdat ik zo inzat over de jongen, maar die hadden er achteraf nog het minste last van denk ik
Ik gok dat hij dat heeft afgekeken van de niet-tamme vogels, want de rest springt gelijk bovenop me wanneer ik de voliere in stap.
Maar uiteindelijk is het ook voor hen beter om lekker bij de rest te zitten.
Zitten zij ook in een voliere?
Ze wilden echt niet.
Hier in huis was het 27 graden en de vogels binnen hadden weinig moeite met de hitte.

Ja, ze zijn idd wel oerlelijk maar ook zo klein en hulpeloos
en ze worden vanzelf mooi
Ik zie -denk ik- een piepklein barstje in een ei zitten, dus dat kan betekenen dat het bezig is om zich een weg naar buiten te pikken 

De ballon is eigenlijk gewoon zijn krop die vol met eten zit. De ouders voeren nogal goed 

MarjanB schreef:Ze zijn echt mega schattig zeg! Vraagje we hebben er twee op stal en die leggen ook en laatst hadden ze jonkies maar ze hadden niet echt een nest gemaakt. Moet je die zelf maken? Of net zoals jij een gewoon vogelhuisje? En welke afmetingen?
Ik heb broedblokken die speciaal voor valkparkieten worden gemaakt. Je koopt ze al voor 13 euro bij vogelspeciaalzaken
Valkparkieten zijn vrij makkelijk qua broedblokken hoor! Zolang ze maar door het gat passen leggen ze er hun eieren wel in.