Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:59

MamboBeach schreef:
Sorry, maar het gaat hier alleen maar offtopic, vanaf de eerste pagina en niemand die daar iets aan doet of wat van zegt. Als iemand mij dan van iets beschuldigd van wat ik niet heb gedaan, dan houd ik daar niet zo van.

Maar ik laat het voor wat het is maar wellicht is het handig als iedereen dan weer ontopic gaat.
Vragen stellen aan TS waarom ze koos om een nestje te nemen en ingaan op het overschot aan honden (en katten) in Nederland is niet zozeer off-topic vind ik. Het gaat hier immers om het vermeerderen van dieren. Daar kunnen mensen positieve meningen over delen, maar ook minder positieve meningen; beide zijn on-topic in mijn ogen. Echter berichten waarop een andere bokker wordt gecorrigeert/aangesproken vanwege haar pb of voorgaande berichten hebben niet te maken met het nestje van TS/honden/vermeerderen/fokken/Jack Russel Terriërs en whatsoever ;) En ik was bang dat dit nog wel even door zou gaan in het topic van TS haar teefje met 5 gezonde pups. Vandaar dat ik vroeg om on-topic te blijven.. Begrijp me niet verkeerd hoor :)

Stambomen zijn inderdaad geen verzekering voor een gezond dier. Echter wel een verzekering voor een dier dat gechipt is, en waarvan beide ouders getest zijn op (erfelijke) aandoeningen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:04

Koetjesreep schreef:
Stambomen zijn inderdaad geen verzekering voor een gezond dier. Echter wel een verzekering voor een dier dat gechipt is, en waarvan beide ouders getest zijn op (erfelijke) aandoeningen.

En vervolgens worden erfelijke aandoeningen niet serieus (genoeg) genomen en wordt er gewoon doorgefokt (bijv. de Rodesian Ridgeback waarvan de ridge gewoon een afwijking op zichzelf is (dermoid sinus), de King Charles Spaniel met de te kleine schedel, de Engelse Bulldogs die niet eens meer zelf pups kunnen baren of op een natuurlijke manier gedekt kunnen worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan).

Nee, in mijn ogen zegt de stamboom helemaal niks meer tegenwoordig, omdat er meer gekeken wordt naar uiterlijk dan naar gezondheid. Oók door de Raad van Beheer! Terwijl zij juist de orde terug zouden moeten roepen, en geen stambomen zouden moeten verstrekken aan de ongezonde hondenrassen.

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:06

Jezus mensen, ga alsjeblieft een speciaal topic maken voor dit soort discussies.

Dit is toch niet normaal meer...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:07

MalaQ schreef:
En vervolgens worden erfelijke aandoeningen niet serieus (genoeg) genomen en wordt er gewoon doorgefokt (bijv. de Rodesian Ridgeback waarvan de ridge gewoon een afwijking op zichzelf is (dermoid sinus), de King Charles Spaniel met de te kleine schedel, de Engelse Bulldogs die niet eens meer zelf pups kunnen baren of op een natuurlijke manier gedekt kunnen worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan).

Nee, in mijn ogen zegt de stamboom helemaal niks meer tegenwoordig, omdat er meer gekeken wordt naar uiterlijk dan naar gezondheid. Oók door de Raad van Beheer! Terwijl zij juist de orde terug zouden moeten roepen, en geen stambomen zouden moeten verstrekken aan de ongezonde hondenrassen.
Mee eens! :j Maar daar heeft alleen een stamboom niet zoveel mee te maken. Dit gaat om de rasstandaard. Daar moet eens kritisch naar gekeken worden bij veel (heel veel) rassen. Er bestaat geen Cavalier King Charles Spaniel meer in Engeland en Nederland ZONDER hartafwijking! En dit is slechts 1 voorbeeld.

Maar volgens mij zijn hier al best veel topics over geweest :) en is dit niet van toegevoegde waarde voor dit topic.
Laatst bijgewerkt door Sabini op 20-10-11 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:08

*Zucht...*

Er zou eens een wet moeten komen waardoor sommige mensen geen huisdieren mogen hebben om mee te GOKKEN. Arme arme dieren...

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:11

Ik vind dat bruine pupje wel erg mooi! :j

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:12

Quellian schreef:
*Zucht...*

Er zou eens een wet moeten komen waardoor sommige mensen geen huisdieren mogen hebben om mee te GOKKEN. Arme arme dieren...

