9 april kittens geboren, laatste nestje van HTK Noë

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: 9 april kittens geboren, laatste nestje van HTK Noë

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:31

Apple schreef:
Denk niet dat je kunt zeggen dat er nu 4 katten in het asiel blijven zitten. Veel mensen besluiten toch in een opwelling een kitten te nemen als zich toevallig een nestje aandient en gaan niet naar het asiel daarvoor

Juist, in een opwelling ja, en vele van deze katten komen alsnog in het asiel als het leuke "kitten" eraf is. Bij een asiel heb je de verplichting ze te steriliseren/castreren...zodat deze 4 kittens eens even denken, laten het er 2 poezen zijn, die zijn binnen een half jaar geslachtsrijp, daarna 2 nestjes per jaar....met weer de helft poezen.... dat kunnen er binnen 3 jaar 50 zijn !!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:42

Leuke kittens Haha!
Wij hebben sinds kort ook een nestje, ook HTK.
Altijd leuk om ze zien op te groeien. Ja

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:15

Valt dat mee een niet gecastreerde kater in huis? Zeikt die niet heel je huis onder? Hoe oud is de kater eigenlijk?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:27

Mist dat denk ik niet. Hoe besluit je om een dier te nemen? Dat kan op allerlei manieren. En veel mensen zijn toch echt zo van "hij is er dus hij blijft er".

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:38

Apple schreef:
En veel mensen zijn toch echt zo van "hij is er dus hij blijft er".

Dan vraag ik me toch echt af waarom de asielen zo vol zitten Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:39

En heeeeeel veeeeeel doen ze weer het huis uit als ze groot zijn, of te lastig worden. Ze vergeten dat ze er 15+ jaar aan vast zitten, vakanties.

Je moest eens weten hoeveel mensen ineens een "allergie" ontwikkelen Boos!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:25

Erg leuke diertjes! Wij hadden vorig jaar ook een "oeps" nestje, beestjes hebben allemaal een goed plekjes gekregen.

Maar wat ik nog wil toevoegen aan het asiel e.d.
Ik vind het jammer dat veel mensen het duur vinden, terwijl als je alles na rekent het juist goedkoop is!
Mijn kat bijv. kostte €60,- INCLUSIEF castreren, ineenten, ontwormen, ontvlooien én chippen. Tel alles eens op en het is goedkoop, maar het lukt me tot nu toe nog niet echt om iedereen dit aan zijn verstand te krijgen.
Zo ook mijn schoonouders die hun kat elk jaar 3 nestjes laten krijgen, denk dat wij (mijn vriend en ik) als ze bevallen is (ja ze staat alweer op springen) de afspraak maar maken en dr brengen. Beestje is 4 á 5 jaar en heeft al voor minstens 20 nakomelingen gezorgt...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:31

Austria schreef:
Valt dat mee een niet gecastreerde kater in huis? Zeikt die niet heel je huis onder? Hoe oud is de kater eigenlijk?

De kater is een jaar jonger. 17 april 2005 bij ons gekomen, toen acht week.
Dus nu 3 jaar.
Ik heb eigenlijk er helemaal geen last van! Alleen als ik bijvoorbeeld een plastic zak laat liggen, daar wil hij wel op sproeien! Maar voor de rest alleen in de kattenbak, en veel buiten!
Als ik er meer last van had gehad, was hij idd eerder weggegaan. Ook zijn er in de omgeving geen raskatten buiten, waarbij hij voor een ongewenst ongelukje zorgen kan.

Het is een scheet van een kat! Echt een hele goedzak. Ik hoop niet als ik ze straks samen wegbreng dat zijn gedrag/karakter verandert.
ook niet dat hij te dik wordt..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:35

Ik denk niet dat zijn gedrag/karakter nu nog zal veranderen hoor Lachen
Ze zeggen ook dat als je de kans wat groter wil hebben dat hij NIET gaat sproeien je hem het beste voor de 7 maanden geloof ik kunt castereren Lachen
Mijnes is met 5 maand gecastereerd.
Dik worden kan wel altijd, je moet zijn voer wel iets aanpassen (zeggen ze, ik heb het niet gedaan en nog steeds een slanke kat, blijf gewoon naar hem zelf kijken).

