Een maine coon heb je nooit alleen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 15:11

Bedankt voor de leuke reacties iedereen! En inderdaad moet gast goedkomen als meneer niet goed hoort :)

Lukasje schreef:
Wauw prachtig stel katten heb je TS. Jack vind ik echt machtig mooi <3 !

Is er een reden dat je de katten importeert? Zijn hier geen betrouwbare fokkers?

Lopen de MC's hier allemaal ook buiten?

Ik vind het een prachtig ras maar heb idd gehoord dat ze helaas niet zo gezond zouden zijn ?

Hier ook wel betrouwbare fokkers hoor maar geen katten naar mijn wens :p

De meeste fokkers hebben zelfs in het contract staan dat de katten niet los buiten mogen lopen! Dus nee ze lopen hier niet buiten :) geen enkele kat van mij loopt buiten aangezien ik onder het viaduct van de snelweg woon...

Elk ras kent natuurlijk zijn gezondheidsproblemen. Hcm, pkd en pkdef zijn ziektes waar veel maine coon fokkers op testen. Tuurlijk kunnen ze ziek worden. Maar de ziektes die getest kunnen worden, worden dat ook. Echter is het alsnog geen garantie dat ze het later niet kunnen krijgen. Maar ja dat geldt voor iedere kat denk ik wel... mijn laatste maine coon van de oude garde is 16,5 jaar oud geworden ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:21

Oh ik ben verliefd!! Wat een waanzinnig stel!

Ik mis mijn Coontje zo :( Mijne had HCM vrije bloedlijnen en is overleden op 3 jarige leeftijd aan.. Juist HCM. Tijdens echo in Utrecht niet opgemerkt helaas.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 15:26

Selka schreef:
Oh ik ben verliefd!! Wat een waanzinnig stel!

Ik mis mijn Coontje zo :( Mijne had HCM vrije bloedlijnen en is overleden op 3 jarige leeftijd aan.. Juist HCM. Tijdens echo in Utrecht niet opgemerkt helaas.

Helaas daar heb je het dus al idd... hcm vrije lijnen wil weinig zeggen. Zonde zeg en nog zo jong ook ;(

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:35

Wat en knappe bende <3

De titel van dit topic gaat voor mij niet op, ik heb een MC maar deze functioneert niet met andere katten,
ook de reden van herplaatsing destijds. Ach voor mij een stop om er een of meer bij te nemen... :P

Mijn mooie heer van 14 kilo := hele grote jongen...
hij was ooit bestemd als dekkater, maar niet te hanteren en met 2 jaar toch maar gecastreerd
(en toen nog niet te hanteren in een groep of met andere katten),
wel heel erg lief, knuffel, mensgericht, super papieren en predicaten erbij en 100% gezond!
Hij komt overigens ook uit het buitenland, Duitsland!

Afbeelding

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 15:36

listiglistje schreef:
Wat en knappe bende <3

De titel van dit topic gaat voor mij niet op, ik heb een MC maar deze functioneert niet met andere katten,
ook de reden van herplaatsing destijds. Ach voor mij een stop om er een of meer bij te nemen... :P

Mijn mooie heer van 14 kilo := hele grote jongen...
hij was ooit bestemd als dekkater, maar niet te hanteren en met 2 jaar toch maar gecastreerd
(en toen nog niet te hanteren in een groep of met andere katten),
wel heel erg lief, knuffel, mensgericht, super papieren en predicaten erbij en 100% gezond!

[ [url=m/tPKbFp.jpg]Afbeelding[/url] ]

14 kg :oo wat een knoeperd!! Zonde zeg dat hij niet met anderen kan... fijn dat jij hem dan wel een huisje voor hem alleen kon geven! En inderdaad wel een goede stop whaha

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:41

Wat een mooierds!

We hebben 1 raszuivere Maine Coon dame. Pittig ding dat heel duidelijk weet wat ze wil.... "Gekregen" van een fokster via onze wederzijdse dierenarts. Poes heeft te lange bandjes bij haar achterpoten dus wilde de fokster er niet mee fokken. Ondertussen is ze ruim 8 jaar waarvan al 5,5 jaar bij mij.

