en ik vindt het ook niks hoor die dolfijnen in gevangeschap, natuurlijk heb ik ook dieren in gevangeschap maar volgens mij kunnen deze dieren zich beter aanpassen.
het ligt me gewoon niet zo,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:HorseyDude schreef:Jij gaat vast nooit naar Dolfinaria, neem ik aan?
Nope, weiger ze te sponseren, op welke manier dan ook. Toen ik kleiner was heb ik wel eens een paar bezocht, maar nadat ik me bewust was van de (verschrikkelijke) manier hoe die dieren moeten leven, ben ik er nooit meer geweest.
twistermahoi schreef:Ik heb nog geprobeerd om het aan te passen bij de mods, maar de mods willen niet!Ik vindt de foto's niet zo mooi, en je titel een beetje heftig over komen.
Jukurensha schreef:Ti_Amo schreef:als je ooit nog een keerjte met dolfijnen wilt zwemmen, dan moet je naar Aruba gaan, daar is de mogelijkheid, ik zal is een paar fotos opzoeken, echt de moeite waard, je kan ze aanraken e.d. kusjes geven alles is mogelijk echt een topervaring!
Of naar Curaçao!! Ik heb het ook gedaan, geweldig
BraveSpots schreef:TS: dat geeft de mens imo nog altijd geen recht om die dieren op te sluiten en te gebruiken voor commerciele doeleinden, dolfijnen zijn wilde dieren, die moet je niet in een bakje houden, hoe groot dat bakje dan ook is. En het feit dat ze fokken met de dieren maakt het alleen nog maar veel erger.
Ik vind dolfijnen prachtige dieren, en ik begrijp niet hoe men als liefhebber kan toelaten dat ze zo worden uitgebuit (en niet alleen in dolfinariums).
HorseyDude schreef:Waar jullie nu ineens mee komen, is hartstikke nieuw voor mij, sorry. Sorry, maar dat wist ik allemaal niet, totdat Simba_ en Kimmie261 ermee kwamen dat de dieren het zo slecht hadden.
Maar wat doe je dán? Moeten we zomaar dan de dieren vrijlaten (die op de trainers vertrouwden) en dan maar later rekenen op strandingen omdat de dieren niet weten hoe ze vis moeten vangen?
Tja, nu komt de waarheid van anderen naar boven. Mij werd verteld dat Skinny (een van de dolfijnen) 42 jaar was en dat er in het bassin maar weinig chloor zat. Ik vond het al vreemd dat één van de dolfijnen geen tanden had...... terwijl dat in de delta wél het geval was......
Wie moet ik nou geloven?
Keiko had trouwens wél zijn tanden nog hoor, kijk maar goed:
Simba_ schreef:Nou gód wat leuk zeg, zo'n Dolfinarium![]()
![]()
![]()
![]()
Jij vraagt je af waarom die dolfijn geen tanden in zijn mond heeft ?
Nou dat kan ik jou vertellen !
Ik ben niet vegetarisch en ook geen dierenactiviste, maar het feit dat de dolfijn geen tanden meer heeft is
een gevolg van pure dierenmishandeling.
De dolfijn is namelijk zo gestresst (geweest?) dat hij (of zij) de tanden heeft gebroken door op de randen van de basins te bijten.
Orka Keiko, beter bekend als Free Willy, leed aan hetzelfde. Hij was zo gestresst dat hij zijn tanden op de randen van de bassins kapot beet en afbrak.
Een bassin is nooit genoeg voor een walvisachtige, nooit ! Ze horen in open zee, of op zijn minst een afgesloten gedeelte daarvan !
Leuk he, een dolfijn in een aquarium![]()
![]()
![]()
![]()
!
laugrease schreef:Ik ben het wel met je eens hoor, daar niet van. Maar waarom hier ineens zo'n enorme ophef van maken? Hoe denk je dat paarden aan sommige stalgebreken komen? Dat vind iedereen vervelend en daardoor wordt een paard vaak niet gekocht, maar dat is in principe net zo zielig/sneu/mishandeled of hoe je het ook wil noemen..
Verder vind ik de foto's leuk, en weet ik helemaal niks van dolfijnen af maar ik moest gewoon even reageren.
HorseyDude schreef:Goed, laten dan maar gelijk alle dierentuinen maar sluiten en de dieren dan maar in het wild bekijken... weg blijdorp, weg artis, weg burgers' bush.... wees blij dat er gefokt wordt, door overbevissing worden de meeste dolfijnen met uitsterven bedreigd... In Harderwijk heb je trouwens een opvangcentrum voor gestrande bruinvissen. Als die weer gezond zijn worden ze weer uitgezet in de noordzee. Dus aan dolfinaria zitten ook goeie kanten...
ponyzotje schreef:Misschien is het dan wel goed dat ze dolfijnen fokken in gevangenschap. Zo kweek je voor de dolfinaria (die TOCH zullen blijven bestaan) wel dieren die steeds beter bestand zijn tegen het leven in een dolfinarium, ipv dieren die uit hun leefwereld worden weggehaald.
Dierentuinen zijn inderdaad niet ok, langs de andere kant moet je je realiseren dat ze zullen blijven bestaan. Dan kan je er beter voor ijveren om de leefomstandigheden te verbeteren en bepaalde dieren te fokken in gevangenschap.
Vergeet niet dat veel dierentuinen een belangrijke taak hebben in het fokken van dieren die in het wild (bijna) niet meer voorkomen!
Wbt het dolfinarium: ik denk wel dat men niet liegt dat die dolfijn 42 jaar is, maar daar zou je opzoekingswerk over moeten doen. Ook dat het chloorgehalte laag is, is misschien wel een teken dat ze trachten de omgeving van de dieren te verbeteren
ponyzotje schreef:Ik vind jou choquerend. Ik zie liever dieren die geboren zijn in gevangenschap en van niet beter weten, dan dieren die gevangen zijn in het wild, prachtige omstandigheden hebben gekend en vervolgens worden opgesloten.
Ik hoop dat je doorhebt dat ik liever geen dieren in gevangenschap zie. Maar ik dacht dat toch overduidelijk te hebben aangegeven in mijn vorige post.
Ik vind jou choquerend. Ik zie liever dieren die geboren zijn in gevangenschap en van niet beter weten, dan dieren die gevangen zijn in het wild, prachtige omstandigheden hebben gekend en vervolgens worden opgesloten.
Ik hoop dat je doorhebt dat ik liever geen dieren in gevangenschap zie. Maar ik dacht dat toch overduidelijk te hebben aangegeven in mijn vorige post.
HorseyDude schreef:Nou zeg, dacht ik mooie foto's te kunnen plaatsen van dolfijnen (omdat de vorige keren ook leuke reacties op waren) ....