Mijn rottweilers en argentijn kruisingen weer eens...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Mijn rottweilers en argentijn kruisingen weer eens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 06:44

Geweldig wat een power, wat een voer zal er dagelijks doorheen gaan zeg. :D

Ik ben trouwens vóór een groepsfoto van deze krachtpatsers... O:)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:02

Wat een prachtige honden heb je daar zeg <3

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:24

Prachtige honden <3

Doe je verder iets van sport (met de jongere honden)? Of gehoorzaamheid?
Hoeveel honden loop je samen?

Je zal je wel een ongeluk voeren _O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:27

Prachtig zijn ze <3

Zijn ze nou dik of juist heel gespierd? Op de foto's lijkt het een combi :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 10:22

O jeetje, nog zoveel reacties , wat leuk!!

Mona81 schreef:
Laat je ze eigenlijk alle 4 tegelijk uit? En zijn ze alle 4 rustig en braaf als je andere honden tegenkomt? Want anders mag je flinke spierballen hebben, kan ik me zo voorstellen :)

6... we hebben 6 honden :D
Mijn honden lopen alleen op ons eigen land, daar kunnen ze lekker los lopen en rennen, graven, jagen en zwemmen, veel leuker als aan een lijntje hier voor de deur te moeten lopen, maar vroeger woonde wij onder de rook van Rotterdam en hadden we 5 honden, 1 rottweiler, 2 argentijnse doggen waarvan de reu dik 70 kilo woog, en 2 kruisingen argentijn x rottweiler, die liet ik wel gewoon uit, maar ik had ze afgeleerd aan de riem te trekken, dus die liepen keurig mee, dat doen de honden die we nu hebben dus niet, en haha geen goed idee ze allemaal tegelijk mee te nemen :D

Boheme schreef:
Oohh, de mooiste en leukste kruisingen van bokt.. ook ik val in herhaling maar wat een fantastische roedel en wat hebben ze een ontzettend goed leven bij jou..

<3 <3 <3

prugelpiet schreef:
Ik zou zo graag eens ergens op de grond willen zitten en met ze allemaal tegelijk knuffelen :D

Wat een vreselijk leuke honden heb je toch <3

Ah , wat lief, dat willen zij ook wel hoor, alleen ze smoren je wel in hun liefde..hahaha

Alhoewel Loisje wel heel lief kan kroelen , dit is Lois met een vriendin:
Afbeelding

Lukasje schreef:
Ooh daar zijn ze weer ! Wat leuk ze nog een keer te zien. Tjonge, wat zijn ze indrukwekkend !

Leuk dat je het leuk vind om ze weer eens te zien!!

Tinkermuts schreef:
Nookie idd, domme spellingscontrole haha

:D , ik dacht het wel te begrijpen...

Wijslander schreef:
Geweldig wat een power, wat een voer zal er dagelijks doorheen gaan zeg. :D

Ik ben trouwens vóór een groepsfoto van deze krachtpatsers... O:)

Het voer valt reuze mee, nog geen 2 kilo vlees per dag eten ze met zijn allen, ze zijn te zwaar en staan op dieet, alleen gaat het er amper af, dus bv Lois eet maar 150 gram per dag, Red 350 gram...We hebben dus an sich geen hoge voerkosten :)

mala26 schreef:
Wat een prachtige honden heb je daar zeg <3

Dank je wel!

Nagini schreef:
Prachtige honden <3

Doe je verder iets van sport (met de jongere honden)? Of gehoorzaamheid?
Hoeveel honden loop je samen?

Je zal je wel een ongeluk voeren _O-

Nee , ze lopen hier gewoon op het erf en het land, en daar kunnen ze doen wat ze leuk vinden, we hebben een eigen sloot , dus er wordt gezwommen ( met goed weer elke dag) , ze jagen op konijnen ( vangen die ook) en graven muizen op, verder spelen we met ballen ,en vind Pip het helemaal geweldig om achter het touwtje van de longeerzweep te rennen..

