De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeetje

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:24

Ohh heerlijk dit te zien!! Wat kunnen die vissen toch interessant zijn!! Haha!
En pa die kleintjes maar beschermen haha .. dat de ouders geen platte neus krijgen jo Tong uitsteken

Blijf vooral foto's en filmpjes plaatsen, zo interessant !! Haha!

Maar als het normaal is dat ouders met 4 weken bij de kleintjes weg worden gehaald en jullie hier niet voor kiezen, wanneer halen jullie de ouders dan weg?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:15

Wat een mooie nieuwe foto's weer, je ziet idd nu een patroon op de kleintjes, ben erg benieuwd hoe ze uiteindelijk worden qua kleur Lachen
Leuk dat nu ook vader zijn kroost verdedigt en super hoe zorgzaam ze beiden zijn voor het kleine grut.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:39

Ze groeien hard Lon! Wat leuk om te zien dat er zo veel vordering steeds in zit, iedere keer dat je een update plaatst. Het worden al echte grote visjes. :)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:01

Nijn schreef:
Moet zeggen dat de verleiding gister groot was om langs te scheuren, was dicht bij jullie *LOL*

Nors opkijken we waren thuis Schijnheilig

Kleuren.. ik denk dat je pas over een maand of 2 pas echt de kleuren kunt gaan zien. We kunnen voor die tijd wel al raden wat wat is maar echt dat ze op kleur gaan komen dat duurt nog wel even.

Dree we laten de ouders sowieso voor de duur van de kuur nog bij de pukkies zitten. Vandaag begint de 'rustweek' wat een week zonder medicijnen inhoudt en alleen maar regelmatig waterverversingen. Daarna nog een week kuren en dan ... kunnen we er niets meer aan doen voorlopig Tong uitsteken . Je merkt... als een Discus ziek wordt... dan ben je er nog niet zomaar mee klaar Lachen . Ik vermoed, maar dat weet ik niet zeker, dat Discusvissen in de natuur hun kroost langer bij zich houden dan wat er in gevangenschap gebeurt. Als paps en mams eronder zouden lijden hadden we ze allang uit elkaar gehaald. Vooralsnog zien ze er gezond en gevuld uit.

Heb weer foto's, wordt wel een beetje saai Tong uitsteken Ze zijn weer een millimeter gegroeid Huilen van het lachen en eten goed Hyper!
Stelletje hongerlappen zijn het. Ik ben als ik thuis ben ook aan het voeren geslagen en ook als ze mij maar naar de vriezer zien lopen plakken al de babies tegen het raam aan... je hoort ze nog net niet roepen Nagelbijten / Gniffelen .

Aanvalluh!

Afbeelding

De torpedo Nagelbijten / Gniffelen

Maar... ze poseerde wel even mooi voor de camera.

Afbeelding

Pap ook Lovers

Afbeelding

en niet te vergeten een deel van de Zwerm, de grootsten redden bijna de 2 cm nu, de kleinste is net iets meer dan een halve cm Zij zijn groot en ik is klein! .

Afbeelding

Gelijk maar een analyse van de bodem: dikke bruinige proppen is de ontlasting van de ouders. De dunne sliertjes van de babies en de stippeltjes is het voer Tong uitsteken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:06

Poepen vissen zóveel? Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind paps en mams zo mooi Lovers

Hoop dat ze na alle zorg gewoon goed opgroeien Lon, jullie hebben er zoveel werk en toewijding in zitten Ja Dat hebben jullie wel verdient Lachen

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:28

Erg gaaf weer lontje!! Haha! Foto's worden nooit saai hoor, hoe meer hoe beter!!!!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 22:13

Berdien schreef:
Poepen vissen zóveel? Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Nagelbijten / Gniffelen moet je zien wat er aan het eind van de dag op de bodem ligt.
Daar kan ik m'n tuin mee bemesten bijna dan... ooit Tong uitsteken

Maar dan moet ik er wel bij vertellen dat ze de laatste week ongeveer 5 à 6 x per dag te eten krijgen. Kleine beetjes welliswaar maar toch... wat er in gaat komt er toch op de 1 of andere manier ook weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:30

vind discus vissen zo leuk alleen is mijn aquarium er veels te klein voor! ik houd het lekker bij mijn neon- tetra's! en een vraagje, ontdooi jij je rode muggenlarven eerst of gooi je het er bevroren in? Ik hoor namelijk verschillende dingen dat je niet moet ontdooien ivm je waterwaardes met het dooiwater en anderen zeggen juist weer dat je wel moet ontdooien

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 22:48

Nee hoor je kunt het m.i. gewoon bevroren in je water doen. De hoeveelheden die je erin gooit zijn (als het goed is) minimaal en hebben niet zo'n groot effect op de waterwaarden. Daarnaast is het water zo warm dat de rode mug zo ontdooit is. Wij doen het voer al jaren bevroren in het water (water is bij ons gemiddeld 30 graden, wel iets warmer dan het gemiddelde aquarium). Waar je wel ten alle tijden op moet letten is dat ze het echt binnen een paar minuten op hebben. Dit is bij de Discusvis iets anders want dat zijn trage eters Scheve mond Clown . Wij moeten overtollig voer eruit halen, maar ook daar heeft de natuur een oplossing voor in de belichaming van Corydora's.
Voer wat blijft liggen op de bodem en dus wegrot is vele malen schadelijker voor je water (en dus je vis) dan een blokje bevroren voer.

