Mijn bloedzuiger baby's

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:00

Ieuw :')

Het heeft best wel wat geks om je huisdier te voeden met.. jezelf. >;)

Ik ben ook wel benieuwd hoe je ze houdt en wat ze doen als ze niet aan het bloed drinken zijn. En wat jij er verder mee doet. En hoe je er bij gekomen bent om deze parasieten te houden. En hoe ze heten := :o?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:02

Hé Gatverdamme :+

Ieder zijn ding zal ik maar zeggen.

Zoolgangster

Berichten: 9728
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:02

Ik vind mijn wandelende takken ineens zó schattig...

Vergeleken met je bloedzuigers.


Ja sorry hoor, ik vind heul veel beestjes leuk, maar als ik ze zelf in huis zou hebben, zou ik steeds in mijn achterhoofd hebben dat ze, als ze ooit aan de wandel gaan terwijl ik een tukje doe, ze me komen opzoeken voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd. :')

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:06

Oh wow dit zijn toch wel de meest onwaarschijnlijke huisdieren ooit.. Echt enorm goor nachtmerrie materiaal :oo

Wie gaat dit toppen? Misschien is er iemand met een terrarium met vlooien of luizen? Oh teken?

Brr... doe mij maar een poes!

Even ter compensatie:


Afbeelding

:P

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:08

Moet er zelf niet aan denken maar wel erg gaaf.
Nog nooit gezien haha.

Dan ben ik benieuwd hoe je eraan komt? Misschien een hele domme vraag, maar lijkt me niet dat je die uit een dierenwinkel ofzo koopt _O-

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:08

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:08

Er was toch laatst een bokker die een apart maar knuffelig huisdier zocht? Deze wil wel even bij je zitten.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:12

Bijzonder wel dit haha, maar het gaat erom dat de TS er blij mee is natuurlijk :D

Danielleeee_
Berichten: 3183
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:22

Wow, dit heb ik nog nooit als huisdier gezien, maar wat leuk! :) Ergens vind ik ze ook heel aandoenlijk, hoe ze zo kunnen genieten van hun bloederige maaltijd. :P

Als je ze voedt door ze in je eigen arm te laten bijten, doet dat veel pijn? En is het risicovol, of dragen ze geen ziektes bij zich?

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:47

Houd je ze gewoon in een kleine terrarium of glazen pot? Met zand bodem en wat planten. ?

Planten ze zich ook voort?

Hoe oud worden ze..

Waar heb je ze ooit vandaan zijn er fokkers voor bedrijven waar je als particulier ze ook kan kopen.

Ik vind het gewoon Interessant en ben nieuwsgierig. Houd ze echt niet zelf

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:15

meisje_ schreef:
Macs schreef:
Oh wow, mega interessant! Ik wist niet dat dit een huisdier was. Hebben meer mensen dit? Is er een soort groep waar je dan leert hoe je zo'n dier houdt?

[b]Ik heb wel een keer iemand op stal gezien die bloedzuigers gebruikte als een zuiverende behandeling dus die zette ze toen op de benen van het paard.
Ik vond dat eerlijk gezegd een beetje gek (het deed me denken aan aderlaten :') , die mevrouw was ook een be
[/b]etje zweverig )


Volgens mij word dit in de medische wereld ook wel eens gebruikt.. correct me if I’m wrong..

Ik heb het hier al een paar keer meegemaakt dat er bloedzuigers op een open beenwond van een paard gingen (niet van mijn eigen paard overigens). Ik dacht eigenlijk dat dat een vrij normale behandeling was :=

Ik weet nog niet wat ik van ze vindt...ik hou niet zo van beestjes :') . Maar ze zijn wel super interessant en van wat ik weet kunnen ze ook erg nuttig zijn. Ik ben dus wel benieuwd naar de antwoorden op de verschillende vragen die al gesteld zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:19

Jek. :') Wel lief dat je zus zich even heeft opgeofferd.

Heb je ze ook namen gegeven?

Deni11

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:22

Wauw bizar! Nooit van gehoord, best gek/cool/gaaf/fascineerend in 1 :)

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:32

Ieuw..... en toch kijk ik hier niet vreemd van op aangezien mijn man bloedzuiger therapie gedaan heeft. Google maar eens en je vind een hoop info. Zo hoeft je zus niet met een naald bloed af te nemen. Je kunt ze gewoon opjezelf zetten en dan zuigen ze zich vol, zodra ze genoeg gegeten hebben laten ze los. Als ik het goed onthouden heb eten ze maar eens in de 9 maanden wannneer ze verzadigd zijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:40

Ik ben wel benieuwd in wat voor verblijf je ze houdt :)

Daphne__
Berichten: 12492
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 22:41

Haha ja, voor het houden van bloedzuigers moet je wel een beetje gek zijn :)) Toen ik mijn ouders en zus vertelde dat ik bloedzuigers ging houden, waren ze ook echt not amused. En nogsteeds zijn ze absoluut geen fan, maar ze vinden het wel interessant om te kijken als ik ze voer en nu er geen bloed voor ze was, wou mijn zus ook wel bloed doneren voor ze.
Maar zouden ze ontsnappen, dan kunnen mijn bloedzuigers en ik onze koffers pakken. Als ik het na kan vertellen tenminste :')



Deze soort bloedzuiger heeft graag ondiep water, met mogelijkheid om op het land te gaan en plantjes en stenen om te schuilen. Pomp en verwarming is niet nodig, water gewoon regelmatig een deel verversen.
Ik houd ze dus in een aquarium, voor de helft gevuld, met een ''douchebakje'' met mos net boven/in het water zodat ze op het droge kunnen. Met rivierzand op de bodem, cabomba (Plant) en stenen. Omdat het houdini's zijn en overal uit kunnen ontsnappen, zit er een panty overheen, dan blijven ze braaf binnen.