Kimbers schreef:
Prachtig zijn ze <3

Zijn ze nou dik of juist heel gespierd? Op de foto's lijkt het een combi :')

Is een combi , ze zijn te zwaar , staan ook op heel weinig eten, maar ze zijn ook gespierd omdat ze toch wel wat uren buiten zijn :)

Ik heb van de roedel zoals hij nu is geen groepsfoto, en die gaat ook niet meer komen, 5 jaar geleden hebben ze de aanval op Pip ingezet, nadat Joes overleed werd Pip de oudste en die was /is gewoon geen leider, en toen de jonge honden ouder werden is er een machtsgreep geweest en hebben ze met zijn allen Pip aangevallen, dat was echt vreselijk, kan er nog het helemaal benauwd van krijgen als ik eraan terug denk..

De oplettende kijker ziet ook dat dat Pip haar oor er half afgebeten is..

Afijn, lang verhaal kort te maken, zitten de honden gescheiden, wel allemaal bij elkaar maar zo dat er niets kan gebeuren, maw, ons huis bestaat uit allemaal hekwerken van binnen :')

Met uitlaten gaan ze dus in 3 groepen, Pip samen met Red, daarna Lois, Nookie en Buddy, en dan Lotus en Red samen. En dit 3x per dag...

Zo gaat het goed, honden hebben zo hun rust, weten hun eigen plekken en het gaat prima zo :)

Wat wel inhoudt dat we dit niet meer zo willen en na deze groep over gaan op een heel ander ras waarvan we rustig een stuk of 10 kunnen gaan houden :D

Ik heb dus wel wat groepfoto's maar die zijn iets ouder maar geeft wel een idee..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pippie vind touwtjes vangen leuk :))
Afbeelding

Afbeelding

en zoals beloofd, Redje..
Afbeelding

Afbeelding

Blije Redje
Afbeelding

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:30

Ach ik hou zo van rotties! Zijn ze familie van elkaar? En komen ze van dezelfde fokker?
Ik ben zelf al een tijdje aan het oriënteren voor een rottweiler, maar ik heb er op het moment niet genoeg tijd/ruimte voor, dus zou ik het oneerlijk vinden naar de hond. Maar in de toekomst komt er zeker één.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 10:44

Nee hoor, geen familie van elkaar, ze komen overal en nergens vandaan :D , Buddy heb ik bv van mijn kapster gekregen, die had hem via een collega opgevangen , Buddy is een pup uit een ongewenst oepsnest en is meer dood als levend bij de moederhond weggehaald, mijn kapster heft gevraagd of wij Buddy wilde hebben, en zo kwam hij bij ons, ziek en veel te klein voor zijn leeftijd, maar dat heeft ie wel weer ingehaald :D

En rottweilers zijn super honden, er zal waarschijnlijk altijd wel een rottje hier lopen.. ik vind ze echt geweldig

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:49

Gut, arme pip. Lijkt me afschuwelijk om te zien inderdaad. Heb je ze snel uit elkaar kunnen halen?

Heerlijk groepje monsters heb je zo samen <3

Ze kunnen dus niet meer allemaal damrn wat voorheen wel kon? Dat lijkt me toch wel ingewikkeld! Kan me goed voorstellen dat je dat in de toekomst anders wil.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:52

Wat een setje prachtige honden heb je toch !!!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:58

Joepie daar zijn ze! *\o/* Ik ben helemaal niet meer actief op bokt, maar voor deze kanjers maak ik graag een uitzondering om weer wat te laten horen. Niet normaal hoe snel dat gaat en dat sommige echt al senior zijn!
Ik hoop dat je nog lang van ze mag genieten, nu ben ik wel benieuwd wat voor hondenras je hierna zou willen :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:12

Wauw, wat heb je knappe honden TS! Ik kende ze nog niet, maar echt wauw! <3 <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 18:29

Kimbers schreef:
Gut, arme pip. Lijkt me afschuwelijk om te zien inderdaad. Heb je ze snel uit elkaar kunnen halen?

Heerlijk groepje monsters heb je zo samen <3

Ze kunnen dus niet meer allemaal damrn wat voorheen wel kon? Dat lijkt me toch wel ingewikkeld! Kan me goed voorstellen dat je dat in de toekomst anders wil.

Nee ze kunnen niet samen meer,ze kunnen wel elkaar zien en aan elkaar snuffelen enz.. ik wil die gevechten echt niet meer mee maken, en we kregen ze toen vrij snel uit elkaar ,we waren met zijn 3-en buiten toen het gebeurde, maar goed, Pip was echt gatenkaas gebeten , ik heb er nog wel foto's van, wil er wel 1 neerzetten bij interesse, ik ben er echt ziek van geweest toen...

