Hoe kúnnen mensen toch.... [Dobermann]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Hoe kúnnen mensen toch.... [Dobermann]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:51

Ach jee, wat een ding... Mensen die hem zo verwaarloosd hebben en dan nog zo'n lieve blik in zijn ogen hebben. Hij doet met aan mijn paard denken Bloos , die kan ook zo kijken...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:39

Ik heb respect voor deze hond.
Zó verwaarloosd zijn en toch zó vrolijk doen.
Ik hoop dat hij snel een lief baasje krijgt, hij verdient het.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:36

Dat hij zo mager is kan ook gewoon betekenen dat hij al een tijdje rondzwerft: het is flink koud geweest, dat in combinatie met de stress, laat ze zeer snel invallen.
Wat een prachtig beest trouwens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:23

Ik ben vanaag weer met hem bezig geweest het is echt een toppertje. Haha! Luistert erg goed, alleen aan de riem lopen geeft nog wat problemen (lees: hij bepaalt zelf waar en wanneer hij ergens heen wil en sleurt iedereen dus mee Haha! ). Ik heb dus op een weggetje even met hem geoefend. Trekken was stilstaan, en pas weer verder als hij weer op mij gericht was. Terugweg ging al stukken beter (tot we weer het terrein opgingen natuurlijk, daar was toch zoveel interessants te zien!! *LOL* Veel leuke katten die je kunt verscheuren, en andere hondjes om mee te spelen. Haha!

Verder nog even weer met het balletje gespeeld op de speelweide, en daarna was het helaas alweer tijd om meneer in de kennel te doen omdat de andere hondjes ook nog wel een beetje aandacht verdienden. Knipoog

Hij is trouwens niet gevonden (wat ik wel dacht eerst), maar daar kan ik verder (nog?) even geen verslag over doen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:29

Wat sneu ... Zo mager, slecht verzorgd, en dan toch een beetje weer die speelse twinkeling in de ogen Lovers

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:31

Wat een schatje Lovers
Als hij weer wat opgeknapt is denk ik dat het echt een mooie hond word Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:34

wat een mager dinkie zeg Nagelbijten / Gniffelen
hij heeft wel een zalig koppie Lovers
en wat iemand al eerder zei zit er gelukkig nog wel blijheid in die oogjes Ja

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:56

Wat een prachthond, hij zal vast een goede baas vinden die hem wel op waarde weet te schatten!
Ja mensen dit doen wij met z'n allen weerloze dieren aan!! Verdrietig Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dit besef krijgen en er daadwerkelijk iets aan willen en ook gaan doen, zoals jij Wuis! Ik heb een diep respect voor je en mensen zoals jij maken de wereld een stukje beter!! Er zullen ook altijd mensen zijn die het allemaal onzin vinden of dierenliefhebbers zullen veroordelen maar ik zeg altijd maar: die zijn nog niet zo ver!! Ik heb een stichting die honden opvangt en plaatst die op Gran Canaria gered en gevonden worden dus ik weet wat het betekent om zo'n arme schat in huis te krijgen en ze weer op te bloeien. Voor de goede orde (voordat ik weer een discussie krijg dat er hier genoeg honden zijn die een plaats moeten krijgen Knipoog ) ik heb zelf twee honden uit het asiel en ik woon in een gebied waar mensen het gemakkelijk vinden hun hond te dumpen, hier vang ik ook honden op en probeer een fijn huis voor ze te vinden, per slot van rekening maakt het toch niet uit of ze nou in Spanje, Nederland of Belgie geboren zijn! Ieder dier heeft recht op een goed bestaan!
In ieder geval Wuis: je bent geweldig en ik ben trots op je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:36

Dankjewel bnb! Haha! Bloos Door mensen als jij raak ik juist weer extra gemotiveerd om door te gaan. OK dan!

Ik was vorig jaar al op zoek naar een plek in het buitenland waar ik in de zomer vrijwilligerswerk kan doen, helaas is het er in de zomer van 2007 niet van gekomen omdat ik o.a een betaalde baan had gekregen bij de pension- en asielhonden. Lachen

Maar ik ben vanaf vandaag weer hard op zoek, want deze zomer wíl ik ergens in het buitenland iets voor dieren kunnen betekenen (honden, katten paarden, wat dan ook, daar ben ik nog niet over uit, ik zie wel wat er op mijn pad komt). Lachen

Ik zal mijn oude topic straks weer eens omhooghalen.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:27

