Paard als lunch (LETTERLIJK: niet voor zwakke magen!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Paard als lunch (LETTERLIJK: niet voor zwakke magen!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:31

xdenisex schreef:
Nou toch vind ik het een rot gezicht. Ik hoop dat de leeuw hem niet zelf heeft doodgemaakt.. dat kan ik nooit aanzien hoor!!

dat mag niet volgens dierentuinwetgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:35

Wat is er zoveel minder erg aan als een mens het paard doodmaakt, eigenlijk?

Ik snap dat verschil nooit zo Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:39

weet ik ook niet. Het is nu eenmaal de natuur!
Maar goed, de doodstrijd van een wild dier dat verscheurd wordt na een aantal minuten opgejaagd te worden, zal uiteraard veel meer stress met zich meebrengen dan bvb een correcte slachting dmv slachtpen. (niet meegerekend de rituele slachtingen)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 08:42

Even een vraag van mij naar de Moddie, waarom wordt er zonder notificatie in een bericht gesleuteld? In dit geval links gemaakt van de foto's?
Ik zou het eigenlijk wel zo netjes vinden als de TS (ikke dus) even gewaarschuwd werd dat dat zou gebeuren....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:48

Als ik heel eerlijk ben, zou ik ook willen dat mijn paarden (als het moment x gekomen is) in de dierentuin dienen als voer voor de roofdieren!
Het is nu eenmaal de natuur, eten en gegeten worden en ik zou het idee prettiger vinden dat mijn paard op het menu van een leeuw, tijger of wat dan ook komt te staan, dan dat ´ie bij een mens op z´n bord beland of als zeepje in de douche Bloos (via de afvalverwerking).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:50

Waaw, dat is nog eens barfen.....

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:27

Sterre schreef:
Als ik heel eerlijk ben, zou ik ook willen dat mijn paarden (als het moment x gekomen is) in de dierentuin dienen als voer voor de roofdieren!
Het is nu eenmaal de natuur, eten en gegeten worden en ik zou het idee prettiger vinden dat mijn paard op het menu van een leeuw, tijger of wat dan ook komt te staan, dan dat ´ie bij een mens op z´n bord beland of als zeepje in de douche Bloos (via de afvalverwerking).

Haha! wij hebben dezelfde gedachte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:57

Foryourneeds schreef:
Maar goed, de doodstrijd van een wild dier dat verscheurd wordt na een aantal minuten opgejaagd te worden, zal uiteraard veel meer stress met zich meebrengen dan bvb een correcte slachting dmv slachtpen. (niet meegerekend de rituele slachtingen)

Hmm, da's waar.

Maar goed, de mens heeft vele manieren om te doden, en de meeste daarvan zijn gemener als die van een grote kat... de meeste leeuwen en tijgers breken de grote dieren óf de nek, óf ze bijten de halsslagader door... in beide gevallen zijn ze vrijwel direct dood.

Ze levend verscheuren is immers ook veel gevaarlijker voor de leeuw Lachen

Zou opgejaagd worden door de mens ook niet een hoop stress voor ze meebrengen, joh? Ik bedoel de meeste wilde paarden laten zich niet zomaar vangen...

Ik denk werkelijk niet dat het 1 voor het paard erger is als het ander eigenlijk Bloos

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:47

uiteraard, wild paard vangen is stressvol, maar ik bedoelde de gedomesticeerde paarden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:16

Ik weet dus niet of je een przwalski paard zo tam krijgt dat je m gedomesticeerd kan noemen Verward
Ik heb gehoord van niet nl.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:16

geen idee, maar denk dat degene in de dierentuinen zelf toch wel op weg zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:17

LIjkt mij ook wel hoor Lachen

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:12

Jeetje, ik vind het wel heftig dat ze dit zo neerleggen.
Er lopen ook kleine kinderen rond.
Kan me voorstellen dat ik keihard zou gaan huilen als ik dit zag als klein meisje..

Voor de rest: leuke foto's! Van die gier is mooi geworden!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:15

Ik vind het super dat ze dit soort dingen doen in dierentuinen.
Het is de natuur en bovendien is het goed voor de roofdieren. Lachen
Volgens mij krijg je het inderdaad niet natuurlijker dan dit in gevangenschap.
Bovendien scheelt het natuurlijk in de kosten, ik ben echt een groot voorstander van dit soort recycling.

TS ; Wat een prachtige foto's heb je gemaakt zeg, hele heldere kleuren!
Leuke kindjes heb je trouwens, ben je zeker beretrots op! Haha!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:23

Wel heftige foto's. Maar vind dit wel goed dat ze het zo doen. Lekker gezond maaltje voor de leeuw.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:42

Ik ben een week of 3 geleden in de beekse bergen geweest. Daar vertelde ze in de bus dat er ruzie was geweest op de steppe tussen 2 prezwalski paarden en als ik het goed heb onthouden een Yak (dat is toch zo'n ding met lange horens?). De yak heeft toen een van de paarden op de horens genomen en die is daaraan overleden. Uit voorzorg hebben ze die yak apart gezet omdat hij nogal agressief reageerde op de andere paarden. Ze vertelden toen ook dat dat paard later aan de leeuwen/tijgers gevoerd zou worden en dat ze dat tegenwoordig steeds vaker gaan doen in dierentuinen. Geen idee of dat dit paard is geweest of dat dit weer een andere is. Ik durf de foto's niet te bekijken Clown

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:23

nou ymke als je national geographic kan kijken lukt dit ook wel..
hahaha
ik vind het ook een prima initiatief! en euh ga geloof ik ook maar gauw naar beekse bergen wat fotootjes schieten.. mooi park lijkt me

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 19:32

Blinnii schreef:
Ik vind het super dat ze dit soort dingen doen in dierentuinen.
Het is de natuur en bovendien is het goed voor de roofdieren. Lachen
Volgens mij krijg je het inderdaad niet natuurlijker dan dit in gevangenschap.
Bovendien scheelt het natuurlijk in de kosten, ik ben echt een groot voorstander van dit soort recycling.

