[HAMSTER] Dodge, ze blijft verwend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: [HAMSTER] Dodge, ze blijft verwend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:52

Wat een leuke hamster!
Wat een mooi beestje zeg Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:09

Zoals je al hebt kunnen lezen zijn likstenen niet goed en hoef ik daar geen commentaar meer over te geven. Knipoog

Over je hok... Sorry, maar had dan eerst gespaard voor een groot hok en had dan pas je hamster gekocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:39

Ik sluit me aan bij anderen wat betreft de grootte van het hok, de liksteen, de hamsterwatten en de beperkte hoeveelheid zaagsel.

Hamsters graven graag en maken graag zelf nesten, ik houd zelf ook altijd een minimale laag zaagsel van 4/5 cm aan.

Hamsterwatten zijn erg gevaarlijk, zie www.dehamster.nl . In plaats daarvan kun je beter gewoon wc-papier, tissues en hooi geven.

De likstenen zijn erg slecht voor hamsters, die zou ik er dus uithalen als ik jou was.

De kooi vind ik echt té klein (ik houd zelf 80x40 als minumum aan, daarnaast elke dag loslopen). Er geen geld voor hebben vind ik geen excuus. Zoals Veirl al zegt had je dan beter langer door kunnen sparen, en dán pas een hamster kopen.

Trouwens, op marktplaats en op het hamsterforum worden regelmatig grote en zeer geschikte kooien verkocht, voor niet veel geld. Lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:27

@ demone: ja ik heb buisjes, die hiengen gewoon aan het kooitje. en idd Nagelbijten / Gniffelen ze zijn al goed kapot gebeten!
het er al een paar uitgehaald. ga idd meer zaagsel indoen Ja
@linchen: ik weet dat ze commentaar geven Lachen maar ben wel blij! heb ik weer wat bijgeleerd, en ja ik spaar voor
een andere kooi. ik hang de liksteen er maar een paar uur in als ik thuis kom tot ik ga slapen Lachen dank voor coment!
@hij loopt niet los Lachen maar hij loopt op mijn bureau/ kasten. als ik aan mijn bureau zit Lachen en nee die valt er niet
af. dank
@blauwoogje: dank je
@veirl: ik ben mee gegaan naar de winkel met m'n zusje. die heeft ook hamstertjes, en ik was er dan en m'n moeder
zij van: je mag er ook een hebben! en ja, hoe kan ik nu weten dat een hamster een grote kooi nodig heeft, en dat
die watten enzo niet goed zijn als niemand mij dat ooit heeft gezegd? ook zag ik dat er wel 50 hamsters in een bak zitten
van 2meter op 1 meter...
@wuis: zoals ik al zij bij veirl, als je het niet weet kan je er geen rekening mee houden, en zoals ik eerder al heb
gezegd, via internet kopen mag ik niet.

toch weer bedankt. ik ga nu kijken om die watten eruit te halen en iets anders in te stoppen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:30

Veirl schreef:
Zoals je al hebt kunnen lezen zijn likstenen niet goed en hoef ik daar geen commentaar meer over te geven. Knipoog

Over je hok... Sorry, maar had dan eerst gespaard voor een groot hok en had dan pas je hamster gekocht...

Gut wat reageer je toch weer vriendelijk tegen een kind dat al aangeeft dat ze er wat aan wilt gaan doen Verward

Wat wil je dat ze nu nog meer doet? Tijd terugdraaien Knipoog ?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:32

WildWings schreef:
Veirl schreef:

Gut wat reageer je toch weer vriendelijk tegen een kind dat al aangeeft dat ze er wat aan wilt gaan doen Verward

Wat wil je dat ze nu nog meer doet? Tijd terugdraaien Knipoog ?

Haha, ja geeft niet hoor. Ik kan alleen maar julie tips in achting nemen (ofzo) want ik weet er nog niet zoveel van Haha! .

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:37

Afbeelding, zo'n tunneltje bedoelde ik Knipoog Niet kopen! Zijn erg duur en ze vreten het kapot, wat me ook niet erg gezond lijkt.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 18:40

Ik heb een ideetje tot ik dus een grotere kooi heb Lachen , ik heb op de hamster.nl gekeken! en ik zag 2 kooien die verbonden waren et buizen Lachen ik ga dus een bak van vroeger goed uitwassen en het verbinden met die buizen Lachen heeft dodge 2 soort ''kooien'' en is het voorlopig toch nog redelijk van grote Lachen

@demone: nog nooit gezien, en staat genoteerd Knipoog

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:59

hallo Doei! lekker beest ja Ja is slim idee om kooitjes te verbinden ! veel plezier nog met je tijger! hij is echt leuk Ja en zacht Tong uitsteken

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:02

Ah, wat een mooi en lief beestje! Lachen
Mooie foto's!
Volgens mij heeft ie echt een superleven daar bij jou Haha!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:08

Wat een schattig hamstertje ! En een complimentje voor hoe goed je ervoor wilt zorgen! (kunnen een hoop mensen wat van leren)
Ik wilde je al de tip geven om door middel van de buizen die je hebt 2 hokken met elkaar te verbinden. Dan heb je sneller een groter hok Knipoog maar ik zie dat je dat zelf ook al verzonnen hebt. Je kunt bij de dierenwinkel een soort van plaatjes kopen die je tussen de tralies van je hok kan klemmen om daar de buizen weer aan vast te maken. (Moet je alleen wel een paar tralies uit je hok slopen). Zo'n constructie had ik ook voor mijn goudhamster.
Ook zou ik de vulling die je in zijn slaaphokje hebt niet meer gebruiken. Mijn hamster is er namelijk met zijn pootje in vast blijven zitten en dat levert vervelende wonden op (pootje moest geamputeerd). Dat spul is net vislijn, zo sterk en scherp.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:13

Wat een schatje Haha!

