nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:16

Ik heb trouwens niet het hele topic gelezen, dus sorry als deze vraag misschien al gesteld is.
Maar hoe wil je het gaan doen als hij op max. grootte is? Qua omgang met hem bedoel ik dan..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:40

Joyckuh schreef:
Nope, je hebt echt alleen guppen, plantjes en water nodig! En een filter natuurlijk... Natuurlijk wel mannelijke en vrouwelijke guppen! Tip, als je een vrouwtjes gup koopt speciaal voor de kweek, koop dan meteen flink dikke gup!

Nee, niet oliemeulen, die verkoopt toch geen dieren :P de kameleon! Ook niet altijd hoor, de laatste keer dat ik er was hadden ze er wel 2 zitten voor de verkoop!

moet ik dan toch eens gaan proberen.
ik weet dat oliemeulen niet verkoopt, maar heeft er wel. de zaak kameleon hebben we van gehoord, maar nooit geweest.
danke voor je tip kwa gup trouwens ;)

@urko:danke voor de reply ;)

@kimmikky: ook deze tip hebben we opgeslagen, alleen te grote vis kan die nog niet aan.

marialva schreef:
mijn mening blijft!
ik kijk toch liever naar dit plaatje dan de bovenstaande plaatjes!

Afbeelding

klopt, zo zie ik ze ook het liefste, maar dat heb ik ook met andere dieren :o :(:)
mooie foto trouwens, eigen foto, of?

mistery schreef:
Ik heb trouwens niet het hele topic gelezen, dus sorry als deze vraag misschien al gesteld is.
Maar hoe wil je het gaan doen als hij op max. grootte is? Qua omgang met hem bedoel ik dan..

hij blijft hanteerbaar, en als die volwassen is en gehanteerd moet worden, dan zal dat ook gewoon gebeuren.angst voor het dier heb ik niet, wel respect, en denk dat dat groeien moet, en dat dat ook wederzijds is, een kaaiman herkent je uiteindelijk als verzorger, net als zoveel andere dieren dat weten.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:52

marialva schreef:
mijn mening blijft!
ik kijk toch liever naar dit plaatje dan de bovenstaande plaatjes!

Buiten het feit om dat ik het met je eens ben dat dit een mooie foto is en ik liever een dier zo zie,

Ooit als een nagedacht over wat ze met deze dieren doen in het wild? Ze hebben daar meer dan genoeg kaaimannen. Die zijn overbodig, worden afgschoten en als mooie handtas verkocht. Moet dan dit dier weer terug de natuur in waar hij hoort omdat ze hem daar niet meer willen?

Zelfde geldt voor de tijger, kom laten we allemaal de tijger redden, fokprogramma's opstellen en daarna zetten we hem weer terug in het wild! Olé, goed plan! En de mensen daar dan? Zijn die er blij mee?
Nee, een dier als een tijger zorgt voor overlast... Zeker als het er teveel zijn. Zoveel vrije natuur is er nou eenmaal niet meer voor grote hoeveelheden van deze dieren... Dat komt uiteraard door de mens. Liever zie ik een tijger ook alleen in de natuur, maar dan zien wij deze dieren over heel wat jaren daar ook niet meer ;)

Zulke dieren in gevangenschap houden kan over een aantal jaren misschien wel zorgen voor het behoud ervan.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:54

Ik hoop niet dat je weer doelt op paarden honden en katten? ik hoop dat je de wildlife dieren bedoeld? ik ben absoluut tegen het houden van wilde dieren ook in dierentuinen met geen fokprogramma of veel te kleine hokken ;)
de foto is van mijn oom die in florida aan het vissen was en deze foto schoot hij gaat het hele internet over heel veel mensen vinden het een super foto ;)

als je het het liefste ook zo ziet waarom heb je dat diertje dan in een kunstmatige doos?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:59

