Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:40

IMJ schreef:
Je bent een held Astaloca! Dat durf ik dus sowieso niet!
Vind met een stofzuiger echt al heeeel eng. (En ergens ook zielig, ook voor mezelf want ik durf vervolgens de stofzuigerzak er niet uit te trekken.. :') )

Nou rijerijerije.. Dat heb ik gewoon liever niet! :n

Weet ik 8-) .. kiddin

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:46

Die Camelspin lijkt me eerder een Marlboro-spin. Yuk!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:52

Zo kan ik ook nergens echt antwoord krijgen op de vraag of ze de stofzuiger nu wel of niet overleven.
Kijk, in principe hoeven ze ook niet dood van mij. Ik vraag ze ook netjes met evt. partner naar buiten te wandelen maar dat doen ze niet.
Ik durf echt niet dichtbij te komen, dus een glas erop is onmogelijk als ik alleen thuis ben. Hoewel ik ooit 1 zo'n dikke zwarte snelwandelaar onder een vaas gevangen heb, god wat was ik blij! De blijdschap was al gauw over toen ik bedacht dat ik nu aan stap 2, hoe te verwijderen, moest gaan beginnen.
Heb er voor de zekerheid nog een emmer met een stapel boeken erop overheen gezet.. Belachelijk, i know, maar gaf me een rustiger gevoel.
Na 4 dgn iemand gevonden die het ding buiten durfte te zetten. Hij leefde nog :D!
Zijn vrouw kwam kijken waar hij bleef want die liep er ineens ook. Die heb ik met een plakstrip gevangen.. Een hele grote plakstrip. Op het doosje stond een muis afgebeeld. Dacht: daar kan ik vast een spin mee vangen.
Toch vond ik het zielig. Maar wat moet je?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:52

Afbeelding

Ik hoop niet, dat deze foto echt is. :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:28

Vond dit filmpje, ze zijn best groot en snel;
http://www.youtube.com/watch?v=Mbjctc_hyeI

En hun naam, iig is mijn wijsgemaakt, solifugae - bang voor de zon (anti-zon bladieblaat) was goed te merken, ze zoeken idd snel schaduw op of gaan ergens onder zitten. Beetje l*llig dat dat jijzelf vaak bent en ze dus achter je aan rennen :=

Welke foto? Zie geen foto, of bedoel je die op de vorige pagina := Onze waren niet zo groot, iets kleiner dan op dit filmpje in dit bericht.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:33

Laatst bijgewerkt door Astaloca op 15-09-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:36

Iek die camel spider! Daar ren je niet van weg nee...

EN BAH! BAH Astaloca. :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:36

AAAAARGGGGH doe weg doe weg

Tancreda4

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:38

Ik nu ziet, ik zeg GATVER!!!

Ik denk dat ik eerst maar 8 hoofdstukken van mijn mega dikke boek ga lezen, want als ik nu gelijk mijn bed in duik ben ik bang voor nachtmerries.... :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:26

Nou, ik ben nog lang niet moe. Twijfel nog welke DVD ik eens aan zal zetten: Eight Legged Freaks, Arachnophobia, Kingdom of the Spiders, Creepies, Tail Sting of Kiss of the Tarantula....

Scorpion King is ook leuk, die wordt het :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:30

IMJ schreef:
Zo kan ik ook nergens echt antwoord krijgen op de vraag of ze de stofzuiger nu wel of niet overleven.

Sok in de slang, kunnen ze er in ieder geval niet uit.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:31

Anne_GTI schreef:
Nou, ik ben nog lang niet moe. Twijfel nog welke DVD ik eens aan zal zetten: Eight Legged Freaks, Arachnophobia, Kingdom of the Spiders, Creepies, Tail Sting of Kiss of the Tarantula....

Scorpion King is ook leuk, die wordt het :D

Nr twee heeft me eens een paar blauwe noten op geleverd,toen mamagroom dr wezeloos schrok,toen moeders op t eind te voorschijn kwam..... :D

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:14

Lamar schreef:
Iedereen kan altijd wel zeggen dat spinnen niks doen, maar dat geloof ik dus niet meer hè!!!
Laatst was ik mijn paard aan het opzadelen, pak ik het zadel en til het boven mijn hoofd om het op zijn rug te leggen, valt er iets vanaf, iets kleins dus ik stond er niet zo bij stil.
Dat het achter mijn shirt was gevallen had ik ook niet in de gaten gehad.
Maar toen ik de hoeven wilde uitkrabben en me bukte voelde ik iets in mijn buik prikken, precies daar waar mijn broek tegen mijn buik drukte wanneer ik bukte... dus ik wreef een keer en bukte opnieuw en weer die pijn!
En het bleef pijn doen alsof iets mee beet.
Dus ik kijken of er een stro'tje ofzo zat.... zit daar een kleine zwarte spin me te bijten :oo
Die kwam steeds knel te zitten als ik me bukte.
Dus ik ben nu ook al bang voor kleine spinnen :')

Nogal wiedes dat hij je dan gaat bijten toch ... zou ik ook doen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:23

