Finse lapp. maima in the picture!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Re: Finse lapp. maima in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:37

wat een super leuke pluizebol! Haha!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 23:23

lana_te schreef:
wat een super leuke pluizebol! Haha!

Gheghe, dankje! Lachen

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:30

Schitterende foto's zeg! *LOL*
Heel mooi zo in de duinen met het zonnetje erop.
Zo te zien is ze een gewillig fotomodel?
Het is niet altijd makkelijk om in je eentje foto's te maken van een (beweeglijke) hond, maar die van jou heeft er zo te zien ervaring in Haha!
En je zou niet zeggen dat ze nu wat ouder wordt... ze ziet er nog lekker jong uit! Lachen
Gaat het weer beter met je spierpijn Knipoog
Nooit verkeerd zo'n wandeling... Haha!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 23:39

Aiselover:

Dankje! Knipoog
Maima houdt dus eigenlijk helemaal niet van de camera, als ik thuis foto's van haar maak kijkt ze gewoon de andere kant op, vandaar het duin... daar kijkt ze op iedere foto leuk....
Ze luistert gelukkig erg goed op afstand, ik kan haar neerzetten of leggen en dan blijft ze ook...
En ja, mensen denken nog erg vaak dat het een pup is... toevallig kwam ik toen een mevrouw tegen die op een afstand al riep: 'Wat een leuke pup!'
eeehhh... ze wordt al bijna 9 hoor! Clown
Oooww... Lachen

Hahaha, mijn spierpijn gaat dan gelukkig wel over... flink doorlopen en dan is het weg als ik thuis ben... Is goed na een hamstringblessure, tegen bergjes oplopen....
Maima vind deze wandeling om de dag zeker niet verkeerd! Haha!

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:33

Afanaisa schreef:
Aiselover:

Dankje! Knipoog
Maima houdt dus eigenlijk helemaal niet van de camera, als ik thuis foto's van haar maak kijkt ze gewoon de andere kant op, vandaar het duin... daar kijkt ze op iedere foto leuk....
Ze luistert gelukkig erg goed op afstand, ik kan haar neerzetten of leggen en dan blijft ze ook...
En ja, mensen denken nog erg vaak dat het een pup is... toevallig kwam ik toen een mevrouw tegen die op een afstand al riep: 'Wat een leuke pup!'
eeehhh... ze wordt al bijna 9 hoor! Clown
Oooww... Lachen

Hahaha, mijn spierpijn gaat dan gelukkig wel over... flink doorlopen en dan is het weg als ik thuis ben... Is goed na een hamstringblessure, tegen bergjes oplopen....
Maima vind deze wandeling om de dag zeker niet verkeerd! Haha!

Dat is inderdaad wel een voordeel, dat ze zo goed luistert op afstand dan! Ja
En dat zal je altijd zien, dat ze thuis niet willen kijken en op zo'n plek ineens wel... maar tis maar goed ook, beter dan andersom denk ik ? want hierdoor heb je wel schitterende foto's van je hond in de mooie natuur Lachen
Op de foto's straalt de relaxheid ervanaf. Heerlijk zo'n ontspannen wandeling samen!

Haha, en dat is wel een compliment voor zowel jou als Maima, dat mensen haar nog als pup zien! Maar 9 zou je haar ook echt niet geven
Leuk dat jullie het zo kunnen combineren, door lekker van een wandeling te genieten en tegelijkertijd ook je spierpijn weg te werken Knipoog
Gaan jullie om de dag naar de duinen wandelen?
Wat heeft Maima toch een heerlijk leventje he Haha!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 13:35

Ze is inderdaad heel relaxt ja! Lachen
Tot ongeveer 1,5 jaar terug gingen we iedere dag, met ongeveer een jaar of 6-7 merkte ik dat ze gewoon toch wat ouder werdt en ze wat moeilijker ging lopen, ze kwam wat aan omdat we niet meer fanatiek trainde... toen ben ik om de 2 dagen gegaan... nu is ze weer wat kilo's kwijt en loopt ze een stuk beter, maar gewoon niet meer snel, maar dat is niet erg...
De zere poten blijft ze waarschijnlijk houden, daar kunnen we niks aan doen, buiten wat tabletjes geven... Lachen
Nu gaan we dus om de dag, zonder tennisbal, en andere ruige honden daar loopt ze zelf al een beetje omheen...
Elke dag redt ze helaas niet meer....

