Update Baby Muisjes en Python Regius (slang)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

areke

Re: Update Baby Muisjes en Python Regius (slang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:48

Nicky wat geef jij die muizen, ik heb het dus echt voor elkaar gekregen om een koppel te kopen die niet wilde fokken Boos!
Met als gevolg dat ik ze maar op heb gevoerd aan mn slangen.

Ik koop ze nu maar weer in de winkel maar ga denk ik toch maar weer eens proberen met een koppel.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 10:16

areke schreef:
Nicky wat geef jij die muizen, ik heb het dus echt voor elkaar gekregen om een koppel te kopen die niet wilde fokken Boos!

Ik koop ze nu maar weer in de winkel maar ga denk ik toch maar weer eens proberen met een koppel.

Het duurde bij mij ook twee weken voordat ze gingen fokken. De eerste week had ik ze in de schuur staan, maar dit was te koud daardoor gingen ze niet paren.
Als je mijn mannetje wilt lenen haha, die heeft er op het moment namelijk wel zin in Vork

De papa
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:22

Mooie slang en mooie babies!! Haha! Hou je er ook muizen van in leven voor een eventueel volgend fokprogramma, of heb je willekeurig 2 muizen bij elkaar gezet puur voor het voer? Lachen

* ik keur het niet af, maar ben gewoon nieuwsgierig Knipoog *

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:23

LiNdA1986 schreef:
Groot nest met muizen heb je!
En een mooie slang, ik vind het alleen wel zielig om de muisjes dood te slaan op de tafel...

Dank je wel! Ik heb ze nog nooit doodgeslagen. Als je het goed doet schijnt het ook zo over te zijn, maar eerlijk gezegt durf ik dat nog niet en mijn slang eet geen dood dus dan is het simpel Lachen

lana_te schreef:
Jammer dat ze als voer zullen dienen, maar de slang moet ook eten he! Lachen super mooie diertjes wel, en echt zo veel!

Ja een paar mogen blijven, de mooiste dames;).
Dank je !

dees_daan schreef:
het is 'normaal' dat muizen hun jongen aanvreten hoor, wij hebben op stage ook wel een nesten, vaak zijn ze al aangevreten voordat wij ze vinden, we hadden deze week het eerste nest dat het overleefd heeft.
het heeft dus niets met het eerste nest te maken Lachen maar meer de gewoonte van de muizen.. het is sneu, maar dat is de natuur.. wij hebben ze nog wel eens erger gevonden, zo ook met ratten, vorige week nog, een jonge rat, nou ja de kop was nog heel, verder was het alleen een velletje.. net een iniminie vloerkleedje..
ik vind het een hele mooie slang Ja ik vind het ook niet zielig dat ze eerst een tik krijgen, als je het in 1 x goed doet, voelen ze er niets van..

@blauw00gje, sommige dierenwinkels (waaronder mijn stage) hebben voederdieren, dus ratten en muizen, die als voer verkocht worden, die komen bij een speciale 'fokkerij' weg, waar deze beesten dus gefokt worden, het is dus een kleine kans dat daar gif in zit, aangezien ze puur voor het voer gefokt worden Lachen maar ik geef de ts ook groot gelijk dat ze zelf fokt, het is een stuk goedkoper denk ik.

Ja je hoort het inderdaad wel vaker, maar het blijft er naar uit zien
Dank je:). Ik heb inderdaad voordat ik zelf fokte altijd voedermuizen gekocht, toch vond k deze vaak niet echt gezond ogen.
Maardat is per lokatie natuurlijk ook weer verschillend.

Joanne_ schreef:
Wat een ontzettend mooie slang! Haha!

Dank je Haha!

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:27

Tallie_Ho schreef:
Mooie slang en mooie babies!! Haha! Hou je er ook muizen van in leven voor een eventueel volgend fokprogramma, of heb je willekeurig 2 muizen bij elkaar gezet puur voor het voer? Lachen

* ik keur het niet af, maar ben gewoon nieuwsgierig Knipoog *

Dank je!
Nou deze twee muizen heb ik willekeurig gekozen, omdat er geen andere vrouwelijke muizen in de omgeving waren. Mannetjes waren en dan weer genoeg van en daar heb ik de mooiste (met de grootste ogen en oren) gekozen.
De mooiste dames baby's die mogen hier dan ook weer blijven om verder mee te fokken.
Ooit koop ik mss nog wel een keer een paar hele mooie erbij om echt een goed fokprogramma op te starten, maar dan moet ik eerst wat meer ruimte hebben Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:48

Nicky2 schreef:
LiNdA1986 schreef:
Groot nest met muizen heb je!
En een mooie slang, ik vind het alleen wel zielig om de muisjes dood te slaan op de tafel...