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:45

Och, hij is niet gecastreerd en hij mag ook nog buiten.
Nou dan zal je weinig last hebben van het sproeien, dat doet hij wel ergens anders.
Je denkt dat hij enkel bij raskatten voor een ongewenst nestje zorgt ? Ik denk echter dat hij iedere straatkat pakt die zijn weg kruist.
Waarschijnlijk is hij al vader van een hele hoop kittens die nu allemaal al een goed plekje hebben gevonden. Haha! Haha! Haha!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:54

haha, dat hoop ik dan maar..
Moet eerlijk zeggen, dat ik er ook nooit zo bij nagedacht heb.
Maar ja, zouden ze die htk-dames dan ook niet moeten steriliseren? Denk niet dat alleen mijn kater er zo bij loopt, in vol ornaat. Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:57

Toen wij nog een poes hadden liepen hier zeer regelmatig een stel katten door de tuin waarvan ik bijna wel zeker weet dat het katers waren want nu ik zelf een kater heb zie ik ze nooit meer Clown

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:15

Dagmar_k schreef:
haha, dat hoop ik dan maar..
Moet eerlijk zeggen, dat ik er ook nooit zo bij nagedacht heb.
Maar ja, zouden ze die htk-dames dan ook niet moeten steriliseren? Denk niet dat alleen mijn kater er zo bij loopt, in vol ornaat. Knipoog

Misschien stilletjes aan tijd om dat wel doen?
Een open kater is voor de buurt echt geen pretje (krolse dames ook niet).
Wel fijn te horen dat je eindelijk beide dieren laat castreren.
Hoe weet je eigenlijk dat jou kater de vader is? Wanneer je kattin ook gewoon buiten liep terwijl ze krols was gaan er heel wat katers hun pleziertje hebben gehad.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:20

dat klopt, dus helemaal zeker weet je het nooit..
Maar ik merkte dat ik toch echt te laat was, toen mijnheer laika (mijn kater) er bovenop zat.
Bovendien is mevrouw nooit luidruchtiger, ze is sowieso al heel luidruchtig en eist altijd aandacht, dus dat herken je niet snel bij haar. Tenzij het echt heel erg wordt, dan gaat ze raar krioelen. Maar dit keer heeft ze dat helemaal niet gedaan.
En ik betrapte laika, en eigenlijk heb ik daarna ook niks meer vernomen.
Beide dieren zijn niet gelijk geholpen omdat ik ze beide altijd eerst binnenhad. En daarna is het er nooit van gekomen eigenlijk.
Mijn fout, daar ben ik heel eerlijk in, maar als je geen dagelijkse hinder ondervind, ben je er niet zo mee bezig..
Maar goed, straks is het ex-kater en half vrouwtje.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:21

Zwart wit is niet mijn smaak, maar de kater wel helemaal zelfs, mooi dier!!!

Ik hoop dat je ontzettend veel plezier van je kittens zult hebben geniet er maar lekker van.
Lachen

Hoe is de bevalling gegaan?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:42

BB -> BB ITP

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 00:04

Wat een schattige poezels *LOL*
De mama en papa mogen er ook best zijn hoor Lachen

Ik heb niet al het gezanik gelezen... ik word soms zooo moe van al die mensen die het allemaal denken beter te weten...
Leuk dat je poezenkindjes allemaal al een nieuw baasje hebben......

Nog veel plezier met ze voor ze de deur uit gaan...

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:53

Baxter schreef:
ik word soms zooo moe van al die mensen die het allemaal denken beter te weten...

Misschien moet je een keer een weekje op het asiel meelopen. Vooral rond de tijd dat er hordes met kittens worden binnen gebracht (al dan niet zonder moederpoes).

TS: je zegt dat het een ongelukje was maar als je een poes en ongecastreerde kater samen in huis hebt, en ze allebei ook nog buiten komen, kun je het echt geen ongelukje meer noemen...
Daarbij vertelde je ook nog in je eerste post dat het je leuk leek nog een nestje van je poes te krijgen. Dus dat strookt niet echt met elkaar. In eerste instantie dacht ik nog dat je poes misschien jonger dan een jaar was, en je net te laat was met sterreliseren, maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 09:53

Nee, hèhè, als ze al eerder een nestje gehad heeft, kan ze nooit onder de 1 zijn hè.. Clown
Bovendien is het toch echt een ongelukje, de bedoeling was om ze beide in of voor het voorjaar heen te brengen.
Ze hebben altijd binnen gelopen, en ik dat mijnheer een laatbloeier is. Die heeft nog nooit omgekeken naar het vrouwelijk schoon in mijn huis Knipoog

En eh, misschien ligt het aan mij (een aan tijd van de maand..) maar wie ben jij om te oordelen?????????

