Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 07:16

Zoolgangster

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:31

Ik zou ook aan een muskusrat denken, vooral in de buurt van water, maar die komen niet zo snel in huis nee...
@ RedPassion: heel leuk, die updates over je ratjes! :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:33

aerdenhout1 schreef:
Bestaan er dan ook ongewone ratten??

Nou ja, die zijn natuurlijk niet ongewoon, ik dacht dat de ratten van TS "bruine"ratten zijn. Maar je hebt ook nog muskusratten, beverratten en bizonratten. Hier onder een foto van een bizonrat.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:26

Die van mij zijn inderdaad Bruine ratten (Rattus Norvegicus), zowel de tamme als de wilde. :j

We zijn inmiddels verhuisd, ik was bang dat de (half)wildjes weer wat angstiger zouden worden, maar het is allemaal prima verlopen. Tijdens de daadwerkelijke verhuizing zaten ze in een volledig stalen kooi met zijn allen zodat ze er niet uit konden knagen (het blijven wildjes, bij stress willen ze ontsnappen) dus dat ging goed. De eerste dagen waren wat onwennig, maar Zonder-vlekje en de tammerds zijn zo stabiel dat die andere vier ook snel bijtrokken. Al met al veroorzaakt zo'n verhuizing meer stress bij het baasje dan bij de ratjes. :+ :D

Nog even een paar foto's van Zonder-vlekje showen, mijn fantastische meisje. <3 Ze is zo makkelijk, studiofoto's zijn geen probleem dus! Wel is ze typisch wild in haar houding en loopje, sowieso altijd al, maar zeker als iets nieuw/spannend is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze twee schatjes komen over een paar weken nog bij de groep: :+:

Afbeelding

Afbeelding

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:43

Die onderste wat een poepie :j

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:33

oooh verliefd op die laatste foto ! <3 wat een schatje!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:56

wat een mooie ratten zijn de wilde dames geworden,leuk ook dat ze best wel tam zijn geworden,maar volgens mij wel maar voor 1 eigenaar,voor vreemde mensen blijven ze bang,of de jouwe niet?

ik ken iemand die een (wild) muisje groot gebracht had ,en voor haar was hij super lief,maar vreselijk bang voor vreemde mensen.

en we hebben hier ook wilde ratten bij het huis en stallen,en tja,ik gooi ook wel gif als het te erg wordt,vindt het zelf zo sneu,ik vind ratten nl hele leuke dieren...maar ja,om nu overal en nergens klemmen te gaan zetten,welke ook niet altijd 100% effectief zijn...

:\ blijft lastig hoe ervanaf te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:10

kimmie261 schreef:
wat een mooie ratten zijn de wilde dames geworden,leuk ook dat ze best wel tam zijn geworden,maar volgens mij wel maar voor 1 eigenaar,voor vreemde mensen blijven ze bang,of de jouwe niet?

Met-vlekje wel, die vertrouwt geen vreemden. :n En ik moet ook echt met beleid met haar omgaan, ze blijft wat schichtig. Ze vindt het heel leuk om aandacht te krijgen, maar dan wil ze wel zelf op me kunnen klimmen en ook weer weg moeten kunnen, opgepakt worden wil ze niet. Van vreemden moet ze niks hebben, vaak laat ze zich ook niet zien als er visite is.
Zonder-vlekje is heel anders, ik kan met haar lezen en schrijven en bij vreemden is ze best op haar gemak zolang ik in de buurt ben. Bij de dierenarts laat ze zich rustig onderzoeken en ze klimt inmiddels ook wel uit zichzelf bij mijn vriend op de schouder. :j Ik heb met haar ook echt contact, ze is zo'n ratje waarvan ik compleet weet wat ik aan haar heb en volgens mij weet ze dat van mij ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:19

Paar nieuwe foto's van de dames, inmiddels alweer anderhalf oud!

Het blijven heerlijke dames, zo bijzonder en zo puur.

