Jenkins schreef:Ken ook een vrouw en die deed de rittens na de geboorte in de vriezer! om ze vervolgens te voeren aan haar schildpad.
ik mag er maar 1 hebben en de rest gaat naar haar broer, die dus een nest met slangen heeft.
Doe ik ook....alleen nu nog met muisjes... ze schijnen dan in een soort slaap te vallen en vervolgens rustig te sterven (vind ze ook nooit in stress houdingen ofzo). Ik vind het wel belangrijk om het lijden zoveel mogelijk te beperken, mijn muisjes hebben een hele mooie bak met allerlei huisjes, wieltjes e.d. en vermaken zich prima tot "de dag des oordeels". En dan is het trouwens ook erg snel gebeurd hoor, zo'n muis is in een paar sec overleden. En tja, een slang moet toch ook eten? Ik ga alleen niet staan lachen als die muis bang is (zijn ze zelden trouwens) maar wil juist dat ie snel gepakt word. Wel fascinerend hoe de natuur werkt met zo'n slang, prachtig die manier van eten! (die discussie over "wilde dieren" (in hoeverre is nakweek nog wild?) in een kooitje ga ik niet eens op in...denk maar eens even na over een paard in een stal of een hond in huis...die zijn ooit ook gedomesticeerd... verder wil ik hier geen woorden aan kwijt)
Ik ga wel mee met de mensen wat betreft de luizen, ik weet zo uit mn hoofd niet of luizen van ratten ook overgaan op mensen en slangen maar ik zou persoonlijk geen risico willen lopen en deze dieren behandelen voordat ze de slang in gaan.