Ze worden ongeveer 15 cm groot en 20 jaar oud. Ze planten zich voort, leggen cocons :j


Ik ken zelf maar 2 anderen in Nederland die ze voor de hobby houden. Beide gebruiken ze wel op zichzelf bij gezondheidsproblemen, dus niet puur alleen als huisdier. Verder worden ze gebruikt voor Hirudotherapie, maar dan worden ze vernietigd nadat ze 1 keer een mens gebeten hebben. Omdat ze dan evt ziektes over zouden kunnen brengen tussen mensen.
Als je zelf een paar bloedzuigers hebt, dan loop je weinig risico als je je bloedzuigers voert door ze jou te laten bijten. Alleen niet storen, dan kunnen ze overgeven. En door het stofje wat ze injecteren, stolt je bloed niet en bloeden de wondjes langer na. De beet van een jonge bloedzuiger is niet erg pijnlijk, volwassen kan het dat wel zijn.


Ik heb mijn bloedzuigers van een internetvriendin, zij is 1 van die 2 nederlanders. Maar de andere verkoopt nog enkele andere soorten. Prijzen voor de soort die ik heb liggen rond de 7.50 voor een jong. Maar er is ook een soort waarvoor je 50 euro per jong betaald.

Over hoe je bloedzuigers als huisdier houd is heel weinig te vinden. Er is een facebookgroep, die heeft bijna 2000 leden, maar dat zijn vooral mensen uit het buitenland die ze gebruiken als medicinale bloedzuigers. De manier waarop zij de dieren houden, is natuurlijk heel anders dan wanneer je ze houd als huisdier. Het is dus vooral zoeken naar de weinige informatie die er is over het houden en verder kijk je naar hun natuurlijke leefgebied en maak je dat zo goed mogelijk na.

Ik voer mijn bloedzuigers 1 keer per 2 weken zoveel dat ze vol zitten. Maar zij zijn dus nog baby's en moeten er nog van groeien. De rest van de tijd besteden ze aan rond lopen, zwemmen, een beetje hangen. En als het weer tijd is om te eten, dan gaan ze op jacht als ze trillingen voelen. Dan moet je ook echt geen vingers in het water houden, want ze bijten :D


Voor mij is het houden van bloedzuigers hetzelfde als het houden van vissen of terrariumdieren :) Ze staan ook gewoon op mijn slaapkamer. Ik vind het heel interessant om gewoon een uur lang te kijken wat ze doen, hoe ze bewegen... Maargoed, ik heb ook miljoenpoten en pissebedden naast mijn bed...



Ik wil ze eigenlijk wel namen geven, maar ik moet ze eerst uit elkaar zien te houden. 1tje kan ik al herkennen, dus die zou ik al een naam kunnen geven. Maar ze veranderen nog veel omdat ze jong zijn, dus kan zijn dat ik hem binnenkort niet meer herken :+


Ik zal morgen een foto plaatsen van hun verblijf! :j

black_kelpie

Berichten: 7863
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:46

Hee wat leuk, nog een mafkees die ze gaaf vindt *\o/*

Ik heb een paar jaar geleden de bloedzuigers van de therapiesessie van mijn moeder mee naar huis genomen als huisdier, ze zijn echt schitterend. Ze moeten na de behandeling vernietigd worden en dat vond ik zo jammer, de therapeut vond het geweldig om ze mee te geven.

Ik noemde ze liefkozend mijn "mothersuckers" :D

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:47

Ben echt benieuwd naar de foto van hun verblijf.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:01

Normaal kan ik tegen bloed maar de filmpjes sla ik over.
Vind het een bijzondere keuze om ze te houden. Ik ga wel voor een chihuahua.

Lukasje
Berichten: 11352
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:04

Huisdieren zeg je >;) ? Mmm, mijn definitie daarover verschilt precies := . Vroeger werden ze als "medicijn" gebruikt en daarin kennen ze terug een opmars, dàt vind ik nog wel interessant maar als troetel :r .

AmyJamess

Berichten: 2127
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:01

Wat bijzonder!
Hoe kom je er op.
Wordt dit een volg topic want dan ga ik graag volgen, heel interessant om te volgen.
Ik ben wel benieuwd wat jou interesse heeft gewekt in deze dieren, want zoals zo veel zullen denken je hebt er toch weinig aan?
Niet negatief hoor, puur interesse :)

KimD

Berichten: 20470
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:16

VIJFTIEN CENTIMETER, TWINTIG JAAR?!

I'm out! Doei! :')

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:39

KimD schreef:
VIJFTIEN CENTIMETER, TWINTIG JAAR?!

I'm out! Doei! :')

_O- _O- _O-
Heb je een schuilkelder zonder bloedzuigers? :')

Brainless

Berichten: 29767
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 05:16

Gatver... hier zitten ze "gewoon" in de sloot en ik vind ze vreselijk -O-

Siggislief

Berichten: 14075
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 05:28

Ik ben net wakker, en wou toch 'even' kijken... dat doe ik niet meer de volgende keer! _O-
Vind het al ranzige enge beestjes.. en toch kijken!

& ik dacht dat het iets anders waren toen ik naar de titel keek. 8)7