Jonge hamsters in welke kooi,

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Glover

Re: Jonge hamsters in welke kooi,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 21:44

Globetje schreef:
Ja maar dan hebben diegene dus ook kwalitatief slechte hamsters die misschien meer kans hebben om tumoren en ziekte's als ik een dier zou fokken zou ik graag zo'n goed mogelijke kwaliteit willen verkopen. Dit is dan gelijk ook een beetje reclame en je fokt niet je eigen hobby dood.

En dat vind ik een heele mooie aanbieding jammer dat ik niet in zutphen woon Tong uitsteken

Moet je wel een radje nemen waar ze niet ergens met het koppie vast kunnen zitten.

Ik denk ook dat ik dan ga kijken voor een dicht rad op een standaard.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 21:53

Is het misschien ook een optie om mijn opa een hok van hout voor ze te laten bouwen dan kunnen we zelf bepalen hoe groot en kan er nog een tussenstuk in zodat mannetjes en vrouwtjes gescheiden kunnen worden.
Groetjes Nikita

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:04

Glover schreef:
Hoi allemaal,
Heb even met Martin Braak gesproken en die zegt zolang het geen familie van elkaar is kun je dierenwinkelhamsters gebruiken alleen als ik echt verder wil fokken raad hij me sterk aan bij een fokker te gaan kijken.
Groetjes Nikita.

Je weet simpelweg niet of het familie is. Verder heb jij nog niet zoveel ervaring dus weet je niet of je met hybrides te maken hebt of met zuivere russen (of campbelli's).

Verder ben je denk ik sowieso ook nog niet in staat om de goede en juiste dieren uit een groep te selecteren, uit een winkel.

Mijn advies: Doe het gewoon niet. Het bespaart je veel ellende.
Wil je dan toch persé fokken, haal dan dieren bij een goede en verantwoorde fokker.

Denk er trouwens aan dat je meerdere hokken moet hebben he.

Vader en moeder kunnen niet onbeperkt bij elkaar zitten ivm uitputting van de moeder.

Dus hiervoor heb je al twee hokken nodig. Dan nog een hok voor de mannelijke jongen, en voor de vrouwelijke jongen.

Je hebt nog geen standaard klantenkring dus kan het moeilijk worden om de jongen kwijt te raken (naar een dierenwinkel brengen is geen optie, dan heeft fokken geen zin, omdat je je lijn niet in de gaten kunt houden en niet weet of er uiteindelijk ziektes in zitten of gevallen van vroegtijdig overlijden).

Voor die jongen die blijven moet je ook nog allemaal individueel, kooien hebben.

Denk er goed over na. Het is niet zomaar even iets.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:51

Wuis schreef:
Je kunt je beter eerst nog wat verdiepen in het fokken alvorens te beginnen. Fokken is niet altijd alleen maar leuk. Er kunnen vervelende dingen gebeuren (denk aan baarmoederontsteking, jongen die achterblijven in de buik, jongen die worden opgegeten).

Niet fokken met dierenwinkelhamsters, lijkt me logisch. Daar zitten ten eerste al geen raszuivere dwergen maar hybrides. Als je fokt met hybrides kunnen daar hamsters met rare afwijkingen uit ontstaan.

Verder kun je zommige kleuren niet met elkaar kruisen ivm afwijkingen (bijv. oogloze hamsters) en lethale factoren.

Verder komen dierenwinkelhamsters niet van betrouwbare fokkers en er is niet gelet op gezondheid, leeftijd van de hamsters uit de lijn, bouw en karakter.
Ook weet je niet of ze verwant zijn aan elkaar en of er afwijkingen in de lijn zitten.

Fokken omdat je hamsters leuk vind, kan ik afraden. Er zijn al genoeg hamsters in de opvang, als je wilt fokken, dan moet je ook echt iets bij kunnen dragen aan de verbetering van de soort. En niet slechts doelloos vermeerderen.

Meld je anders eens aan op het hamsterforum (http://www.dehamster.nl).

Ja ben ik het helemaal mee eens.
Er zijn al zoveel hamstertjes die naar de slangen gaan, zonde. En dan komen er straks een paar hamstertjes zonder oogjes ter wereld.. leuk..? Ik zou er niet aan beginnen, je moet hier ervaring voor hebben en goede hamsters en leefomgeving.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:09

Ik ben het helemaal eens met Wuis.
Meestal gaat het ook niet goed.. Je hebt er, zoals er al staat, veel ervaring voor nodig..

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:20

lisaamor schreef:
ik zou even informeren als ik jopu was bij de dieren winkel

Oke Knipoog maar ik denk dat zij zullen zeggen dat het niet te klein is omdat ze in de dierenwinkel ook in van die minikooitjes zitten vind jij het wel kunnen of niet ? Tong uitsteken[/quote] [/quote]

dat is waar maar op zich kan het wel ze zitten daar niet hun heleleven en anders weet ik wel een oplossig
je kan zon groote cavia kooi kopen met de rand van plastic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:39

Ga je info alsjeblieft nooit bij een dierenwinkel halen (en dieren al helemaal niet)........

Als je verkeerd advies wil, moet je bij een dierenwinkel zijn. Sigaar