TS ; Wat een prachtige foto's heb je gemaakt zeg, hele heldere kleuren!
Leuke kindjes heb je trouwens, ben je zeker beretrots op! Haha!

De Olympus is echt geweldig om dit soort (actie) foto's mee te maken. Dat is een wereld van verschil met mijn oude Canon Powershot Pro.

Mijn mannetjes zijn idd mijn pride and joy!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:35

dat paard was toch wel al dood hoop ik?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:40

ff lezen, roxxxiejjj... dan kom je daar vanzelf achter... Pling

Misschien zou je zelfs wel zo beleefd willen zijn het topic door te lezen, zo lang is het niet Knipoog

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:00

ja ik had het al gelezen, Maar niet goed genoeg:P. Trouwens hoe is dat paard doodgegaan? Natuurlijk of hebben ze expres gebruikt hiervoor?. Dat kan ik echt niet vinden"!:P

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 20:57

Er hangt echt geen kaartje bij het karkas: dit is Polly en die heeft een ongeluk gehad.
Ik snap best dat sommige mensen er niet tegen kunnen om (een overigens geheel natuurlijk) plaatje te zien wat niet in hun denkwijze past, maar je kan het ook overdrijven.

Ik wilde met mijn post even het goede onderstrepen van recycling in de dierentuinen en het natuurlijk gedrag van (semi) wilde dieren nabootsen. Dán leer je kinderen pas iets!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:39

imker schreef:
Er hangt echt geen kaartje bij het karkas: dit is Polly en die heeft een ongeluk gehad.Ik snap best dat sommige mensen er niet tegen kunnen om (een overigens geheel natuurlijk) plaatje te zien wat niet in hun denkwijze past, maar je kan het ook overdrijven.

Ik wilde met mijn post even het goede onderstrepen van recycling in de dierentuinen en het natuurlijk gedrag van (semi) wilde dieren nabootsen. Dán leer je kinderen pas iets!

ROFL
de tranen schieten me in de ogen van die opmerking hahahaha

ik vind het goed dat de dierentuin dit doet.
een goede maaltijd voor de leeuwen en ook nog eens op natuurlijke wijze (zover als het natuurlijk kan zijn in gevangenschap)
en tjsa.. shockend voor de kinderen lijkt me niet... papa en mama lopen maar een rondje om met de kleine als ze dit niet aan kunnen zien Knipoog

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:56

Debsey schreef:
imker schreef:
Er hangt echt geen kaartje bij het karkas: dit is Polly en die heeft een ongeluk gehad.Ik snap best dat sommige mensen er niet tegen kunnen om (een overigens geheel natuurlijk) plaatje te zien wat niet in hun denkwijze past, maar je kan het ook overdrijven.

Citaat:
ROFL
de tranen schieten me in de ogen van die opmerking hahahaha

ik vind het goed dat de dierentuin dit doet.
een goede maaltijd voor de leeuwen en ook nog eens op natuurlijke wijze (zover als het natuurlijk kan zijn in gevangenschap)
en tjsa.. shockend voor de kinderen lijkt me niet... papa en mama lopen maar een rondje om met de kleine als ze dit niet aan kunnen zien Knipoog

Ik vind het ook wel goed dat ze dit doen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen er wel van schrikken. Als ik als klein paardenmeisje van 8 of 9 jaar was geweest en ik zag hoe een leeuw een paard aan het verscheuren is, zou ik wel even slikken. Het is wel een beeld dat je bij blijft. Maar het is en blijft natuurlijk wel de natuur...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:13

Yamcha schreef:
Foryourneeds schreef:

Hmm, da's waar.

Maar goed, de mens heeft vele manieren om te doden, en de meeste daarvan zijn gemener als die van een grote kat... de meeste leeuwen en tijgers breken de grote dieren óf de nek, óf ze bijten de halsslagader door... in beide gevallen zijn ze vrijwel direct dood.

Ze levend verscheuren is immers ook veel gevaarlijker voor de leeuw Lachen

Zou opgejaagd worden door de mens ook niet een hoop stress voor ze meebrengen, joh? Ik bedoel de meeste wilde paarden laten zich niet zomaar vangen...

Ik denk werkelijk niet dat het 1 voor het paard erger is als het ander eigenlijk Bloos

okee even er van uit gaand dat we het hier hebben over niet hand tamme paarden
(en daar zijn er heel erg weinig van ..)

een goede schutter schiet een wild paard met 1 kogel dood

en 1 kogel lijkt m ten alle tijden vriendelijker dan stikken in je eigen bloed ..
of open gereten worden als je nek gebroken is en niet meer kan bewegen maar nog wel voelt ..