[ITP] Het kleine schattige stekelmonstertje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:38

Ik hou inderdaad ook niet van volledig wit met rode oogjes. :+
Volledig wit met zwarte trouwens ook niet, maar die pinto egeltjes hebben dan nog een donkere basis aan de stekels, alsof ze uitgroei hebben. _O- Dat is wel leuk.

Maar goed die voorkeur geldt voor de meeste diersoorten wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:51

Die pinto's hebben gewoon vlekken, die laatste lijkt helemaal wit maar heeft drie vlekken op zijn rug. Vandaar dat sommige plekken puur witte stekels hebben, de rest is gewoon hun basiskleur, en bij de een is dat wit meer dan bij de ander. Pinto kan dus ook bijv een cinnacot kleurige egel zijn, hoeft niet altijd de gewone salt en pepper kleur te zijn. Volledig witte egels heb je ook (zowel met rode als zwarte oogjes).
Rode oogjes vind ik bij geen enkel dier leuk, niet mijn ding. :n

Ik dacht dat mijn egeltje een salt en pepper was, maar volgens mij was ze (dark) grey want ze had ook niet zo'n donker masker en haar stekels waren niet puur zwart maar idd wat roestbruin erbij. Zou ook kunnen dat ze een snowflake was want ze had naast haar witte vlekken ook random witte stekels ertussen zitten.
Hier staan kleuren: http://hedgehogcentral.com/colorguide.shtml

Vind zelf brown ook mooi
Afbeelding

en cinnamon
Afbeelding

Die algerian colours hebben trouwens echt ontzettend schattige plekjes op hun wangen/onder de ogen <3 (deze is algerian black)
Afbeelding

knetterhard

Re: [ITP] Het kleine schattige stekelmonstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:53

Wauw, wat een knappe egeltjes zeg!
Ik denk dat als je eraan toe bent, je gewoon moet kijken waarbij je de beste klik hebt! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:59

Zeker, alleen zo jammer dat er in NL dus bijna geen keus is. Maar goed, foto's kijken blijft leuk, 't is toch nog een ver van mijn bed-show. :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:21

Oh die plekjes zijn inderdaad heeeeeeel schattig! :)

Ik vind op die site de algerian en de white-belly standards inderdaad ook het leukst.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:16

Gecondoleerd fief, we hebben allemaal een beetje van dr mee kunnen genieten...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:12

Nou, alle spulletjes weer opgeruimd, ga binnenkort even een schriftje maken met wat voor dingen ik nog moet/wil hebben voor in de toekomst. :)

En... aaaawhhhh <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:31

Wat een grote oren eigenlijk he?
Bijna een vleermuis! (en vleeregel dan)

Leuke foto's hoor! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 16:39

Dit is een andere soort vandaar de lange oren, maar ik vond 'm zo schattig :) net een vleermuisje met stekels inderdaad.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:05

Oh! :D
Vandaar dat het me ineens opviel!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:57

Oei ik moet echt heel eerlijk zijn dat ik die grote oren helemaal niks vind... :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 14:38

Dat kan! Ik vind het zelf wel schattig. Vind het vooral leuk dat hij ginger is, net als ik :Y) maar ik blijf de witbuik het leukst vinden. Weet niet eens of je deze in NL wel hebt trouwens.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:41

Ja die witbuiken zijn zo mooi! Gingers zitten daar dan alleen weer niet tussen geloof ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:31

Nee, maar witbuikjes hebben ook witte banden op de stekels deze egels hebben dat niet (zo erg). Dus daarom lijkt deze ook wat egaler van kleur denk ik, je hebt ook zwarte zag ik.

Maar blijf die wangvlekjes bij de algerian colours toch wel extreem schattig vinden hoor <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:34

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:35

Door die vlekjes (algerian) hebben die bijna een beetje een wasbeer-achtig uiterlijk. Heel lief idd..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 12-03-12 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:36

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:41

Ja, ik heb een mailtje gestuurd. Beetje jammer, snap dat nooit zo goed, vooral ook omdat elk egeltje er anders uit ziet dan sta je daar straks ineens is het een totaal andere egel :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:41

Vind het ook raar. Vraag het dan iig netjes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 00:05

Heb al een mail terug, hij zei dat 't 'gewoon een foto van google was en zonder watermerk dus tsja' maar hij ging hem eraf halen. Zucht, ik heb een hekel aan watermerken want die photoshoppen ze er toch wel af of het boeit ze gewoon niet, maar goed hij gaat er iig af.
Heb de gekste dingen meegemaakt wbt het gebruiken van mijn foto's, als mijn meisje er nog was had ik het niet zo'n ramp gevonden maar hoef dit niet op marktplaats te zien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:10

Heb even gegoogled en idd, hij staat dan tussen afbeeldingen maar komt dan wel weer van een blog van jou af.

Kan me voorstellen dat je juist nu dit niet leuk vindt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:03

Dat vind ik wel naar zeg, maar helpt een watermerk echt niet dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 11:32

Hij komt ook van m'n blog, ik heb ooit aangezet dat 'ie gevonden kan worden door zoekmachines vanwege m'n fietsverslagen. Voor ik op reis ging heb ik ook veel gehad aan blogs van anderen dus ik dacht dat dat wel handig zou zijn, maar misschien ga ik 't maar weer uitzetten. Heb nu maar de tags veranderd dus van verdwijnt het vanzelf wel van google als je daar op zoekt.

Watermerk vind ik gewoon onzin, waarom zou ik een watermerk op de meest simpele kiekjes gaan zetten? En, dan, staat er mijn naam in de hoek, alsof ze dat wat uitmaakt. Of ze photoshoppen het er gewoon af. En ik vertik het om tekst vol door m'n foto te knallen, vind ik zo lelijk. Mensen moeten gewoon van andermans foto's afblijven. Ik vind het niet zo'n probleem trouwens als iemand zo'n foto gebruikt, maar een verkoopadvertentie is wel even wat anders dan dat 'ie een site over witbuikegels zou hebben oid.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:47

Klopt hoor Fief! Gelukkig heb ik altijd alleen tekeningen op internet gezet en die waren niet zo goed dat mensen ze gingen jatten. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 11:12

Op bokt is d'r wel eens een tekening 'gejat', maar dat meisje had van meerdere bokkers tekeningen geplaatst. Niet zo snugger. :')
Of wat dacht je van iemand die m'n vz pony een andere naam had gegeven en claimde als eigen pony (met mijn foto's dus), iemand die mijn foto had gebruikt op een datingsite, etc :+
Ach... ik vind 't normaliter niet zo'n heel groot probleem als ik bijv ergens een foto tegenkom, maar een verkoopsite of het dier/ik erop en claimen dat 't iemand anders is vind ik toch wel even wat anders :j
Ik heb ooit een blauwe maandag een watermerk gehad, maar dan knippen ze de foto gewoon een stukje uit. :') Die paardenspellen barsten van de gejatte foto's.

Persoon van de advertentie heeft iig mijn foto verwijderd (en een nieuwe van google erop gezet zo te zien :P )

Ik had vannacht gedroomd dat ik een egeltje had -O- was een beetje jammer wakker worden. := Droomde laatst ook al dat m'n meisje ineens weer leefde :+