Maar goed, zoals het nu gaat, gaat het prima, plus voordeel is dat je meer tijd individueel hebt met ze, aan elk nadeel zit een voordeel is het toch :D

ElCamino schreef:
Wat een setje prachtige honden heb je toch !!!!

Dank je wel <3

sunny_l0ve schreef:
Joepie daar zijn ze! *\o/* Ik ben helemaal niet meer actief op bokt, maar voor deze kanjers maak ik graag een uitzondering om weer wat te laten horen. Niet normaal hoe snel dat gaat en dat sommige echt al senior zijn!
Ik hoop dat je nog lang van ze mag genieten, nu ben ik wel benieuwd wat voor hondenras je hierna zou willen :D

Ik voel me helemaal vereerd, en ik had je al gemist , leuk dat je even wat van je laat horen, en ja bizar he, Nookie gaat volgend jaar naar de 9 :oo , vind dat echt zo ongelooflijk..voor mijn gevoel moet ze 6 worden ofzo...

En we gaan over op iets heel anders, iets wat niemand bij mij verwacht denk ik, maar waar ik al jaren een zwak voor heb : Galgo's.. we gaan een berg honden een goed leven geven hier, en kijken of we wat kunnen helpen voor bv herplaatsers enz...Alleen moeten we het hele terrein nog verhogen naar 2 meter, dan kunnen ze lekker los gaan achter op de wei, ze rennen zo mooi :+:

Myfairytale schreef:
Wauw, wat heb je knappe honden TS! Ik kende ze nog niet, maar echt wauw! <3 <3

Dank je wel!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:46

Volgens mij moet je voor dit soort honden een soort van automatisch overwicht hebben . Vind ze prachtig maar ben altijd heel voorzichtig wanneer ik rotties tegenkom . Maar mooi zijn ze wel.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:02

bigone schreef:
Volgens mij moet je voor dit soort honden een soort van automatisch overwicht hebben . Vind ze prachtig maar ben altijd heel voorzichtig wanneer ik rotties tegenkom . Maar mooi zijn ze wel.

Als ik even voor mijn beurt mag spreken;

Ik heb er 2, een teef van 8 en een reu van bijna 6 maanden.
Ik kan alles met ze, maar hier verderop zitten 2 reuen gelukkig achter een flink hek die altijd dreigend achter me aan blaffen, waarschijnlijk is het voor hun een spelletje, en roep altijd lieve dingen tegen ze, mocht ik net daar van mn fiets vallen. :+

Die kleine van 6 maanden gaat nu al voor me door het vuur als het zou moeten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 19:18

Je moet vooral wel houden van leiding geven en het 'kaderen' van een hond, een rottweiler is een fantastische hond mits goed opgevoed, anders gaan ze een eigen leven leiden en die kent in sommige gevallen niet zo'n leuke kant.

een rottweiler ís ook een hond die het het beste doet met regels , duidelijkheid, en gewoon niet de grenzen over gaan.
Nu had ik dat wel en heb ik dat denk ik ook wel,alleen nu ik ouder wordt merk ik wel dat ik er af en toe een beetje moe van wordt.... Vandaar ook een overstap naar een ander ras uiteindelijk :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:49

Wat een heerlijk leven zo voor ze. Rennen, zwemmen, jagen. Meer honden zouden dat wel willen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:25

God kimmie, ik herken je gevoel zo.
Wij hebben ook al 30 jaar rotties, vind het echt een fantastisch ras maar word ook wel wat moe om altijd zo op te letten.
Nu komt onze huidige wel uit een werklijn dus nog stukje extra reactief.
Maar staat echt een bak appèl op maar zo fijn al die andere mensen met hun keffende k.ttenlikkers wat o zo stoer is naar zo'n grote hond en die hysterisch aandenderende labradors die Oostindisch doof zijn....probeer dan je hond maar eens goed onder appèl te houden ....en met een HR hond ben je altijd de pineut als er iets gebeurd.
Dus ook wij denken er over na om op wat anders over te gaan.
En doen we dat niet dan gaan we wel over op een teef, onze ervaring is dat die toch een stuk relaxter zijn dan een reu.

