Wij vallen middenin het projectgebied ( Berg - Kampenhout )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Oh leuk! Mijn project speelt zich af in de gemeentes tussen Brussel, Mechelen en Leuven. Misschien heb je er al van gehoord? (en anders moet ik de communicatie nog wat aanzwengelen)
De mergelgrotten zijn inderdaad in Riemst
Ha nee, de vleermuisjes zijn altijd zeer slechtgezind haha. Zeker de dwergvleermuisjes, wat een geluid komt daar uit
Pandora2 schreef:Ik heb er hier echt nog niks van gehoord of gelezen, dus dringend de communicatie aanzwengelen![]()
Solleke_Noah schreef:Pandora2 schreef:Ik heb er hier echt nog niks van gehoord of gelezen, dus dringend de communicatie aanzwengelen![]()
Oei lap, en Kampenhout ligt echt midden in projectgebied Groene Valleihet project heet alleszins LIFE Green Valleys!
@Marie_Anne: vleermuizen maken naast ultrasone geluiden, ook voor ons hoorbare geluiden. Veel 'sociale' geluiden bij vleermuizen zijn hoorbaar. Sociale geluiden zijn bvb de roepjes waarmee ze met mekaar communiceren (moeder-kind, moeders onderling, baltsroep,...), maar ook stressgerelateerde roepjes, dus als wij ze vastpakken.
Solleke_Noah schreef:Marie_Anne: dat is een heel goeie vraag, want ik luister of gewoon met de batdetector, of vlakbij (gevangen in een net). Dus eigenlijk geen idee of je dat gewoon zo ook kan horen. Ik vraag het eens na aan mijn collega![]()
Pandora2: haha, top. Normaal zal je de volgende jaren er nog wel dingen over zien passeren
Marie_Anne schreef:Solleke_Noah schreef:Marie_Anne: dat is een heel goeie vraag, want ik luister of gewoon met de batdetector, of vlakbij (gevangen in een net). Dus eigenlijk geen idee of je dat gewoon zo ook kan horen. Ik vraag het eens na aan mijn collega![]()
Pandora2: haha, top. Normaal zal je de volgende jaren er nog wel dingen over zien passeren
Dank je!
ukkiepuk schreef:vleermuisjes
![]()
Hier vliegen ze ook altijd rond. Ik woon aan een park en daar hangen ook kasten.
2 jaar geleden vloog er eentje onze woonkamer binnen via de schuifpui. Heeft ons 3 kwartier bezig gehouden om hem weer naar buiten te krijgen. Wat kunnen ze ongelooflijk snel vliegen!
Een week later was er eentje via het kiepkantelraam in de badkamer terecht gekomen. Ik vond hem 's morgens op de badkamervloer. Was best spannend om hem te vangen en buiten te zetten!
[ [url=m/0d3V7O.jpg]Afbeelding[/url] ]