Ik heb pas een nieuwe kooi gekocht voor mijn konijn, bij http://www.zooplus.nl
Echt een aanrader! Ze hebben prachtige hamsterkooien vol speeltjes. Ze zijn niet zo gek duur, je hoeft geen verzendkosten te betalen, en heel betrouwbaar, ik had mijn kooi binnen 3 dagen thuis Lachen
Vraag het eens aan je ouders, zo krijg je véél meer waar voor je geld Knipoog
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-01-08 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:14

lana_te schreef:
@ demone: ja ik heb buisjes, die hiengen gewoon aan het kooitje. en idd Nagelbijten / Gniffelen ze zijn al goed kapot gebeten!
het er al een paar uitgehaald. ga idd meer zaagsel indoen Ja
@linchen: ik weet dat ze commentaar geven Lachen maar ben wel blij! heb ik weer wat bijgeleerd, en ja ik spaar voor
een andere kooi. ik hang de liksteen er maar een paar uur in als ik thuis kom tot ik ga slapen Lachen dank voor coment!
@hij loopt niet los Lachen maar hij loopt op mijn bureau/ kasten. als ik aan mijn bureau zit Lachen en nee die valt er niet
af. dank
@blauwoogje: dank je
@veirl: ik ben mee gegaan naar de winkel met m'n zusje. die heeft ook hamstertjes, en ik was er dan en m'n moeder
zij van: je mag er ook een hebben! en ja, hoe kan ik nu weten dat een hamster een grote kooi nodig heeft, en dat
die watten enzo niet goed zijn als niemand mij dat ooit heeft gezegd? ook zag ik dat er wel 50 hamsters in een bak zitten
van 2meter op 1 meter...
@wuis: zoals ik al zij bij veirl, als je het niet weet kan je er geen rekening mee houden, en zoals ik eerder al heb
gezegd, via internet kopen mag ik niet.

toch weer bedankt. ik ga nu kijken om die watten eruit te halen en iets anders in te stoppen Lachen

Dat had je wel kunnen weten als je van tevoren had verdiept in de hamster. ( hamsterforum.nl ) Of vanaf nu op dat forum, leer je een hoop van hoe het wel moet. ( dierenwinkels hebben het over het algemeen ontzettend fout, stom, verkopen jan en alleman zielige diertjes in een hokje die zo klein mogelijk moet zijn, want ja hoe kleiner het dier..hoe kleiner de kooi..kuch. Koop er ook nooit mijn dieren. )

Maar ik vind echt dat je alle tips ontzettend goed oppakt, te kleine kooi, hamsterwatten eruit, liksteen eruit, meer zaagsel etc.
En dat je het niet opvat als bedreigend.

Doe er wat mee, ga zo door en je hebt echt een ontzettend leuk hamstertje waar je goed voor probeerd te zorgen!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:34

@rissa: dank je
@mistictinker: ik ga dan is kijken.
@hannes : als je in de winkel staat en ze smijten het voor je neus denk je zeker niet goed na he! Lachen

ziezo: even mijn idee tot stand gebracht Haha!
de liksteen zit er even in, ik heb wc-papier en zaagsel in het huisje gedaan en er een "kooi" bij gedaan via buizen. hopelijk is dit iets?

de goede kooi met zaagsel en krant
Afbeelding

de 2 "kooien" met zaagsel en krant en buizen
Afbeelding
Afbeelding
*let voral niet op de rommel op mijn bureau Clown *

voor vanacht zoe ik de buizen dicht. want dodge kan eruit kruipen op de buizen Lachen en ik heb nog geen haas ofzo om erop te doen. ga ik dit wekend voor moeten kijken of mss nog morgenavond na school als dat lukt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:40

Wat een lieffie zeg. Grappig dat op de foto zijn voerbak groter lijkt als hij zelf hi hi.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:13

@Horse_: ja idd! het is een dwerghamstertje voor iets Ja

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:33

Ziet er goed uit hoor! Dat is ook wat ik bedoelde, alleen had ik 2 taliehokken zodat ie niet ontsnappen kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:41

Dat ziet er al stukken beter uit. Ja

Ik hoop alleen dat hij niet doorkrijgt dat hij ook óp die buizen kan klimmen, want dan klimt hij er zo uit. Haha!

Je kunt het ook definitief aan elkaar bevestigen, kijk hier maar eens voor tips:
http://www.dehamster.nl/tipsentrucs.html

Zo heb ik vroeger zelf ooit twee duna's aan elkaar bevestigd (die foto staat daar ook nog bij, sammy heette ik toen op dat forum).

Ik vind alles nog wel heel kaal hoor! Haha! Je kunt er ook nog kleine doosjes (bijv. theedoosje) bij in leggen, houten speeltjes vind ik zelf ook altijd erg mooi. Ja

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:47

ja maar als ik er veel ga inleggen, dan is het echt vol. die bak is niet veel groter dan die ene kooi.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:30

Wat een schatje! Lovers
Wil bijna naar de dierenwinkel rennen Hyper! en er ook 1 halen Haha!

Heb vroeger veel hamsters gehad, maar hou het voorlopig bij mijn cavia Tong uitsteken

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 16:39

haha! een cavia is ook zacht. maar ik heb toch liever een hamster Haha!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:18

Wat een schatje Lovers
erg leuke foto's Ja