Tones, ik weet niet of je al eens een volwassen rottweiler reu hebt gehad maar dat gewoon echt niet de makkelijkste, de mijne waren tot een jaar ook super makkelijk, maar eens ze volwassen worden moet je er toch behoorlijk bovenop zitten, ze zullen altijd proberen wat meer leiding te nemen als je de teugels laat vieren, en zoals kimmie zegt niet je ervan houden leiding te geven.
Vind reu en teef ook best veel verschillen qua temperament.

Wat moet dat heftig zijn geweest kimmie toen ze Pip grepen, honden zijn zo hard en doen niet moeilijk erover om een zwakkere te grijpen als ze zelf een treetje hoger op de ladder kunnen krijgen daardoor.
En zeker bij dit soort toch wel stevige rassen zie je dit.

Goed opgelost zo maar wel een zorg.
Wij in het verleden de rottweilers en husky,s ook apart moeten houden omdat ze elkaar naar het leven stonden, heftig vond ik dat wel.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:45

[quote="Tinkermuts"]

Tones, ik weet niet of je al eens een volwassen rottweiler reu hebt gehad maar dat gewoon echt niet de makkelijkste, de mijne waren tot een jaar ook super makkelijk, maar eens ze volwassen worden moet je er toch behoorlijk bovenop zitten, ze zullen altijd proberen wat meer leiding te nemen als je de teugels laat vieren, en zoals kimmie zegt niet je ervan houden leiding te geven.
Vind reu en teef ook best veel verschillen qua temperament.

[\quote]

Nee, dit is de 1e reu, en ik begon me al af te vragen wanneer het “moeilijker” zou gaan worden.
Nu zijn we heel consequent, maar dat zijn we met de paarden en de kinderen ook.
Ze hebben leiding en duidelijkheid nodig.

De kleine weet dat hij niet het weiland in mag, dus hij blijft keurig bij het hek wachten tot ik klaar ben. En met nog meer dingetjes, hij is ook heel strikt aan mijn regels.
Maar ik ben benieuwd hoe en wat hij gaat proberen straks.

Onze teef is ontzettend fel en zet hem ook flink op zijn nummer als hij iets doet wat haar niet zint.

Best lastig om me daar niet mee te bemoeien, maar als ze m aanpakt heeft ze gelijk.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:51

Het is niet zozeer waar je reu mee gaat komen, bij mij is het vnml wat een ander doet met z'n hond.
Een rottweiler staat echt open om te leren en doet alles voor z'n baas als hij de juiste leiding krijgt.
Maar mijn ervaring met mijn reuen is dat ze altijd heel goed onder appèl waren maar als een hond het bij ze komt halen ze er altijd op ingaan en echt niet snel een stap opzij doen.
Uiteraard sta je daar als baas bij maar je kunt ook gewoon niet oplossen met je hond.
Ik loop dus echt nooit in drukke losloop gebieden oid

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:59

Oh op zo’n manier.
Losloop gebieden kom ik ook niet meer.
Wel komen er hier regelmatig honden van vrienden spelen, het gaat wel eens onbenullig, maar ze respecteren elkaar tot nu toe goed en ook zij worden erg consequent opgevoed.
Dat zijn Labradors.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:05

Ik vind ze persoonlijk wat te zwaar.
Denk dat een paar kilo minder per hond beter past.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:06

Ik heb een uitlaatservice en rottweiler doet het in die groepen top, maar gewoon vreemde reuen die reageren of loeren tegen komen is heel anders.
Maar er zijn ook reuen die het wel prima dien hoor, maar waak ervoor met deze rassen.

Maar goed, ik kaap kimmie,s prachtige topic met haar heerlijke honden.

redje geeft zo'n prachtige kop, die wil je zo zoenen

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:47

7ofhearts schreef:
Ik vind ze persoonlijk wat te zwaar.
Denk dat een paar kilo minder per hond beter past.

