Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:44

Ooh wat heeft Dushi een geluk dat ze bij jullie mag komen wonen! *\o/*

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen!

En ja.. je zou ze het liefst allemaal redden.. hartverscheurend.. |(

maj0

Re: Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:10

Ooh mijn hart verschrikkelijk dit!

Wat fijn dat Dushi bij jullie mag komen wonen! Jullie zijn toppers!!

In 1 van de eerste filmpjes zag je een andere hond (zwart met iets wit geloof ik) die z'n neus door het gaas drukte en een aai kreeg. Weet je wat er met dat hondje is gebeurd? Ik vind hem leuk haha

Wil je een volg topic maken over Dushi? Ben heel benieuwd hoe ze uit eindelijk wordt ik hoop dat ze snel naar jullie toe mag

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 19:20

Lukasje schreef:
Wat?! Toch doden ondanks dat ze een thuis gevonden hadden. Dat is hartverscheurend ja! En waarom alle puppies?! Echt, hebben die mensen geen hart??

Ja, ben er oprecht niet goed van, ik had in Mei ook een rottweiler teefje op het oog, ik was met de bemiddeling alles aan het klaar maken, een dag later krijg ik het bericht dat ze net in dat weekend gedood hebben, incl mijn rottje ;(
En het zijn monsters, het excuus wat ze hadden toen deze puppies opgehaald werden, dat ze in slaaphouding dood waren gevonden :roll: , tuurlijk puppies gaan zomaar alle 2 tegelijk dood, en bij nader rondlopen waren alle puppies geruimd.. Echt walgelijk, maar ja , gelukkig zijn de 50 van Dushi's ronde gered, en van de 2de ronde ben ik ook foster geworden van 1 hond, anders moest deze achter blijven, een super leuk meisje is dat...

En gelukkig hebben we wel een 8 jarige rottweiler kunnen redden, die is safe..

-Namiro- schreef:
Ooh wat heeft Dushi een geluk dat ze bij jullie mag komen wonen! *\o/*

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen!

En ja.. je zou ze het liefst allemaal redden.. hartverscheurend.. |(

Nou precies, nu zijn er ook weer honden waar je zo graag bij zou willen helpen...maar ja, had ik de loterij maar gewonnen..

maj0 schreef:
Ooh mijn hart verschrikkelijk dit!

Wat fijn dat Dushi bij jullie mag komen wonen! Jullie zijn toppers!!

In 1 van de eerste filmpjes zag je een andere hond (zwart met iets wit geloof ik) die z'n neus door het gaas drukte en een aai kreeg. Weet je wat er met dat hondje is gebeurd? Ik vind hem leuk haha

Wil je een volg topic maken over Dushi? Ben heel benieuwd hoe ze uit eindelijk wordt ik hoop dat ze snel naar jullie toe mag

Die zwart witte hond? ik wil wel informatie vragen als je dat wil?

En ik wil best een volg topic maken van Dushi...en we doen er alles aan dat ze volgende week hier is, we moeten een TracesNT nummer gaan krijgen van het veterinair ambt hier in Duitsland , zonder dat nummer mag ze anmelijk niet reizen.. die hebben we aangevraagd en wachten op antwoordt..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 09:03

*\o/* *\o/* Vanmorgen de mail binnen gekregen dat Dushi ingeschreven staat in de TracesNT, dus ze mag 20 Juni mee met de happybus!
Vrijdag of zaterdag zal ze dan hier zijn...

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:10

Ik kom je topic net tegen. Wat ontzettend lief dat je dit doet. Kan me wel voorstellen dat het een beetje voelt als druppel op de gloeiende plaat, maar voor dit hondje is het een wereld van verschil. Hoop dat het allemaal goed mag gaan. Ik duim in ieder geval

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:13

kimmie261 schreef:
*\o/* *\o/* Vanmorgen de mail binnen gekregen dat Dushi ingeschreven staat in de TracesNT, dus ze mag 20 Juni mee met de happybus!
Vrijdag of zaterdag zal ze dan hier zijn...

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* wat een goed nieuws!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 11:09

maj0 schreef:

https://www.facebook.com/story.php?stor ... m3K7lRW7S7

Ik heb het gevraagd, Henry heet hij..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 11:11

kimmie261 schreef:
maj0 schreef:

Afbeelding

https://www.facebook.com/story.php?stor ... m3K7lRW7S7

Ik heb het gevraagd, Henry heet hij..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:33

Wat leuk dat ze al bijna komt!
20 juni is al snel! Hoe lang duurt de reis?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 11:45