Dank je wel! Ik heb ze nog nooit doodgeslagen. Als je het goed doet schijnt het ook zo over te zijn, maar eerlijk gezegt durf ik dat nog niet en mijn slang eet geen dood dus dan is het simpel Lachen

Oh gelukkig dat je dat niet doet dan Knipoog
Hoe doe jij het dan als ik vragen mag?
Ik koop ook altijd dode muizen voor mijn slang en vraag me toch af hoe dat gedaan wordt...ik weet wel dat er verschillende manieren zijn.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:54

Hha ,m ouders hebben ook 2 korenslangen en ik heb dus de muizen, de babytjes worden dan ingevroren.
Ik ben aan het wachten op het eerste nestje.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:01

Nicky2 schreef:

Oh gelukkig dat je dat niet doet dan Knipoog
Hoe doe jij het dan als ik vragen mag?
Ik koop ook altijd dode muizen voor mijn slang en vraag me toch af hoe dat gedaan wordt...ik weet wel dat er verschillende manieren zijn.[/quote]

Ja ik heb me daar eigenlijk ook nog nooit in verdiept..
Ik voer gewoon levend, vind het ook wel fascinerend om te zien.

oOoKellyoOo schreef:
Hha ,m ouders hebben ook 2 korenslangen en ik heb dus de muizen, de babytjes worden dan ingevroren.

Hoe doen je dat dan met dat invriezen?
Ik vind rattenslangen ook wel leuk Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:03

levend invriezen denk ik, gebeurd bij de fokkerijen ook, ze voelen er niets van, zakken steeds dieper in hun slaap, en dan houd het hartje er mee op..

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:58

levend in vriezen gebeurt totdat ze haar krijgen....
anders worden ze eerst gedood omdat het niet diervriendelijk is om ze gewoon in te stoppen.....

gr gemma

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:48

Nicky2 schreef:
areke schreef:

Het duurde bij mij ook twee weken voordat ze gingen fokken. De eerste week had ik ze in de schuur staan, maar dit was te koud daardoor gingen ze niet paren.
Als je mijn mannetje wilt lenen haha, die heeft er op het moment namelijk wel zin in Vork

De papa
Afbeelding

Ik moet toch weer een paar muizen gaan halen om te voeren, ik dnek dat ik maar 2 wat duurdere erbij neem om mee te fokken, hopen dat deze het wel doen Tong uitsteken

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 13:28

Bedankt voor de uitleg!
Ja Areke, ik hoop het voor je!
Hoeveel slangen heb jij nu eigenlijk, ook wel een aantal toch?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:57

oOoKellyoOo schreef:

Ik vind rattenslangen ook wel leuk Lachen![/quote]

Als ze een paar dagen oud zijn (ligt eraan hoe groot) Dan doe ik ze in een plastik bakje en zet ze in de diepvries. Als ze ze te eten krijgen doe ik ze ontdooien in niet al te warm water. Zo gaat dat ideaal, en je altijd een voorraadje

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:09

Ik heb er 2, waarvan ik er 1 eigenlijk niet zo lief vind maar wel mooi Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:04

oOoKellyoOo schreef:
oOoKellyoOo schreef:

Ik vind rattenslangen ook wel leuk Lachen!

Als ze een paar dagen oud zijn (ligt eraan hoe groot) Dan doe ik ze in een plastik bakje en zet ze in de diepvries. Als ze ze te eten krijgen doe ik ze ontdooien in niet al te warm water. Zo gaat dat ideaal, en je altijd een voorraadje[/quote]

hoe je ze ook kan ontdooien (is eigenlijk beter ivm vocht) is, het in een plastic (wegwerp) bekertje, heet water in een mok, het bekertje in de mok zetten (zodat het water er niet inloopt) en een andere mok erop zetten, (dus 2 mokken op elkaar, met een plastic bekertje erin) dan ontdooid het vrij snel, en je hebt geen last van al het vocht.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 15:48

Bedankt voor de uitleg!

De babymuisjes maken het goed. Ik heb de grijze muis weg gehaald aangezien ze bezig bleef met kleintjes op eten. De witte zorgt nu voor de rest en de oogjes zijn al open. Nog even en dan springen ze de bak rond.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 07:59

Wat een droppies(die muisjes dan he, de slang vind ik eerder mooi Tong uitsteken )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:09

Leuk zeg die muisjes,
ik vind je slang ook prachtig, al zou ik er zelf geen in huis willen Haha!
Ik zou geen oog meer dicht doen, bang dat ie ontsnapt Bloos
Laat je hem/haar wel vaker door je huis kruipen/lopen/glijden?
Ziet er wel grappig uit ineens zo'n python in de kamer, goed tegen inbrekers ook Haha!

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 18:14

plientjuh schreef:
Wat een droppies(die muisjes dan he, de slang vind ik eerder mooi Tong uitsteken )

haha dank je!
Mas schreef:
Leuk zeg die muisjes,
ik vind je slang ook prachtig, al zou ik er zelf geen in huis willen Haha!
Ik zou geen oog meer dicht doen, bang dat ie ontsnapt Bloos
Laat je hem/haar wel vaker door je huis kruipen/lopen/glijden?
Ziet er wel grappig uit ineens zo'n python in de kamer, goed tegen inbrekers ook Haha!

Dank je!
Ik laat der af en toe zijn terra uit, zo blijft die "tam" .
Ze is ooit al een keer ontsnapt haha, gelukkig had ik der snel weer gevonden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:45

Nicky2 schreef:
Bedankt voor de uitleg!

De babymuisjes maken het goed. Ik heb de grijze muis weg gehaald aangezien ze bezig bleef met kleintjes op eten. De witte zorgt nu voor de rest en de oogjes zijn al open. Nog even en dan springen ze de bak rond.

Blijf je dan toch wel met die grijze fokken?
Lijkt me mss geen goed idee dan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:46

Oja enne foto's....? *LOL*