En een lekker leven, ja, puur geluk voor de hond dat we zo dicht bij strand en duin wonen! met de pasen gaat i.v.m. kustversterking het strand weer open, dan gaan we even op strand kijken... Haha!

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:30

Zo heerlijk om de dag zeg! Lachen
En al helemaal een luxe dat je zo dicht bij de duinen en het strand woont.
Kan je zo vaak uitwaaien als je maar wilt.
Zal ook wel een gaaf gezicht zijn met verschillende seizoenen, het ruige weer met hoge golven in de winter, en het strakblauwe lucht met mooie zeewater kabbelend in de zomer.
Heerlijk hoor! *LOL*
En dat jullie allebei plezier in hebben wat je doet dat is het belangrijkste. En fijn voor Maima dat je je zo aanpast aan haar, want dat is toch wel sneu dat ze pijn heeft aan haar poten, maar dat geven ze zelf meestal ook wel aan wat ze aankunnen en niet.
En zolang jullie op je eigen manier en eigen tempo nog heerlijk zo vaak kunnen genieten in de natuur, dan is er niets heerlijkers toch Knipoog
En wat voor training deed je dan eerst met haar?
En hoe kom je eigenlijk op dit ras?
Ik moet bekennen dat ik nog nooit eerder zo'n hond in real life ben tegen gekomen.
Wel een bijzonder mooi dier! Lachen
Zal je vast met genoegen je camera op uitleven Tong uitsteken

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:17

Ik heb eerst een basistraining met haar gevolgd tot ze een jaar was, dus zit, af, blijf en dat soort dingen... dit was een clickertraining dus niet hardhandig met een slipketting, dan raakt ze in paniek omdat ze het te graag goed wil doen... daarna ben ik behendigheid gaan doen, hier was ze zo snel in en wilde zo graag springen en kruipen dat ik daarna door gegaan ben met flyball en als laatste doggydancing, bij doggydancing had ik het voordeel dat ze super goed luisterde terwijl ze los liep en strak naast me bleef lopen en met 1 beweging snapte wat ze moest doen...

We zijn op dit ras gekomen door de puppygids, daar stond deze hond in... mijn moeder wilde een hond die niet stinkt en die gewoon lekker makkelijk is in het dagelijkse doen, dus kwamen we bij dit ras en uiteindelijk bleek dat ze nog veel meer voordelen had... makkelijk een paar uurtjes alleen zijn zonder te slopen, een hond die lekker aanhankelijk is... maima komt graag bij je zitten of liggen en dan nog het liefst bovenop je... ze vindt alles maar dan ook alles goed...

Dat je deze hond niet zo snel tegen komt klopt, de lijst met finselappen in nederland loopt maar tot 2001, maima staat aangegeven als nummer 65 in nederland... maar er waren er toen 111 en inmiddels loopt het aantal gelukkig aardig op, toevallig wonen er 2 een paarhonderd meter verderop! een dorp verder woont er 1, deze mensen hebben er 1 gewoon hier in nederland gekocht na het zien van maima! en maima's broertje die samen met maima in het kenneltje zat toen ze hier op schiphol aankwamen, woont in groningen... verder is de rest van het nest in zweden en finland gebleven, maima's moeder is verkocht aan een kennel in zweden... uiteindelijk zijn de echte finse lappen uit finland het mooist gefokt... helaas komen er steeds meer kruisingen voor.. Lachen

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:55

Zo wat leuk dat je zoveel cursussen met haar hebt gedaan! Lachen
Is toch leuk om zo met je hond om te gaan, is een hele andere manier van bezig zijn en als ze er ook nog zoveel plezier in heeft danis het helemaal een leuke manier van samenwerken natuurlijk! Ja
En dat doggydancing lijkt me helemaal leuk om te zien!
Dat zie je nu steeds meer he....prachtig gezicht altijd! Je bent wel actief zeg met haar!

En wat leuk dat die mensen ook dit ras wilde nadat ze Maima hadden gezien Haha! Een groter compliment kun je niet krijgen natuurlijk Knipoog
Is dat een beetje kenmerkend voor het ras, datgoed lusiteren, alles goed vinden, aanhankelijk zijn, niets slopen, etc. of is dat vooral Maima's eigen karakter? Lachen Zal wel heerlijke knuffelbeer zijn zo zacht Knipoog

Zonde dat zo'n ras niet veel vorokomt he!
Maar tegelijkertijd ook wel speciaal dat jij er dan wel een van hebt. Haha!
Hopelijk gaan ze ze meer fokken van originele aard! *LOL*