Ik denk 2 dagen... ligt eraan hoe vol de bus is en hoeveel stops ze hebben, meestal zitten er honden van meerdere organisaties in een bus en die stoppen in meerdere landen waar ze doorheen rijden.. maar ik ga ervanuit dat ze zaterdag aan gaat komen.
Ik kom dan in een chat waar ik de bus kan volgen, en je krijgt foto's en updates van de honden als ze stops maken om de hokken schoon te maken en de honden eten en drinken te geven, deze transporten zijn echt heel goed en netjes geregeld.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 11:52

ohh ik heb gezegd dat ze met haar door moeten trainen en ik krijg zulke mooie filmpjes door..kan wel huilen zo blij ben ik voor haar..
( filmpje)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buiten wandelen is nog wel spannend, maar toch stoer hoe ze al mee loopt:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 17-06-24 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:55

Oh wauw, dat gaat al de goede kant op! <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 12:20

Ja, goed he.. ze doet het zo goed al <3 <3 , knap kind.... nog 5 dagen...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:23

Wat een positieve update!! Goh, zaterdag zou ze bij jou zijn. Helemaal geweldig!

Jammer maar ik krijg je filmpjes niet geopend.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 21:42

De filmpjes doen het hier gewoon, maar kan je deze wel zien?

Net in de opvang:

Vandaag:

Ja super fijn dat ze donderdag mee gaat, ik heb contact gehad met het vervoersbedrijf en die hebben alles klaar zodat ze donderdag op de bus gaat , ik denk dat ze er zaterdag is.. maar dat ga ik verder nog horen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:53

Jaaaaah, die 2 kan ik probleemloos openen ! Dankje

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:58

Wat een vriendelijk ogend hondje. Dat komt vast helemaal goed.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:06

Oh.
Het zou maar zo kunnen dat ze met het zelfde transport komt, als waar een stichting waar ik actief voor ben, nu ook een hondje mee laat komen.
Komt ook de 20ste. Als het inderdaad dat transport is, dan is het vervoer en de diervriendelijkheid onderweg goed geregeld. Vaak is het zo dat ze vanaf donderdagochtend in Roemenie op verschillende plekken de honden verzamelen, donderdag avond gaan ze dan de Roemeense grens over, om dan zaterdagochtend vroeg de Nederlandse grens te passeren en dan dus de honden op de verschillende afzet punten af te zetten.

Dat is wel een ding hoor. Zijn er een paar keer in Roemenie bij geweest dat de rescuers hun honden daar op de bus zetten. Vaak honden die een tijd lang intensieve (medische) zorg hebben gehad van de rescuers (want echt.. er gebeuren in Roemenie de meest verschrikkelijke dingen met honden. Zo erg dat de dood dan niet eens het meest erge is vrees ik).
Maar goed.. het is dan toch een bijzonder moment, als de honden de bus in gaan. Een mengeling van blijdschap ( voor de hond), maar zeker ook spanning en verdriet rondom het los moeten laten van de hond waar in ieder geval door de rescuers vaak behoorlijk veel zorg aan besteed is .

In welke regio zit jij TS?

Enne: gefeliciteerd vast met je aanwinst
( en ik weet niet of de stichting waar jij je hond van krijgt dit al gezegd is, maar investeer aub in een GOED ( 3 banden) veiligheidstuig. Deze honden zijn in het begin ware ontsnappingskunstenaars... )
Laatst bijgewerkt door Punz op 17-06-24 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:06

Wat ik me afvraag hè, kan er daar door de stichtingen niet volop op sterilisatie/castratie ingezet worden? Of is dat evengoed dweilen met de kraan open...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:08

Ze staat overal voor open, mooi om te zien!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:12

Anna79:
Dat wordt volop gedaan. Zowel door een aantal instanties in Roemenie, als van buiten Roemenie.
De stichting waar ik bij betrokken ben stuurt zo'n 2 x per jaar een team dierenartsen om daar 2 weken achter elkaar de casteren/ steriliseren.

De rescuers doen ook niet anders ( zodra ze er het geld voor hebben.)

Zelf ga ik regelmatig naar Roemenie om daar bij een bevriende rescuer hondenhokken te bouwen, verbeteren, zodat er straathonden die zorg nodig hebben opgevangen kunnen worden, en niet in een dodencel komen.

Maar het probleem is immens groot... .En op momenten echt wel dweilen met de kraan open.

Daarom wordt er ook geinvesteerd in het geven van voorlichting, gratis castratie/sterilisatie campagnes etc etc..

Maar ja...
Laatst bijgewerkt door Punz op 17-06-24 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:14

Ik vind jou een held!!
Het lijkt voor mensen een druppel op de gloeiende plaat als je een hondje red. Maar voor het betreffende hondje betekende het de hele wereld!
Ze zijn zo ontzettend dankbaar!

Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe samen met Dushi ❤️

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:15

Aanvulling

Zie bv:
https://www.romaniaanimalrescue.org/

Ik ken de hierbij betrokken dierenarts, Aurelian Stefan, redelijk goed. Deze mensen doen echt goed werk.
Dussss

Mocht je door TS geinspireerd raken ( en ik hoop dat deze opmerking mag); ze kunnen altijd donaties gebruiken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 00:18

Heerlijk dat je een hond een beter leven gaat geven ! Kon je ze maar allemaal redden .
Heb hier 4 buitenlandse hondjes in huis en heb er totaal 5 in foster gehad !
1 woont er bij een bokker en heb nog regelmatig contact .
Echt leuk
Veel succes met Dushi
Wij hebben ook een Dushi uit curaçou
En 3 Grieken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 09:41

Punz schreef:
Oh.
Het zou maar zo kunnen dat ze met het zelfde transport komt, als waar een stichting waar ik actief voor ben, nu ook een hondje mee laat komen.
Komt ook de 20ste. Als het inderdaad dat transport is, dan is het vervoer en de diervriendelijkheid onderweg goed geregeld. Vaak is het zo dat ze vanaf donderdagochtend in Roemenie op verschillende plekken de honden verzamelen, donderdag avond gaan ze dan de Roemeense grens over, om dan zaterdagochtend vroeg de Nederlandse grens te passeren en dan dus de honden op de verschillende afzet punten af te zetten.

Dat is wel een ding hoor. Zijn er een paar keer in Roemenie bij geweest dat de rescuers hun honden daar op de bus zetten. Vaak honden die een tijd lang intensieve (medische) zorg hebben gehad van de rescuers (want echt.. er gebeuren in Roemenie de meest verschrikkelijke dingen met honden. Zo erg dat de dood dan niet eens het meest erge is vrees ik).
Maar goed.. het is dan toch een bijzonder moment, als de honden de bus in gaan. Een mengeling van blijdschap ( voor de hond), maar zeker ook spanning en verdriet rondom het los moeten laten van de hond waar in ieder geval door de rescuers vaak behoorlijk veel zorg aan besteed is .

In welke regio zit jij TS?

Enne: gefeliciteerd vast met je aanwinst
( en ik weet niet of de stichting waar jij je hond van krijgt dit al gezegd is, maar investeer aub in een GOED ( 3 banden) veiligheidstuig. Deze honden zijn in het begin ware ontsnappingskunstenaars... )

Wij wonen in Noord Duitsland, en er komt inderdaad een goed veiligheids tuig én een tracker, ip leven onze honden op ons terrein en deze is hondproof afgezet, maar toch gaat ze de eerste tijd mee aan tuig en sleeplijnen, zodat ze wel lekker kan lopen maar ze toch vast zit..
Wat goed dat je helpt in Roemenië, en ja ze doen daar honden dingen aan die je liever niet wil weten, overigens ook in andere landen, in Turkije vind op dit moment een hondenafslachting plaats, waarbij de honden op vreselijke manieren gedood worden.. misselijkmakend..

Dushi reist met Cat&Dog Rescue - Transport on Europe , super lieve mensen..

We hebben overigens al een roemeentje en een spanjaard... :D , dus we zijn enigszinds voorbereid. :)

Anna79 schreef:
Wat ik me afvraag hè, kan er daar door de stichtingen niet volop op sterilisatie/castratie ingezet worden? Of is dat evengoed dweilen met de kraan open...

Zoveel honden daar, ze doen wat ze kunnen, ook dodings shelters castreren honden, zo hebben ze laatst honden uit hetzelfde asiel gehaald als Dushi, daar was 1 reu bij, die hadden ze in het dodingsasiel gecastreerd, maar geen nazorg gegeven, deze heeft de vreselijke ontsteking die hij gekregen had van de castratie niet overleefd.. :

Stripe000 schreef:
Ik vind jou een held!!
Het lijkt voor mensen een druppel op de gloeiende plaat als je een hondje red. Maar voor het betreffende hondje betekende het de hele wereld!
Ze zijn zo ontzettend dankbaar!

Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe samen met Dushi ❤️

Dank je wel, wat een super lief berichtje <3

Zinzi_jewel schreef:
Heerlijk dat je een hond een beter leven gaat geven ! Kon je ze maar allemaal redden .
Heb hier 4 buitenlandse hondjes in huis en heb er totaal 5 in foster gehad !
1 woont er bij een bokker en heb nog regelmatig contact .
Echt leuk
Veel succes met Dushi
Wij hebben ook een Dushi uit curaçou
En 3 Grieken

Wat leuk, en ook super goed, voor deze hondjes heb jij gewoon een mooi leven gegeven, heb jij jouw Dushi uit curacao bij Carfie vandaan?

Vanmorgen kreeg ik weer nieuwe filmpjes, ze hebben in Ringoland een huiskamer nagemaakt waar ze met hondjes trainen:

Ze vond het ook wel heel spannend:

en wandelen buiten:

Afbeelding

Nog 2 dagen en dan gaat ze op de bus.... *\o/*