Krummel-met-vlekje en Gouti-met-vlekje (halfwildje)

Afbeelding

Krummel-met-vlekje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Krummel-zonder-vlekje en Frutseltje:

Afbeelding

Afbeelding

Zonder-vlekje: <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:21

Ik blijf ze echt heel gaaf vinden Jill! :j

Ik wil toch over een half jaar, in ons nieuwe huis, ook gaan kijken of het gaat lukken een paar ratjes te nemen :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:09

wat een geweldige meisjes Jill... <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:00

Weer eens een update. :) De dames laten zich niet van hun liefste kant zien de laatste tijd, de rittens die ik bij de groep wil hebben worden niet geaccepteerd. :n Zonder-vlekje heeft in het teentje van Snoepie (het zwarte japannertje) gebeten tijdens de eerste ontmoeting, dat is gaan ontsteken en omdat er nu ook een logeetje bij de rittens zit stel ik het nog maar even uit. De kooi is daarom in twee helften verdeeld en daar zijn de dames het niet mee eens. :=
Ze zitten met zijn zevenen (de 5 (half)wildjes en 2 tamme dames) onderin en de andere vier zitten boven. Het is ook wel wat krap voor 7 ratjes onderin, maar zoals het echte wildjes betaamt maken ze er wel een heel drama van. :+ Veranderingen vallen nooit zo goed. :+ Zonder-vlekje wordt ook erg boos als ik met de ratten uit de bovenste helft bezig ben, dan hangt ze aan de tralies te blazen en trekt ze aan mijn kleren. Ze is daarin ook wel wat verwend eigenlijk, ze is gewend dat zij altijd als eerste en de meeste aandacht krijgt, het is toch stiekem mijn lievelingetje en dat weet ze. ;) Maar goed, dat gaat ook wel weer goedkomen, over een paar weken gewoon een nieuwe poging met de rittens, met een beetje tijd en geduld gaat het vast wel lukken. Maar daarna komen er geen ratten meer bij zolang die wildjes er nog zijn, moeilijke types. :D

Paar foto's nog van Zonder-vlekje, mijn lieve monstertje <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter het keukenraam op haar vaste stekje als ik in de keuken bezig ben. Foto's zijn vanaf buiten gemaakt, voorbijgangers zien haar dus ook zo zitten. :D

Afbeelding

Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:57

Wat een boefjes zijn het toch die wilde meisjes, oké wellicht iets te verwend := Maar ze blijven prachtig RatPassion!!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:46

Briljant die foto van het raam! Ik zou me toch rotschrikken!!! En ik ben niet eens bang voor ratten ;) Supermooi!!!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:29

Wat een schatjes zijn het toch! :+:

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:11

Wauw RP wat een beauty's zijn dat toch :j :j . Ze zijn ook echt groot of lijkt dat door de foto ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:09

Bedankt voor de leuke reacties! :) Ze zijn inderdaad best groot. :j

Een voorzichtig positief bericht wat betreft de intro met de rittens: Na een rustige opbouw (eerst de tamme ratten bij de rittens, toen elke dag een Gouti erbij, vervolgens Met-vlekje en als laatste Zonder-vlekje) zit het hele zooitje nu bij elkaar en het gaat best goed. Het kost even wat slapeloze nachten, we hadden de kooi op de slaapkamer gezet om alles in de gaten te houden en om uitbraakpogingen van de wildjes in de kiem te kunnen smoren, voor een intro zitten ze namelijk tijdelijk in een kleine kooi met plastic onderbak. Ze maakten geen ruzie, maar wel een hoop herrie met de drinkflesjes, geritsel door de bodembedekking en protestgeknaag aan de tralies. :+ Nu zitten ze in een wat grotere stalen aluminium kooi, dus uitbreken kan niet meer. Als het goed blijft gaan mogen ze morgen terug naar de eigen kooi.