_/-\o_

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:12

Het probleem ligt niet zo zeer in het fokken van een nest, wel in de manier op hoe de ts er mee omgegaan is. Er is geen dierenarts aan de pas gekomen om teef en reu na te kijken om zeker te zijn dat beide gezond zijn. Er is gewoon een reu van een kennis op gesmeten en daar mee klaar. De pups zijn bastaardjes, niks mis mee.. maar verkoop ze dan ook als zodoende. Of je doet het natuurlijk echt om het geld. En nu blijkt dat ze niet eens bij de gehele bevalling was, maar gewoon lekker is gaan slapen vind ik het al helemaal een kwalijke zaak. Het hele gebeuren word gewoon niet serieus genomen, dat ze niet eens weet wat voor kleur van een van de pups, vind ik bijzonder merkwaardig. Als ze nou gewoon de zaken op orde had gehad, dus goed onderzoek, erbij blijven, inlezen dan was deze topic niet zo uitgelopen als dat hij is. En in mijn ogen ook waar iedereen zo overheen struikelt, en dat is wat de TS niet lijkt in te zien. Jammer trouwens dat meerdere mensen hier denken elkaar in de haren te moeten vliegen over elkaars mening, ondertussen beide partijen goeie argumenten hebben. Leef en laat leven mensen, probeer van elkaar te leren.

Een stamboom is absoluut geen zekerheid van een gezonde hond, zeker niet omdat sommige raskenmerken ronduit belachelijk zijn. Denk aan platte snoeten, kleine hoofdjes, lage achterhand, huidflappen, kort op de poten, lange oren, korte oren, extra groot fokken, extra klein fokken en ga zo maar door. Het is als particulier nu ook gewoon heel moeilijk om aan betrouwbare adressen te komen omdat mensen als de ts, broodfokkers, slechte fokkers niet 100% doordacht of eerlijk handellen. Heel lastig.. en voor ons een rede om niet meer te kopen, maar naar een asiel te gaan voor een hond.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:13

MamboBeach schreef:
Knipoog? Waar? Zekers niet in mijn PB!
Niet zo liegen, daar houd ik niet van...

Zeg lekker ben jij het staat er dus wel.
JIj moet je neus in iets steken als ik het tegen TS had in dit topic.
Ben je helemaal van je toeter. 8)7

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:22

Voor die mensen die het nog altijd leuk vinden om zo nu en dan een foto te zien...PB-en staat vrij +:)+
Hier zal snel genoeg een slotje opkomen kan men elkaar afmaken via Pb.
Ow en leugens via PB ben ook Ik niet van gediend!
En belachelijke vragen of opmerkingen worden verwijdert,jammer maar helaas

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:30

Kijk, dat vind ik nou jammer.
Elkaar 'afmaken' via het topic van TS hoort niet te gebeuren :n (en ik denk dat het bericht van liesjecryos dan ook de LAATSTE is..).

Het is toch veel leuker om meer foto's hier te plaatsen TS? De toon van dit topic vind ik eerder informatief dan aanvallend. En de hele discussie over 'waarom dit pret-nestje' is al over zijn hoogtepunt heen als je het mij vraagt (op een paar onbeantwoorde vragen na), alleen nieuwkomers die niet het hele topic lezen kunnen nog zo reageren.

Waarom wil je het topic op slot gooien? Er zijn genoeg mensen (ook ik :) ) die benieuwd zijn naar hoe het gaat met de pups en natuurlijk naar meer foto's.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:31

TS, klopt de leeftijd in je profiel?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:33

knuffeldier schreef:
Ik zeg amen. Heb de rest van het topic nog niet gelezen, maar wordt zelf altijd een beetje sago als ik weer zoiets tegenkom. Wanneer stoppen mensen nu eens een keer met het onnodig vermeerderen.

daffodil schreef:
Zonder er een reltopic van te maken, maar wat is reden geweest om een nestje te nemen? Gisteren keek ik namelijk op http://www.dierenasiels.com en kwam gewoon 6 pagina's met Jack Russels tegen in alle vormen, kleuren en maten.......Ik vroeg me af wat je reden was om zelf een nestje te nemen.

Hier ga ik in mee....
Wat een idioterie dat je tijdens de bevalling van je hondje in slaap valt!!!
Snap je dat dat een nogal vreemde inruk achterlaat??

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:39

nou mensen reuze bedankt voor al de negatieve er vervelende reacties.

ik volg dit topic ook vanaf het begin en nu word het net leuk om van die mooie puppie foto s te zien en mee te kijken hoe de puppies groeien..

als je het er nu niet mee eens bent dat ts een nestje pups zonder papieren fokt sla dit topic dan gewoon over!
ieder mag het toch voor zich weten wat voor hond ze nemen en of ze ermee gaan fokken of niet??

kijk liever naar al die boertjes die hun labradors/jack russels en andere populaire rassen in kalverhokken achter op het erg hebben zitten en die er niet naar om kijken, die de inentingsboekjes gewoon bestellen incl stickertjes die ze zelf plakken en nog nooit van ontwormen gehoord hebben. en die moederhond alweer laten dekken in de eerste puppieloopsheid.. tegen dat soort mensen moet eens actie ondernomen worden en niet tegen ons!!