Moderatoropmerking:
Met deze laatste posts gaan we steeds meer off-topic in dit ITP topic.
Als je het houden van dieren als huisdier ter discussie wilt stellen, kun je daarover een nieuw topic openen op BB.
Hier graag on-topic reacties naar aanleiding van de geplaatste foto's van TS.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:08

TS: gefeliciteerd met je verjaardag! :)

Ik heb er een goed gevoel bij als ik dit zo zie :) Volgens mij krijgt dit dier als die groter is een prachtig onderkomen :j Dit is echt geen impulsaankoop, maar bewust gedaan. Het verstand is er en sja... zou ik er blij mee zijn als je mijn buurvrouw was? nee :P (maar goed: jullie hebben een vrijstaande woning). Maar ja, onze buurman had vroeger ook enge slangen waar ik de kriebels van kreeg haha :D
Tuurlijk kun je de natuur niet perfect nabootsten, maar je kan wel een goede leefomgeving creeeren. En als ik dat zo lees komt dat wel goed :j
Mijn aquarium met tropische vissen is ook niet natuurlijk, maar ik heb het wel zo aangenaam mogelijk voor ze gemaakt :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:20

ik vind 't verblijf wat je nu hebt (nu 't beestje nog klein is) opzich ruim genoeg. (als blijf ik erbij dat zo'n beestjes daar niet thuishoren, maar daar gaat 't nu niet om) maar ik vraag me af. als ie dalijk 1.80 m lang is? is een (halve?) garage dan niet heel klein?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:35

Ieeehl wat een engerd! :+
Jeetje zo'n beestje zou ik echt niet in mn huis willen hebben. :P

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en werd toch wel nieuwgierig naar zijn/haar naam! :D

Sorry als het al gevraagd & gezegd is.

Veel plezier & succes er mee!;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:37

marialva schreef:
Ik hoop niet dat je weer doelt op paarden honden en katten? ik hoop dat je de wildlife dieren bedoeld? ik ben absoluut tegen het houden van wilde dieren ook in dierentuinen met geen fokprogramma of veel te kleine hokken ;)
de foto is van mijn oom die in florida aan het vissen was en deze foto schoot hij gaat het hele internet over heel veel mensen vinden het een super foto ;)

als je het het liefste ook zo ziet waarom heb je dat diertje dan in een kunstmatige doos?

zelf zijn we ook al in florida geweest, maar helaas heb ik daar geen enkele dwergkaaiman gezien. het probleem is dat deze dieren(krokodillen) de steden in trekken, en daar is het een dreiging voor de mens(spreek hier dan wel over krokodillen van 3 tot 5 meter met een paar 100 kilo lijf) deze worden veelal afgemaakt, daar er een overschot is, en ze bij terug zetten ook weer terug naar de stad trekken.
ik doel op wildlife dieren(je legt nu zelf de link naar "alledaagse" dieren).
danke voor je reply :D

Nickeltje schreef:
Met deze laatste posts gaan we steeds meer off-topic in dit ITP topic.
Als je het houden van dieren als huisdier ter discussie wilt stellen, kun je daarover een nieuw topic openen op BB.
Hier graag on-topic reacties naar aanleiding van de geplaatste foto's van TS.

mocht daar een topic komen, mag je hem wel doorlinken 8-)

Welshcobfan schreef:
TS: gefeliciteerd met je verjaardag! :)

Ik heb er een goed gevoel bij als ik dit zo zie :) Volgens mij krijgt dit dier als die groter is een prachtig onderkomen :j Dit is echt geen impulsaankoop, maar bewust gedaan. Het verstand is er en sja... zou ik er blij mee zijn als je mijn buurvrouw was? nee :P (maar goed: jullie hebben een vrijstaande woning). Maar ja, onze buurman had vroeger ook enge slangen waar ik de kriebels van kreeg haha :D
Tuurlijk kun je de natuur niet perfect nabootsten, maar je kan wel een goede leefomgeving creeeren. En als ik dat zo lees komt dat wel goed :j
Mijn aquarium met tropische vissen is ook niet natuurlijk, maar ik heb het wel zo aangenaam mogelijk voor ze gemaakt :)

danke voor de felicitatie :D
en je reply ;)

