@ annepaardoes, deze band kreeg ik van de kennel mee. Ik vind het zelf een rot ding, het zit juist hartstikke los en daardoor stapt hij er elke keer in. Ook als je ermee loopt dan stopt hij elke keer om te krabben omdat die band jeukt bij hem (hij is dat natuurlijk niet gewend).
Dus als de winkels vanmiddag open gaan dan ga ik een nieuwe halsband halen. Dan laat ik die thuis ook om zodat hij kan wennen aan het gevoel van de halsband. Nadeel is dat zijn nek in no-time een mega nek word. Dus dan is de band die we nu hebben juist een fijne, die gaat met de groei mee en kan ik tot zeker 5 maanden om hebben. En zo'n verstelbare band die ik zo ga halen dan moet ik zo'n beetje elke maand een nieuwe halen!
Maar op zich als je er goed mee omgaat kan het geen kwaad hoor. En doggen hebben een ander soort nek als bijvoorbeeld een herder. Het is echt een ras dat vaak het tegenovergestelde werkt met opvoeden dan een gemiddeld ander ras. Maar dat komt helemaal goed! We hebben veel goede hulp om ons heen en de kennel zit niet ver vandaan die staat ook altijd voor ons klaar. Maar thanks voor de tip! Altijd welkom!