*hoopt dat ze niet nu alle aquahouders over zich heen krijgt Nagelbijten / Gniffelen

Edit: we hebben trouwens ook een aquatopic op Bokt, in de HK [HK] [HK] Fishie, fishie, fishie!!! Aquagekken Deel 4 (ff reclame maken Nagelbijten / Gniffelen )
Laatst bijgewerkt door Lontje op 28-11-08 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:51

Wat gaan ze hard Lon Bloos!
Hopelijk pakt de rustweek positief uit en is alle ellende straks voorbij. Ja

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:30

Gaaf lon Lovers
En wat een verschil tussen sommige ukkies zeg Bloos!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:37

Leuke foto's weer Ja!!

Zijn er nog uitvallers geweest of lijkt alles de goede (en gezonde) kant weer uit te gaan?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:58

KLinkt goed wat jullie doen dus .. Knap hoe goed jullie er mee bezig zijn met zoveel passie! Precies te weten wat het beste is voor de vissen, kan menigeen een voorbeeld aan nemen !!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 01:42

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:27

Hihi zeker weten dat ze niet te weinig krijgen Clown
Nee grapje .. jee echt als een zwerm gaan ze erop af Nagelbijten / Gniffelen
Mooi om te zien, is het dan ook duidelijk te zien, eerst de grotere visjes daarna de kleinere? Neem aan dat het ieder voor zich is ? Kon het niet goed zien op het filmpje, ging zo snel Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:00

stelletje piranha's!! Bloos! Huilen van het lachen

ziet er goed uit Lon Ja

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:15

Wat eten mijn visjes dan rustig zeg *LOL*

Vroeg me nog af, nog telpogingen gedaan?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:23

Nope maar als je tijd hebt Schijnheilig Nagelbijten / Gniffelen je mag ze gerust komen tellen... Ik schat om en nabij de 60?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:24

Haha dat filmpje, idd een stelletje piranha's die je hebt daar!
En wat mooi dat vader en moeder toezicht houden op het eten,
eten ze zelf niet of wachten ze gewoon tot de kleintjes klaar zijn?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:46

Het lukt niet veel mensen maar ik heb 11 pagina's met grote interesse zitten lezen Lachen Wat leuk om eens te zien zeg!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:55

Lon je weet niet wat je zegt, ik kom ze zo tellen hoor Huilen van het lachen

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 15:34

De kleintjes vallen inderdaad aan alsof ze nooit wat krijgen Nagelbijten / Gniffelen De groten eten ook maar zoals het een goede Discus betaamt.. op het gemakje. Ze blazen dan eerst tegen het voer zodat het opdwarrelt en dan 'gloepen' ze het naar binnen. Dit doen ze op hun dooie akkertje. Behalve bij rode mug dan willen ze nog wel eens wat actiever zijn en onderling ruzie maken.

Hmmm Nijn Tong uitsteken je bent altijd welkom dat weet je toch? Ik zou het nu alleen niet aanraden, het heeft gesneeuwd en nu regent het, ik denk dat het spekglad is Tong uitsteken

Ik zal wel zien dat ik weer een overzicht foto maak dan kan iedereen meetellen Clown

Ennuh dank je wel Blue_Eyes Lachen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:45

Lontje schreef:
Filmpje! En een primeur... papa heeft het gedrag van mama overgenomen en is ook begonnen met het aanvallen van de camera Zij zijn groot en ik is klein!

http://www.youtube.com/watch?v=t1_U62Pblw8

Paps zie je inderdaad echt genieten van z'n kroost. Soms zitten ze zelfs vlak bij zijn oog van de huid te eten (dat doen ze nog steeds Knipoog ) en zelfs dat vind hij niet erg. Mams laat het steeds minder toe trouwens.

hehe lijkt net of hij praat Tong uitsteken

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 00:59

Ben blij dat ik het niet verstaan heb want het was vast niet erg aardig wat hij me daar vertelde Nagelbijten / Gniffelen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:01

*LOL* aanvallen! hahaha paps en mams ook heel rustig erbij Huilen van het lachen