Maar serieus, misschien een muskusrat dan? Hoewel je die minder snel in huis zou verwachten...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ze is zo makkelijk, studiofoto's zijn geen probleem dus! Wel is ze typisch wild in haar houding en loopje, sowieso altijd al, maar zeker als iets nieuw/spannend is:

wat een schatje!
blijft lastig hoe ervanaf te komen... kimmie261 schreef:wat een mooie ratten zijn de wilde dames geworden,leuk ook dat ze best wel tam zijn geworden,maar volgens mij wel maar voor 1 eigenaar,voor vreemde mensen blijven ze bang,of de jouwe niet?
En ik moet ook echt met beleid met haar omgaan, ze blijft wat schichtig. Ze vindt het heel leuk om aandacht te krijgen, maar dan wil ze wel zelf op me kunnen klimmen en ook weer weg moeten kunnen, opgepakt worden wil ze niet. Van vreemden moet ze niks hebben, vaak laat ze zich ook niet zien als er visite is.
Ik heb met haar ook echt contact, ze is zo'n ratje waarvan ik compleet weet wat ik aan haar heb en volgens mij weet ze dat van mij ook.

De dames laten zich niet van hun liefste kant zien de laatste tijd, de rittens die ik bij de groep wil hebben worden niet geaccepteerd.
Zonder-vlekje heeft in het teentje van Snoepie (het zwarte japannertje) gebeten tijdens de eerste ontmoeting, dat is gaan ontsteken en omdat er nu ook een logeetje bij de rittens zit stel ik het nog maar even uit. De kooi is daarom in twee helften verdeeld en daar zijn de dames het niet mee eens.
Veranderingen vallen nooit zo goed.
Zonder-vlekje wordt ook erg boos als ik met de ratten uit de bovenste helft bezig ben, dan hangt ze aan de tralies te blazen en trekt ze aan mijn kleren. Ze is daarin ook wel wat verwend eigenlijk, ze is gewend dat zij altijd als eerste en de meeste aandacht krijgt, het is toch stiekem mijn lievelingetje en dat weet ze.
Maar goed, dat gaat ook wel weer goedkomen, over een paar weken gewoon een nieuwe poging met de rittens, met een beetje tijd en geduld gaat het vast wel lukken. Maar daarna komen er geen ratten meer bij zolang die wildjes er nog zijn, moeilijke types.

Maar ze blijven prachtig RatPassion!!
Supermooi!!! 
Ze zijn inderdaad best groot. 
Nu zitten ze in een wat grotere stalen aluminium kooi, dus uitbreken kan niet meer. Als het goed blijft gaan mogen ze morgen terug naar de eigen kooi. 

:

Dat wil niet zeggen dat de rest niet tam is, maar zij is gewoon belachelijk tam voor een wildje. Ze wil altijd aandacht, oppakken en knuffelen is prima, loslopen en ontdekken is leuk en andere mensen zijn tegenwoordig ook niet eng meer. Heel leuk!
) weer twee ga houden. Ze zijn nu nog veel te klein om te introduceren maar ik ben erg benieuwd hoe de Krummels op hen reageren straks!

Hopelijk blijven de meds het goed voor haar doen en kan ze er rete-oud mee worden
Vrijdag moest Met-vlekje weer naar de DA voor controle, Zonder-vlekje gaat altijd mee als gezelschap. Toen ik haar uit de kooi haalde hoorde ik haar ook reutelen (soort knorrende ademhaling), dus ze kon meteen gecheckt worden bij de DA. Helaas, dezelfde diagnose als haar zusje, dus nu ook aan de medicijnen.