Cayenne, een Nederlandse melkkoe wordt gemiddeld zo rond de 5 jaar oud. Huisdierkoeien worden vaak wel wat ouder. Mijn schoonouders hebben hun Oude Jantje (jaaaren terug) met 21 jaar in laten slapen. Gaf al geen melk meer sinds ze 17 was, heeft haar laatste jaren tussen de kalfjes in de jongveestal gesleten. Het kan, maar is uitzonderlijk. Wij hebben er nu 3 van 11 jaar. Wij melken nu een 100 koeien en hebben er 13 droog, met zwangerschapsverlof, staan.
Office, Haha, ik ga geen koeien poetsen
Wij hebben een roterende borstel voor ze in de stal staan, poetsen doen ze zelf maar. Koeien zijn absoluut niet met paarden te vergelijken. Je kunt ze autistisch noemen, ze zijn enorm van ritmes. Als het ritme verstoord wordt heb je een stal vol chagrijnige dames
Ze spelen anders dan paarden, hierarchie wordt anders bepaald en ik zou zelf zeggen dat paarden veel werkwilliger zijn en makkelijker over te halen zijn om iets voor je te doen. Juval, Hier hetzelfde! Wij zitten hier nu bijna 4 jaar, maar het aandeel rooie HF is al flink toegenomen
De laatste 3 rode koekalfjes komen alle 3 uit zwartbonte koeien met RF
Heel erg leuk vind ik dat, van die regenboogkoppels! Renee1991, Dankje! Elke koe heeft net als een paard een heel duidelijk eigen karakter, zo zijn er hier ook koeien waarmee ik vanalles kan en mijn man niets, en vice versa.

Dit is een koe die werkelijk waar nooit een stap teveel zet
Zij heeft deze totale levensproductie in 7 lactaties volbracht, powerkoe
Zelf in het strohok veranderde dit niet, dan is er maar 1 eerlijke keuze

We schatten haar daarom op 165-170 groot. Ze is verder super in verhouding, het is net of haar moeder haar onder het kopieer apparaat heeft gelegd en haar met 110% vergroot heeft. Schat van een koe, goede melker met goede gehaltes (deze lijst voorspeld op 12.626kg melk met 5.13% vet en 4.01% eiwit)