Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:38

wow ziet er gaaf uit hoor

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:44

ziet er mooi uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:45

Ziet er goed en netjes verzorgd uit hoor!
Ik denk dat ze het zeker leuk gaan vinden in hun nieuwe rennen. :j

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:53

Ziet er heel fijn uit!
Wat doe je in de zomer voor schaduw? Ik las ergens witte doeken voor de hitte, maar wat ga je zetten echt voor schaduwen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:59

Wat een leuke rennen zeg, brengt ons op ideeën.
en ons konijn zit helaas ook alleen, maar ik heb er niks over te zeggen is ook op een vervelende manier gegaan.

ik wou er twee uit een opvang, toen mijn konijn overleden was.
Toen ik thuis kwam van school, had mijn zusje er een uitgezocht..

Ik ga deze zomer een ren bouwen voor hem van ongeveer 2 bij 1,20 oid?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 18:41

De witte lakens zorgen voor voldoende echte schaduw. Dit hebben we al jaren bij veel van onze dieren (als voorbeeld de kippen) ze zitten daar heerlijk koel onder omdat ze regelmatig nast gesproeid worden en vinden het heerlijk (vroeger ook zo bij onze andere konijnen gehad) en onder hun hokken is altijd schaduw.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:47

Op zich maakt het ook niet uit of het echt schaduw-schaduw is, onder een nat wit laken zitten ze sowieso lekker koel. Da's imo juist beter dan schaduw, ze zitten dan nog wel lekker in het licht namelijk

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:17

Dat gaat er mooi uitzien!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:37

ik lees al een tijdje stiekem mee en ik vind het er geweldig uit zien :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:39

Mooi hoor!! ziet er echt geweldig uit :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:18

Ziet er super uit zeg, gaat al mooi worden :j

Ik heb nog een paar tips die je misschien al toepast misschien niet. Je hoeft in principe geen trappetje erin te maken, konijnen vinden plateaus of gewoon in 1 keer in het hok in en uit springen vaak fijner dan trappetjes. Ze kunnen namelijk nog op zo'n plateautje zitten en het neemt minder ruimte in.

Andere tip ik weet niet of je het doet, maar wel met gaas overdekken.. roofdieren zitten overal ook in woonwijken en zeker in plaatsen als waar je woont zijn veel roofdieren actief.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:19

Ik heb idd mijn trap vervangen door een houtblok. Met het eruit springen gebruiken ze hem niet eens, met erin springen wel.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:04

Ik weet dat er veel roofdieren actief zijn. Maar ik ga het niet met gaas overdekken. Mijn Katten liggen altijd bij de konijnen in hun hokkken zodra die open staan dus als ik dat ga doen betekend dat dat ik iets van hun afneem. Overgens vind ik ook dat ze zelf dekking moeten zoeken (verstoppen in hok of er onder) en ze komen alleen overdag los in de ren snachts in het hok...

Dat van de trapjes goed idee ga eerst proberen zoals ik het nu heb (trapje) en ik zie vanzelf wel wie er wel geen gebruik van maken thanx in ieder geval.

Ovegens wat kan ik als verreiking in hun hok doen waar ze aan kunnen knagen ? Hoorde al iets over wilgentakken maar gewoon geknipt van de boom dan neem ik aan

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:17

Bij mij zijn ze vooral dol op graven, ondanks dat ze niet heel diep kunnen hebben ze wel al een aantal gangen gegraven. Verder wat dingen waar ze op kunnen klimmen en takken idd.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:50

Je weet dat verstoppen in of onder het hok voor een roofdier niet voldoende is. Ik zou gewoon zeggen maak gewoon mooie gaaskleppen er overheen zodat je die als het veilig is open kan zetten zodat de katten erbij in kunnen als dat zo goed gaat, maar ze wel veilig zijn voor roofdieren en het moment dat ze het actiefst zijn (schemering en nacht) wel lekker de ruimte hebben. Je maakt zulke mooie rennen, dan zal van die panelen toch makkelijk kunnen :)

Verrijking heb ik wilgentakken, halve boomstammen, nokvorsten waar ze onder door kunnen, kattentunnels (euroland 3 euro), zandbak. Verder ga ik regelmatig naar de kringloop voor creatieve ideeen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:45

Magrathea schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
zo, dat ziet er al goed uit TS!
wat je evt. zou kunnen doen, is een paar van die transparante golfplaatjes erop maken?

Wordt dat niet heel warm in de zomer?

Bij ons niet, het hok is 1.65m hoog en staat vrij open, dus het "waait" genoeg s'zomers ;)

Die binnenhokken erin zijn echt leuk Nathas! Ziet er een beetje uit als "vakantie in blokhut" :D
Ben benieuwd naar je eindresultaat!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:49

Fijn dat je konijnen meer ruimte krijgen! Wat ik wel jammer vind is ze dat je ze 's nachts in hun hok wilt opsluiten. Zelf vind ik die hokken daar echt te klein voor, zelfs om ze voor een paar uur in op te sluiten eigenlijk. Bovendien zijn konijnen juist 's nachts en in de schemering erg actief, dus ze 's nachts opsluiten betekent dat je ze in hun beweging beperkt op de momenten dat ze daar zelf de meeste behoefte aan hebben.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:23

goeroe schreef:
Fijn dat je konijnen meer ruimte krijgen! Wat ik wel jammer vind is ze dat je ze 's nachts in hun hok wilt opsluiten. Zelf vind ik die hokken daar echt te klein voor, zelfs om ze voor een paar uur in op te sluiten eigenlijk. Bovendien zijn konijnen juist 's nachts en in de schemering erg actief, dus ze 's nachts opsluiten betekent dat je ze in hun beweging beperkt op de momenten dat ze daar zelf de meeste behoefte aan hebben.

Vervelend als je de volgende dag je konijn(en) kwijt bent :Y)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:25

Daar heb je geen last van als je de ren goed afsluit.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:08

De konijnen zitten in hun hokken van 22.00 uur tot 05.00 (mijn slaap tijden) Ik vind het prima hoe jullie er over denken ieder zij eigen. Ik weet dat mijn konijnen een leven hebben wat vele anderen niet hebben. Natuurlijk kan het allemaal nog veel mooier en ruimer. Mar persoonlijk zou ik als konijn hier gelukkig mee zijn.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:09

Ben benieuwd naar het eind resultaat van je harde werken

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:12

Happie schreef:
Ben benieuwd naar het eind resultaat van je harde werken

We zijn nu nog steeds bezig. Morgen gaan de 1e 4 los is de ren voor ht eerst (de damens) de heren kunnen als het mee zit donderdag los en dan is als het goed is alles afgerond :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:13

Ben benieuwd je post toch nog wel even een foto he als de nijnen erin zitten?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:29

Nathas schreef:
We zijn nu nog steeds bezig. Morgen gaan de 1e 4 los is de ren voor ht eerst (de damens) de heren kunnen als het mee zit donderdag los en dan is als het goed is alles afgerond :D

Dat schiet al aardig op! heel leuk om te horen, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:00

goeroe schreef:

En als je daar nou mee voorkomt dat je konijnen worden opgegeten?