Avonturen van onze steenuilen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineThera

Re: Avonturen van onze steenuilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:49

Wat grappig :)) Je ziet hem ook in de camera kijken, zo lijkt dat in ieder geval.. Benieuwd of ze een jaar kunnen overslaan. Hij zit echt zo te kijken, soms vraag ik me af of die weet wat het is..
Wel jammer dat het beeld zo stoort inderdaad!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:54

Haha dat filmje die ogen echt grappig.
Wel fijn dat je ze nog ziet, jammer dat ze geen nest hebben gemaakt.
De kauwen zijn er uiteindelijk ook niet ingegaan toch?
Hoeveel konijnen lopen er inmiddels al bij jullie rond? :D

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:09

Ooooh briljant! Die 2 supergrote ogen, midden in de camera! :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 07:33

De man van de steenuilenwerkgroep zegt dat het goed mogelijk is dat het paartje toch een nest heeft. Het mannetje wordt niet getolereerd in het nest en mag alleen voedsel brengen. Dus het is goed mogelijk dat hij daarom overdag veel in de oude nestkast zit. Hij zit er echt soms de hele dag. Zeker als het regent. Beetje te slapen, af en toe zichzelf te poetsen. Wel gezellig om te zien. Hij hoort al bij de familie, aangezien het tv-tje van de camera in de keuken staat.

Ik heb ook een allerschattigste foto van de jonge zwaluwtjes gemaakt, die - zoals ik al had voorspeld - in onze paardenstal zitten. Ik zal de foto snel uploaden.

Iemand vroeg hoe het met de konijnenpopulatie zit ondertussen... nou... je struikelt er gewoon over. Barst er gewoon van. Maar dat is ieder jaar rond deze tijd. In de loop van de zomer en winter dunt de populatie altijd wel uit. Ze zullen zich wel verspreiden over het gebied en er zal ook wel (natuurlijke) uitval zijn.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:13

Wat een gaaf filmpje Duke, en zo schattig om 'em in de camera te zien kijken!!! Jullie "Huis-steenuiltje"! Wist niet dat de mannetjes een heel ander plekje opzochten, maar wel logisch eigenlijk, hij wil toch ook een btje droog zitten denk ik. Maar gaat hij er dan wel regelmatig op uit om prooien aan te dragen? Ben benieuwd of je kan zien waar hij heen vliegt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:45

Dat filmpje! <3

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:59

Even een kleine vogelupdate.

De uil zit nog steeds veel in de kast, maar we hebben nergens jongen gehoord of gezien... helaas.

Wel zijn de zwaluwtjes erg actief.

Dit nestje is al lang uitgevlogen, maar wil de foto nog even delen. Volgens mij zijn ze alweer met een nieuw nest bezig.

Vlak voor de box van mijn paardjes:
Afbeelding

Vandaag vloog er een jonge sperwer in de schuur. Hij kon duidelijk de uitgang niet meer vinden en vloog iedere keer tegen de lichtplaten van het dak. Hij was al aardig moe toen ik hem vond.

Op een spant:
Afbeelding

Die moesten we even 'redden'. Hij vloog op een gegeven moment op de stro-zolder waar hij eenvoudig te vangen was.

Mijn vader met z'n werkhandschoenen, want zonder bescherming wil je zo'n vogel niet oppakken:
Afbeelding

Afbeelding

Buiten vloog hij gelijk weg, dus gelukkig nog niet te uitgeput geraakt. Kan hij weer mooi 'bidden' boven de akkers hier. ;)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:11

wat een mooie vogel zeg!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:36

Zo..dan was ie echt moe, ze zijn supersnel normaal gesproken. 't is inderdaad een mooi vogeltje.