Baby torenvalkjes en kerkuil ringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 00:16

BellaSharon1 schreef:
Wat mooi zijn ze <3

Waar kan je het beste zulke nestkasten plaatsen? Onze buren hebben vaak ook kerkuilen in de schuur, dit jaar helaas niet! Wij willen misschien ook wel nestkasten plaatsen voor de kerkuilen.

Heb je tips voor ons?

Zou even kijken of er een kerkuilen werkgroep bij jou in de buurt zit. Die hebben in mijn schuur een kast opgehangen en checken deze ook. We hebben dit jaar al voor het tweede jaar op rij jonkies, zó gaaf!

Leuk om eens mee te maken dat ringen TS! Hopelijk krijgt de kerkuil ook nog jongen dit jaar!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 09:04

@BellaSharon: Ik zou ook even contact opnemen met een kerkuilenwerkgroep :j zij komen dan ook de kast voor jou installeren.

@Merell: zo leuk dat jullie je eigen jonkies hebben! Komen ze ze ook ringen bij jullie?

Ja, die oehoe kuikens waren zo schattig <3 had ook helemaal gemist dat ze ondertussen naar een opvang zijn gebracht, jammer!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:47

Solleke_Noah schreef:
@BellaSharon: Ik zou ook even contact opnemen met een kerkuilenwerkgroep :j zij komen dan ook de kast voor jou installeren.

@Merell: zo leuk dat jullie je eigen jonkies hebben! Komen ze ze ook ringen bij jullie?

Ja, die oehoe kuikens waren zo schattig <3 had ook helemaal gemist dat ze ondertussen naar een opvang zijn gebracht, jammer!

Was nog een beetje twijfel over geloof ik, vanwege Corona.. weet niet zo goed waarom. Maar anders komen ze over 5 weken, want de jongen zijn pas tussen de 1 en 10 dagen oud nu. Vorig jaar was dat wel heel bijzonder om te zien, die uiltjes van dichtbij. En ook wel interessant want kreeg een aantal maanden geleden bijvoorbeeld nog te horen dat er een uiltje van bij ons dood gevonden was bij een boerderij 4km verderop, die had gevochten met een reeds gevestigd koppel daar..

Afbeelding

Afbeelding

Hier ‘onze’ uil!
Afbeelding
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 15:08

Haha dat kleintje op de weegschaal :') Echt leuk zo jullie eigen kleintjes. Spijtig dat die ene dood is teruggevonden, wel fijn dat ze jullie op de hoogte houden.

Speirs

Re: Baby torenvalkjes en kerkuil ringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:39

Bijzonder hoor. En nu bij de baby foto's zie ik dat ze naast lange poten ook best een lange snavel hebben. Of, vrij ver naar onder. Ik dacht dat het gezicht compacter was, ofzo. Jeetje wat lastig uit te leggen :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 13:27

De torenvalkjes zijn ondertussen flink gegroeid en alle zes uitgevlogen <3 Ongelofelijk hoe snel dat gaat, enkele weken geleden waren het nog zo'n pluizenbolletjes en nu heuse vogels!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:37

Die torenvalkjes. <3 Wij hebben op stal een kast die bewoond is door een koppeltje torenvalken, helaas dit jaar geen babies.

We hopen misschien volgend jaar. Leuk om die foto's te zien. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:37

Oeh, wat zijn ze mooi geworden zeg <3 !
In een paar weken tijd, dat is snel gegaan ja!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 13:50

Gaat bizar snel he!

@Isabel: misschien komt het nog met een heel laat nest? Ze doen rare dingen met de droogte nu.

Na het ringseizoen komt er iemand van de kerkuilenwerkgroep langs bij ons thuis om te kijken of we ook een geschikte plek hebben voor een kast, ik hoop het!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:55

Wat zijn ze mooi ! <3

Ik zag vandaag nog op tv een stukje over het wildpark bij de grotten van Han waar ze jonge uilen gingen ringen. Zo leuk die kleine dikke pluizebolletjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:34

Oh wat leuk zeg!! Ik ben wel eens meegeweest grauwe kiekendieven ringen in het veld :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 20:51

Grauwe kiekendieven in het veld ringen lijkt me ook wel speciaal, nog net iets meer 'wilde natuur' dan zo uit de nestkast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:57

Solleke_Noah schreef:
Grauwe kiekendieven in het veld ringen lijkt me ook wel speciaal, nog net iets meer 'wilde natuur' dan zo uit de nestkast :)

Het was heel speciaal. Het was in het lauwersmeergebied. We moesten eerst wachten tot beide ouderdieren in de lucht waren. De boer had om het nest heen gemaaid, ze zaten in het graan. Ik zal eens fotos opsnorren :)