Ze geeft eerder al aan dat ze zich daar bewust van is en ook op dieet zijn :)

bigone schreef:

Ik snap wel dat je voorzichtig bent, zo hebben wij een kruising die qua uiterlijk op een rottweiler lijkt, maar dat dus niet indirect is, mensen schrikken vaak als ze hem zien en lopen met een boog om hem heen of slaan een andere weg in.
Terwijl onze echt een goedzak is,oke hij is wel onbenullig en lomp soms maar dat wijten we aan zijn leeftijd.

sorry ts, ik zal je topic niet verder overnemen :o .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 11:13

@ TM , jij snapt ook wat ik bedoel, ik ben helemaal niet meer zo van de strakke regels en dat maakt dat je dan weleens iets door de vingers ziet en dan lijkt het wel of alle grenzen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn, ppfftt , dan moet je weer zo corrigeren en ik merk gewoon dat ik daar steeds minder mee heb, nu worden deze honden allemaal wat ouder en wat gesapiger, maar een nieuwe roedel kaliber dit gaat er gewoon niet meer van komen, blijkt dat ik echt niet zonder rotje kan, dan komt er gewoon weer 1, het is niet zo dat het niet meer gaat ofzo... :)

Gelukkig heb ik tot nog toe wel brave en sociale reuen gehad, maar laatst was ik met Buddy bij de dierenarts voor zijn knie, een hond met een pijnlijke knie , komt er een labrador de deur door gestormd en die springt zo op zijn rug :( :( , hij heeft wel heel zwaar HD, nu deed hij niets, hij keek me alleen maar aan van "hellepie" , die labrador dookt daarna naar voren waardoor ik die een gooi opzij kon geven, weet je, als Buddy wel wat had gedaan al was het maar uit pijn, dan was het weer zo'n küt rottweiler geweest.. Ik ben er na zoveel jaar wel een beetje klaar mee merk ik.. :o

En ja die aanval op Pip, weet je alleen met Lotus was het een akkefietje geweest, Buddy heeft oversprong agressie, altijd al gehad, bij opwinding bijt ie gewoon in de hond naast hem, en die viel Pip aan , waardoor ze ten val kwam en dus alles los ging op haar.. krijg het nog benauwd als ik erover schrijf... echt gruwelijk... Mijn vriend heeft er echt een trauma van gekregen, die raakt al in paniek als de honden nu willen spelen...

Maar goed, wij zijn inmiddels gewend aan het wisselen van de honden, maar we staan nu wel de hele dag in dienst van hun...ik doe het met liefde hoor, maar hierna gaan we gewoon voor honden die weer lekker in een grote roedel bij elkaar kunnen zitten :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:41

Och kimmie, ik herken het zo.
Bij ons klapten de rottweiler en de husky ook op elkaar, en dan waar de hus het snel voor gezien houdt is de rottie er echt niet klaar mee, en dan hou je gewoon altijd spanning.
En ik word dus ook steeds softer naarmate ik ouder word, ik kan prima een flinke hond aan maar net als jou wil ik het eigenlijk niet meer, ik wil altijd het liefst oetsjie koetsjie doen met m'n hond haha
Lijkt ook dat naarmate je ouder je wattiger word.
Maar ik ben benieuwd of ik ook wel zonder rottie kan want ik vind ze echt goud waard, allen die wij hadden en nu hebben die vangen een kogel voor ons op.
Ik zie de situatie bij de dierenarts al voor me, de mijne had dan echt hap klap gedaan .
Ik laat hem dus altijd in de auto tot ik aan de beurt ben want weet dat het gros van de mensen hun hond niet bij zich houd maar ik dan te horen krijg, ja jij hebt de gevaarlijke hond dus moet je zorgen dat ie niets doet, maar nogmaals, we kunnen niet oplossen.....hondlief kan niet alleen thuis blijven en gaat ook mee naar restaurant, kom binnen en dan echt vier a vijf honden die helemaal uit hun dakpan gaan, mijne gaat rustig onder de tafel liggen omdat ie weet dat ie niets mag doen en geen geluid mag maken maar man wat zou ie graag iets terug willen doen, belachelijk ook hoe grappig mensen het dan vinden dat hun hondje zo stoer durft te doen tegen die grote zwarte gevaarlijke hond...zucht.
Eigenlijk staan ze hem met z'n allen verrot te schelden...als mensen dat tegen mij deden had ik allang een paar flinke klappies uitgedeeld maar dat mag dan weer niet hé