laugrease schreef:Ik ben het wel met je eens hoor, daar niet van. Maar waarom hier ineens zo'n enorme ophef van maken? Hoe denk je dat paarden aan sommige stalgebreken komen? Dat vind iedereen vervelend en daardoor wordt een paard vaak niet gekocht, maar dat is in principe net zo zielig/sneu/mishandeled of hoe je het ook wil noemen..
Verder vind ik de foto's leuk, en weet ik helemaal niks van dolfijnen af maar ik moest gewoon even reageren.
Nou, paarden zijn geen wilde dieren (meer), daar zit het eerste verschil. Ten tweede vind ik het (persoonlijk) ook mishandeling om je paard 23 op 24 uur op stal te houden, daar zijn ze gewoonweg niet voor gemaakt, lichaamelijk en geestelijk.
HorseyDude schreef:Goed, laten dan maar gelijk alle dierentuinen maar sluiten en de dieren dan maar in het wild bekijken... weg blijdorp, weg artis, weg burgers' bush.... wees blij dat er gefokt wordt, door overbevissing worden de meeste dolfijnen met uitsterven bedreigd... In Harderwijk heb je trouwens een opvangcentrum voor gestrande bruinvissen. Als die weer gezond zijn worden ze weer uitgezet in de noordzee. Dus aan dolfinaria zitten ook goeie kanten...
Overlaatst is hier in beestenboel een topic geweest over dierentuinen, ik raad je aan om die over door te lezen voor mijn mening over dierentuinen.
Als ze al het geld dat ze uitgeven om te fokken zouden investeren om de overbevissingen tegen te gaan, zouden er een heleboel dolfijnen gered worden, in plaats van nog meer dolfijnen op te sluiten in een klein bakje voor de rest van hun leven. Trouwens, de kleintjes die geboren worden in gevangenschap kunnen ze ook nooit meer uitzetten in het wild, dus die reden gaat ook niet op.