De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:56

Het is inderdaad beter als niets, maar ze krijgen zo nooit de dingen binnen die ze nodig hebben en ze krijgen weer wel dingen binnen die ze absoluut niet nodig hebben.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:09

dat is waar maar vroeger was het hier niet anders, aten de honden ook gewoon met de pot mee, het is beter zo dan dat ze honger hebben toch

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:10

Jeetje wat een arme stakkers zeg :(:) Schokkend hoe die dieren eruit zien. Ik wilde alleen even zeggen dat ik vind dat jullie geweldige dingen doen voor deze honden, petje af!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:13

Sassy4barrel schreef:
dat is waar maar vroeger was het hier niet anders, aten de honden ook gewoon met de pot mee, het is beter zo dan dat ze honger hebben toch

Nee, is neit goed, een hondelijf kan niks met rijst en granen, en al die kruiden zorgen alleen maar voor nierproblemen.

Beter gaan jullie naar de plaatselijke slager, daar kippennekken en allerlei slachtafval ophalen. Vuile pens is ook heel goed, en vaak niet erg duur ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:16

Wij voeren onze honden hier in Nederland Rodi, maar dat heb je daar niet. Probeer in zulke landen maar eens slachtafval van de slager te krijgen en voor pens te kopen is meestal geen budget. Daarom zoeken ze vaak ook sponsors met hondenvoeding uit NL :) Dat het niet goed is begrijp ik , maar verhongeren is ook niet alles

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 15:16

Ze krijgen geloof ik ook wel eens afval bij de slagers, tenminste zoiets zag ik wel op andere foto's die ik eerder geplaatst heb.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:17

Maar dat is denk ik niet genoeg om iedere dag alle honden van te voeren ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 15:20

Neej inderdaad. Dus het is daar echt roeien met de riemen die ze hebben.
Gelukkig konden wij laatst voor 200 kilo aan spullen daarheen sturen, dus ook 100 kilo voer. Maar ja dat gaat best hard erdoorheen zeg maar.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 10:10

De stand van zaken nu is dat er in Turkije absurd veel Golden Retrievers gedumpt worden.
De Golden staat nu op nr 1 qua gedumpte rashonden daar.
En dan krijg je dit:
Afbeelding

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:13

What a beauty´s

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 11:24

Vind ik dus ook, wat zonde dat die zomaar gedumpt worden, nou moet ik zeggen dat het me niet uitmaakt of het een Golden is of een bastaard wat gedumpt wordt, vind het allemaal erg triest, maar tis gewoon raar dat er hier flink geld voor wordt neergelegd en daar worden ze als afval op straat gegooid.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:29

Die Pitbull achtige pup
Kan die niet verplaatst worden naar Nederland?
Kun je niet regelen dat degene met kans (overlevingskans) mee gaan naar Nl.
En de zieken daar verzorgt worden ?

Met inzamelingsacties?Bijv. de rit van pink ribbon ,maar dan iets voor dit?

Ik zou bijv. die pitbullachtige pup zo willen <3

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:35

Verschrikkelijke beelden. |(
Wat zo ik ze zo graag allemaal in huis nemen! Maar dat gaat nu eenmaal niet... :(
Echt een schitterend initiatief van jullie om toch zoveel mogelijk honden te helpen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 11:38

Die zwarte pitt hebben we geprobeerd hierheen te krijgen, maar de man die hem daar opvangt wil hem niet laten gaan.

Helaas bestaat er in turkije nog bij veel mensen het idee dat we de honden hierheen halen voor laboratoria enzo, iets wat natuurlijk te gek voor woorden is, ik weet niet of er mensen zijn die dit wel doen, maar wij natuurlijk absoluut niet. Maar hierdoor wordt het ons helaas wel eens moeilijk gemaakt.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:23

Een vriendin van mij is op zoek naar een Kangal aangezien die uit Turkije komen was ik benieuwd of jullie toevallig een kangal in opvang hebben ?

Joyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:52

Toch vind ik het ook belangrijk dat de problemen met honden in het eigen land opgelost worden. Het verhuizen van de honden naar ons land verbeterd de problematiek in het eigen land niet, het maakt de problemen minder zichtbaar in het land waardoor ook de wil om actie te ondernemen minder kan worden. Goede acties en lobby in politiek is nodig in de betreffende landen.
@sassy4barrel
Anatolen (kangal) zijn ook regelmatig in de nederlandse dierenasiels te vinden, zo zit macho in Tilburg en hond Kango in IJmuiden. Misschien ook leuke honden om eens te gaan kijken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:02