mijn jack russel heeft deze zomer ook een mooi nestje gekregen en alle 5 hondjes zijn super terecht gekomen, eentje mocht hier blijven en de andere heb ik nog contact mee en zijn stuk voor stuk gezonde en lieve hondjes waar heel veel mensen nu plezier van hebben.

ts ga gewoon door met je topic:)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:40

Ach,ach,ach,als ik zie hoe je moederhondje met de pups erbij ligt springen mij de tranen in de ogen. Besef je niet dat de pups makkelijk onder al die lappen kunnen kruipen en kunnen stikken. Besef je niet dat de pups zich onder die lappen kunnen kruipen en langere tijd niet bij de moeder kunnen komen om te drinken en dan zeker de eerste dagen in no-time erg slap kunnen worden en doodgaan. Een beetje normale bodembedekking is toch wel het minste waar je voor had kunnen zorgen toch.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:51

Faruba schreef:
Ach,ach,ach,als ik zie hoe je moederhondje met de pups erbij ligt springen mij de tranen in de ogen. Besef je niet dat de pups makkelijk onder al die lappen kunnen kruipen en kunnen stikken. Besef je niet dat de pups zich onder die lappen kunnen kruipen en langere tijd niet bij de moeder kunnen komen om te drinken en dan zeker de eerste dagen in no-time erg slap kunnen worden en doodgaan. Een beetje normale bodembedekking is toch wel het minste waar je voor had kunnen zorgen toch.
Ik denk dat TS dagelijks in de buurt is, dan wel veel komt kijken, bij de pups en hun moeder. Ze heeft het beste met haar hondjes voor volgens mij.
Ik begrijp je punt wel, maar breng het liever informatief dan aanvallend. Ze beseft het zich misschien niet (niet alle mensen weten alles van fokken), dus dan kun je het beter leerzaam overbrengen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:58

Sorry,maar ik geloof niet dat TS de moeite neemt om ook in de nacht te gaan kijken als ze het al presteerd om tijdens de bevalling te gaan slapen. Als TS zich wat meer verdiept had in het nestjes fokken had ze geweten dat deze bodembedekking niet erg slim is.TS ghad zich veel meer moeten verdiepen in het fokken en dat heeft ze duidelijk achterwege gelaten. In mijn ogen dus meer om het geld te doen,sorry.
Laatst bijgewerkt door Faruba op 20-10-11 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:58

Jammer dat als je dan toch al kiest voor een pretnestje waar je er zelf nota bene niet eens 1 van houdt, je nog zoveel meer dingen doet waar mijn nekharen van overeind gaan staan. (Bijv, het gaan slapen tijdens een bevalling :? ). Vind je het dan ook nog eens vreemd dat mensen daar zo heftig op reageren?!

Ik hoop dat de honden allemaal een blijvend thuis gaan vinden, maar gezien het gehele verloop ben ik er bang voor dat er uiteindelijk een aantal terug gevonden gaan worden in het asiel/op marktplaats.

Ontzettend spijtig...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:01

Faruba schreef:
Als TS zich wat meer verdiept had in het nestjes fokken had ze geweten dat deze bodembedekking niet erg slim is.
Dat klopt. Mja ik ken TS niet, dus kan er niet over oordelen. Ik HOOP alleen maar dat ze wel goed bij de pups en moeder komt kijken. Dat ze tijdens het werpen van de pups gaat slapen begrijp ik ook niet, maargoed daar is al genoeg over gezegd volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Sabini op 20-10-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:19

Faruba schreef:
Sorry,maar ik geloof niet dat TS de moeite neemt om ook in de nacht te gaan kijken als ze het al presteerd om tijdens de bevalling te gaan slapen. Als TS zich wat meer verdiept had in het nestjes fokken had ze geweten dat deze bodembedekking niet erg slim is.TS ghad zich veel meer moeten verdiepen in het fokken en dat heeft ze duidelijk achterwege gelaten. In mijn ogen dus meer om het geld te doen,sorry.

Walgelijke post dit :r
Van een bokker met leeg profiel :r

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:22

Wat ontzettend gemeen kunnen mensen toch zijn om iemand zo de grond in te boren. Met z'n allen tegen 1..

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:26

Ik heb de TS niet de grond ingeboord, alleen mijn mening gegeven en een aantal vragen gesteld die niet zijn beantwoord :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:30

Meissieline schreef:
Ik heb de TS niet de grond ingeboord, alleen mijn mening gegeven en een aantal vragen gesteld die niet zijn beantwoord :)
En dat geldt voor bijna iedereen hier :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:30

_O- Wat heeft in hemelsnaam mijn profiel hier mee te maken,die vat ik even niet.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:43

Moderatoropmerking:
Tijdelijk slotje wordt bij deze definitief. De afgelopen paar pagina's is in topic dermate persoonlijk gepost en door nevendiscussies afgeweken van het hoofdonderwerp, dat wij voor een voortzetting van dit topic weinig mogelijkheden zien.