Dan een Maine Coon heer die hoogstwaarschijnlijk niet raszuiver is. Een herplaatser via marktplaats. Hij kan heerlijk knuffelen als hij dat wil. Geeft dan echt kopstoten. Verder heeft hij ons inderdaad goed opgevoed. Eist 4 keer per dag schoon water (geeft kopjes in je knieholten als je het niet meteen doet) en wil tig keer per dag naar de andere kant van de deur, dat laat hij luid miauwend weten.

Verder loopt er hier een Noorse Boskat dame van 15 rond, een niet raszuivere perzische dame met haar dochter, nog een vondeling van langs het kanaal en een laatste uit het nestje van de zwerfkattenopvang... Eigenlijk alles herplaatsers.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:22

Bloemetje75 schreef:
Wat een mooierds!

We hebben 1 raszuivere Maine Coon dame. Pittig ding dat heel duidelijk weet wat ze wil.... "Gekregen" van een fokster via onze wederzijdse dierenarts. Poes heeft te lange bandjes bij haar achterpoten dus wilde de fokster er niet mee fokken. Ondertussen is ze ruim 8 jaar waarvan al 5,5 jaar bij mij.

Dan een Maine Coon heer die hoogstwaarschijnlijk niet raszuiver is. Een herplaatser via marktplaats. Hij kan heerlijk knuffelen als hij dat wil. Geeft dan echt kopstoten. Verder heeft hij ons inderdaad goed opgevoed. Eist 4 keer per dag schoon water (geeft kopjes in je knieholten als je het niet meteen doet) en wil tig keer per dag naar de andere kant van de deur, dat laat hij luid miauwend weten.

Verder loopt er hier een Noorse Boskat dame van 15 rond, een niet raszuivere perzische dame met haar dochter, nog een vondeling van langs het kanaal en een laatste uit het nestje van de zwerfkattenopvang... Eigenlijk alles herplaatsers.

Klinkt ook als een heerlijke bende!

Chay_Flame

Re: Een maine coon heb je nooit alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 12:01

Ook een heerlijke verzameling dus bloemetje75!! En je maine coon die jou opgevoed heeft whahaha :')

Hier gister te horen gekregen dat zip aan zijn ene oor echt doof is en zijn andere oor reageert wel op trillingen maar zal dus met name alleen hoge tonen en harde geluiden horen. Maar dat maakt hem er niet minder op! 28 december ga ik naar Schiphol om hem op te halen :)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:08

Mijn Coon kater
Afbeelding

Ik vind de flosjes aan zijn poten zo leuk <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:11

Spannend! Een soort van kerstcadeautje.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:12

Wat een heerlijke bekkies hebben Coons toch <3

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 12:39

Bloemetje75 schreef:
Mijn Coon kater
[ [url=m/ek3kOn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de flosjes aan zijn poten zo leuk <3

Jaaaa ik houd van flosjes! Freya heeft ook mega flosjes. En die van jack lijken net zilver <3

Selka schreef:
Spannend! Een soort van kerstcadeautje.

Jazeker :)) fokster heeft er ook echt een cadeautje van gemaakt <<)

antje_vip schreef:
Wat een heerlijke bekkies hebben Coons toch <3

Oh echt wel! Kan er zo van genieten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:04

Zip is ook leuk...

En doof, tja, de koelkast horen ze vast wel. Nee alleen als het hen uitkomt...

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:16

Ohh die witte! Wat is die leuk! Sowieso zijn ze allemaal prachtig!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:51

Prachtige katten!

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 01:30

Dank jullie :D

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 10:45

Zip again... man wat is hij geweldig! Nog twee weken wachten <3

Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:50

Oooo goss dat witje!!!! Te schattig!!
Prachtig groepje katten heb je! <3

Ik heb een kruising coon, dikke wollebol.
Afbeelding