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:59

Leuk hoor!

Trek je van het commentaar maar niets aan. Laat ze dan ook maar eens zo'n kritiek leveren op de 'fokkers'. Want ondanks dat die het allemaal zogenaamd zo zielig vinden dat er katten in het asiel zitten, stoppen ze zelf ook niet met meer katten op de wereld brengen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:07

Dagmar_k schreef:
Nee, hèhè, als ze al eerder een nestje gehad heeft, kan ze nooit onder de 1 zijn hè.. Clown

Daarom vroeg ik dat toch in mijn eerste post! Slapen

Dagmar_k schreef:
Ze hebben altijd binnen gelopen, en ik dat mijnheer een laatbloeier is. Die heeft nog nooit omgekeken naar het vrouwelijk schoon in mijn huis Knipoog

Dat vind ik nogal naief, of dacht je dat hij soms op het mannelijke geslacht viel Sigaar

Dagmar_k schreef:
En eh, misschien ligt het aan mij (een aan tijd van de maand..) maar wie ben jij om te oordelen?????????

Dit is een openbaar forum dus ik mag reageren op welk topic ik maar wil. Daarbij zie ik met eigen ogen straks de asielen weer vol stromen met kittens. Daarom blijf ik maar reageren op dit soort topics, misschien opent het de ogen van een aantal mensen Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:09

Diablo schreef:
Leuk hoor!

Trek je van het commentaar maar niets aan. Laat ze dan ook maar eens zo'n kritiek leveren op de 'fokkers'. Want ondanks dat die het allemaal zogenaamd zo zielig vinden dat er katten in het asiel zitten, stoppen ze zelf ook niet met meer katten op de wereld brengen.

Fokkers testen hun dieren op allerlei ziektes. Deze katten zijn niet getest. Dus ze lopen nog steeds een groot risico op allerlei ziektes. Daarbij komt nog dat raskatten (door de hoge prijs) geen impulsaankopen zijn. Fokkers houden hun kittens als er geen plek voor is (of fokken er anders helemaal niet mee). Allemaal factoren waardoor fokkers dus niet de oorzaak zijn voor de volle asielen.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:13

Mag ik vragen waarom je niet eerder overwogen hebt om poezel en kater te laten helpen?? Imiddels 3 en 4 jaar, ze kunnen met een half jaar geholpen worden, zit nogal een tijd tussen....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:15

loveyoutoo schreef:
Fokkers testen hun dieren op allerlei ziektes. Deze katten zijn niet getest. Dus ze lopen nog steeds een groot risico op allerlei ziektes. Daarbij komt nog dat raskatten (door de hoge prijs) geen impulsaankopen zijn. Fokkers houden hun kittens als er geen plek voor is (of fokken er anders helemaal niet mee). Allemaal factoren waardoor fokkers dus niet de oorzaak zijn voor de volle asielen.

En daarom mogen fokkers wel doorgaan met meer katten op de wereld zetten? Er zitten ook zat raskatten in het asiel hoor. En als nou die rechtschapen fokkers ook stoppen met poesjes produceren, kunnen eerst de katten uit het asiel een nieuw baasje krijgen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 10:16

Natuurlijk mag je het vragen. Ik heb altijd mijn katten binnen gehouden, en er nooit problemen mee gehad.
Ik heb mijn katertje destijds gekocht als zijnde dat het een vrouwtje was, maar helaas toch 2 dingetjes meer onder z'n staartje Knipoog
Maar goed, denk dat hij laat volw. is geworden ofzo, hij heeft nooit extra aandacht geschonken als Noë krols werd. Keek er niet naar om. Klinkt misschien raar, maar zo was het wel.
En ik ben met je eens dat ze al wel veel eerder die kant op hadden gemoeten, maar het is er nooit van gekomen.
In het begin kan ik het gooien op een (plotselinge) gebrek aan financiële mogelijkheden, maar dat is allang voorbij..
Dus..