xdenisex schreef:Nou toch vind ik het een rot gezicht. Ik hoop dat de leeuw hem niet zelf heeft doodgemaakt.. dat kan ik nooit aanzien hoor!!
dat mag niet volgens dierentuinwetgeving.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xdenisex schreef:Nou toch vind ik het een rot gezicht. Ik hoop dat de leeuw hem niet zelf heeft doodgemaakt.. dat kan ik nooit aanzien hoor!!
Sterre schreef:Als ik heel eerlijk ben, zou ik ook willen dat mijn paarden (als het moment x gekomen is) in de dierentuin dienen als voer voor de roofdieren!
Het is nu eenmaal de natuur, eten en gegeten worden en ik zou het idee prettiger vinden dat mijn paard op het menu van een leeuw, tijger of wat dan ook komt te staan, dan dat ´ie bij een mens op z´n bord beland of als zeepje in de douche(via de afvalverwerking).
Foryourneeds schreef:weet ik ook niet. Het is nu eenmaal de natuur!
Maar goed, de doodstrijd van een wild dier dat verscheurd wordt na een aantal minuten opgejaagd te worden, zal uiteraard veel meer stress met zich meebrengen dan bvb een correcte slachting dmv slachtpen. (niet meegerekend de rituele slachtingen)
Blinnii schreef:Ik vind het super dat ze dit soort dingen doen in dierentuinen.
Het is de natuur en bovendien is het goed voor de roofdieren.
Volgens mij krijg je het inderdaad niet natuurlijker dan dit in gevangenschap.
Bovendien scheelt het natuurlijk in de kosten, ik ben echt een groot voorstander van dit soort recycling.
TS ; Wat een prachtige foto's heb je gemaakt zeg, hele heldere kleuren!
Leuke kindjes heb je trouwens, ben je zeker beretrots op!
imker schreef:Er hangt echt geen kaartje bij het karkas: dit is Polly en die heeft een ongeluk gehad.Ik snap best dat sommige mensen er niet tegen kunnen om (een overigens geheel natuurlijk) plaatje te zien wat niet in hun denkwijze past, maar je kan het ook overdrijven.
Ik wilde met mijn post even het goede onderstrepen van recycling in de dierentuinen en het natuurlijk gedrag van (semi) wilde dieren nabootsen. Dán leer je kinderen pas iets!
Debsey schreef:imker schreef:Er hangt echt geen kaartje bij het karkas: dit is Polly en die heeft een ongeluk gehad.Ik snap best dat sommige mensen er niet tegen kunnen om (een overigens geheel natuurlijk) plaatje te zien wat niet in hun denkwijze past, maar je kan het ook overdrijven.
Ik wilde met mijn post even het goede onderstrepen van recycling in de dierentuinen en het natuurlijk gedrag van (semi) wilde dieren nabootsen. Dán leer je kinderen pas iets!Citaat:![]()
de tranen schieten me in de ogen van die opmerking hahahaha
ik vind het goed dat de dierentuin dit doet.
een goede maaltijd voor de leeuwen en ook nog eens op natuurlijke wijze (zover als het natuurlijk kan zijn in gevangenschap)
en tjsa.. shockend voor de kinderen lijkt me niet... papa en mama lopen maar een rondje om met de kleine als ze dit niet aan kunnen zien
Yamcha schreef:Foryourneeds schreef:weet ik ook niet. Het is nu eenmaal de natuur!
Maar goed, de doodstrijd van een wild dier dat verscheurd wordt na een aantal minuten opgejaagd te worden, zal uiteraard veel meer stress met zich meebrengen dan bvb een correcte slachting dmv slachtpen. (niet meegerekend de rituele slachtingen)
Hmm, da's waar.
Maar goed, de mens heeft vele manieren om te doden, en de meeste daarvan zijn gemener als die van een grote kat... de meeste leeuwen en tijgers breken de grote dieren óf de nek, óf ze bijten de halsslagader door... in beide gevallen zijn ze vrijwel direct dood.
Ze levend verscheuren is immers ook veel gevaarlijker voor de leeuw
Zou opgejaagd worden door de mens ook niet een hoop stress voor ze meebrengen, joh? Ik bedoel de meeste wilde paarden laten zich niet zomaar vangen...
Ik denk werkelijk niet dat het 1 voor het paard erger is als het ander eigenlijk