Marian_ schreef:
ik vind 't verblijf wat je nu hebt (nu 't beestje nog klein is) opzich ruim genoeg. (als blijf ik erbij dat zo'n beestjes daar niet thuishoren, maar daar gaat 't nu niet om) maar ik vraag me af. als ie dalijk 1.80 m lang is? is een (halve?) garage dan niet heel klein?

max. lengte 1.5mtr bij mannelijk geslacht, maar mocht het niet voldoende zijn, wordt het uiteraard groter, moge dat duidelijk zijn 8-)

xNicolx schreef:
Ieeehl wat een engerd! :+
Jeetje zo'n beestje zou ik echt niet in mn huis willen hebben. :P

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en werd toch wel nieuwgierig naar zijn/haar naam! :D

Sorry als het al gevraagd & gezegd is.

Veel plezier & succes er mee!;)

het beestje heeft geen naam, we weten ook niet of het een hij of zij is, daar het geslacht pas te bepalen is bij ongeveer 3jaar en zo'n 60cm groot is.
tot die tijd is het een hij en heet die kaai. :D
thnx for replying 8-)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:40

Moderatoropmerking:
En opnieuw enkele offtopic reacties verwijderd.
Als mensen op deze manier offtopic door gaan, zal dit topic gesloten moeten worden.
Graag ontopic verder dus.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 03:00

Heb je m nog ?
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 03:28

Dat is wel een heel intressante vraag, kan me dit topic nog goed herinneren en aangezien we inmiddels 4 jaar verder zijn zou het nu een krokodil van een kleine anderhalve meter moeten zijn.
Willen we nu foto's van alle vingers van ts en haar vriend :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:40

De foto's doen het niet meer.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:01

AnnemiekvM schreef:

Klopt, ik kan ze ook niet zien. :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:25

AnnemiekvM schreef:

Dat is toch niet gek na 4 jaar? :=

Ben ook erg benieuwd hoe het met de kaaiman is!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:33

Zie het topic voor het eerst, ben ook wel benieuwd!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:54

Om de een of andere reden kwam dit topic ineens naar boven! Ben erg benieuwd hoe het met de kaaiman gaat! Heb er laatst diverse te koop gezien op de Exoknaag in Houten. Hoop dat de kopers hiervan net zo goed voorbereid waren als jullie in 2009 :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:56

vuurneon schreef:
AnnemiekvM schreef:

Dat is toch niet gek na 4 jaar? :=

Ben ook erg benieuwd hoe het met de kaaiman is!

Dat had ik even gemist :o

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:04

_Ananas_ schreef:
Om de een of andere reden kwam dit topic ineens naar boven! Ben erg benieuwd hoe het met de kaaiman gaat! Heb er laatst diverse te koop gezien op de Exoknaag in Houten. Hoop dat de kopers hiervan net zo goed voorbereid waren als jullie in 2009 :D

Sorry dat kwam door mijn reactie :o
Kwam het topic tegen door wat rondneuzen naar reptielen+ambifieën op bokt, en vind dit wel heel interessant ! :j
Vind het zulke gave beesten, zou er ook graag 1 willen hebben, maar heb er geen ruimte voor :+

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:01

En ik had t niet gezien want ik was alleen de posts van de ts aan het lezen haha!

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:17

ben ook wel benieuwd of hij er nog is, en hoe hij er nu uitziet!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:49

diertje is inmiddels niet meer in ons bezit en is vorig jaar verhuisd puur door tijd gebrek en desinteresse verder van mijn vriend af ( door medici redenen)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:11

Jammer, hebje nog foto's van hem als grote man? :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:33

Jammer ! Heb je nog wel foto's ?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:35

dit is wel 1 van de laatste foto's die zijn gemaakt

Afbeelding

hoe we hem net hadden

Afbeelding