Foto's van de intro, wel een typisch beeld: De wildjes rechts in de hoek, de anderen samen links:
Afbeelding

De Gouti's en de tammen:
Afbeelding

De Krummels:
Afbeelding

En dit doet Zonder-vlekje als ik te lang aan het bokken ben :+ :D :
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:59

Nog wat foto's van Zonder-vlekje, het meest gefotografeerde ratje hier, ik vind haar zo mooi (van buiten en van binnen):

Afbeelding

Afbeelding

Keuken'hulpje'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit zo lief, hier riep ik haar. <3

Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:12

Wat een schatige foto die van het raam!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:36

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:02

Bedankt, lief hè. :)

Inmiddels wel weer wat nieuws: Met-vlekje is ziek, ze heeft hartproblemen en zal hiervoor levenslang aan de medicijnen moeten. Die heeft ze sinds twee weken en gelukkig knapt ze goed op (ze was erg benauwd). Nog blijer ben ik dat ze de medicijnen braaf uit het spuitje likt, ik zag het niet zo zitten om haar medicijnen onder dwang te moeten geven. Dan had ik meteen een grootverpakking pleisters kunnen kopen. :D
Ik ben wel trots op haar, de ritjes naar en onderzoeken bij de dierenarts laat ze prima toe, ze vindt het wel spannend maar als haar zusje erbij is vertrouwt ze er wel op dat het goedkomt.

Met Zonder-vlekje gaat het prima, ze is nog steeds de alpha in de kooi en ondanks dat het een wilde rat is, de tamste rat uit de grote groep. :+ Dat wil niet zeggen dat de rest niet tam is, maar zij is gewoon belachelijk tam voor een wildje. Ze wil altijd aandacht, oppakken en knuffelen is prima, loslopen en ontdekken is leuk en andere mensen zijn tegenwoordig ook niet eng meer. Heel leuk!

Verder heb ik momenteel een nestje halfwilde rittens thuis waarvan ik er (uiteraard :o ) weer twee ga houden. Ze zijn nu nog veel te klein om te introduceren maar ik ben erg benieuwd hoe de Krummels op hen reageren straks!

Foto van beide dames, Met-vlekje links en Zonder-vlekje rechts:

Afbeelding

En Zonder-vlekje:

Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:23

Ahhh die laatste foto is weer zo lief <3

Sneu om te horen dat Met-vlekje iets aan haar hartje heeft :\ Hopelijk blijven de meds het goed voor haar doen en kan ze er rete-oud mee worden :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:48

Awwwww! Wat zijn ze schattig! <3 Wat sneu dat ze wat aan haar hartje heeft. :(:) Hoe oud worden wilde ratten nou eigenlijk?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:00

zo blijven zo leuk he <3

Ik was ook wel benieuwd of wilde ratten nou ook minder snel last zullen krijgen van tumoren en dergelijke maar dat kan alleen de tijd uitwijzen natuurlijk, hoop dat ze heel lang gezond zullen blijven en dat met vlekje geen last meer heeft dan van haar hartprobleem met de medicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:55

Deze gaan niet oud worden. :n Vrijdag moest Met-vlekje weer naar de DA voor controle, Zonder-vlekje gaat altijd mee als gezelschap. Toen ik haar uit de kooi haalde hoorde ik haar ook reutelen (soort knorrende ademhaling), dus ze kon meteen gecheckt worden bij de DA. Helaas, dezelfde diagnose als haar zusje, dus nu ook aan de medicijnen.

Op een ander forum wordt alles over dit nestje bijgehouden, twee broertjes zijn al overleden, twee zusjes hebben tumoren gehad, twee anderen luchtwegproblemen... Dus eigenlijk niks anders dan bij tamme ratten. Het klopt ook wel, want in het wild worden ze natuurlijk nooit oud. Vaak zijn ze al dood voordat ze uberhaupt ziek en oud kunnen worden, en die grens ligt ongeveer bij anderhalf jaar. Dat de problemen in dit nest nu begonnen zijn is dus wel logisch, maar wel erg jammer. Hopelijk kunnen die dames van mij nog heel lang mee, ze zijn zo bijzonder. <3

Nog een paar foto's van Zonder-vlekje:

Afbeelding

Afbeelding

Links, met een Gouti. :)
Afbeelding