The Anatolian Shepherd is very closely related to the Kangal Dog and some people even declare all Turkish shepherd's ... maar zijn niet hetzelfde ras ! Ze is echt op zoek naar een Kangal en het liefst een Sivas.
Heb je een link naar de sites van Macho en Kango ?
Ik probeer eerlijk gezegd nooit in hokjes te denken : Een hond die dringend hulp nodig heeft probeer ik te helpen. Zo help ik niet alleen honden in het buitenland, maar ook In Nederland, maar bijv ook in de USA al verschillende honden gered door het herposten van bulletins, dan worden ze ook in eigen land geplaatst trouwens.. Dus als een hond bijv in Turkije of Slowakije (waar ik pas 5 pups van de vuilnisbelt heb geadopteerd en die heb geplaatst in Nederland) hulp nodig heeft ga ik niet denken: Nee die help ik niet want die zit in het buitenland. Ieder dier die hulp nodig heeft moeten we zo goed mogelijk proberen te helpen vind ik..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:23

Je link gaat niet in je profiel. Kan er gedoneerd worden? Hoe gaat het nu met de hondjes?
Chapeau met het werk die jullie leveren. Het doet pijn om zo'n foto's te zien, maar goed te weten dat er mensen zoals jullie zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:03

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:17

respect voor het werk wat jij en de andere doen voor die dieren.
ik krijg er gewoon kippevel van , en zou ze het liefst allemaal willen.
Maar ook goed dat er voor honden buiten het asiel worden gezorgt!
laten jullie wel is honden overkomen naar nederland ofzo?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 12:59

Dat doen we zeker, we laten ook wel eens honden naar Duitsland gaan omdat ze een operatie nodig hebben die ze in Turkije niet kunnen krijgen, Duitsland werkt echt top met die honden, zijn we ook erg blij mee.
Maar dat naar NL over laten komen doen we niet in grote hoeveelheden hoor, eens in de zoveel tijd komt er een hond, of als iemand echt specifiek een hond heeft uitgezocht kan die komen, maar niet met hele groepen tegelijk.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:08

ik vind elke hond zielig hoor , maar ik heb zo'n zwak voor goldens vandaar.
en aangezien als het aankomende nest voor een pup niet lukt , willen me ouders er 1 uit het asiel , maar die honden in nl in het asiel hebben het zeker beter dan daar(kan zijn dat ik dat verkeerd zie hoor! neem het me dan niet kwalijk)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 18:43

Kijk mijn mening is, geen enkele hond hoort in het asiel, in NL niet en in Turkije ook niet.
Maakt me ook niet uit waar iemand een hond vandaan haalt, zo lang er maar niet onbeperkt en ongecontroleerd gefokt wordt.
Dus of je nou uit NL een hond uit het asiel haalt of uit Turkije, maakt niet uit, voor die hond maakt het een wereld van verschil.

Dit filmpje kreeg ik van die facebook groep. Ik zet het in link, want het is schokkend vind ik. Geen bloederige dingen ofzo, maar diep, diep triest.
http://www.facebook.com/video/video.php?v=144001722324028&oid=111324518892054&comments
Als je de tekst erbij niet snapt (engels) hier een korte samenvatting. Dit zijn dus honden die zijn gesteriliseerd of gecastreerd, na de operatie worden ze zo opgestapeld, degene die het overleven worden in de bossen gedumpt, maar de meeste sterven na een hele zware lijdensweg.

Nog een filmpje van dat asiel, dit is overigens niet het asiel waar wij mee werken:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=144272908963576&oid=111324518892054&comments
Nogmaals, kijk dit niet als je er niet tegen kan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 12:41

Ik kreeg via Facebook deze foto, dit is een Duitse Herder die is achtergelaten in dat horror asiel.
Mijn hart brak, zo'n machtig mooie Duitse Herder, dan wel met 3 poten, maar dat hoeft niks uit te maken, achtergelaten.
Ze noemen deze foto ook: Albert...a broken spirit.
Helaas is dat het lot van veel van die honden, gelukkig hebben we van veel honden hun spirit alweer kunnen herstellen.
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:04

*slik* zojuist kreeg ik weer mail. Ergens in een asiel zit een oud baasje van 10 jaar, bijna blind en niet snel genoeg om bij het eten te komen, hij is nu dus behoorlijk mager en gaat dit niet lang zo trekken.
We hopen dat hij daar zo snel mogelijk weg kan, dan gaat hij in een pension en hopelijk als het kan bij een van onze kennissen, maar ja die hebben megaveel honden in de opvang, dus dat wordt nog even afwachten.
Er wordt wel gezorgd dat als hij in dat pension zit dat de kosten worden betaald, maar ja eigenlijk hoort zo'n oude baas lekker ergens in een zachte mand, rustig in een huis.
Die ogen...ik hou van bejaarde hondjes, zou hem zo graag lekker hier op de bank neerleggen en hem een rustige oude dag geven, maar ja dat zit er niet in met 40 uur werk in de week.
Volgens mij zit er iets van setter in ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding