Filmpje schaap @ VD (Lambo)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Filmpje schaap @ VD (Lambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:12

Ja je moet zeker meedoen met hem!!!!
En vind dat beuken en kruipen op de voorbenen, echt geweldig!
Filmpjes waren weer leuk Haha!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:01

Bedankt voor alle reacties!

@ Paintlinger en ziggy_janet: Ik vergeet jullie niet hoor, ben nog druk bezig een auto aan het regelen het komt helemaal goed 16 Maart kom ik bij jullie! Ik heb er zin in het lijkt me echt leuk Haha!

@ Qimm: Ik krijg idd een hoop commentaar van mensen sommige moeten er echt om lachen andere vinden het maar niks. Zeker op een dag als vandaag, lekker weer en iedereen is vrij is het erg druk buiten dan krijg je echt veel mensen waar je een praatje mee maakt. Vooral de wat oudere mensen vinden het leuk.

En lol met me schaap heb ik zeker. We waren vandaag een stukje aan het lopen was de weg open gebroken. er lag dus over al zand en een buis over de zand weg dus ik ren er op af en spring er over heen en Lambo werd helemaal gek. Ik kwam echt niet meer bij van het lachen, had gewoon buikpijn Haha!
Hij sprong over de buis achter mij aan rende een bult zand op en er weer af rende een rondje om een machiene heen en kwam vervolgens op mij af gestormt om me te beuken haha toen begon die gewoon in het rondte te springen zonder hindernis.... Je had er bij moeten wezen. Haha!

Ik heb het laatse stukje gefilmt met me mobiel dus geen super kwaliteit maar dan kan je goed zien hoe leuk die springen vindt! Hij springt er helemaal vanzelf over heen en als je goed kijk zie je hem voor de sprong nog een paar herten sprongetjes maken.

http://nl.youtube.com/watch?v=Disuvfj52MI

@ _Question: Ik smeer niks op de pony Lambo bijt er gewoon niet aan.. Je heb idd wel schaapen maar vooral geiten die het wel doen. Maar Lambo gelukkig niet, die neemt liever een hap uit het stroomdraad.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:47

polbo schreef:
@ polly2: Heb je soms ook filmpjes van jou schaap ben heel benieuwd hoe andere schapen het doen. kan ik mischien nog wat van leren voor Lambo Tong uitsteken Wat voor ras heb je? Wel leuk zo'n schaap van 14 hoop dat Lambo ook die leeftijd gaat berijken.
Lambo kan ook blijf maar hier heb ik hem nog niet heel goed in getraint het blijft toch allemaal voor de lol. En blijven als die de brokken hoord rammelen werkt toch niet...meestal blijft die nog wel netjes buiten staan met zijn pootjes net niet over de drempel maar duurt het hem te lang staat die gewoon binnen met zijn neus in de ton met brokken en zie hem daar maar is uit te krijgen...geen commando wat dan nog helpt Clown

Knipoog

Mijn schaap is een kruising zwart bles X texelaar. Ik heb wel een foto van haar. Die zal ik morgen uploaden, want die zit in een andere computer.
Ik heb geen filmpjes. Ik heb namelijk geen camera en zo. Ik ben niet zo digitaal. Die foto die ik heb is ook door iemand anders gemaakt.
De oefening met blijven is een oefening die in de loop der jaren goed bevestigd is. Door het elke dag te doen. Ik moet tenslotte elke dag de geiten voeren. En Babs, mijn schaap mag maar een heel klein beetje....dus die moet gewoon wachten en als de geiten bijna uitgegeten zijn, krijgt zij een handje brok. Babs was namelijk veel te dik, door mensen die langs kwamen en haar zo leuk vonden en haar handen vol met brood voerden. Ze heeft artrose door haar leeftijd, dus ze loopt wat stram, dus te dik zijn is heel slecht voor haar. Ik heb die mensen aangesproken en nu geven ze wortels. Een paar...dat kan geen kwaad...en verder is ze dus strikt op dieet. Nu is ze weer aardig in vorm en loopt ze ook minder stram. Veertien is echt oud voor een schaap!
En nee...ik heb haar niet opgevoed met de fles. Ze is van kinderen geweest, die veel met haar hebben gespeeld, toen haar broertje dood ging. Dat vonden ze zielig, een lammetje alleen. Toen ze volwassen was, gingen ze door met kunstjes doen met hun schaap. Toen de kinderen gingen verhuizen konden ze het schaap niet meenemen en heb ik haar gekregen, zodat ze bij mijn Nubische geiten kon lopen. Ze was toen zeven en kon al heel veel. Ik ben er mee doorgegaan en heb het nog meer bevestigd.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:42

ziet er leuk uit Ja

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:14

Zoals beloofd: hier de foto van Babs:

Afbeelding

Wel knap overigens dat je filmpje door een negenjarige is gemaakt!!!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:32

cool! leuk schaapje! Mooi zwart hoofdje, Heeft ze verder helemaal geen witte aftekeningen?

De gene die je als laatse stukje op Polly (shetlander) ziet rijden heeft gefilmt. Ik had de camera op een houten balkje van de speeltuin gezet en vroeg of ze wilde zorgen dat Lambo in het midden van het scherm bleef dus of ze af en toe de camera wat wilde bijdraaien en dat is haar goed gelukt Al vind ik het zelf Tong uitsteken Het in en uitzomen heb ik verder maar niet uitgelegd vandaar dat dat dus ook niet is gedaan Knipoog

Ach ja ik ben er wel blij mee en ik zie wel of het wat wordt en anders maar niet....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:45

Nee...Babs heeft helemaal geen wit. het is een echte zwartkijker...hahaha..ze kijkt altijd heel ernstig!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:07

Heeft ze dan nog wel iets van een zwart bles of is het nu een zwarte texelaar Knipoog
Hoe groot is ze eigenlijk? Omdat een texelaar meestal toch wat kleiner en dikker is en een zwartbles vaak wel groot worden.

Lambo is een kruizing swifter, Moeder was een kruizing swifter x texelaar en de vader een swifter. Hij is zelf ook meer een swifter dan een texelaar. Hij is veel groter en minder breed. Ik dacht vorig jaar dat die onder hand wel uitgegroeid was maar nu ik heb dan dit jaar weer zie met dikke winter vacht is die toch wel weer gegroeid. Hij is nu iets van 72 cm.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:19

Polbo:ochtends krijgen wij de hondentrainer met behendigheids toestellen en ook hindernisjes, kan je daar wat mee denk je?

- Hij neemt mee: Hoepels, De wipwap, bruggetje,tunnel, hindernisjes...

Misschien kan je nog iets met de Wip doen?
(en de hindernisjes)

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:50

Haha ja lijkt me leuk ik ben benieuwd of Lambo alles net zo kan doen als die honden. Als schaap is die natuurlijk wel minder behendig maar over een wip kan die wel lopen hebben we hier ook wel is een keer gedaan. Ook loopt die hier graag door de buizen van de speeltuin heen maar vraag me af of die tunnens groot genoeg zijn.
Lambo zat hier laats ook al bijna vast in een buis waar die vroeger wel door heen kon. Ik was al bijna bang dat ik de brandweer kon bellen, gelukkig rake Lambo niet in paniek maar ging die kruipend op zijn knieen de buis weer uit. Clown

Hoelaat wordt ik eigenlijk verwacht? Of beter gezegt hoelaat begint het? Ik wil de rest ook wel even zien. En dan kan Lambo alvast wel een beetje wennen en rond kijken.

Ik heb er zin lijk me leuk. Nu alleen nog hopen op mooi weer!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:00

Het begint om 11 uur maar je wordt om 10 uur verwacht.
Ik wil dat de vrijwilligers iets eerder aanwezig zijn (die er de hele dag zijn).. om even wat dingen door te spreken.

Dan doen we eerst even een bakje koffie of thee.

Ik ben inderdaad bang dat de tunnel niet gaat passen, maar dat bekijken we ter plekke wel even.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:36

polbo schreef:
Heeft ze dan nog wel iets van een zwart bles of is het nu een zwarte texelaar Knipoog
Hoe groot is ze eigenlijk? Omdat een texelaar meestal toch wat kleiner en dikker is en een zwartbles vaak wel groot worden.

Lambo is een kruizing swifter, Moeder was een kruizing swifter x texelaar en de vader een swifter. Hij is zelf ook meer een swifter dan een texelaar. Hij is veel groter en minder breed. Ik dacht vorig jaar dat die onder hand wel uitgegroeid was maar nu ik heb dan dit jaar weer zie met dikke winter vacht is die toch wel weer gegroeid. Hij is nu iets van 72 cm.

Babs is zo groot als een zwartbles en zo stevig en geblockt als een texelaar...ook zo'n dikke kop.
Soms staan mijn Nubische geiten keihard tegen haar aan te duwen om haar opzij te krijgen als ze in de deuropening van hun hok staat. Komt geen beweging in dan...en dan staat ze er zo droog bij te kijken.... Clown dan lach ik me echt slap.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 02:32

Echt ge-wel-dig! Haha!
Vreselijk leuk om te zien dat je zoveel kunt bereiken met een schaap!
(Het meelopen naast die pony is ook al zo'n mooi gezicht!)
Heel veel succes!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:44

Geweldig dat schaap van jou..
Mijn stem heb je.
Go Lambo!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 19:59

Ik ben door naar de volgende ronde van Holland’s Got Talent Haha!

Maandag 10 Maart zal ik mijn act op het podium van theater Gooiland voor publiek én een driekoppige jury moeten doen. Daar worden tv opname's van gemaakt.

Ik hoor dan meteen of ik door ben of niet.

Het is wel lasig dat 10 Maart nou net ook mijn eerste stage dag is dus nu maar hopen dat ze dat niet al te erg zullen vinden.
En een beetje hopen dat Lambo het een beetje leuk vind, mocht Lambo er geen zin in hebben dan houd het op...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:05

haha GE-WEL-DIG super gedaan en natuurlijk ook LAMBO!!!
5 miljoen duimpies!
en natuurlijk succes met de volgende ronde ik hoop echt dat je door gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:51

Echt een genot om naar te kijken, superschaap Lovers

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:30

Gabberfreak schreef:
Wat schattig! hoop dat je door mag! Haha!

idd