De Camelspider is geen spin maar een schorpioen :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:00

Henk de Huisspin is vandaag verhuisd. Normaal zit hij altijd braaf in z'n hoekje en dat is prima, vanochtend toen ik me op stond te maken voor de spiegel kwam hij ineens vlak langs m'n hoofd naar beneden gezeild. Driedubbele hartklopping := := Ben straks twee weken op vakantie en dan wil ik niet dat Henk door m'n slaapkamer wandelt. Dus bakje gepakt, een keer diep adem gehaald en Henk in het bakje gestopt en buiten weer los gelaten. Wisten jullie dat een spin zweeft als je hem vanaf de derde verdieping los laat? :))

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:07

Berdien schreef:
Henk de Huisspin is vandaag verhuisd. Normaal zit hij altijd braaf in z'n hoekje en dat is prima, vanochtend toen ik me op stond te maken voor de spiegel kwam hij ineens vlak langs m'n hoofd naar beneden gezeild. Driedubbele hartklopping := := Ben straks twee weken op vakantie en dan wil ik niet dat Henk door m'n slaapkamer wandelt. Dus bakje gepakt, een keer diep adem gehaald en Henk in het bakje gestopt en buiten weer los gelaten. Wisten jullie dat een spin zweeft als je hem vanaf de derde verdieping los laat? :))

_/-\o_ _O- _O- _O- _O-
Hij zweeft aan zijn draadje, zodat hij, als je op vakantie bent, via dat zelfde draadje weer naar boven kan klimmen, om weer gezellig bij jou te komen wonen :D

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:10

ja hier nog zo'n leuke huisspin, die inmiddels wel buiten leeft :D

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:16

Waarom open ik dit topic toch steeds weer..
Ik krijg er serieus kriebels en een naar gevoel van..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:19

Wow die kan je haast je boodschappen laten dragen, wat een joekel.
Dat was wel ongeveer het formaatje dat in de kinderwc op school zat.
Denk ik dan he, ze worden steeds groter in mijn beleving namelijk :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:27

Die laatste zou me toch echt te groot zijn om nog dapper te doen inderdaad. _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:08

Cayenne schreef:
De Camelspider is geen spin maar een schorpioen :+

Nee hoor, volgens mij is het geen van beiden. Het worden camel spider genoemd, of iets met schorpioen erin. Maar hij behoort niet tot de spinnen, en ook niet tot de schorpioenen, maar is een aparte orde volgens mij (solifugae).Iig heb ik ze zo behandeld bij de analyse van het voeder patroon van onze roofvogels :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:20

getverdegetverdegetverrrrrrr heb overal jeuk ! Vorige week moest mijn buurman me komen redden van een Tim de Spin.. die zat gezellig boven mijn bankstel op het plafon. Ik was aan het telefoneren..ik zie die spin en zeg: Ooogghhrrr nee... nee toch.... omg nee! er zit hier een SPIN op het plafon!! * aah joh die doet niks* * Jaha, dat denk JIJ... ik denk daar heul anders over! ik ga de buurman roepen, hij moet hem weghalen! * haha gekke doos.. is goed, tot zo *
buurman heeft me geredt van de spinnendood :D en wilde daarna het papiertje incl spin daarin aan mij geven.. hallo... neem dat even lekker zelf mee :P

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:25

Wij hebben hier een getrouwd spinnenstel met in totaal veel te veel pootjes, Hubert en Herbert (want zo harig is geen enkele vrouw!). Hubert heeft enige tijd geleden onvrijwillig zijn intrek moeten nemen in het buitenverblijf nadat hij besloot om mij een avond uit de keuken te weren door op de drempel te gaan zitten. Herbert is het bepaald niet eens met deze onvrijwillige LAT-relatie en marcheert nu als wraak iedere avond boos door de woonkamer, altijd wanneer mijn vriend niet in de buurt is om me te redden- en Herbert naar het buitenverblijf te bonjouren. Ik vrees dat dit een gevalletje wordt-vervolgd is...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:36

Nee hoor haan >;) Henk is gewoon ergens anders gaan wonen. Misschien moet ik hem hernoemen naar Zwoof de spin :')

GADVER Eefje die is echt huuuuuuuuge! Ik word er spontaan naar van als ik er naar kijk. Jukkk %)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:07

kjoetie schreef:
Wij hebben hier een getrouwd spinnenstel met in totaal veel te veel pootjes, Hubert en Herbert (want zo harig is geen enkele vrouw!). Hubert heeft enige tijd geleden onvrijwillig zijn intrek moeten nemen in het buitenverblijf nadat hij besloot om mij een avond uit de keuken te weren door op de drempel te gaan zitten. Herbert is het bepaald niet eens met deze onvrijwillige LAT-relatie en marcheert nu als wraak iedere avond boos door de woonkamer, altijd wanneer mijn vriend niet in de buurt is om me te redden- en Herbert naar het buitenverblijf te bonjouren. Ik vrees dat dit een gevalletje wordt-vervolgd is...

_O-