Hoi Wuis,

je bent altijd van harte welkom om op Gran Canaria te komen helpen hoor Haha!
Neem eens een kijkje op onze site (zie mijn onderschrift)
Als je eventueel geinteresseerd bent hoor ik dat wel van je Knipoog
Groetjes Betty.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:31

wat een onwijs mooie hond!!!
als ik toch eens een groot huis met een mooie grote tuin had.... dan was ik nú in de auto gesprongen om hem te komen halen!!!!
Maarja, student, fulltime werkende vriend en wonend in een eengezinswoning...
Realistisch blijven is moeilijk!!!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:33

jeetje! arm dier

Wij hebben onze hond ook uit het asiel.. man, ik wilde bijna al die honden wel nemen.. sommige zijn zo mishandeld geweest..
onwerklijk!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:42

bnb schreef:
[...]per slot van rekening maakt het toch niet uit of ze nou in Spanje, Nederland of Belgie geboren zijn! Ieder dier heeft recht op een goed bestaan!
[...]

Dit ben ik helemaal met je eens bnb!

Wuis: wat heb je trouwens een mooi onderschrift. Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:53

Liezel1 schreef:
wat een onwijs mooie hond!!!
als ik toch eens een groot huis met een mooie grote tuin had.... dan was ik nú in de auto gesprongen om hem te komen halen!!!!
Maarja, student, fulltime werkende vriend en wonend in een eengezinswoning...
Realistisch blijven is moeilijk!!!

Eensgezinswoning is toch prima voor n hond?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:31

dat zou op zich ook wel kunnen, als er een van 2 veel vrije tijd om met de hond te spelen of te wandelen....
en aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik studente ben en veel op en neer reis tussen Leeuwarden en Den Bosch, hebben wij geen zeeën van tijd om met de hond te wandelen...
Dan zou hij dus een grote tuin tot zijn beschikking moeten hebben om lekker gek in te doen.... (vind ik persoonlijk)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:40

Ik heb ook een keer een brood magere (nog magerder als deze) Bij mensen weg gehaald. Is uiteindelijk 2 jaar later ingeslapen.

Ik vind het nog wel meevallen met hoe mager hij is. Hij heeft teminste nog spieren op zijn achterbenen. Zelfs dat kon je van die van ons niet zeggen.

Ze zijn altijd heel erg blij met aandacht. Ik vind het ook zo bijzonder dat ze mensen nog vertouwen.

Ik zal even een foto zoeken en die in link plaaten. Foto kan als schokkend ervaren worden.

http://s41.photobucket.com/albums/e300/ ... tedag4.jpg

3weken later zag hij er zo uit.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:02

Het gaat de goede kant op met hem, ben zonet weer bij hem geweest en hij is al zichtbaar aangekomen! Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:03

dat is mooi. In het begin gaat het heel snel. Daar na gaat het een beetje schommelen en dan zal hij langzaam weer aankoemn>) Het gaat allenmaal wel goed komen met hem Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:06

Hou helemaal niet van Dobermans familie in brebant hebben altijd dobermans gehad om het terrein te bewaken en die waren echt vals... en die hadden ook de oren en de staart gecoupeerd...

Maar deze vind ik prachtig wat een schatje zeg..
Belachelijk inderdaad dat mensen gewoon hun hond laten verhongeren...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:08

ik kan eerlijk gezecht ook niet berijpen dat ze het niet zien. Dat was bij mijn hond het geval. Ze hadden het niet door en ze waren er blijkbaar op gewezen. Toen stond hij gratis op te halen. We hebben hem toen onmiddelijk meegenomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:10

Jee wat ziet hij er mager uit...ik hoop dat hij snel een nieuw tehuis kan vinden.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:21

Kijk dit is nou goed werk!! Ga zo door!! Knipoog
Ik zelf zit samen met mn zus te denken op een aantal maanden naar het buitenland, Brooke Hospital voor verwaarloosde ezels en paarden..
En met deze hond komt het vast wel goed!
Die vind zeker wel een leuk baasje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:28

Ik hoop het maar... Over het algemeen zitten de grotere honden in het asiel waar hij binnenkort heen gaat (Zuidwolde) behoorlijk lang (sommige zelfs jaren)....

Ontzettend jammer dat het asiel waar ik ben alleen maar een sub-opvang is voor honden, na twee week gaan ze dus naar een groter asiel als ze niet door de eigenaar worden opgehaald.

Ik zal hem dus helaas nooit meer zien. Dat zal nog wel even moeilijk worden, vooral gezien het feit dat hij behoorlijk op mij gericht is nu..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:30

Wat kunnen mensen toch rot zijn !
Tranen schieten hiervan toch in je ogen Ach gut

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:55

jammer dat hij niet met katten kan
dan had ik hem zo op gehaald!!

mijn beide honden zijn me jammer genoeg ontvallen maar ik heb twee katten